Reklāma

Latvijas iedzīvotāji atsākuši aktīvi ceļot – mobilo datu patēriņš ārzemēs pārsniedz laiku pirms pandēmijas

Jaunākie raksti

Mercedes sadarbosies ar Stellantis bateriju ražošanā elektroauto

Vācu autoražotājs Mercedes paziņojis, ka tas kļūs par Stellantis koncerna un "Total Energies" partneri uzņēmumā "Automotive Cells Company", kas...

Bitkoinu ieguve ik gadu rada ap 37 000 tonnu e-atkritumu

Nav nekāds noslēpums, ka kriptovalūtu ieguve nodara būtisku kaitējumu videi. Patērētais elektroenerģijas apjoms aiziet kosmiskos ciparos, radot ievērojamu siltumnīcefekta...

YouTube Premium lietotāji var lejuplādēt video

YouTube testa režīmā palaidis iespēju lejupielādēt video no interneta pārlūkprogrammas, kas līdz šim bija pieejams tikai mobilajā lietotnē, taču...

Amazon atļauj pieteikties darbā tiem cilvēkiem, kuri to zaudēja marihuānas lietošanas dēļ

Uzņēmums Amazon ir oficiāli paziņojis, ka atļaus atkal pieteikties darbā tiem darbiniekiem, kuri to iepriekš zaudējuši narkotiku testu pārbaudes...

Fitbit Versa 3 viedpulksteņa apskats

Šī gada sākumā Google pabeidza Fitbit iegādi, kas bija sava veida signāls tam, ka Google sāks daudz nopietnāk piedomāt...

Par Covid-19 pandēmijas intensitātes mazināšanos liecina ne tikai ierobežojumu atvieglojumi, bet arī ārvalstu tūristu plūsmas atjaunošanās un aktīvāka ceļošana ārpus Latvijas. To atspoguļo arī mobilo datu patēriņš ārzemēs 2021. gada jūnijā: salīdzinot ar pagājušā gada jūniju, tas palielinājies par 85% un par 18% pārsniedz pat 2019. gada jūnija rādītājus, kad pārvietošanos vēl neietekmēja pandēmija, liecina jaunākie mobilo sakaru operatora “Latvijas Mobilais Telefons” (LMT) dati.

“Covid-19 ir atstājis savu nospiedumu uz telekomunikāciju patērētāju uzvedību gan Latvijā, gan ārpus tās. Attālinātais darba režīms veicinājis pieprasījumu pēc mobilajiem pakalpojumiem arī ārvalstīs, apliecinot, ka nav vairs tik svarīgi, vai cilvēks darbu veic no mājām, vai no jebkuras citas vietas pasaulē. Tāpat pēdējā gada laikā esam piedzīvojuši vairāku industriju atveseļošanos, kas veicinājusi ceļošanu gan privātos, gan profesionālos nolūkos,” norāda LMT Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš.

Aplūkojot LMT klientu aktivitāti ārzemēs, populārākie galamērķi, kur Latvijas iedzīvotāji šī gada jūnijā lietojuši mobilos datus, ir Vācija, Zviedrija, Lietuva, Nīderlande un Igaunija. Kopumā mobilo datu patēriņš ārzemēs, salīdzinot ar pagājušā gada jūniju, kāpis par 85% un salīdzinājumā ar 2019. gada jūniju pārsniedz pat tos rādītājus, kas fiksēti pirms pandēmijas laika.

Cita situācija vērojama LMT ārzemju klientu mobilo datu patēriņa paradumos Latvijā: salīdzinot 2021. gada jūniju ar 2019. gada jūniju, to apjoms samazinājies par 36%, lai gan pret pagājušo gadu piedzīvojis 6% kāpumu. Tas norāda uz to, ka pagaidām ārvalstu tūrisma plūsma uz Latviju vēl nav sasniegusi pirmspandēmijas apjomus.

“Kopumā var secināt, ka LMT ārzemju klientu pieprasījums pēc mobilajiem datiem Latvijā pamazām pieaug, kamēr pieprasījums pēc sarunu pakalpojuma turpina samazināties. Analizējot LMT klientu aktivitāti ārzemēs, vērojama līdzīga tendence, taču pieprasījums pēc mobilajiem datiem ārzemēs ir būtiski pieaudzis. Tas ļauj secināt, ka aktīvu Latvijas iedzīvotāju – interneta lietotāju – vidū starptautiskais tūrisms ir atdzīvojies, tomēr pandēmija turpina ietekmēt ārvalstu viesu interesi par Latviju,” norāda Vīgants Radziņš.

Reklāma

2 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
2 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Ir palieninājies tieši datu patēriņš jeb ierīču skaits no kurām tiek patērēti šie dati?
Ja pirmais variants, tad tas vēl nenozīmē, ka sākuši aktīvāk ceļot, bet tikai to, ka tie kas ceļo vairāk izmanto mobilos datus.

Jā domājams, ceļo vairāk. 1 zvejot zivis hvz kur, otrs uz Turciju, trešais uz Grieķiju. Ceturtais bija Itālijā/Spānijā/Venēcijā un taisās vēl kaut kur. Vismaz manā darba vietā tā ir, tikai to īpaši vairs citiem neafišē un nedižojas.Tāpēc, ka vadībai nostāja diezgan negatīva, lai arī paši brauks/brauc ārpus LV. Es pašreiz neceļoju tāpēc, ka 2 nedēļas, kuras dd negribīgi dod ir parodija par atvaļinājumu.

Reklāma
Reklāma
Reklāma