Norvēģija jau ilgstoši kļuvusi par paraugu pārejā uz elektroauto. Skandināvijas valsts kļuvusi par pirmo valsti pasaulē, kur elektrificēto transportlīdzekļu pārdošanas rādītāji pārsniedz ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu mašīnu pārdošanas rādītājus. Arī šā gada 1. ceturkšņa rādītāji liecina, ka elektroauto Norvēģijā ir pārņēmuši iekšdedzes dzinēju tirgus daļu.
Kā liecina Norvēģijas atbildīgo institūciju publicētie dati, martā tikai ar benzīna motoru aprīkoto auto tirgus daļa sastādīja 4,8 procentus, bet tikai ar dīzeļmotoru aprīkoto mašīnu tirgus daļa bija 4,7 procenti. Salīdzinot ar pagājušā gada rādītājiem, iekšdedzes dzinēju pārdošanas apjomi Norvēģijā samazinājušies uz pusi.
Salīdzinājumam, dažādi hibrīdi sastādīja 34,2 procentus no Norvēģijā pārdotajām automašīnām, bet 56,2 procenti bija pilnībā elektriski auto.
Skaidrs, ka Norvēģija nav pats izcilākais piemērs elektroauto kļūšanai par pamatizvēli autotirgū – tā ir salīdzinoši neliela un ļoti bagāta valsts, kas elektroauto pircējiem spēj piedāvāt milzīgus finansiālus bonusus elektroauto iegādei, vienlaikus, izmantojot nodokļu politiku, sodot cilvēkus, kas grib iegādāties jaunu, ar iekšdedzes dzinēju aprīkotu auto. Ja Norvēģijā elektroauto jau pavisam drīz kļūs par absolūti dominējošo tirgus spēlētāju, tad mazticams, ka citās valstīs pāreja uz elektroauto notiks tikpat strauji, neskatoties uz arvien pieaugošo elektroauto piedāvājumu, kas kļūst arvien labāks ne tikai cenas, bet arī tehnisko iespēju ziņā.
Norvēģijā pāreju uz elektriskajiem auto izdarīja +/- pareizi. Taču tikai tādēļ ka viņi to var atļauties. Tur bankā nebūs jautājumu vai purnam ar 4k€ algu NOK ekvivalentā var dot līzingu jaunas teslas iegādei. Drīzāk var paskatīties vai no viņiem var dabūt mazlietotus degvielas auto labā stāvoklī ;)
Mazliet neobjektīvs raksts…
Objektīvi būtu pieminēt būtiskāko faktoru kāpēc tāda Elektro auto statistika NOR…
Būtiskākais – līdzfinansējums pat līdz 50% jaunu elektroauto iegādē. +ļoti daudz dažādu bonusu- nav maksa par ceļiem, kkur arī par tuneļiem, stāvvietas par brīvu pilsētā, pie lielveikaliem parkings un charging pie pašām durvīm, + vēl dažādi bonusiņi… Tas arī veido šo statistiku. Bez visas šīs bonusu sistēmas – statistika būtu līdzīga kā citur Eiropā. Ja nemaldos, sākumā pat kko nevajadzēja maksāt, ja maini savu iekšdedzes dzinēja auto pret Grētas domāšanu. :)
Kur parkings par brīvu??? Pareizāk kad tas bija. Maksas ceļi tiks uzlikti jau nolemts un kuram ir 5o% haļava? Nevienu nepazīstu. Par lādēšanu, tas nav pa brīvu, bet jæsaka ka par infrastruktūru ir padomāts….
Tas jau ir sen zināms, ka šāda lietas var atļauties tikai bagātas valstis.
Vēl jau arī tas sīkums, kas izskaidro, tieši kāpēc Norvēģija ir bagāta valsts. (: