Reklāma

Norvēģijā turpina palielināties elektrificēto auto pārdošanas rādītāji

Jaunākie raksti

Mini Cooper SE ALL4 Countryman – elektrifikācijas izgāšanās?

Mini Countryman ir britu mēģinājums trāpīt krosoveru segmentā, bet mēģinot arī nepazaudēt pašu brenda šarmu. Šeit gan man ir...

TikTok ļaus jauniešiem veidot CV video formā

Lietotne TikTok testē jaunu funkcionalitāti, kas ļautu ar īso video palīdzību pieteikties darbā, lai nebūtu jāveido tikai izklaidējoša satura...

Volkswagen autonomie taksometri gaidāmi jau 2025. gadā

Volkswagen paziņojis par plāniem jau 2025. gadā piedāvāt ID.Buzz mikroautobusus aprīkot ar SAE Level 4 pašbraukšanas iespējām, lai tie...

MSI MPG Z590 Gaming Carbon WiFi sistēmplates apskats

MSI izstrādātās Intel Z590 čipseta sērijas sistēmplates veidotas tā, lai no jaunajiem šodien oficiāli izlaistajiem 11. paaudzes Intel Core...

Atsaucoties uz kaitējumu videi, “Tesla” automašīnu apmaksai vairs nepieņems “Bitcoin”

Lai arī sākotnēji šķita, ka "Tesla" ar Īlonu Masku priekšgalā pauž nepārprotamu atbalstu kriptovalūtām, īpaši "Dogecoin" un "Bitcoin", izskatās,...

Norvēģija jau ilgstoši kļuvusi par paraugu pārejā uz elektroauto. Skandināvijas valsts kļuvusi par pirmo valsti pasaulē, kur elektrificēto transportlīdzekļu pārdošanas rādītāji pārsniedz ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu mašīnu pārdošanas rādītājus. Arī šā gada 1. ceturkšņa rādītāji liecina, ka elektroauto Norvēģijā ir pārņēmuši iekšdedzes dzinēju tirgus daļu.

Kā liecina Norvēģijas atbildīgo institūciju publicētie dati, martā tikai ar benzīna motoru aprīkoto auto tirgus daļa sastādīja 4,8 procentus, bet tikai ar dīzeļmotoru aprīkoto mašīnu tirgus daļa bija 4,7 procenti. Salīdzinot ar pagājušā gada rādītājiem, iekšdedzes dzinēju pārdošanas apjomi Norvēģijā samazinājušies uz pusi.

Salīdzinājumam, dažādi hibrīdi sastādīja 34,2 procentus no Norvēģijā pārdotajām automašīnām, bet 56,2 procenti bija pilnībā elektriski auto.

Skaidrs, ka Norvēģija nav pats izcilākais piemērs elektroauto kļūšanai par pamatizvēli autotirgū – tā ir salīdzinoši neliela un ļoti bagāta valsts, kas elektroauto pircējiem spēj piedāvāt milzīgus finansiālus bonusus elektroauto iegādei, vienlaikus, izmantojot nodokļu politiku, sodot cilvēkus, kas grib iegādāties jaunu, ar iekšdedzes dzinēju aprīkotu auto. Ja Norvēģijā elektroauto jau pavisam drīz kļūs par absolūti dominējošo tirgus spēlētāju, tad mazticams, ka citās valstīs pāreja uz elektroauto notiks tikpat strauji, neskatoties uz arvien pieaugošo elektroauto piedāvājumu, kas kļūst arvien labāks ne tikai cenas, bet arī tehnisko iespēju ziņā.

Reklāma

5 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Norvēģijā pāreju uz elektriskajiem auto izdarīja +/- pareizi. Taču tikai tādēļ ka viņi to var atļauties. Tur bankā nebūs jautājumu vai purnam ar 4k€ algu NOK ekvivalentā var dot līzingu jaunas teslas iegādei. Drīzāk var paskatīties vai no viņiem var dabūt mazlietotus degvielas auto labā stāvoklī ;)

Mārtiņš

Mazliet neobjektīvs raksts…
Objektīvi būtu pieminēt būtiskāko faktoru kāpēc tāda Elektro auto statistika NOR…
Būtiskākais – līdzfinansējums pat līdz 50% jaunu elektroauto iegādē. +ļoti daudz dažādu bonusu- nav maksa par ceļiem, kkur arī par tuneļiem, stāvvietas par brīvu pilsētā, pie lielveikaliem parkings un charging pie pašām durvīm, + vēl dažādi bonusiņi… Tas arī veido šo statistiku. Bez visas šīs bonusu sistēmas – statistika būtu līdzīga kā citur Eiropā. Ja nemaldos, sākumā pat kko nevajadzēja maksāt, ja maini savu iekšdedzes dzinēja auto pret Grētas domāšanu. :)

Meele

Kur parkings par brīvu??? Pareizāk kad tas bija. Maksas ceļi tiks uzlikti jau nolemts un kuram ir 5o% haļava? Nevienu nepazīstu. Par lādēšanu, tas nav pa brīvu, bet jæsaka ka par infrastruktūru ir padomāts….

Sandijs Urtuzāns

Tas jau ir sen zināms, ka šāda lietas var atļauties tikai bagātas valstis.

Kavacky

Vēl jau arī tas sīkums, kas izskaidro, tieši kāpēc Norvēģija ir bagāta valsts. (:

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: