Web Analytics
More
    Reklāma

    Renault Talisman – kāpēc gan būtu jāpērk dārgāks vācietis?

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Virsraksts skan diezgan bravūrīgi, atzīšos, bet visam ir savs pamats. Nemaz ne tik sen, kad ceļot vēl bija atļauts, es izmēģināju modernizēto VW Passat un atzinu, ka auto ir kļuvis daudz patīkamāks. Latvijas gada auto ietvaros vēlreiz izbraucu ar Passat, bet šoreiz sedana virsbūvē, un arī secināju, ka tas ir diezgan feins auto. Kaut uzrāvos uz ātruma sodu.

    Ar Renault man ir īpaša mīlestība, bet tas ir tikai pret brendu, Renault grupas automašīnas es apskatu tikpat stingri un piesienos tikpat detalizēti. Pie Renault Talisman tiku pavisam netīšām un kaut kā šo auto nemaz nebiju ielicis savā “to-do” sarakstā. Tiku pie izmēģinājuma, jo man iedotais Renault Clio vienkārši pārstāja strādāt. Ne viss, tikai ekrāni un sistēmas, tāpēc auto iemainīju pret Talisman. Nav nekāds brīnums, ka pirmsražošanas eksemplāros kaut kas līdz galam nav pareizi uzbūvēts, bet pie Clio es pavisam noteikti atgriezīšos. Nedēļa ar Talisman man lika daudz ko saprast, ar ko arī centīšos padalīties turpmākajās rindās.

    Reklāma

    Atkal izspruku no vēstures, parunājam par tehnisko pusi

    Slinkums nes pasauli uz saviem pleciem. Talisman saules gaismu ieraudzīja 2016. gadā un ir kā loģiskais Laguna turpinātājs. Auto izmanto Renault un Nissan kopēji izstrādāto CMF CD platformu, kuru izmanto arī daudz lielākais Espace, tāpēc Talisman ir arī jūtami lielāks par Laguna. Tāds arī bija ražotāja mērķis – radīt lielu biznesa klases ģimenes sedanu un universāli, kas itin labi iederētos arī uzņēmumu flotēs. 2018. gada beigās auto ieguva sportisko S Edition versiju un dažos tirgos arī nelielu vizuālu modernizāciju, uzlabotus dzinējus, optimizētu balstiekārtu un vēl dažus sīkumus. 2020. gada vasarā ir solīta lielā Talisman modernizācija.

    Auto kopā ir divi benzīna un trīs dīzeļdzinēji un ar 2019. gadu uzlaboti tika visi. Ar benzīnu brauc 1.3 litru dzinējs ar 160 Zs (200 Nm) vai 1.8 litru dzinējs ar 225 Zs (300 Nm). Abi dzinēji ir jauni un pilnībā aizstāj iepriekš izmantoto 1.6 litru motoru ar 150 vai 200 Zs. Arī dīzeļdzinējos ir pamatīgas izmaiņas un ir notikusi tīrīšana un aizstāšana. Sākumā Talisman varēja iegādāties ar 1.5 vai 1.6 litru 110, 130 un 160 Zs dīzeļdzinējiem, bet kopš 2018. gada vājākais ir 1.7 litru ar 150 Zs (340 Nm) un vairāk jaudas dod 2.0 litru dzinējs ar 160 Zs (360 Nm) vai 200 Zs (400 Nm).

    Ar ātrumkārbām ir interesanti – kopā tās ir trīs, kas ir ļoti netipiski un ražotāji parasti cenšas izvairīties no liekas detaļas, kas sadārdzina visu ražošanas procesu. Kaut cenu lapā ir vienkārši norādīts, ka ir manuālā un EDC kārba, EDC kārba benzīna un dīzeļdzinējiem atšķiras. Benzīna dzinējam ir septiņu pakāpju EDC un dīzelim sešu. Un tad vēl ir sešu ātrumu manuālā kārba, kura gan ir tikai 150 Zs dīzeļdzinējam.

    Mēs jau no agras bērnības gribam izcelties starp apkārtējiem. Kam gan nepatīk iebakstīt acīs – redz kas man! Ar laiku gan tas mainās un šis process daudziem paliek vienaldzīgs. Talisman ir viena īpašība ar kuru, manuprāt, vajadzētu skaļi bļaujot skriet un bāzt acīs konkurentiem, bet Renault šoreiz rīkojas līdzīgi kā es un daudz lieki nerunā. Tāds lirisks ievads nez par ko ir? Haha.

    Pavisam vienkārši – Talisman vienīgajam šajā cenas klasē ir aizmugurējo riteņu stūrēšana. Tehnoloģiski tas nav nekas jauns un auto industrijā tiek izmantots jau gadu desmitiem, bet tikai pēdējos gados tas aktīvi tiek darīts arī “parastās” automašīnās. Parasti gan lielās un dārgās un/vai sporta. Renault savu 4CONTROL  sistēmu ir ieviesis arī savā daudz vienkāršākajā Megane, sportiskajās Megane RS un RS Trophy un jau tad minēju, ka tā sistēma ir fantastiska. Jā, sportiskai braukšanai ir “jāpiešauj” roka un kāja, jo auto uzvedas pilnīgi savādāk, bet Talisman jau nav trases auto un sistēma ir tīri paredzēta ikdienas komfortam.

    Sistēma 4CONTROL regulē automašīnas riteņu pagriezienu vairāk nekā 100 reizes sekundē un pagrieziena leņķis sasniedz 3,5°. Aizmugurējie riteņi mazos ātrumos griežas pretēji stūres pagriešanas virzienam un sajūta ir, it kā riteņu bāze manevrēšanas laikā pamatīgi samazinātos. Lielos ātrumos riteņi griežas stūres griešanas virzienā un palielina stabilitāti.

    Ļoti glīts un pietiekami moderns

    Vizuāli Talisman ir patiešām glīts un izskatās moderni pat 4 gadus pēc ražošanas sākuma – tas jau ir sasniegums, jo bieži vien auto ļoti ātri noveco. LED gaismas nav matricu, bet ir pietiekami efektīvas, dienasgaitas lukturi izskatās ļoti labi, it īpaši tumsā. S-Edition ir īpaša sportiska versija, kas arī vizuāli nedaudz atšķiras no parastā modeļa. Labi, meloju. Atšķirības ir praktiski nepamanāmas – maza zīme uz priekšējiem spārniem ar attiecīgu uzrakstu, tikai šai versijai īpaši un melni 19 collu diski un melni spoguļi. Viss. Es gan gribētu redzēt mazliet vairāk sportisku akcentu, bet nu francūži domā savādāk.

    Interjers ir gan izskatās ellīgi sportiski, bet tas ir viss ir acu apmāns. Līdzīgi kā zelta racējas. Labi, metam pie malas sarkasmu un atbildēšu, kāpēc tas ir acu apmāns. Renault ļoti veiksmīgi ir izdaiļojis praktiski visas interjera detaļas ar sarkaniem diegiem – kur vien skaties, viss ir izšūts. Un tas patiešām izskatās efektīvi un sportiski. Kaut sportam ar to nav nekāda sakara. Sēdekļi ir atraduši perfektu balansu starp sportiskumu, komfortu un ergonomiku. Ir apsilde, ventilācija un pat masāža, kas ir labs bonuss diezgan sportiska izskata un formas sēdekļiem. Labs darbiņš Renault, labs darbiņš.

    Info-izklaides sistēma ir integrēti labi un izslēgta izskatās diezgan labi, bet tehniski sistēma vēl ir vecā un man tā nekad nav patikusi – diezgan sarežģīta, nav dikti ātrdarbīga un neizskatās moderni. Funkciju gan tā pilda lieliski, ir Apple CarPlay, Google Auto atbalsts un Bluetooth, bet vizuālā baudījuma īsti nav. Izklaides pusi kompensē Bose Surround 13 skaļruņu audio sistēma, pagriežam skaļāk un aizmirstam, ka ekrāns tehniski ir vismaz 5 gadus vecs.

    Es pat negaidīju, ka Talisman tik labi brauks

    Tātad kā jau sapratāt, lielais Renault sedans nav nekāds jaunums un nav pat bijusi kārtīga modernizācija. Kādēļ es vispār braucu ar tik vecu mašīnu? Esmu jau kaut kad iepriekšējos rakstos minējis, ka bieži palaižu garām pavisam interesantas automašīnas, kad laiks ir spiedīgs un ir tik daudz jaunu spēkratu, kam veltīt uzmanību. Pie Talisman es tiku netīšām un teikšu pavisam godīgi – labi, ka tā, jo savādāk pats nemaz to auto nebūtu ņēmis. Un gala rezultātā nemaz neuzzinājis, cik tas ir foršs.

    Kur tad ir tās labās gaitas formula? Dzinēja un ātrumkārbas sadarbība, šasija un atsaucība. 225 Zs (300 Nm) dzinējs ir pat ļoti patīkams gaitā un skaņā un es varēju pat iebraukt cilvēcīgā 8.6 litru patēriņā. Kārba ir septiņu ātrumu divsajūgu EDC un par tās darbību arī sūdzēties būtu grēks – gluda darbība, kad to gribas, un sportiska un cieta, kad ir ieslēgts attiecīgais režīms. Un tad mums seko balstiekārta, kas ir regulējamā – amortizatori pielāgojas atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma. Pieliekam vēl klāt visu riteņu stūrēšanu un tas viss kopā strādā fenomenāli un ir reāli forši braukt. Tāpēc es nedēļas laikā nobraucu virs 1000 km, izmantojot automašīnu gan savās ikdienas gaitās, gan arī aizbraucot kādu tālāku gabalu.

    Tātad balstiekārta ir lieliska un komfortabla, kad man negribas domāt un gribas vienkārši baudīt ceļu un mūziku, un sportiska, kad man “niez” kāja un gribas mazliet pamuļķoties. Noteikumu robežās, protams. Braukšanas režīmu izvēle arī maina salona apgaismojumu krāsas, gāzes pedāļa atsaucību un stūres stingrumu. Salons ir kvalitatīvs un plastmasas detaļas ir nostrādātas labi, nekas negrab pat pie skaļākās mūzikas. Kā jau minēju sēdekļi ir ļoti labi un tiem ir aktivizējama masāža. Tas gan notiek tikpat sarežģīti, kā mūsdienās būtu jātiek pie interneta caur iezvanpieeju – caur neskatāmām izvēlnēm un daudz dusmu saucieniem. Daļēji digitālais vadītāja displejs arī ir tos pašus gandrīz 5 gadus vecs un neattēlo daudz informācijas. Visu nepieciešamo arī ir kārtīgi jāpameklē, tāpēc labāk nemaz to neaiztiku. Pa gabalu tas izskatās ļoti moderni. Vēja trokšņus salonā praktiski nedzird, tātad arī skaņas izolācija ir adekvāta. Tas viss arī dod to braukšanas prieku, baudījumu un komfortu.

    Protams, tas nebūtu es, ja nesavārītu kādas ziepes. Piektdienas vakarā, mazliet aizstrādājoties līdz tumsai, nepamanīju pļavas vidū izbērto smilšu čupu un tajā, protams, iebraucu. Nekas traks un praktiski jebkura mašīna droši ieliktu atpakaļgaitā un izbrauktu no smiltīm, bet ne Renault. Tā kā praktiski nevienam jaunajam francūzim nevar atslēgt riteņu pretspolēšanas sistēmu, jo ražotājs uzticas elektronikai, mašīna pēc pāris vieglām kājas kustībām vienkārši nogrima līdz slieksnim. Ar izslēgtu spolēšanas ierobežotāju es būtu pavisam viegli izbraucis, bet ne šoreiz. Vai šo “fīču” var nosaukt par plusu vai mīnusu man ir grūti spriest, bet tas ir vienīgais, kam es varētu piesieties no braukšanas īpašībām.

    No braukšanas fīčām arī viss nepieciešamais ir “uz borta” – automātiskās parkošanās sistēma, adaptīvais kruīzs ar distances ieturēšanu, ceļa zīmju atpazīšanas sistēma, ekstrēmās bremzēšanas atbalsta sistēma, aklās zonas uzraudzības sistēma. Nu īsumā ir viss, lai auto atbilstu visām drošības un braukšanas komforta prasībām

    Cenas un komplektācijas

    Pēc tehniskā apraksta jau varējāt saprast, ka Talisman nav iegādājams ar mazu dzinēju un faktiski tā īsti pat nav manuālās kārbas izvēles versijas. Kopā Renault Talisman ir pieejams četros komplektācijas variantos – Limited, Intens, S-Edition un Initiale Paris un auto cena sākas no 26 740 EUR par 160 Zs benzīna versiju ar EDC automātisko ātrumkārbu Limited komplektācijā. Izmēģinājuma auto ir ar 225 Zs benzīna dzinēju un tas ir pieejams Intens, S-Edition un Initiale Paris versijās. Cenas ir attiecīgi 31 660 EUR, 34 690 EUR un 37 930 EUR. Tātad izmēģinājuma auto maksā ap 35 tūkstošiem EUR.

    150 Zs dīzeļdzinēja versija ar manuālo kārbu var nopirkt par 28 tūkstošiem EUR vienkāršākajā komplektācijā, bet daudz prātīgāka izvēle ir 160 Zs EDC versija vidējā Intens komplektācijā par nepilniem 33 tūkstošiem EUR. Šī varētu arī būt cilvēki pamata izvēle, kaut gan es ieteiktu padomāt par benzīna dzinēja iegādi. Pats dārgākais Talisman būs 200 Zs Initiale Paris par 40 tūkstošiem EUR. Tagad Talisman var iegādāties ar diezgan iespaidīgu līdz pat 7 tūkstošu EUR ieguvumu – precīzāku informāciju var iegūt pie Renault dīleriem.

    Secinājumi

    Ar Renault Talisman ir interesanti – tas sākotnēji vispār var nešķist kā adekvāta izvēle. Pirmkārt jau visi baidās no franču mašīnām, kas ir vienkāršas nezināšanas iemesls. Jā, agrāk franču mašīnas nebija ne kvalitātes, ne uzticamības etalons, bet tie laiki jau kādu laiku ir garām. Franču autoražotāji ir nolaidušies uz zemes un vairs neskrien pakaļ vācu auto industrijai. Tajā vietā francūži iespringst uz interesantiem dizainiem, risinājumiem un kvalitātei, un rezultāts pēdējos gados pats par sevi runā – auto ir glīti un nesaplīst pēc garantijas beigām.

    Jā, Talisman cenas ziņā ļoti daudz neatpaliek no VW Passat, runa ir par aptuveni 5 līdz 6 tūkstošiem EUR, ja mēs saliekam līdzīgus dzinējus un komplektācijas, bet Talisman būs labāk nokomplektēts, tam būs jaudīgāks dzinējs un četru riteņu stūrēšana auto padarīs ļoti patīkami braucamu.

    No viena britu auto blogera es varētu nošpikot noslēguma sadaļu – es Renault Talisman norakstītu, apsvērtu, atlasītu kā izvēli vai uzreiz pirktu? Es to atlasītu kā izvēli.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    19 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Ingus
    09.04.2020 11:55

    Kaut kas pilnīgi neticams, ka ar atjauninājumu ir pieaudzis motora tilpums! Kas tad nu? :)

    Tiešām tiešām nevar viņam atslēgt vilkmes kontroli arī nevienā no apakšizvēlnēm blakus masāžai? Viss skaidrs, ka TC drošības fīča, bet tikpat drošības fīča ir atstāt viņu kontrolējami izslēdzamu tieši tādiem gadījumiem, kad varētu izbraukt sliktos ceļa apstākļos. Nav kaut kāds čītkods kā Lexusiem bija kādreiz, cik tur reizes jāspiež bremze, jārauj elektriskā rocene, jātur stiklu apsilde 3x un pēc tādas nereālas kombinācijas TC tomēr atslēdzas? Interesanti, ko Renault savā RTFM par šo raksta.

    Un nav skaļuma knobis… bet tikai + – uz tās lipīgās klavierlakas? Nu kāpēc ;(

    Mrk
    09.04.2020 12:20

    Pieļauju, ka jauns renault baigi neatpaliek no vw, bet interesanti būtu izlasīt testu, kur tiek salīdzināts 5 gadus vecs passāts ar 120k un talisman tik pat norbaukts. Ka tik tur aina nav mazleit cita.

    Janis Abolins
    10.04.2020 13:56
    Reply to  Māris Gaugers

    Kas Tev liek domāt ka Renault divsajugu kārba un motors būs izturīgāki par VW?

    Ingus
    09.04.2020 12:51
    Reply to  Mrk

    5 gadus vecs pasāts būtu metams zem preses kā jebkurš līdzvērtīgs mūsdienu izstrādājums. Es tiešām nesaprotu, ko var par tiem pasātiem fanot. Piedodiet. Viņš ir labs kamēr ir kā dienesta auto ar garantiju. Tikmēr viņš iet labi, ērts, kluss, slēdzas forši. Bet jau pie 90k būs sajūgs, labi, ja paveiksies vēl pirms 100k garantijas beigām viņu noraut, būs kārba, un būs 1,4 benzīna laime. Un pūst viņš trakāk par vecu mazdu. Krāsa lec nost no spārnu malām un rokturu vietām. LV pirkts jauns, viens braucējs, nav šķiltenis.

    Štrunts par Reno nodilušajām podziņām, tas ir sīkums, kad sāk brukt fundamentālās lietas kā pasātam.

    Lietotājs
    10.04.2020 01:13
    Reply to  Ingus

    Es braucu ar 25 gadus vecu Pasātu. Pilda funkciju ļoti labi priekš tik veca auto. Lētas apkopes un remonti, dīzeļdzinējs vispār nenobraucams. Jocīgi, ka jaunie Pasāti jāmet zem preses jau pēc 5 gadiem.

    pasāc
    09.04.2020 12:24

    pagrieziena rādiuss sasniedz 3,5° – rādiuss tas noteikti nav, bet gan pakaļējo riteņu pagriešanas max leņķis.

    zingers
    12.04.2020 14:05
    Reply to  Māris Gaugers

    Te vēl interesanti – “Sistēma 4CONTROL regulē automašīnas riteņu pagriezienu vairāk nekā 100 reizes sekundē” – sāku domāt, cik tas vispār racionāli un vajadzīgi, nerunājot par tehnisko realizāciju un iespaidu uz vadāmību. Izrādās, ka 100 reizes attiecas uz amīšu darbību, pielāgojoties ceļa apstākļiem.

    “Whereas the 4Control system operates on sideways vehicle behaviour, the programmed suspension system operates in the vertical dimension, largely determining the sensation of softness or firmness and the degree to which the car is perceived as hugging the road. It permanently adapts shock absorber response to changes in road surface and driver action, analysing driving conditions and adjusting response up to 100 times per second.”

    Pie tam “līdz 100 reizēm”, nevis “vairāk nekā 100 reizes”. Nu tas tā, tīri protokolam. Ceru, ka manis izmantotais avots ir gana oficiāls, lai arī tajos gadās kļūdas.

    https://group.renault.com/en/news-on-air/news/talisman-estate-renaults-new-estate-car-is-here/

    Sorrī par matu skaldīšanu, bet zin kā, ja gaļas ripiņas saliek citā secībā – teļa vietā sanāk vērsis)

    skābene
    09.04.2020 15:12

    Foto sesija “na uļice kapu, v Meluzi”! :)
    Zīmīgi, ka apraksts sākas ar to, kā izbeidzās Clio un vietā iešķieba Talisman. :)
    Mana pieredze ar jaunu Megane bija līdzīga, izdzisa visas gaismas panelī un arī ārpusē (tuvās gaismas, gabarīti) viss nodzisa. Tā kā kā laiks iet, bet Renault kvalitāte ir nemainīgi zema. Tiesa gan defekts bija labojams ar auto noslāpēšanu un atkārtotu pielaišanu, līdz nākamajai reizei. :)

    Kā darba auto šito varētu norīt, tā teikt, lai darbs ar servisiem čakarējas, bet sev nepirktu ne šito, ne arī daudzkārt pieminēto Passat.

    Aigi
    09.04.2020 16:21
    Reply to  skābene

    nu nezinu, man lietojumā ir bijuši 2 pilnīgi jauni Reno (Kadjar 2016 un Grand Scenic 2018) un viens mazlietots (Clio 2018). Viss Perfecto, nav kur piesieties.
    Manuprāt, price/performance labākai tirgū. 5 gadu garantija ar bezmaksas apkopēm vien ir ko vērts.

    skābene
    09.04.2020 17:02
    Reply to  Aigi

    2018 gada mašīnai nekam arī nebūtu jāplīst, tur knapi 2 gadi, vēl pat TA noteikti nav ieta, jo kā zināms pirmos 4 gadus jāiet 1×2 gados. :D 5-6 gadu pieredze ar Renault jau būtu interesantāka un viedoklis pamatotāks.
    Kaut gan man pilnīgi jaunai meganei no salona gaismas izdzisa otrā dienā pēc plēvju noraušanas no sēdekļiem un raksta autoram tas pats ar Clio. :D
    Kaut gan ar tām mašīnām ir laimes spēle, zinu divus auto, kas pirkti vienā dienā un viens brauc bez bēdū, bet otrs to vien tik dara kā servisā dzīvo. Kāpēc tā?

    LAN
    09.04.2020 19:07
    Reply to  skābene

    Elementāri, Vatson – auto kurš servisā dzīvo ir ražots pirmdienas rītā…

    Janis Abolins
    10.04.2020 14:03

    Garantijas laiks ir paredzēts ražošanas defektu un nepilnību novēršanai… No kā izriet – jo garākā garantija, jo provizoriski sliktāka mašīna. 🤦‍♂️

    adac
    10.04.2020 17:19
    Reply to  Janis Abolins

    No ražotāja viedokļa – jo sliktāks produkts, jo īsāku garantiju var dot bez lieliem zaudējumiem. Protams, vienmēr jāskatās ko īsti nozīmē 5 vai 10 gadu garantija un vai tas nozīmē ko praktiski dabūjamu vai tikai cerību.

    Janis Abolins
    10.04.2020 17:24
    Reply to  adac

    Neko nesedzošās garantijas ir atsevišķs stāsts… Tāds kā lohatrons. Slikto mašīnu neatņemama sastāvdaļa.

    Alberts Kviesis
    11.04.2020 12:50

    Kādēļ franču auto Renault un Peugeot nerūsē? – Tādēļ, ka tie izgatavoti no plastmasas. Nu ļoti plastmasīgi. Interjers nešķiet moderns. Tik cik tas Bose kaut ko cenšas saglābt. Tad jau labāk kaut kādu sportisko KIA

    korozijs
    11.04.2020 19:03

    Plastmasa ir superīgs materiāls. Ja būtu auto pilnībā no plastmasas, tas atrisinātu kaudzi problēmu. Viegls, izturīgs, nerūsējošs. Ja strukturālos elementus un motoru varētu uztaisīt no pārstrādātām piena pudelēm, pasaule kļūtu mazliet labāka. Protams, vienmēr būs cilvēki, kas gribēs auto atstāt mazbērniem un tāpēc pirks bruņumašīnas, pat ja tās ir smagas, rijīgas, un rūsē kā spainis.

    Reklāma