Volkswagen Komerctransports ir papildinājis savu piedāvājumu ar jauno, dabai draudzīgo un ietilpīgo kravas furgonu Volkswagen e-Crafter. Tas ir pirmais pilnībā ar elektrību darbināms, bezemisiju komercauto, ko piedāvā ražotājs, turklāt spēkrats ir īpaši specializēts preču un arī pasažieru pārvadājumu nozarei. Īsi pēc pasaules pirmizrādes jaunais e-Crafter jau ir pieejams arī Latvijā. Pateicoties tā energoefektivitātei, automobilis vēl pirms nonākšanas tirgū tika izcelts kā potenciālais “European Transport Award for Sustainability 2018” balvas ieguvējs preču piegādes transportlīdzekļu kategorijā.
Kā radīts uzņēmējiem pilsētas teritorijās
Furgona maksimālais ātrums ir 90 km/h, bet tāldarbība – līdz pat 173 km ar vienu uzlādi. Modeļa tehniskā specifikācija tika veidota, ņemot vērā iepriekš veikta pētījuma rezultātus – eksperimentā, kurā tika novēroti dažādu piegādes servisu šoferu paradumi, tika noskaidrots, ka vairums furgonu vadītāju ik dienu ar ietilpīgo spēkratu mēro no 70 līdz 100 km. eCrafter radīts tieši šādām distancēm, kas nereti ietver arī vairākas apstāšanās, līdz ar to auto būs ērts sabiedrotais pasažieru pārvadājumu, loģistikas un preču piegādes nozares darbiniekiem. Jau pašlaik novērojama interese par spēkratu no nozares uzņēmēju puses Baltijas valstīs, kuri to redz kā ikdienai piemērotu, ērtu un aktuālu risinājumu tieši pilsētvidei, apstiprina Volkswagen Komerctransports pārstāvji Baltijā.
Ar ātro uzlādes iekārtu uzlādējams 45 minūšu laikā
Jaunais bezemisiju e-Crafter nokomplektēts ar 100 kW jeb 136 ZS elektromotoru, kas enerģiju gūst no akumulatora bloka, kurš izbūvēts zem auto grīdas. Izmantojot ātro uzlādi, automobiļa enerģijas krājumus līdz pat 80 % iespējams atjaunot 45 minūšu laikā. Savukārt, ja tiek izmantota standarta uzlāde – ar 7.2 kW elektrisko jaudu – akumulators līdz 100% tiks uzlādēts 5,5 stundās.
Plašs kravas nodalījums
Pateicoties akumulatora izbūves risinājumam – zem spēkrata grīdas – netiek ietekmēta auto kravas ietilpība. Tā ir līdzvērtīga Crafter modelim ar iekšdedzes dzinēju – 10,7 kubikmetri. Savukārt spēkrata kravnesība ir vairāk nekā 1700 kg.
Parkošanās bez rūpēm
Automobilī iestrādāts parkošanās asistents, kas palīdzēs izvairīties no iespējamām sadursmēm – īpaši, ja mašīna jānovieto šaurā vietā. Par to gādā 16 parkošanās sensori, kas izvietoti visapkārt auto, kā arī priekšējā un atpakaļskata kamera.
Jaunais eCrafter, kas vizuāli izceļas ar Volkswagen e-klāsta klasisko diožu lukturu formu, pasūtīšanai pieejams arī Baltijas valstīs. Latvijā tā cena ir 59 425 EUR, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli.
Komerc buss ar 173 km nobraukumu! Jūs ko smejaties? Un tas nobraukums pa 99% maksimālais, sasniedzams tikai vasarā, kad nav ieslēgts salona kondicionieris un/vai salona apsilde!
Ja ziemā, ar salona apsildi tas buss labi ja spēs 100 km veikt!
Braukt bez salona apsildes – tas lai paliek mazohistiem. Un šis buss valsts iestādēm kas “apgūst” nodokļu maksātāju naudu!
Neviens pārvadātājs pie pilna saprāta neko tādu nepirks!
Komercbusam jau nu tā kā vajadzētu savus 500km bez uzlādes nobraukt! Tā lai var no Rīgas, gan līdz Daugavpilij, Liepājai vai Ventspilij aizvilkt turp un atpakaļ!
Mhm, man arī kaut kā pamaz liekas tie 173 kilometri. Bet tur noteikti ir kaut kāda fiška, jo busā taču pilns vietas akumulatoriem, varētu 5000 km range sataisīt. Varbūt šis konkrētais eksemplārs paredzēts kaut kādiem īsiem braucieniem no punkta A uz punktu B vienas pilsētas/teritorijas ietvaros?
173km varbūt pietiek priekš Caddy, kas ir paredzēts nelielām kravām pilsētas ietvaros. Ar Crafteri jau parasti ved kaut ko vairāk un starp pilsētām, vai piepilsētā!
Says who?
pastāsti šīs pasakas DPD busiem, kas riņķo pa Rīgu :) neesmu prasījis “savējiem”, kas mani apkalpo, bet uz aci skatoties tur ir iekrāmēti kādi 50+ pasūtījumi vienam pilsētas rajonam.
Speciāli uzdevu jautājumu vairumtirdzniecības kompānijas loģistikas un transporta sektora vadītājam, ko viņš domā par šo Crafteri un tāda arī bija atbilde. Kam tu no DPD prasījhi viedokli? Jeb pats izdomāji ko domā DPD?
tu vēl kādam ražošanas uzņēmumam būtu paprasījis, kuri fūrēm produkciju ved.
Prasīju tādam, kam flote galvenokārt no dīzeļa Crafteriem sastāv!
interesanti, rakstu kāds no te sašutušajiem lasa? tur vesels apakšvirsraksts tam veltīts.
Bet tāpat maz. Man ikdienas brauciens no Mežciema līdz centram un atpakaļ sanāk 20-30km.
Vispār jau tie paši DHL ,TNT, DPD pa Rīgu dienas laikā labi ja 150 nobraukā, viņiem ir katram savs rajons un viss, tā ka, kā pilsētas busi, viņi ir OK, Tik īsti nav zināms cik liels akumulators ir grīdā, lai varētu izrēķināt izmaksas uz 100 km :)
35 kWh (visticamāk brutto un pieejamas kādas 30 kwh). ja vēl nav normāla akumulatoru termoregulācija tad šī ir dārga miskaste. Arī akumulatoru izmantot 100-0-100 % režīmā nav veselīgi. Cena arī uzlikta, lai nebūtu konkurence ar dīzeļdzinēja ekvivalentiem. Atliek tikai sagrabināt papildus 20000 € un sanāk jau Tesla Model X ar āķi un gandrīz trīsreiz ietilpīgāku akumulatoru ar garantiju ka ir īsts elektroauto.
Kāpēc ir jāsalīdzina nesalīdzināmais. Ar Teslu veiksi kravu pārvadājumus?
Kravu pārvadājumiem ir sava Tesla. ;)
Tanī pēdējā bildē kaut kas neštimmē ar auto rozeti un to “štekeri”, ko tur rokā darbinieks…
Tāpēc jau tur rokā, ka nepareizo galu paņēmis :)
Tiko uzjautāju vēl 1a.lv kurjeram, cik šis dienā nobrauc ar savu Crafteri. Teica, ka tīri pa Rīgu ap 150km dienā.