Web Analytics
More
    Reklāma

    Ķīniešu elektroauto ražotāji nesadarbojas ar Eiropas institūcijām un riskē ar lielākiem importa tarifiem

    Jaunākie raksti

    Trīs Ķīnas elektroauto ražotāji – BYD, SAIC un Geely, nav snieguši pietiekami daudz informācijas Eiropas Savienības (ES) institūciju veiktajā izmeklēšanā, tāpēc tiem draud sodi un ES varētu piemērot augstākus importa tarifus. Par to raksta medijs Politico, kas iepazinies ar vēstulēm, kas nosūtītas visiem šiem ražotājiem. Kā zināms, Eiropas Komisija jau pērn uzsāka izmeklēšanu par Ķīnas valdības subsīdijām saviem autoražotājiem, kas tiem nodrošina negodīgas konkurences priekšrocības pret Eiropas un Ziemeļamerikas kompānijām.

    Tiek norādīts, ka autoražotāji nav snieguši pietiekami daudz informācijas par subsīdijām, piegādes ķēdēm un kopējo darbības modeli, tāpēc Eiropas Komisija savās darbībās turpmāk balstīsies “uz pieejamajiem faktiem”. Kā raksta Politico, praksē tas parasti nozīmē vienu – Eiropai ir brīvas rokas piemērot augstākus importa tarifus un veikt citas darbības, kas tiek uzskatītas par nepieciešamām.

    Eiropas Savienības Tirdzniecības komisārs Valdis Dombrovskis izteicies, ka izmeklēšana tuvojas beigām un to vajadzētu pagūt noslēgt vēl pirms vasaras pārtraukuma. Ķīnas prezidents Sji Dzjiņpins tieši šobrīd viesojas Eiropā un Eiropas Komisijas prezidente Urzula fon der Leijena izteikusies, ka Eiropa sargās savu tirgu no ķīniešu subsidēto preču ieplūšanas.

    Protams, kā allaž šādos gadījumos ir arī spekulācijas par iespējamo iznākumu un piemērotajiem sodiem vai, kā šajā gadījumā, tarifiem. Tirgus analītiķi no “Rhodium Group” norāda, ka ķīniešu autoražotāji spētu gūt peļņu pat tad, ja importa tarifi sasniegtu 15-30%. Lai sagādātu nopietnu triecienu, tarifiem būtu jāsasniedz pat 50%. Prognozējams, ka lēmums šajā lietā varētu tikt pieņemts līdz jūlija sākumam.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    08.05.2024 12:17

    Ķīnieši jau taisa rūpnīcas Eiropā, lai šos tarifus apietu.

    Roberts
    08.05.2024 12:28

    Jā, vismaz latvisks nosaukums :D

    xs1
    08.05.2024 14:18

    Eiropai ir brīvas rokas atlaist grožus ICE ražošanai … iesaldēties vismaz uz EU6 … nost visas dotācijas EV-iem un lai ķīnieši marinē noliktavās tos savus EV … viens un tas pats birokrātijas aparāts griež ciet skābekli un paralēli mauro, ka nevar konkurēt ar škībacainiem …

    Trx450
    08.05.2024 17:20

    tu paskaties kā elektrifice eiropu, bet ķinu aizmirsuši elektrificēt

    Edgars
    08.05.2024 21:53
    Reply to  Trx450

    Kā Tu to domā? Nezinu statistiku, bet tīri uz aci paskatoties uz ielas, Ķīnā vairāk par pusi autoparka ir elektriskie auto.

    Reklāma