Pēdējos pāris gados daudz runājam par elektroauto, kurus izmantojam privāti. Tās ir visas šobrīd tik populārās Teslas vai mūsu pusē biežāk izplatītie Nissan Leaf, Hyundai Kona Electric vai Volkswagen e-Golf. Tomēr pasaule ne tuvu nesastāv tikai no privāti lietojamiem auto un ļoti daudz transporta līdzekļi tiek izmantoti, piemēram, preču piegādes jomā. Iepriekš jau rakstījām, ka DPD Latvijā sāk izmantot Volkswagen e-Crafter kravas elektroauto. Ir pagājis kāds laiciņš no šī auto lietošanas sākuma un laiks uzprasīt “DPD Latvija” valdes priekšsēdētājam Jānim Grantam par pieredzi ar šo jaunā veida auto.
Cik liels auto parks šobrīd ir DPD, un no kāda veida auto tas sastāv? Proti, vai pareizi pieņemu, ka vairums no tiem ir ar dīzeļdzinējiem aprīkoti auto?
Pašlaik mūsu auto parka lielums ir 150 vienības un visi DPD Latvija piegādēs izmantotie auto ir ar dīzeļdzinēju.
Kāpēc piekritāt izmēģināt eCrafter? Cik ilgs bija šis tests (var arī nobraukumā izteikt) un kādos apstākļos tika testēts šis auto?
Piegāžu procesa efektivitāte un resursu taupīšana ieņem arvien svarīgāku lomu DPD Latvija ikdienā, tāpēc, saņemot piedāvājumu testēt VW eCrafter, labprāt piekritām. Nākotnē neizslēdzam iespēju papildināt auto parku ar elektrisko transportu, un tā bija iespēja pašiem izmēģināt elektroauto darbībā, pārliecinoties par auto atbilstību piegāžu vajadzībām.
Kopumā tests ilga viena mēneša garumā. VW eCrafter izmantojām piegādēm dažādos maršrutos Rīgā, dienā tika apkalpotas vidēji 80 adreses, mērojot 50 – 60 kilometru lielu attālumu.
Kādas bija atsauksmes par šo auto? Kas patika un pie kādām lietām eCrafter radītājam vēl jāpiestrādā?
Tas ir ērts un kluss pārvietošanās līdzeklis, kas nerada papildu trokšņus, un tā ir liela priekšrocība, nodrošinot piegādes dzīvojamajos rajonos, – īpaši, ja tās tiek veiktas agrās rīta stundās un vēlu vakaros, kad cilvēki īpaši novērtē mieru un trokšņiem nepiesārņotu apkārtējo vidi. Salīdzinot ar dīzeļauto, arī autovadītāja komforts ir lielāks, jo nav dīzeļmotora radīto vibrāciju.
Tikmēr, ņemot vērā Latvijas klimatu, pilnveidojama varētu būt akumulatora baterijas kapacitāte – nelabvēlīgos laikapstākļos, piemēram, lietus, sniega vai sala laikā tās kapacitāte var mazināties.
Kāds ir elektrisko piegādes automobiļu ekonomiskais pamatojums? Vai šobrīd ir pamatoti pirkt elektroauto piegāžu veikšanai?
Pēc vien mēnesi ilgā VW eCrafter testa perioda ir par agru spriest par elektrotransporta izdevīgumu. Patlaban mums nav zināmas ilgtermiņa izmaksas transportlīdzekļa uzturēšanai, tostarp par auto apkopi, nevaram arī izdarīt secinājumus par baterijas kalpošanas ilgumu u.c. Tādēļ pagaidām būtu nepamatoti spriest par elektroauto iegādes ekonomisko pamatojumu 4 līdz 6 gadu periodā.
Kāda ir DPD nākotnes vīzija tehnoloģiju ziņā (droni/roboti?)? Kas varētu mainīties tuvāko 5-10 gadu laikā?
Elektroauto un roboti varētu būt daļa no mūsu nākotnes vīzijas, taču šeit būtiski ņemt vērā Latvijas klimatisko apstākļu specifiku. Proti, izraugoties nākotnes tehnoloģijas, ir rūpīgi jāizvērtē to spēja darboties dažādās sezonās un kritiskos laikapstākļos, jo klienti pasūtītās preces vēlēsies saņemt neatkarīgi no tā, vai ārā ir saulains, sauss un patīkams laiks, vai gluži otrādi: -15 C grādi, sniegputenis vai līst lietus.
Un tas viss? Nekādu normālu atsauksmju par ekspluatāciju, ko, kā, cik… tikai tas ka kluss. DPD pašreklāma vai kas, vismaz kāda šoferīša domas būtu.
Tādas nu bija atbildes. Acīmredzot, par maz pieredzes, lai plašāk runātu.
Vai arī politkorekti noklusēja trūkumus.
vai kravas velosipēdi nav piemērotāks risinājums piegādēm Rīgā?
Starp citu, nesen mēs publicējām ziņu, ka DPD Rīgā sāk izmantot arī šādus mazizmēra elektroauto: https://kursors.lv/2019/03/02/dpd-latvija-uzsak-piegades-ar-mazizmera-elektromobili-paxster/
80 adrese un 60 km ar kravas velo!? Nopietni? 8h iekļausies? :)
Sūtījumi un attālumi mēdz būt dažādi, nav universāla risinājuma, bet ekektriskajiem kravas velo 100km dienā ir ok.
Labāk jau beidzot mainītu attieksmi tie dpd. Visur sevi reklamē kā ekspertus piegādēm, bet tiklīdz vēlies sarunāt sev izdevīgu piegādes laiku, tā izrādās ka tas nav iespējams. Kad piegādās nav zināms un vispār visu izvēlas sistēma un viņi neko nevarot mainīt un laicīgi pateikt. Un es vēl par to maksāju. Par tādu attieksmi pa velti būtu jāved. Kamēr praktiski visos citos piegādes uzņēmumos var sarunāt pilnīgi visu. Bet nu, jo lielāks uzņēmums, jo mazāk svarīgi ir klienti, laikam. Galvenais ir nauda.
Ar ekonomisko pamatojumu šim auto viss ir kārtībā. Servisa izmaksas ir puse no parastajām. Arī ilgtermiņā nebūs nekādu problēmu, jo viss jau ir pārbaudīts uz e golfa.60 vai 80 km pilsētā ar nekādu problēmu. Vienīgais stulbums šim auto ir tas ka uzlādes ports tam atrodas tajā pašā vietā kur lej degvielu bākā. Ātrās uzlādes automāta kabelis Knapi stiepjas līdz uzlādes portam .un kad esi ieštepselējis, tad vairs netiec auto iekšā pa šofera durvīm. Tā patizli.
Nākotne pilsētas piegādēm ir Renault EZ-Flex. Maza leijerkaste ar 3000 l kravaskasti.
Atbildes patiešām nekādas! Tiešām šķiet, ka tās ir politkorektas un būtu drīzāk negatīvas, jo neredzu problēmu sarēķināt visu – 1 mēn no reāliem datiem, ziemai /2 un uz 4 gadiem excelī, ņemot vērā auto atpirkuma apjomu no līzinga
Elektro kravas busi arī drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslu? Ja jā, tad noteikti tas arī ir būtisks ieguvums piegādes pakalpojuma sniedzējam, jo vajadzētu būt iespējai daudz ātrāk tik no A līdz B..
Likuma priekšā busi ar pilnu masu līdz 3.5t no smarta īpaši neatšķiras, lai gan, ja nekļūdos, pa sabtransporta joslu kaut elektriskā fūre drīkst braukt.
1 kravas buss varbūt. Līdz ko tādu būtu vairāk, tad arī aizliegtu autobusa joslas izmantot.
Tā vietā, lai skaidri un gaiši pateiktu, ka nopirkt un neremontēt dīzeļa parku ir daudz izdevīgāk, nekā pirkt drausmīgi dārgu e-busu, tiek iebarotas cilvēkiem labi zināmas un uztveramas frāzes – akumulatora baterijas kapacitāte nelabvēlīgos laikapstākļos.