Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors Horvātijā izmēģina Škoda Scala (video)

    Video montāža: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Jauni auto mani reti pamanās pārsteigt, it īpaši vienas ražotāju grupas ietvaros. Un kaut varbūt ne ļoti korekti būtu teikt, ka visi jaunie auto paliek arvien līdzīgāki, tā diemžēl ir. Auto grupas ietvaros ir diezgan stingrs regulējums lietām, ko tieši katrs saistītais ražotājs var atļauties radīt un tāpēc reti kad, piemēram, Seat vai Škoda būs labāka par VW, bet tas nenozīmē, ka spāņi un čehi mammai nemāk parādīt mēli. Un šī ir viena no tām retajām reizēm, kad Škoda IR pārspējusi savus senčus un radījusi tik fantastisku mazās A0 klases pārstāvi, ka es neatradu absolūti nevienu lietu, pie kā piesieties. Un tas ir sasniegums, jo sava profesionālā kretīnisma vadīts es vienmēr centīšos atrast kaut sīkumu, ja kas kardināls nav atrodams.

    Es devos uz fantastisko Splitas reģionu Horvātijā, lai lūkotos uz jaunāko Škoda veikumu – Scala, kas latīņu valodā nozīmē kāpnes, trepes. Splita – pilsēta centrālajā Horvātijas piekrastes daļā un tā ir valsts otra lielākā pilsēta, kuras vēsturiskais centrs ir iekļauts UNESCO Pasaules mantojuma objektu sarakstā. Horvāti uzskata Splitu par unikālu pilsētu, kurā izpaužas visi iespējamie arhitektūras stili, bet man gan vairāk interesē tieši ceļi un kalnainā Horvātijas vidiene ir gandrīz ideāla vieta automašīnas izmēģinājumam.

    Reklāma

    Kas ir Škoda Scala?

    Kaut Škoda Scala ir A0 klases auto un izmanto to pašu VW modulāro MQB platformu, tā savu riteņu bāzi ir pastiepusi līdz maksimālajai atzīmei, sasniedzot to pat garāku kā aktuālajam septītās paaudzes VW Golf, tātad vietas aizmugurē ir vairāk kā populārajam vācietim un Scalai vispār ir lielākie rādītāji visā segmentā – vietas kājām ir gandrīz tikpat daudz, cik izmēros lielākai Octavia. Kaut Scala ir Golf klases auto un konkurēs ar jauno astotās paaudzes vācu hečbeku, pēc sajūtām tā ir vairāk Polo klases mašīna, vismaz pēc plašuma interjerā.

    Scalā ir daudz “pirmo” – pirmo reizi logotips, kas iesaukts par zīlīti, ir aizstāts ar ŠKODA burtiem, pirmo reizi Škoda automašīnā ir dinamiskie LED pagriezienu rādītāji, pirmo reizi Škoda standarta komplektācijā nāk LED gaismas, pirmo reizi A0 klasē ir pieejams elektriski atverams bagāžnieks un noteikti es vēl kaut ko aizmirsu.

    Tehniskā puse

    Parasti mazajos auto lielas izvēles iespējas nav, bet tas nav Scala gadījums, jo pieejamas ir piecas dzinēju variācijas.

    1.0 TSI 1.0 TSI 1.5 TSI 1.6 TDI 1.0 G-TEC
    95 Zs (175 Nm) 115 Zs (200 Nm) 150 Zs (250 Nm) 115 Zs (250 Nm) 90 Zs (160 Nm)
    5 ātrumu manuālā kārba 6 ātrumu manuālā vai 7 ātrumu DSG ātrumkārba 6 ātrumu manuālā kārba

     

    Kopā pieejami ir 4 dažādi dzinēji no 1.0 līdz 1.5 litru benzīna tilpumam un arī 1.6 litru dīzeļdzinējs, kas vien liecina, ka Škodai ir nopietni nodomi šim auto, pie tam pat mazajam litrīgajam benzīnam varam dabūt septiņu ātrumu DSG automātisko ātrumkārbu, nu labi – šī gada laikā varēsim dabūt, tieši tāpat arī mazjaudīgākais 1.0 TSI un 1.0 G-TEC CNG dzinējs būs pieejams mazliet vēlāk. Visi dzinēji ir aprīkoti ar cietdaļiņu filtriem, lai izpildītu normas un iepriecinātu delfīnus.

    Auto ir pieejami arī visi populārākie asistenti – sānu asistents (strādā līdzīgi kā aklās zonas asistents, bet vēro lielāku distanci), pasažieru drošības asistents, aizmugures satiksmes brīdinājums, adaptīvā kruīza kontrole, parkošanās asistents, gājēju monitorēšanas sistēma, joslu asistents, automātiskās gaismas, avārijas bremžu asistents un noguruma brīdinājuma sistēma un deviņi drošības spilveni.

    Inovācija šai klasei ir papildus iegādājamā elektroniski regulējamā Sporta šasija, tā ir 15mm zemāka par standarta un piedāvā divu braukšanas režīmu izvēli – normāla un sporta, kur amortizatori paliek jūtami stingrāki dinamiskākai braukšanai. Ir arī individuāli pielāgojams režīms, kur stūres stingrumu un amortizāciju varam iestatīt tieši pēc savām vēlmēm.

    Auto ir iegādājams kā ar 15 collu, tā arī ar 18 collu diskiem, tā kā nebūs jāmeklē varianti no lielākiem auto vai citiem ražotājiem, lai iegūtu sportiskāku paskatu. Manuprāt, Scala paši piemērotākie ir 17 collu riteņi, ar kādiem bija aprīkota arī lielākā daļa izmēģinājuma automašīnu – tie ir ideālā balansā starp izskatu un komfortu.

    Interjers

    Arī interjers ir savā veidā inovatīvs, bet apskatīsim visu pa daļām. Pirmkārt, auto ir pieejami pagaidām klasē lielākie info-izklaides ekrāni no 6.5 līdz 9.2 collu izmērā un visi ir skārienjūtīgi un ekrāns ir izvietots vienā acu līmenī ar spidometru. Swing 6.5 collu sistēma tiek piedāvāta standartā ar diviem USB-C portiem un četriem 20w skaļruņiem, Bolero ir 8 collu sistēma ar papildus četriem skaļruņiem aizmugurē un piedāvā bezvadu Apple CarPlay un Android Auto atbalstu un Bluetooth, kamēr modernākā Amundsen ir 9.2 collu sistēma un papildus piedāvā 3D navigāciju ar 64GB SSD disku kartēm, žestu vadību un 10.25 collu virtuālo spidometru. BMW pirmais piedāvāja bezvadu Apple CarPlay/Android Auto atbalstu, bet tagad tam seko Scala. Papildus varam iegādāties ŠKODA skaņas sistēmu jau ar 10 skaļruņiem, papildus divus USB-C portus aizmugurē sēdošajiem, bezvadu uzlādi, Wi-Fi hotspotu. Un Scala nav neviena klasiskā USB-A tipa porta, tātad visiem iPhone lietotājiem būs jāiegādājas speciāls vads, kas mūsdienās gan nav baigā problēma.

    Scala ir aprīkota ar pēdējās trešās paaudzes sistēmām, kuras piedāvā Škoda Connect – tiešsaistes servisus kā maršruta kalkulācija, satiksmes informāciju, degvielas uzpildes stacijas, stāvvietas, balss vadību un tiešsaistes karšu atjaunošanu un ieejamas dažādas aplikācijas, piemēram, ziņām un laika apstākļiem. Tā kā tas viss ir tiešsaistē, tad ir iespējams pat sistēmai paprasīt picu un tā norādīs maršrutu līdz tuvākai picērijai. Scala interjera vizuālais noformējums ir kā vēstnesis par izskatu, kādu iegūs visi nākamie Škoda modeļi, tātad arī šeit Scala ir pirmā.

    Jau standarta sēdekļi automašīnai ir ļoti glīti un sportiska izskata, bet tas ir tikai sīkums – iegādājoties Dinamisko pakotni komplektā ar papildus kontūrgaismām, sportiskāku stūri, melnajiem griestiem un alumīnija pedāļu uzlikām nāk viengabala sporta sēdekļi, kas ne tikai izskatās fantastiski, bet ir arī ļoti ērti un ar ļoti labu atbalstu. Pat VW Polo GTI šādas opcijas nebija.

    Kā jau minēju aizmugurē vietas ir daudz un arī bagāžnieka izmērs ir ļoti adekvāts, tieši tāpat arī durvju kabatas ir pietiekami lielas 1.5L ūdens pudelei, vienīgi glāžu turētājs ir mazliet pa seklu un lielā kafijas krūze var lieliski iegāzties klēpī kādā asākā līkumā ar aktivizētu Sporta režīmu.

    Par papildus naudu ir iegādājams arī milzīgais panorāmas stikla jumts, kas ne tikai izskatās labi, bet dod arī plašuma sajūtu salonā.

    Uzbūves kvalitāte ir augsta, plastmasas ir mīkstas un tikai centrālajā konsolē “torpēdā” izmantotie materiāli radīja šaubas par skrāpējumu uzkrāšanu nākotnē, tātad uz materiāliem čehi nav taupījuši un Scala ir saņēmusi visu to labāko un pēc sajūtam pat labākus materiālus kā Kodiaq.

    Braukšana

    Ne velti minēju, ka Horvātija ir diezgan ideāla vieta auto izmēģinājumam. Jā, protams, pie mums nav kalnu serpentīnu, bet Horvātijas ceļi nav paši labākie, daudzviet tie ir ļoti šauri, bedraini un pilni ar ielāpiem – nu gluži kā pie mums. Pirmajā dienā arī diezgan pamatīgi lija lietus, tāpēc apstākļi bija ļoti pielīdzināmi tipiskai Latvijas vasarai.

    Škoda izmēģinājumam piedāvāja vairāk kā 30 automašīnu visdažādākajās krāsās, komplektācijās un dažādiem dzinējiem, ātrumkārbām un mūsu triju cilvēku grupai bija iespēja tikt pie trim dažādiem auto, ar kuriem mainījāmies un ieguvām priekšstatu praktiski par visu dotajā brīdī pieejamo ražotāja piedāvājumu – 1.0 115 Zs ar manuālo kārbu, 1.5 150 Zs ar DSG un 1.6 115 Zs dīzeli ar DSG. Pilnam spektram vēl tikai pietrūka abu pēdējo manuālo kārbu versijas, bet tas jau būtu pārāk daudz prasīts un tomēr mūsdienīgam pilsētas auto automātiskā ātrumkārba ir standarta prasība. Pilsētā braukt ar manuālo kārbu ir kā degvielas uzpildes stacijā nopirktai kafijas krūzei neuzlikt vāciņu – braukt jau var un ja būsi pietiekami uzmanīgs, tad nepieliesi salonu, bet tomēr ērtāk un praktiskāk ir uzlikt vāciņu.

    Un man pašam sanāca pārsteigums, ka daudz vairāk patika 115Zs 1.0 trīs cilindru dzinējs ar manuālo kārbu, jo tas bija asāks un jautrāks par 1.5 litru 150 Zs versiju, jaudīgākais benzīns ar automātu deva mazliet “pensionārisku” sajūtu – it kā tas būtu pēdējais vecāku gadu gājuma cilvēku dzīvē nopirktais auto, tāpēc jāņem pilns un jaudīgs. Interesanti, kāds būtu 1.5 litru benzīnu ar manuāli, varbūt tas arī patiktu? Dīzeļdzinēja versija saprotams bija visdinamiskākā un visvieglāk brauca, tā ir visforšākā pilsētā, bet arī maksās visvairāk, tāpēc ir mazliet ārpus konkurences. Vai tiešām es tikko Scalu ar dīzeļdzinēju un automātisko ātrumkārbu nosaucu par vislabāko izvēli? Hmm, tā sanāk.

    Visas izmēģinājuma automašīnas bija aprīkotas ar Sporta šasiju, kas ir labi un slikti vienlaicīgi – nesanāca izbraukt ar “parastu” Scalu, tomēr sportiskā šasija ir 15mm zemāka un stingrāka un sporta režīmā pat ļoti sportiska un stingra, tāpēc līkumotajos kalnu ceļos ļoti forša un viegli kontrolējama, ideāli iegula līkumos. Pa parastu ielāpiem bagātu pilsētas ceļu sporta režīms ir jūtami pa stingru, bet tas ir labs apliecinājums, ka čehu inženieri ir ieguldījuši pamatīgas pūles amortizatoru izstrādē un tie ir izdevušies.

    Stūres iekārta ir precīzi tāda, kādai ir jābūt karstajam hečbekam – stingra un fantastiski precīza, apgriešanās rādiuss gan varēja būt mazliet mazāks šāda izmēra auto, bet tas ir sīkums.

    Cenas

    Paša Horvātijas brauciena laikā cenas vēl nebija zināmas un ilgi pļāpājām un spekulējām par iespējamo cenu diapazonu. Pirmā doma ja bija skaidra – Škoda ir labi izšāvusi pulveri Scala radīšanā, ražotājs to ir kolosāli aprīkojis ar dažādām fīčām, ka cena noteikti būs 20 tūkstoši EUR un vairāk. Kaut kur pa ausu galam izskanēja teksts, ka sākuma cena varētu pat būt zem 15 tūkstošiem un tas vispār šķita kā pasaka. Vēl gandrīz divas nedēļas pēc atgriešanās man nebija informācijas, ko jums pavēstīt, tāpēc rakstu mazliet “aizturēju”, jo cenas tēma šim auto ir ļoti nopietna.

    Tālu no patiesības es nemaz nebiju – Škoda Scala sākuma cena vienkāršākajā Active versijā ar 1.0 TSI 95 Zs dzinēju un manuālo kārbu ir 14 900 EUR un pati dārgākā Elegance versija ar 1.6 litru dīzeļdzinēju un DSG ātrumkārbu sastāda 23 200 EUR. Pati populārākā varētu būt 1.0 115 Zs versija ar DSG ātrumkārbu vidējā Ambition komplektācijā un tā maksās no 18 800 EUR un pa ilgiem laikiem es varu teikt, ka konkrētā modeļa cena nav augsta.

    Pieminēšanas vērta ir Dynamic sporta pakotne, kas dod melnos griestu apdari un sporta sēdekļus – tā maksā vien 500 EUR un sportiskie amortizatori 420 EUR, kas arī nav daudz – tātad zem 20 tūkstošiem EUR mēs varam iegūt patiesi lielisku eksemplāru.

    Secinājumi

    Škoda Scala ir kārtējais apliecinājums tam, lai nevērtē vīru pēc cepures. Pirms brauciena es pie sevis nospriedu, ka sagaidīšu kārtējo mazo, nenopietno un lēto auto, kam būves kvalitāte pieklibos un mans pieņēmums bija tik ļoti kļūdains, cik vien tas ir iespējams.

    Bez tā, ka auto izskatās labi, tas piedāvā 12 stilīgas krāsas, dažādus interjera knifus, tas ir aprīkots netipiski kompaktklasei, piedāvā klasei nepierasti daudz asistentu un dažādu fīču un apdares kvalitāte ir pat labāka par dārgāku auto veikumiem. Pie tam tas brauc kā vismaz uz pusi dārgāks auto un vēl maksā zem 20 tūkstošiem? Pēc garlaicīgā brauciena ar Kodiaq un Karoq es esmu pamatīgi pārsteigts un baumas, ka Scalai būs pieejama arī RS versija, vispār paātrina pulsu. Scala ir kaut kur pa vidu starp Fabia un Octavia un tā, iespējams, ir gudrākā lieta, ko Škoda ir izdarījusi, jo vienkārši atjaunot Rapid nebūtu ne uz pusi tik efektīvi.

    Jaunās dizaina līnijas, pagarinātais stikla bagāžnieka vāks, stikla jumts – tas galīgi neizklausās pēc vienkāršu mazauto raksturojošajiem vārdiem, turklāt plašās papildaprīkojuma iespējas dos iespēju jums atvēlētajā budžetā iegādāties ne tikai stilīgu, bet arī tieši jums aprīkotu auto, kas arī lieliski brauc un es domāju, ka konkurenti tagad ar trīcošu roku dzer jau ceturto kafijas krūzi un domā, ko likt pretī.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    29 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    25.04.2019 10:37

    Lietussargs arī pamatkomplektācijā jeb tam vajadzīga cukurvates pakete? :D

    25.04.2019 11:40

    Aizmugure ļoti atgādina Volvo V40, vai tik nav brutāli kopēta?

    Zigzauer
    25.04.2019 11:58

    Ir, ir labi tie 1.0tsi ar turbo kompresijas 115kw un vēl ar DSG7. Sajūtas kā būtu visi 200hp, kāds audi S3 ar launch control :D no starta šauj kā raķete! Ir tikai viens BET- šauj kā raķete, ja mašīnā esi 1 :)))) ar ķošu, koferiem tas kļūst par parastu šujmašīnīti

    azad
    25.04.2019 12:23
    Reply to  Zigzauer

    Jautājums ir cik ilgi tas polšs šaus, cik ir resurs.

    Jānis A
    25.04.2019 14:40
    Reply to  azad

    Es domāju 5 gadus noteikti šaus. Tālāk jau pilnīgi vienalga.

    Skābene
    25.04.2019 15:58
    Reply to  azad

    ~100k

    Zigzauer
    25.04.2019 18:35
    Reply to  Skābene

    Zin man reiz sen sen bija Wv polo 1993. gada laikam 1.1. Noripoja ilgi un laimī līdz 280k km, kad to pārdevu/atdevu :D

    25.04.2019 18:43
    Reply to  Skābene

    Nop. Ar 300k var rēķināties toč.

    Sandijs
    25.04.2019 14:49

    Digitālais panelis arī iekļauts zem 20k ?

    25.04.2019 18:28

    No kurienes tāda “A0” klasifikācija?

    25.04.2019 18:46
    Reply to  Māris Gaugers

    Nu tad tas ir kaut kāds vw iekšējais kods, nevis vispārsaprotama auto klase. Kas tad ir Fabia? Un Citigo?

    25.04.2019 18:58

    Nu tu te reāli jauc gaisu. A klase vienmēr ir bijuši supermini (Up), B ir mazauto (Fiesta, Polo, Fabia), C ir kompaktauto (Golf, Scala, Astra), utt
    https://en.wikipedia.org/wiki/Euro_Car_Segment

    25.04.2019 18:32
    25.04.2019 19:24

    Izlasīju visu rakstu. Manuprāt, šī auto unikalitāti autors pārspīlē jūtu uzplūdā, jo auto pretēji gaidītajam lētajam sūdiņam izrādījās adekvāts, glīts, kvalitatīvs. :) Spriežot pēc apskatiem, Scala ir ļoti ok kompaktklases pārstāvis, taču vai tiešām dikti lētāks? Šībrīža – nu labi, ja aizejošais, – Golf maksā apmēram tikpat, tiesa, papildus opcijas Škoda būs mazliet lētākas, un tās būs vajadzīgas, jo jau pieminētais Ambition ir par bez parkošanās sensoriem. Par labu auto diemžēl ir jāmaksā, pat tad, ja tā ir Škoda. Labi, ka Škodu var ļoti detalizēti komplektēt, nu, tikai tad arī jāgaida būs varāki mēneši.
    Vēl jautājums, kas Scala pirks šobrīd, kad auto ražotāju un pircēju maciņu galvenā jauda vērsta dažādu izmēru krosoveru virzienā.

    Zigzauer
    25.04.2019 19:38

    VAG grupas stratēģija pēdējos gados izskatās- uz škoda, seat kautkādus jaunumus notestē, noslīpē un tad gatavu produktu liek vw, audi. Rāmis visiem viens, detaļas vienādas, pat interjera elementi.. Izmēģininājuma pilotiem tiek skidons ;D

    Reinis Rozitis
    25.04.2019 22:39

    Priekša ar to “izgrauzumu” restē zem logo atgādina KIA.

    KKTK
    26.04.2019 09:25

    Nu baigie influenceri :) Taisni vai būs jāaiziet aptaustīt. Uz 5 gadiem jaunos VAG var ņemt.

    Andza
    29.04.2019 13:04
    Reply to  Māris Gaugers

    jā, domāju tos izklaides brīnumus vidū. Vai ar izslēgtiem vismaz var klausīties radio vai regulēt temperatūru?

    29.04.2019 14:39

    Es īsti nesaprotu, ar ko tie ekrāni traucē. Liels ekrāns ir ērts no tā viedokļa, ka tur ir daudz informācijas, vai arī attēlotā informācija ir normālā “izmērā”, ātri un viegli saprotama. Vienīgā problēma ir tā, ka uzzīmētās pogas braucot nav ērti un droši lietojamas (obligāti jāskatās uz ekrānu, lai tās nospiestu).

    Andza
    29.04.2019 15:33

    tieši ar to arī traucē – ar daudz (lieku) informāciju :) Un pie ekrāna es jau tā visu dienu sēžu, vismaz mašīnā varētu atpūsties. Bet ar analogo spidometru un tahometru laikam neko vairs neražo. Un tad brīnās, kāpēc cilvēki nepērk jaunus auto :)

    29.04.2019 18:58
    Reply to  Andza

    Neviens jau neliek uz to ekrānu skatīties :) Turklāt viņam ir dažādi “skati”, arī tādi, kur neko daudz nerāda :) Dažiem auto ekrānus var arī atslēgt.
    Gandrīz visi auto – vismaz lētajā galā – dabūjami vēl arī ar analogajiem spidometriem (un tahometriem), tā ka bez kreņķa :) Digitālie spidometri lielākoties ir ekstra par papildus naudiņām.
    Un cilvēki pērk, pērk jaunos auto. Bet, ja nepērk, tad ne jau ekrānu dēļ :D

    sadsada asdasda
    03.05.2019 19:42

    Skatījos arī ārzemnieki liela Scala. Bet Kā jau viens minēja Vidējā komplektācija ir mazliet paplika (arī šī brīža Octavia). Gaidu 2020 Octavia, prasās nomainīt veco MKIII.

    P.S.
    Skatos VW vēljoprojām neļauj Škodai likt interjerā led spuldzes (bagāžniekā izskatās dzeltenā kvēlene).

    Andza
    03.05.2019 19:43

    ok, es saprotu, ka mūsdienās bez tiem riebīgajiem displejiem nevienu auto neražos, bet, interesanti, vai vismaz ir iespēja tos izslēgt?

    Reklāma