Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen We Charge serviss – vai tiešām šajā dzīvē ir arī kaut kas lētāks?

    Jaunākie raksti

    Elektrības jautājumi ir ļoti karsts pīrāgs – dažādos aspektos valstiskā līmenī tiek spriests gan ar sadales tīkla tarifiem, valsts atbalsta programmām un citiem tikpat svarīgiem jautājumiem. Šis viss ir pietiekami sarežģīti arī zinošākiem cilvēkiem, tāpēc mēs negribam vēl pielikt artavu jau tā sasāpējušam tēmām. Tā vietā mēs gribam Tev sniegt noderīgu informāciju, kas var atvieglot ikdienas gaitas ar savu elektromobili. Šodien parunāsim ar Volkswagen We Charge pakalpojumu.

    Kas ir We Charge un kam tas ir nepieciešams?

    Ja tā pavisam īsi – tas ir Volkswagen pakalpojums, kas ļauj saviem klientiem tikt pie Eiropas uzlādes infrastruktūras un veikt uzlādi, papildus neizmantojot bankas kartes, RFID uzlādes kartes vai lietotnes. Vienkārši. Eiropā ir nu jau milzum daudz elektromobiļu uzlādes tīklu operatoru, kur katrs no tiem izmanto savu sistēmu, savas kartes, savas aplikācijas. Ja Eiropas ceļojums ar iekšdedzes dzinēju ir saplānojums itin viegli, tad elektroauto gadījumā tas prasīs diezgan pamatīgas pūles. Ja vēl pašus uzlādes punktus varam atrast dažādos tiešsaistes servisos, tad par apmaksas nosacījumiem situācija tik skaidra nemaz nav.

    We Charge to visu atrisina. Audi un Volkswagen ir pirmie auto ražotāji, kas piedāvā saviem klientiem tā dēvēto “universālo ekosistēmu” auto uzlādēšanai. Iegādājoties Volkswagen ID, ar We Charge uzlādes karti uzreiz ir pieejams vairāk kā 340 000 publisko uzlādes punktu, kuros var autorizēties un veikt uzlādi tikai ar vienu kartiņu vai aplikāciju. Vairs nav dienām ilgi jāsēž dažādos forumos un informācijas apmaiņas vietnēs, lai saplānotu savu maršrutu apkārt Eiropai. Volkswagen un Audi e-mobilitātes vadītājs Baltijā Matīss Zemītis spilgti pierādīja, cik veiksmīgs var būt 7000 kilometru ceļojums Eiropā ar elektromobili.

    Un tā nav tikai kartiņa vai aplikācija. Ir arī We Charge In-Car lietotne, kuru viegli savienot ar viedtālruņa lietotni. Tas ļauj We Charge skatā filtrēt uzlādes stacijas pēc jaudas un pieejamības un sākt maršruta vadību, neizejot no navigācijas lietotnes.

    Uzlādes punktu skaits, protams, visu laiku pieaug. Līdz 2025. gadam Volkswagen grupa kopā ar partneriem uzstādīs arī aptuveni 18 000 ātrās uzlādes staciju Eiropā, kurus papildinās aptuveni 35 000 uzlādes punktu, kas tiks izveidoti kopā ar mazumtirdzniecības partneriem, no kuriem daudzi būs publiski pieejami.

    Un? Kāpēc man būtu vajadzīgs We Charge serviss?

    Nu ja iepriekšējā sadaļa izklausījās pēc mārketinga bukleta kopijas, tad parunāsim pavisam precīzi. Pirmkārt jau ērtība – vairs nav nepieciešams nēsāt milzum daudz un dažādas kartiņas un savā viedtālrunī izveidot īpašu mapi “uzlādes servisi”, kuriem burties cauri ceļojumiem. Ir viena karte un viena lietotne. Bet tas viss nav aktuāli tikai ceļojuma laikā, jo tādus lielus ceļojumus ar auto nemaz tik bieži mēs neveicam. Latvietim praktiskajam ir nepieciešams tieši ikdienas komforts un, protams, ietaupījums. Būs lētāk.

    Latvijā mums jau ir vismaz 10 elektromobiļu uzlādes servisu. Un mani nepamet sajūta, ka es kādu vēl esmu aizmirsis:

    • CSDD ar 141 publiskās uzlādes vietām, kas nodrošina 50 kW DC uzlādes jaudu. Cena par uzlādi e-mobi uzlādes stacijās ir 0.28 EUR/min.
    • Elektrum Drive ar 35 publiskās uzlādes vietām ar 131 pieslēguma punktiem. Tiek nodrošināta 11 un 22 kW AC, kā arī 25 kW, 50 kW un 150 kW uzlādes jauda. Cena par uzlādi raksta publikācijas brīdī 0.40 EUR/kWh par 22 kW AC uzlādi un 0.56 EUR/kWh par 150 kW.
    • Ionity pagaidām ir tikai 1 publiskās uzlādes punkts, kurš nodrošina līdz pat 350 kW lielu uzlādes jaudu. Cena par uzlādi ir 0.79 EUR/kWh.
    • Virši nodrošina pagaidām vienu 80 kW uzlādes stāciju, bet tuvāko 2 gadu laikā vēl 20 stacijās tiks uzstādītas vēl 28 pieslēguma vietas ar līdz pat 150 kW lielu jaudu. Cena par uzlādi ar 40 kW jaudu ir 0.39 EUR/kWh un par 80 kW jaudu tie būs 0.49 EUR/kWh.
    • EV Maestro, ko pazīstam kā Energolukss ar 4 uzlādes vietām, no kurām gan tikai 2 ir publiskas. 2 atrodas pie Energolukss ofisa un nemaz tik pieejamas nav. Publiskās uzlādes vietas nodrošina 100 kW. Cena par uzlādi Rīgā ir 0.60 EUR/kWh un Ādažos 0.46 EUR/kWh.
    • Eleport pagaidām jau 6 uzlādes stacijas, kuras saviem klientiem nodrošina 22 kW AC un 100 kW DC uzlādi. Cena par 22 kW jaudu ir 0.36 EUR/kWh, bet par 100 kW jaudu 0.39 EUR/kWh.
    • Europark saviem klientiem nodrošina 22 kW AC uzlādi. Cena par uzlādi dažās vietā ir 0.25 EUR/kWh un dažās 0.40 EUR/kWh.
    • Neaizmirsīm par Tesla Supercharger stacijām, kuras mums ir divas.
    • SimpleCharge nodrošina savu tīklu apgaismes stabos.
    • Un arī dīleru tīklos ir savi uzlādes servisi. Tādus piedāvā gan Volkswagen un Audi, gan BMW, gan Porsche.

    Ja es kādu servisu esmu aizmirsis, tad droši raksti komentārā un kopā papildināsim šo informāciju.

    We Charge Latvijā pagaidām strādā ar CSDD, Elektrum Drive, EV Maestro un Ionity uzlādes servisiem un pavisam drīz šim pulkam plāno pievienoties arī Eleport. Tā kā nav jābrauc ceļojumā, lai izmantotu vienas kartiņas priekšrocības.

    Paga, Tu teici būs lētāk?

    Pamanīji, ja? Ar We Charge ir pavisam vienkārši – katram lietotāja ir iespēja izvēlēties sev vēlamo programmu un automātiski arī tarifus. Lai uzreiz visus neatbaidītu ar kārtējo abonēšanas servisu, tad ir arī bezmaksas programma, kas tāpat dod priekšrocības izmantot vienu kartiņu un aplikāciju.

    We Charge Free We Charge Go We Charge Plus
    Maksājiet tikai par uzlādēto apjomu Retām uzlādēm pa ceļam Biežām uzlādēm un gariem braucieniem
    Maiņstrāva: 0.55 EUR/kWh Maiņstrāva: 0.39 EUR/kWh Maiņstrāva: 0.37 EUR/kWh
    Līdzstrāva: 0.76 EUR/kWh Līdzstrāva: 0.49 EUR/kWh Līdzstrāva: 0.47 EUR/kWh
    IONITY: 0.79 EUR/kWh IONITY: 0.79 EUR/kWh IONITY: 0.35 EUR/kWh
    Abonēšanas maksa: 0 EUR/mēn Abonēšanas maksa: 5.99 EUR/mēn Abonēšanas maksa: 12.99 EUR/mēn

     

    We Charge Free programmā raksta publicēšanas brīdī (jo elektrības tarifi pamatīgi lēkā pēdējā laikā) it kā CSDD tarifa gadījumā iegūstam tikai ērtību un finansiāla izdevīguma šeit šķietami nav, tad tā pavisam viennozīmīgi nemaz nav. Tajā brīdī, kad pie krasā CSDD uzlādes tarifa kāpuma septembrī, kas pārsniedza 0.71 EUR/kWh, We Charge uzlāde joprojām bija par fiksētu maksu. Tātad bezmaksas programma ne tikai dod lietošanas ērtību, bet arī aizsargā no straujiem tarifu kāpumiem. Kā saka – saldākam miedziņam.

    Visos pārējos maksas abonēšanas gadījumos ir pietiekama matemātika. Gan Elektrum Drive, gan EV Maestro ir izdevīgāks. Ja aktīvi lietojat publiskās uzlādes tīklu, tad ekonomiju var saskaitīt ļoti ātri. Tajā pašā laikā, ja izvēle kritīs un Plus abonēšanas plānu par 12.99 EUR mēnesī, tad pietiks tikai ar vienu Ionity uzlādi mēnesī, lai kartiņu pilnībā atpelnītu. Par tādu cenu pat ir vērts uz Ādažiem aizvizināties.

    Kā es varu tikt pie We charge?

    Viegli. Lejupielādējiet We Connect ID. lietotni, izveidojiet bezmaksas Volkswagen ID lietotāja kontu, pievieno savu Volkswagen ID ģimenes modeli un izvēlieties savu We Charge tarifu, kas atbilsti tieši Tavai ikdienas mobilitātei. Jā, tas ir tik viegli.

    Lai varētu uzlādēt ar We Charge publiskās uzlādes stacijās, Tev jāizvēlas uzlādes tarifs un lietotnē jāaktivizē sava We Charge uzlādes karte. Uzlādes karti saņemsiet kopā ar savu elektrisko VW automašīnu. Ja tās nav, tad kartiņu var varat to vienkārši pasūtīt ar lietotni un piegādi mājās.

    Kas mūs sagaida nākotnē?

    Jau šogad visiem ID. ar jauno modeļiem tiks nodrošināta jauna funkcija, kas aizstās līdzšinējo uzlādes karšu autentifikācijas procesu. Tas, saprotams, būs tiem auto, kuri ir tikuši jau 3.1 programmatūras atjauninājuma. Mēs par to virspusēji rakstījām mūsu ID.5 GTX 1000 kilometru apskatā. Lai uzlādi ātrās uzlādes stacijās padarītu vienkāršāku, notiks automātiska šifrēta saziņa starp automašīnu un uzlādes staciju, tiklīdz tiek pievienots uzlādes kabelis. Šis autentifikācijas process aizņem tikai dažas sekundes, pirms sākas uzlāde. Pēc tam We Charge līguma ietvaros saņemsiet rēķinu par veikto uzlādi – nekādu lieku darbību, aplikāciju, kartiņu, ja tā ir pat tikai viena visai Eiropai. 2022. gadā Plug & Charge būs iespējams Ionity, Aral, bp, kā arī EON tīklos, bet jaunu tīklu apgūšana paralēlu turpinās un paplašinājums būs pavisam drīz.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Štepselis
    29.11.2022 21:18

    Kuprīši diez ar pie šī tiks? Mamma it kā tā pati 🤔

    Jānis
    01.12.2022 21:27

    Nav jābūt VW auto. Var ielādēt Elli un par tām pašām cenām (jo tas ir tas pats uzņēmums, kas reāli nodrošina šo pakalpojumu) lādēties. Te gan fakts, ka katram no VAG ir sava aplikācija un pirmo gadu ir neliela atlaide abonēšanai.

    Reklāma