Es jau savā McLaren video minēju, ka Latvija ir Passat zeme. Mums šis VW modelis ir ļoti svarīgs un ļoti populārs. Kaut Eiropa jau kādu laiku gaida jaunu Passat, VW nesteidzas un pagaidām mums piedāvā tikai modernizāciju, kas, godīgi sakot, šo auto nepadara par mazāk iekārojamu vai neinteresantu, īstenībā ir tieši pretēji. Kādā vasarīgā dienā es devos uz Frankfurti, lai lūkotos, ko tad mums jaunu vācieši ir sarūpējuši.

Mazliet Passat vēstures

Auto ir ļoti sens un pieejams jau kopš 1973. gada, tātad 46 gadus. Dažs labs auto ražotājs pat tik ilgi nemaz neeksistē un tas ir labs pieteikums stabilitātei un pieprasījumam.

Pirmās paaudzes VW Passat B1 bija pieejams dažādās virsbūves variācijās, sākot no divu un četru durvju sedaniem un turpinot ar trīs un piecu durvju hečbekiem. Pareizāk gan būtu teikt fastback, kas mūsdienās paliek arvien populārāki, bet pieejami bija jau tajos gados.

Otrās paaudzes B2 Passat bija pieejams no 1981. gada, tas kļuva ievērojami lielāks un mazliet pamainīja virsbūvju tipus. Tagad auto bija hečbeka, sedana un galvenais jau universāļa formā, ko VW sauc par Variant. Tika atmestas divu durvju versijas. Passat bija pieejams arī ar Syncro visu četru riteņu piedziņu un dzinēju klāsts ievērojami palielinājās. Tagad šie ģimenes auto bija pieejami gan ar 1.3 litru benzīna dzinējiem, 1.6 un 1.8 litru dīzeļdzinējiem un tika piedāvāts pat 2.2 litru piecu cilindru benzīna dzinējs, kas konkurēja ar tajā laikā pieejamajiem Audi dzinējiem.

Trešās paaudzes B3 bija pieejams no 1988. gada un vēl vairāk tika samazināts pieejamo virsbūvju tipu skaits. Tagad auto varēja nopirkt tikai sedana un universāļa variantos. Šīs paaudzes Passat bija pirmais Passat, kas izmantoja VW radītu platformu, jo iepriekš auto tapa uz Audi veikuma. Kopā ar ļoti kantaino virsbūvi nāca vēl vairāk dzinēju un VW šeit iemēģināja arī slavenos sarežģītās konstrukcijas sešu cilindru 2.8 litru VR6 dzinējus un arī 1.8 litru dzinēju ar kompresoru G60 versijā.

Kaut ceturtā B4 paaudze neskaitījās jauns auto, bet gan tikai modernizācija, VW tam piedēvēja jaunai paaudze raksturīgo apzīmējumu.

Ar piektās paaudzes B5 tikām iepazīstināti 1996. gadā un Passat kļuva apaļāks, saglabāja iepriekš izveidotās virsbūves formas sedana un universāļa veidolā. Ar šo paaudzi VW atgriezās pie Audi veidotās platformas un tā tagad bija vienāda ar A4. Passat kļuva vēl modernāks, tika pie neatkarīgas balstiekārtas, modernākas 4Motion visu četru riteņu piedziņas un vēl jaudīgākiem dzinējiem. Tagad Passat varēja nopirkt ar modernu 1.8 litru benzīna turbo dzinēju un 2.3 litru VR5 abus ar 150 zirgspēkiem, 2.8 litru V6 ar 186 zirgspēkiem (190 zirgspēkiem pēc modernizācijas) un pat īpašu 4.0 W8 ar 271 Zs. Arī dīzeļdzinēji tika modernizēti un auto varēja iegādāties kā ar 1.9 litru četru cilindru TDI, tā pat 2.5 litru sešu cilindru TDI.

Sestā B6 paaudze kļuva pieejama no 2005. gada, kļuva vēl apaļāka un VW turpināja eksperimentēt ar dzinējiem. Kopā bija pat trīs sešu cilindru dzinēji – 3.2 litru ar 250 Zs, 3.6 litru ar 280 Zs un pavisam traki Passat fani auto varēja iegādāties īpašajā R36 versijā ar 3.6 litru 300 zirgspēju VR6 dzinēju.

B7 sekoja B4 pēdās un VW tam piešķīra jauna modeļa apzīmējumu, kaut auto bija tikai modernizēts, bet sākot ar šo paaudzi iznāca Alltrack versija. Alltrack ir paaugstinātas virsbūves pilnpiedziņas modelis, kas ir robustāks un paredzēts visiem tiem, kam ir vēlme nobraukt no asfalta.

Astotās paaudzes B8 Passat versija tika prezentēta 2014. gada nogalē un tas ir pirmais Passat, kurš izmanto ļoti populāro modulāro MQB platformu. Tā kā pie šīs paaudzes automašīnām ražotājs jau sāka domāt par ekonomiju un zaļumu, tad sešu cilindru benzīna dzinēji tika noņemti no ražošanas. Tomēr viss nemaz nav tik slikti. Jaudīgākais benzīna dzinējs ir 2.0 TSI ar 220 Zs un jaudīgākais dīzeļdzinējs ir 2.0 TDI ar 240 Zs. Ar šo paaudzi tikām iepazīstināti ar uzlādējamo hibrīdu, kam ir dots GTE nosaukums, un turpinājās arī Alltrack ēra.

Šī gada jūnijā VW nāca klajā ar B8 modernizēto versiju, kura pagaidām vien ir tikai iepriekšpasūtāma. Jaunākie Passat pie mums būs pieejami ar oktobri, bet es jau devos tos lūkoties uz vāczemi.

Modernizētais Volkswagen Passat vizuāli īsti neatšķiras

Ja iepriekšējās paaudzēs modernizācijas bija patiešām pamanāmas, tad šoreiz tas tā nav. Ja ar pirkstu parāda visas izmaiņas, tad, protams, atšķirības var redzēt, bet cilvēks no malas nekad nepateiks, ka ir šis ir faktiski jauns auto. Jā, ir atšķirīgi buferi, ir jauni inteliģentie Matrix LED priekšējie lukturi, bet viss jaunais ir pārbīdījies uz interjeru.

Ir jauni sēdekļi, VW ir ieguvis AGR sertifikātu un tagad piedāvā patiešām glītus un super-komfortablus ergonomiskus sēdekļus, bet tādi jau kādu laiku ir pieejami, piemēram, Opel Insignia. Ir jauns vadītāja informācijas displejs, kas ir iemantots no aktuālajiem VW modeļiem, bet pats galvenais – ir jaunā trešās paaudzes info-izklaides sistēma. Kaut arī tas nav nekāds jaunums un šo sistēmu mēs jau iepazinām Škoda Scala izmēģinājumā pavisam nesen, Passat ir pirmais VW, kas šo jaunumu ir ieguvis savā aprīkojumā.

Kas tad ir jauns?

Ir pazudis analogais pulkstenis virs info-izklaildes sistēmas starp ventilācijas atverēm. Jā, tas bija pieminēšanas vērts.

Bet ja tā nopietni, tad ir visādas gudras lietas nākušas klāt – bezvadu piekļuve straumēšanas pakalpojumiem. Vienkāršākā valodā – ir bezvadu App-Connect (Apple CarPlay), ir tīmekļa radio, integrētais Wi-Fi tīklājs, digitālā radio uztveršanas funkcija ar DAB+ un ir We Connect Plus trīs gadus bez maksas. VW ar šo modeli sāks piedāvāt dažādus We pakalpojumus, liela daļa gan pie mums vēl kādu laiku nebūs pieejama.

Būs tādi pakalpojumi kā We Service, We Deliver un tādas lietotnes kā We Park un We Experience.

Ar We Deliver var nodrošināt piekļuvi savam automobilim dažādiem pakalpojumu partneriem, piemēram, veļas mazgāšanas vai sūtījumu piegādes pakalpojumu sniedzējiem. Piemēram, var uzticēt sava Passat nospodrināšanu profesionālam automobiļu tīrīšanas servisam tieši tur, kur auto ir novietots stāvēšanai.

We Park lietotne informācijas un izklaides sistēmā uzrāda autostāvvietu attēlojums un nodrošina automātisku samaksu ar vienkāršu klikšķi. We Experience sniedz padomus atbilstoši jūsu vajadzībām un vēlmēm, kad meklējat tuvējos restorānus un veikalus. Izklausās kolosāli un attīstītās Eiropas valstis no šī noteikti iegūs, mums gan vēl būs jāpagaida pāris gadi, līdz servisi būs pieejami.

Būs arī mobilā atslēga, kuru var nosūtīt draugiem vai kolēģiem caur drošu savienojumu. Tad attiecīgais lietotājs var atvērt un iedarbināt Passat ar savu viedtālruni. Sākumā ir pieejamas divas licences, kas derīgas vienu gadu, un tīmekļa veikalā vai tieši automobilī iespējams iegādāties papildu atslēgas.

Passat iegūs pagaidām modernākos braukšanas asistentus un tas viss tagad saucas IQ. DRIVE. Jaunums ir Travel Assist jeb ceļojumu asistents, kas uz šosejas tur joslu un ātrumu un ņem vērā ne tikai priekšā esošās automašīnas, bet satiksmi kopumā, seko ātruma ierobežojumiem un sastrēgumiem. Pārējās sistēmas kā Front Assist, automātiskā auto novietošana stāvvietā un proaktīvā pasažieru aizsardzība jau bija pieejama iepriekš.

Dynaudio audio sistēma nav jauna, bet pamatīgi pārstrādāta. Ir jauni daudzkanālu pastiprinātāji, kuri atļauj daudz rūpīgāk regulēt skaņu zonās, atsevišķi izceļot gan šofera, gan blakussēdētāja, gan arī aizmugurē sēdošo skaņas baudījumu un mainot fokusu pēc nepieciešamības. Dynaudio speciālistu mērķis ir panākt, ka dziesma skan tā, kā to ir paredzējis mūziķis, nevis vienkārši pastiprināt apakšējās vai augšējās frekvences.

Būs pieejami trīs benzīna un četri dīzeļdzinēji. Dzinēji kā tādi sanāk mazāk, bet jaudas versijas kopā būs septiņas. Vienkāršākais ir 1.5 litru benzīns ar 150 Zs (250 Nm), kas ir pieejams ar sešu ātrumu manuālo un septiņu ātrumu divsajūgu DSG automātisko ātrumkārbu. 2.0 TSI dzinējs ir pieejams 190 Zs (320 Nm) un 272 Zs (350 Nm) jaudas versijās savienojumā ar DSG ātrumkārbu un jaudīgākajā versijā ar 4Motion visu riteņu piedziņu.

Dīzeļdzinēji ir divu litru tilpumā trijās jaudas versijās 150 Zs (340 Nm), 190 Zs (400 Nm) un 240 Zs (500 Nm). Mazjaudīgākais dīzelis pieejams arī ar manuālo kārbu, 190Zs dīzelim ir pieejama arī 4Motion pilnpiedziņa un 240 Zs dīzelis ir pieejams tikai ar to. Gada beigās būs arī pieejams 1.6 litru 120 Zs (250 Nm) dīzeļdzinējs, kurš būs pasūtāms gan ar manuālo, gan DSG kārbu.

Izmēģinājums Frankfurtes apkārtnē

Kā jau ievadā minēju, mēs devāmies lūkoties modernizēto Passat ļoti ilgi pirms tas būs pieejams pie mums Latvijā. Pasākums bija sadalīts četrās daļās, bet visas nesanāca piepildīt laika trūkuma dēļ – kaut kas bija jāizlaiž un ļoti negribējās, ka tās būtu pusdienas, he he.

Sākām mēs ar iepazīšanās prezentāciju turpat Frankfurtes lidostas teritorijā VIP atpūtas telpā un no turienes arī devāmies uz aptuveni 200 kilometru attālo pusdienu vietu. Kā pirmo auto izvēlējamies jaudīgāko 272 Zs benzīna versiju ar R-line aprīkojuma pakotni un jau pašā sākumā pamanīju, ka auto ir fantastiski kluss. Uz šosejas zonā bez ātruma ierobežojuma attīstījām arī automašīnas maksimālo elektroniski ierobežoto ātrumu 250 km/h un pat pie tāda ātruma salona varēja brīvi sarunāties nepaceļot balsi. Kaut ko tādu es vienkārši negaidīju, ka interjera apdares kvalitāte un skaņas izolācija būs tik ļoti uzlabota. Prezentācijā daudz stāstīja, ka jaunais Passat ir būvēts, lai būtu ļoti komfortabls un viens no komforta pamatpunktiem esot tieši klusums salonā, jo tas nenogurdina braucēju. Tas viss ir dēļ Ambient pakotnes, kas piedāvā šo papildus skaņas izolāciju un dubultos pakešu logus. Pakešu logi bija pieejami arī iepriekšējā paaudzē, bet visa būves kvalitāte ir augusi.

Par braukšanas dinamiku sūdzību nav, bet nebija īsti sajūtas, ka šie 272 Zs baigi “ietu” – varbūt pie vainas ir, ka automašīnas bija pilnīgi jaunas un vēl nepiebrauktas. Ātrumkārba nav jauna, bet ir pārstrādāta tās programmatūra un es paliku ļoti patīkami pārsteigts, ka absolūti nevarēja just pārslēgšanās brīžus – pēc sajūtām gandrīz kā brauktu ar variatoru.

Otrā pasākuma daļa bija Passat GTE darbnīca un izmēģinājums pēc tam, bet šo mēs izlaidām, tāpēc neko daudz nestāstīšu par jauno GTE uzlādējamo hibrīdu. Auto kombinētā jauda ir 218 Zs (400 Nm) un tagad baterijas ir ietilpīgākas (13kWh iepriekšējo 9.9 kWh vietā). Visa hibrīda sistēma ir pamatīgi uzlabota un nobraukt tīri ar elektrību tagad var aptuveni 55km.

Trešā pasākuma daļa bija Dynaudio darbnīca, kur tieši šīs sistēmas speciālists stāstīja par uzlabojumiem, atskaņoja speciāli sagatavotus diskus, kur var labi atšķirt dalījumu skanējuma zonās, un rādīja visas regulācijas iespējas. Skanējums mani nepārsteidza, bet skanējuma un cenas attiecība gan – sistēma maksās zem tūkstoša EUR.

Ceturtā pasākuma daļa bija atgriešanās lidostā jau ar citu automašīnu, šoreiz Passat Alltrack. Izvēlējamies ļoti efektīvo zaļo prezentācijas krāsu un vidējās jaudas 190 Zs (400 Nm) dīzeļdzinēju, jo domājam, ka tieši šī versija būs pie mums populārākā. Alltrack nebija aprīkots ar iepriekš pieminēto Ambient pakotni un uzreiz varēja dzirdēt atšķirību – ceļa, vēja un citi trokšņi kļuva ļoti izteikti pat virs 120 km/h un tas ilgstošā ceļā tik tiešām varētu pamatīgi nogurdināt.

Jaunie AGR sēdekļi ir patiešām komfortabli un ar šādu auto varētu veikt lielus attālumus, savienojumā ar Dynaudio audio sistēmu un Ambient pakotni šis ir kārtīgs Eiropas apceļotājs.

Aprīkots VW Passat maksās lētāk

Cenās ir izmaiņas un izmaiņas ir gan uz augšu, gan leju. Šajā modernizācijā mūsu tirgum ir mazliet pārsauktas apdares versijas – vairs nebūs pieejama vienkāršākā Comfortline apdares versija, tagad tā saucas Business un sākas no 26 tūkstošiem EUR 1.5 litru 150 Zs benzīna versijā ar sešu ātrumu manuālo kārbu. Lētākais dīzeļdzinējs maksās sākot ar 30 tūkstošiem EUR manuālās kārbas versijā.

Cenas teorētiski ir augušas, bet ir audzis arī aprīkojuma līmenis – iepriekš ar Business pakotni auto maksātu vidēji 2-3 tūkstošu dārgāk, tā kā viss izlīdzinās. Executive pakotnēs Passat sanāk pat 2-3 tūkstošus lētāk kā iepriekš.

Passat Alltrack nebūs pieejams ar mazajiem dzinējiem un tam aprīkojuma līmenis standarta komplektācijā būs augtāks, tādēļ cenas sāksies ar 40 tūkstošiem EUR.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

6
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
3 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
6 Comment authors
eerksIngusKKTKz. vanderborhFedja Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Gilberts
Guest
Gilberts

Patiešām žēl, ka to pulksteni izņēma…

Fedja
Guest
Fedja

Labi, ka arhajiskai mašīnai par vienu arhaismu mazāk! :)

z. vanderborh
Member
z. vanderborh

”šo auto nepadara par mazāk neiekārojamu vai interesantu, īstenībā ir tieši pretēji.”
Ko… iztulkojiet, lūdzu!

KKTK
Guest
KKTK

Nevis lielām distancēm, bet lieliem sastrēgumiem :D :D Nu – 5-gades auto. Pabrauc piecus gadus un tolmetā, tā saka 5gadus vecu pasātu īpašnieki – ne es kam vispar ir alerģija pret VAG grupu :)

Ingus
Guest
Ingus

Tolmets varbūt arī ir pārspīlēti, bet ja piecgadīgam LV pirktam B7 pasātam ir rūsas burbuļi ap rokturiem, un no spārniem krāsa lec nost, tad par kādu ilgmūžību te var runāt? Labi, ja pirmais sajūgs izbeidzas vēl ap 90k pirms garantija beidzas. Pēc tam gan viss uz laimīgā īpašnieka pleciem.

eerks
Guest
eerks

Pēdējais labais Pasāts bija B5. Smejies vai raudi, bet vēl tagad kā personīgais darba auto tas ir vienkārši ideāls. Galvassāpes vienīgi gāzes iekārta ik pa brīdim sagādā.