Reklāma

BITE pārklājusi Latvijas lielākos autoceļus ar jaudīgu mobilo internetu

Jaunākie raksti

Piedalies konkursā un laimē QNAP TS-130 NAS

Tikko noslēdzām iepriekšējo konkursu un jau klāt nākamais! Šoreiz balvā mājas lietotājiem piemērotais QNAP TS-130 NAS. Tā ir klusa...

Baumo, ka Apple joprojām ir plāni bezvadu uzlādes risinājumiem

Apple par savu bezvadu lādētāju runas sāka jau 2017. gadā, tomēr paredzētā realizācija 2019. gadā tika atcelta. Kas bija...

Toyota sadarbosies ar BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto

Japāņu autoražotājs Toyota uzsācis sadarbību ar ķīniešu uzņēmumu BYD, lai radītu plašākām masām pieejamu elektroauto. Kā vēsta ziņu aģentūra Reuters,...

74% Latvijas autovadītāju sociālo mediju lietošanu pie stūres uztver kā vislielāko risku

Latvijā vairums jeb 74% autovadītāju ir pārliecināti, ka riskantākā rīcība, vadot automašīnu, ir sociālo mediju patēriņš. Savukārt gandrīz puse...

Huawei nākamgad sola Eiropā piedāvāt HarmonyOS ar Mate un Mate X viedtālruņiem

Huawei paziņojis, ka jau 2022. gadā pie klientiem Eiropā nonāks Mate un Mate X viedtālruņi ar uzstādītu HarmonyOS. Mate...

Gatavojoties aktīvajai tūrisma sezonai Latvijā, mobilo sakaru operators BITE noslēdzis vērienīgu projektu, kura ietvaros ar ātru un kvalitatīvu 4G internetu aprīkoti valsts nozīmīgākie autoceļi, uz kuriem ikdienā vērojama vislielākā satiksmes intensitāte.

Latvijas Valsts ceļu dati liecina, ka satiksmes intensitāte Latvijā pēdējos gados ir būtiski palielinājusies – pērn pa valsts galvenajiem autoceļiem ik diennakti pārvietojušās 5832 transporta vienības. Salīdzinoši vislielākā satiksmes intensitāte uz šiem ceļiem ir vasarā, īpaši nedēļas nogalēs, jo gan vietējie iedzīvotāji ceļo vairāk, gan arī ārvalstu tūristi Latviju par savu ceļojumu galamērķi izvēlas biežāk. Lai ātrs un stabils internets viņiem būtu pieejams visā Latvijā, tostarp pārvietojoties ar auto vai sabiedrisko transportu, BITE šā gada sākumā ieguldīja vairākus miljonus eiro interneta pārklājuma paplašināšanā un ātruma uzlabošanā uz valsts nozīmīgākajiem autoceļiem un to tuvākajā apkārtnē. Nule kā noslēdzies projekta pēdējais posms, kura ietvaros ar jaudīgo 4G internetu aprīkoti autoceļi Rīga–Daugavpils (A6) un Rīga–Valka (A3).

“Nav noslēpums, ka interneta patēriņš viedtālruņos strauji palielinās. Un tas ir tikai pašsaprotami, ņemot vērā šī resursa sniegtās iespējas. Piemēram, autovadītāju vidū populāras ir dažāda veida navigācijas aplikācijas un mobilie maršrutu plānotāji, kamēr pasažieri braucienu laikā nereti īsina laiku, straumējot mūziku un skatoties video. Lai uzlabotu BITES klientu ceļošanas pieredzi vasarā, kas ir īpaši piemērots laiks tuvāku un tālāku Latvijas nostūru iepazīšanai, ar jaudīgo 4G internetu aprīkojām vairāk nekā 60 bāzes stacijas tajos Latvijas lielāko autoceļu posmos, kuros ikdienā novērojama vislielākā satiksmes intensitāte, tostarp atsevišķos valsts galvenā autoceļa A12 Jēkabpils – Rēzekne – Ludza – Terehova posmos,” norāda BITES vadītājs Kaspars Buls, piebilstot, ka šis projekts ir ļoti nozīmīgs solis uzņēmuma tālredzīgā un ilgtspējīgā attīstībā.

Jaudīgu un kvalitatīvu internetu ļoti novērtē ne vien vietējie iedzīvotāji, bet arī ārvalstu tūristi, kuru skaits pēdējos gados Latvijā aizvien palielinās – pērn tas pieaudzis par 7%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, turklāt eksperti prognozē, ka arī šogad pieaugums varētu būt līdzīgs, proti, līdz 10%.

“Latvijā katru gadu palielinās gan vietējo, gan ārvalstu ceļotāju skaits. Labi zināms ir fakts, ka pēdējos gados lielākā daļa tūristu ceļojumu plānošanu un informācijas meklēšanu veic internetā. Pieejams internets, atrodoties ceļā, nodrošina tūristiem iespēju izmantot gan speciālās ceļošanas aplikācijas (tostarp latvia.travel), gan dažādas interneta vietnes un varbūt iebraukt kādā mazāk zināmā tūrisma objektā, kas atrodas pa ceļam, novirzīties no iepriekš plānota maršruta, rezervēt pakalpojumus, iegūt papildu informāciju. Ja šobrīd tūristiem ir ierasts, ka internets ir pieejams tūrisma uzņēmumos, tad iespēja to izmantot arī, atrodoties ceļā, vērtējama pozitīvi gan no praktiskā, gan izklaides viedokļa. Tas arī dod iespēju tūristiem ar saviem iespaidiem dalīties sociālajos tīklos jau ceļojuma laikā,” skaidro LIAA Tūrisma departamenta vadītāja Inese Šīrava.

BITE ar ātro 4G internetu šā gada sākumā aprīkoja kopumā 12 Latvijas lielākos autoceļus tādos maršrutos kā: Rīga–Liepāja, Rīga–Eleja, Jēkabpils–Rēzekne, Rīga–Kolka, Ventspils–Liepāja, Madona–Ludza, Zilupe–Rēzekne, Rēzekne–Kārsava, Rīga–Daugavpils, Rīga–Valka, Rīga–Alūksne, Rīga–Skaistkalne.

Reklāma

32 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
32 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
oldschool zerolemon fan
25.06.2017 11:17

Viss tas ir pupu mizas, ja nevienam no Latvijas operatoriem joprojām nav mājas lapas angliski!!! Par kādu tūristu piesaisti viņi te murgo? Tas ir pilnīgs WTF. Esmu to vairākas reizes teicis (ne bitei, bet Tele2 un lmt) – atbilde bija no sērijas, mums nevajag.

Mateo
25.06.2017 12:52

Kādēļ mūsdienās lapas būtu jātulko, uzliec google iztulkot visu lapu un lasi kaut vai ķīniešu valodā.

Kristaps Skutelis
25.06.2017 12:52

Nu, bet vai tad vajag? Jā, tā būtu “nice to have” lieta, bet pavisam noteikti ne prioritāra. Kas tūristam liedz ieiet jebkurā pirmajā operatora veikalā, ko redz un pateikt “Giv mī van SIM kārd!”?

oldschool zerolemon fan
25.06.2017 12:55

Tomēr uzskatu, ka tā ir prestiža lieta. Ja nu vienīgi operatoriem ir zināms kas tāds, kas mums nav. Piemēram, ka 2 gadu laikā notiek pārpirkšana un visi vietējie savā tagadējā izskatās pārstāj pastāvēt (piemēram, tos nopērk Vodafone). Līdz ar to censties nav jēgas.

Kristaps Skutelis
25.06.2017 12:56

Tā ir bezjēdzīga nevis prestiža lieta lokālu operatoru gadījumā.

**
25.06.2017 22:31

Bet kāpec tad ir Krievu valodā ,jo Latvijā ir viena valsts valoda un otkārt neietilpst arī Eiropas savienību valodas saimē?

oldschool zerolemon fan
25.06.2017 22:40
Reply to  **

Objektīvu iemeslu dēļ, protams, ir saprotams kāpēc ir krieviski. Vēsturiskā situācija mums tāda.

Kristaps Skutelis
25.06.2017 22:44
Reply to  **

Tu taču pats saproti kāpēc visu trīs mob. sakaru operatoru mājaslapas ir gan latviski, gan krieviski. Cita saruna, cik tas labi, bet situācija ir tāda kāda tā ir.

**
25.06.2017 22:48

Es protams zinu,bet ….

KKTK
25.06.2017 23:53

Tumsonība. Tiešām par tūristiem nedomā. Es arī Šveicē paņēmu to operatoru, kam lapa bija arī angļu valodā. Sanāca, ka arī salonā pilnīgi bez problēmām personāls runāja angliski. Tā viņi nopelnīja man naudu uz dažiem mēnešiem.

x
25.06.2017 17:42

prestiža lieta ir piegādāt to, par ko paņēmuši naudu, nevis čakarēt klientus (tipiski – organizācijas) ar īsziņām “esat sasnieguši limitu, bet varat ar sms pasūtīt papildus internetu” jeb vienkārši sakot – nepildot līguma saistības.

Skābene
26.06.2017 08:23

Varētu padomāt, ka Vācijā ir citādāk! :)

oldschool zerolemon fan
26.06.2017 14:47
Reply to  Skābene

Vācieši ir īpaša kategorija. Secinu, ka viņiem naudu nevajag. Varbūt nedaudz ne pa tēmu, bet te nu būs true story. Pasūtīju no Vācijas šopa ar kurjerpasta piegādi Latvijā nenopērkamu, specifiska zīmola powerbanku (jau uzreiz zināju, ka ar piegādi būs problēmas, jo kurjerpasti vairs normālā veidā nepiegādā litija baterijas), visticamāk, ka piegādi uz Latviju nebija izņēmuši ārā kļūdas pēc. Nu OK, paiet norādītais laiks, protams, powerbankas nav. Sāku trobelēt ar e-pastiem – klusums, trobelēju vēl aktīvāk. Tad šie atraksta, ka ir izsūtījuši. Nu un pēc pāris dienām paka pienāk, bet ne ar oriģinālo kurjerpastu, kāds tika norādīts pasūtījumā, bet ar pavisam… Read more »

x
26.06.2017 15:42

mani novērojumi – pēdējo gadu laikā vācieši arvien labprātāk sūta uz LV, atšķirībā no no 5+ g.v. pagātnes.
man pat gadījās vācu bode, kuras īpašnieks gana labi sazinājās angliski un nekreņķējās par manu slikto vācu val. – šķiet, ēriki ko biju gatavs maksāt par specifisku uzparikti, procesu makten uzlaboja.
tā vien rādās, ka zaudētās ostlandes tirgus viņam likās gana pievilcīgs, neskatoties uz to, ka dažs labs vācu veikals nepiegādā uzparikti ārpus DE dēļ EU murgainajām elektroietaišu utilizēšanas normām. It kā pirms tam mēs elektroiekārtas metām jūrā, phe.

26.06.2017 09:44

Pētot ārzemju operatoru lapas laikā, kad cenas pacēla T2 un Bite, NEVIENAM operatoram nebija tulkojums angliski. Es gan nepētīju Franciju, Itāliju un Vāciju, bet bulgāri, beļģi, rumāņi, slovāki un pat igauņi nebija neko iztulkojuši.

fggf
25.06.2017 11:19

krievi un čangaļi vares braukt uz galvaspilsetu

geksis
25.06.2017 11:40

Nevaru pārbaudīt, jo neesmu bites klients, bet esmu par 90% pārliecināts, ka tā nav patiesība, jo vismaz vienu melno punktu zinu (ikdienā braucu tam garām – A6 83 km), kur nav nevienam operatoram zonas. Tele2 solīja, ka tuvākajā laikā (šogad vain nākamgad) celšot atsevišķu torni, lai to punktu nosegtu. Drošvien tad arī pārējie operatori sasēdīsies uz tā torņa. Bet kamēr tur nav nekas uzcelts apšaubu, ka var nobraukt braukt pa galvenajiem autoceļiem bez zonas pārtraukumiem.

Kristaps Skutelis
25.06.2017 12:54
Reply to  geksis

Latvijā diemžēl nav izplatīta “pārējie operatori sasēdīsies uz tā torņa” prakse. Principā abi lielie operatori ar saviem torņiem dalīties negrib.

Dairis Jankovskis
25.06.2017 12:38

Atliek izbraukt cauri Spuņciemam, lai redzētu, kas notiek. Pirms nedēļas nebija nekas mainījies. Kārtējo reizi nospļāvos, ka pa šiem gadiem nekas nav mainījies.. knapu Edge izvilkt.

gehh
25.06.2017 15:38

ja gribi dzivot bedrē, samierinies

Kristaps Skutelis
25.06.2017 15:49
Reply to  gehh

Un ko Tu ar tik bērnišķīgi stulbu komentāru gribēji pateikt? Ka smadzeņu podiņā vējš svilpo? Mēģini vēlreiz!

25.06.2017 16:06

Nu, un kas LMT ir savādāks? Diži lielas atšķirības? Savulaik TELE2 ar šo te arī dikti “blatoja” – kur viņi tagad ir?

Skābene
26.06.2017 08:29

Kamēr Tele2 apbrauc Latviju ar savu 4G Nissanu, bet Bite būvē 4G gar maģistrālajām šosejām, man ar savu LMT jāsamierinās, ka zonas nav ne Rīgā, ne Jūrmalā! Lielupes pludmalē pat sazvanīt nevienu nevar, kur nu vēl par internetu sapņot! :(

x
26.06.2017 15:45
Reply to  Skābene

pludmalē jāsauļojas, nevis jāmaitā citiem atpūta ar stundām ilgu muldēšanu)))

Skābene
27.06.2017 08:31
Reply to  x

Kad tu dabūsi saules dūrienu no pārsauļošanās un paģībsi, nāksies vien tevi atstāt turpat guļam bezsamaņā, jo nebūs pat jēgas mēģināt izsaukt ātros un stundām ilgi ar viņiem vāvuļot, kur tieši tu esi nokritis!

x
27.06.2017 09:10
Reply to  Skābene

ja cilvēkam veselība vaits neļauj cepties stundām ilgi, vienmēr var izvēlēties zilā karoga pludmales kurās citi atpūtnieki un glābēji neatstās nelaimē cilvēku, kas jau ilgāku laiku nav kustējies.
ekstrēmās štelles lai paliek jaunajiem, stiprajiem un veselajiem! bet ja vairs nepietiek prātiņa, lai izvērtētu ko vari un ko vairs nē – nevajag vainot operatorus…..

Krotow
26.06.2017 18:20

Reti laba ilustrācija tēmai gadījusies. 4G sola visi, taču dzīvē ar sakariem iet kā pa miglu.

GO
27.06.2017 14:43

Uz A3 pilnīgi noteikt visur nav 4G. īpaši labi to var izjust tur, kur šobrīd ir 3 luksofori

x
27.06.2017 15:15
Reply to  GO

Tāpēc jau uzlika luksoforus – piebremzē tos, kuri brauc vadoties tikai pēc norādēm navigatorā. Kā lai cilvēki brauc, ja nav nepārtraukta ineta – tīrās šausmas, nudien.

Ne tik senā pagātnē cilvēki izbraukāja Eiropu, vadoties pēc drukātajām kartēm un ceļvežiem. Maksāja ap eur15 tagadējā naudā, detalizācija nebija tik sīka kā tagad navigatoram, bet valstu kartes bija gana labas, lai brauktu pa mazajiem ceļiem. Pa pāris naudām vienmēr varēja piepirkt lokālo karti vēl lielākā detalizācijā.

Internets – tas ir labi. Bet veselais saprāts – vēl labāk)

Galileo
27.06.2017 16:18

Es, gan īsti nesaprotu, kāpēc uz autoceļiem vajag jaudīgu internetu. Navigators gana labi strādā arī pie 3G. Un ja arī kāda vietā nav interneta vispār, kāda problēma. Neviens taču nav meža iebraucis.

x
27.06.2017 16:46
Reply to  Galileo

kas tur ko nesaprast – lai pasažieri var nodarbināt sevi ar strīmojamo izklaidi, un netraucē darīt darāmo vadītājam, kuram pietiek ar švako internetu navigācijai.

nākotnē pašbraucošajiem auto varbūt lētāk un smukāk būs projicēt apkārtnes attēlu no interneta, nevis izvadīt no kamerām, piem. braucot tumsā. un nekādas kameras arī nevajadzēs.

Lauris Špats
06.07.2017 09:19
Reply to  x

Otrā daļa šim komentāram man likās ļooooti feina un es, ja godīgi, nemaz nebrīnīšos, ja tā arī būs..

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: