Web Analytics
More
    Reklāma

    Bites, LMT un Tele2 4G mobilā interneta salīdzinājums (2015. gada novembris, Rīga)

    Jaunākie raksti

    Lai mums (Kursors.lv) un lasītājiem būtu skaidrība par Latvijas mobilo sakaru operatoru piedāvāto mobilā interneta pakalpojumu kvalitāti, jau vairākas reizes esam veikuši šo pakalpojumu kvalitātes salīdzinošo testu.

    Pēdējo reizi tests tika veikts šī gada maijā, jo tieši tad 4G mobilā interneta pakalpojumu sāka piedāvāt Bite. Toreiz primāri bija interese noskaidrot kādas ir “tukša” Bites tīkla tehniskās spējas un salīdzinājumu veicu ar LMT, kas 4G internetu piedāvā jau kopš 2013. gada. Tā kā Tele2 toreiz salīdzinājumā netika iekļauts, nosolījos visus trīs operatorus salīdzināt pēc kāda brīža, kad Bites klienti būs aktīvāk sākuši izmantot mobilo internetu. Nu šis brīdis ir pienācis un vakar Kursors.lv izbrauca visu Rīgu, lai (gandrīz visos tajos pašos punktos) nomērītu jau visu trīs Latvijas lielāko mobilo sakaru operatoru piedāvāto 4G interneta pakalpojumu kvalitāti.

    Reklāma


    Kā tieši tika veikts šis salīdzinošais tests? 

    Šoreiz SIM kartes bija paņemtas no mobilo sakaru operatoru veikaliem ierindas pilsoņa kārtībā un nekur neafišējot kā tās tiks izmēģinātas. Testam tika izmantoti trīs identiski Samsung Galaxy S6 edge+ viedtālruņi, jo tie atbalsta LTE Advanced. Ātrumi tika mērīti ar oficiālo Speedtest.net aplikāciju un centāmies mērījumus veikt lielākajā daļā Rīgas mikrorajonu (vietās, kur mēdz dzīvot vai atrasties cilvēki). Katrā vietā piestājām, apskatījāmies vai telefoni uzrāda 4G tīklu un tad katram tīklam veicām pa vienam veiksmīgam mērījumam piefiksējot lejuplādes ātruma, augšuplādes ātruma un ping rādījumus. Ja šķita, ka ātrumi ir kļūdaini (zem 4-5 Mbps, veicām papildus mērījumus, lai izslēgtu kļūdas iespējamību). Visos mērījumos izmantojām Speedtest aplikācijā pieejamo Lattelecom testu serveri. Pēc tam apkopojām visus mērījumus un atlikām tos Google kartē, ko var apskatīt zemāk. Par mērījuma ikonu izvēlējāmies to operatoru, kas konkrētajā vietā spēj nodrošināt augstāko lejupielādes ātrumu. Šim likumam gan pieļāvām vienu izņēmumu, jo Mārupē veiktajā testā (ar atkārtojumiem) pat pie mazliet augstākas lejuplādes ātruma vērtības Tele2 joprojām bija ļoti zems augšuplādes ātrums (ap 1-3 Mbps). Nācās šajā punktā atdot “uzvaru” LMT, kas spēja nodrošināt izteikti augstāku augšuplādes ātrumu. 

    Ja karte nerādās, spied šo saiti

    Kā redzam kartē, tad tā atkal izskatās “zaļa”. Tieši pusē mērījumu (16 no 32) vislabākos lejuplādes ātrumus spēja uzrādīt Bite. Otros 16 mērījumus uz pusēm godīgi sadalīja LMT un Tele2. Tagad mazliet vairāk paanalizēsim mērījumu gaitā iegūtos datus un veiksim mazu salīdzinājumu ar Bite un LMT sniegumu maija pētījumā.

    Bites, LMT un Tele2 4G mobilā interneta salīdzinājums (2015. gada novembris, Rīga)
    Bites, LMT un Tele2 4G mobilā interneta salīdzinājums (2015. gada novembris, Rīga)

    Viena lieta ir redzēt “kopējo bildi”, bet man šķita, ka ir vērts arī palūkoties uz mērījumu gaitā iegūtajiem datiem arī no citiem skatu punktiem. Tabulā es apkopoju informāciju par vidējiem un lielākajiem lejuplādes un augšuplādes ātrumiem, kā arī vidējām ping vērtībām. Ar krāsām iekrāsoju tos testa dalībniekus, kas spēja uzrādīt vislabāko un arī vissliktāko sniegumu. Ja ar ātrumiem viss skaidrs, jo augstāks, jo labāk, tad ping vērtībai ir jābūt pēc iespējas zemākai. Klāt arī interesanta informācija salīdzinājumam ar maijā veikto Bite un LMT testu.

    Kā varam redzēt, tad Bite joprojām Rīgā spēj nodrošināt vislielākos vidējos lejuplādes un augšuplādes ātrumus, kā arī vislielāko augšuplādes ātrumu. Ja salīdzinam ar maija testu, tad var redzēt, ka Bites tīkls ir noslogotāks un vidējā lejuplādes ātruma ziņā mazliet lēnāks. Pozitīvi, ka augšuplādes ātrumi ir uzlabojušies. Arī LMT kopš maija savu tīklu ir uzlabojuši un cēluši vidējās augšuplādes ātruma rādītāju (īpaši būtiski samazināta arī ping vērtība). Tele2 pilnīgi visos apskatītajos parametros ir veicies vissliktāk. Uzskatāmi varam redzēt, ka Tele2 šobrīd Rīgā piedāvā vislēnāko 4G interneta pakalpojumu. Domāju, ka Tele2 to saprot arī paši un tāpēc savu 4G tīklu reklamē kā visplašāko Latvijā, neko nepasakot par tā kvalitāti un ātrumu. Ļoti ceru, ka turpmāk Tele2 spēs uzlabot sava pakalpojuma kvalitāti un jau nākamajā mērīšanas reizē varēsim praktiski pārliecināties par uzlabojumiem.

    Lūk, ko par testa gaitu saka Kursors.lv tehnoloģiju redaktors Artis Ābols: “Ja jūs, nepateicīgie “purvavelni” un “x”, zinātu, kā Kristaps rūpējas par jums… Septiņas stundas lietū un sniegā, peļķēs un smiltīs. Cits autovadītājs tādus piedzīvojumus negūst pat 10 gadu laikā, cik nācās pieredzēt šodien. Labi, ka vējš nepūš prom mobilo internetu, vismaz 4G bija visiem operatoriem visās vietās, kur mērījām ātrumus. No savas pieredzes varu pateikt, ka Bite esmu tikai dažviet Rīgā redzējis 4G pārklājuma neesamību. Atklājās arī, ka 4G+ ir visai reti sastopama parādība, turklāt 4G+ nebūt nenozīmē uzreiz augstākus datu pārraides ātrumus. Biju nedaudz vīlies maksimālajos ātrumos visiem mobilo sakaru operatoriem. Lielākais dienas pārsteigums bija Tele2 internets, kas, manuprāt, uzrādīja visai augstus rezultātus, arī 4G pārklājums Rīgā ir plašs. Diemžēl Tele2 bija arī tendencīte uzrādīt arī dažu ļoti zemu ātrumu. Visai loģiski, ka noslogotākais LMT tīkls ir arī dažbrīd lēnākais. Ir grūti izcelt kādu uzvarētāju, jo mobilais internets ir neticami mainīgs. Mērījumi ar minūtes starpību var būtiski atšķirties, tāpēc ieteiktu katram savā dzīvesvietā veikt vismaz divu sakaru operatoru salīdzinājumu dabā, pie tam dažādos diennakts laikos. Mobilo sakaru operatori labprāt piešķir datu SIM karti un, ja nepieciešams, arī iekārtu (modemu, rūteri).”

    Citi secinājumi

    • Arī šoreiz mērījumus veicām ar Speedtest aplikāciju, lai datus varētu salīdzināt ar maija pētījumu. Centāmies maksimāli simulēt “parasta” lietotāja pieeju un ar “parastu” telefonu veikt ātruma mērījumu apdzīvotā vietā. Tas nav zinātniski korekts pētījums un tāds nemaz nav domāts. Galvenais pētījuma mērķis – no lietotāja perspektīvas saprast kāda aptuveni visiem trīs operatoriem ir 4G pakalpojuma kvalitāte Rīgas pilsētā.
    • Twitterī daži sekotāji norādīja, ka būtu jāveic lielāks skaits mērījumu un tad jāvelk laukā vidējās vērtības. Domāju, ka nākamajā pētījumā nopietni padomāsim par šādas pieejas izmantošanu, jo mobilos sakarus ietekmē ļoti daudz un dažādi apstākļi, tāpēc pat vairāku pēc kārtas veiktu mērījumu rezultāti var ievērojami atšķirties.
    • Vispār ideālā gadījumā es gribētu visos testa punktos uz ilgāku laiku (mēnešiem) atstāt iekārtas, kas ar noteiktu intervālu veic visu trīs operatoru tīkla mērījumus, ievāc kaudzi datu, ko pēc tam var analizēt, lai jau krietni precīzāk varētu saprast tīklu attīstības/noslogotības tendences. Arī tas, protams, nespēs sniegt pavisam “pilnu bildi” par notiekošo (jo nekā nevarēs dabūt datus par to, cik lietotāji kādā brīdī pieslēgušies bāzes stacijai), tomēr jau būs krietni pamatīgāks pētījums.
    • Tāpat arī būtu patiešām labi kaut vai līdzīgā veidā kā šoreiz notestēt mobilo internetu ārpus Rīgas. Tam gan vajadzētu dažas dienas pie stūres, bet pēc savas pieredzes zinu, ka tas nav nekas nerealizējams.
    • Būs kaut kas jādara arī ar tirdzniecības centriem, jo arī šoreiz sekotāji raksta, ka būtu jānotestē kāda ir mobilā interneta kvalitāte šajos paaugstinātas sarežģītības objektos. Domāju, ka šim būtu jāvelta atsevišķs pētījums.
    • Var padomāt arī par veidiem kā pietuvinātāk realitātei patestēt 4G internetu. Proti, kaut kā automatizēti pamēģināt veikt darbības, kas ir aktuālas mobilā interneta lietotājam – apskatīties video, straumēt mūziku, atvērt tīmekļa vietni utt.
    • Noskaidrojām, ka 4G+ joprojām ir tikai stāstu līmenī un īpaši lielus (ap 100 Mbps) ātrumus pa visu Rīgu redzējām vien dažās vietās. Te operatoriem vēl daudz darba priekšā!

    Ko tu domā par šiem rezultātiem un kāda ir paša pieredze ar 4G interneta pakalpojuma kvalitāti Rīgā un reģionos? Vai Bite savu 4G internetu jau ir izvērsusi pietiekami plaši? Vai tiešām Tele2 ir visplašākais 4G tīkls Latvijā?

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    137 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Dāvis
    30.11.2015 09:07

    ļoti šaubos, ka tele2 ir plašākais tīkls. Dzīvojot 3 km attālumā no Rīga-Jelgava šosejas, ir ļoti, ļoti, ļoti švaks GSM tīkls, kur nu vēl LTE.

    30.11.2015 09:14
    Reply to  Dāvis

    Kā šajā vietā sokas Bite un LMT?

    Dāvis
    30.11.2015 11:02

    Mazliet vēlāk iemetīšu skrīnu no LMT, Bitei tieši tas pats, kas Tele2. Šie ik pēc pusgada zvana un piedāvā pārbaudīt.

    khe
    30.11.2015 09:47
    Reply to  Dāvis

    Un kurš vēl tur dzīvo?

    Kristaps Pūtelis
    01.12.2015 17:14
    Reply to  khe

    Tu = Douchebag. Un kāda starpība, kas un cik dzīvo, ja tiek reklamēts plašākais 4g tīkls, bet nav? Es pat Rīgā esmu trāpījis, kad mans Tele2 pazaudē 4G un aiziet pat līdz 3G un Edge :D

    Janis Balodis
    04.12.2015 18:56

    Ir ta kad atrodos riga tad tele 2 tiesam ir loti slikts parklajums it ipasi jau 4g tikliem principa vsp nedarbojas bet majas 5km dzilos laukos no iecavas tele2 strada labi un pat loti labi salidzinajuma ar bite tiklu nezinu ka ir ar lmt.

    Drelings Janis
    04.12.2015 21:39
    Reply to  Dāvis

    Dzivojot 60 km no Rīgas Tele2 4g iet uz datora ar atrumu 19.8 mb/s LMT 1.90 mb/s, Es personigi neuzskatu šādu experimentu par subjektīvu ne no parasta lietotaja puses ne no profesionāļa, bet uz telefonu –> Huawei P8 Tele2 4g internets ir ātrāks nekā LMT, par biti nerunāsim jo 10 km attāluma no tukuma pat zona nav!

    x
    30.11.2015 09:18

    Labums no šādiem mērījumiem varbūt ir tāds, ka kāds operatora cilvēks tos izlasa un kārtējā plānošanā pastāsta, ziniet, cilvēki zin ka mums ir laža. Tāpēc ik pa laikam pārmērīt nenāk par skādi.

    30.11.2015 22:08
    Reply to  x

    Jā, tas ir viens no iemesliem kāpēc mēs daram šo darbu. Vēlamies apkopot informāciju par pakalpojuma kvalitāti, lai ar to var iepazīties mūsu lasītāji, kā arī vēlāk salīdzināt ar savu pieredzi vai citu pētījumu. Turpināsim uzlabot un veikt šādus testus.

    Purvavelns
    30.11.2015 09:18

    paga, a jūs tos telefonus tā arī turējāt blakus uz paneļa visu laiku??

    30.11.2015 09:30
    Reply to  Purvavelns

    Pienaglotus!

    Attēliem ir ilustratīva nozīme.

    Raivis Rasnačs
    30.11.2015 09:20

    Paldies par interesantu lasāmvielu! Jācer, ka šis pētījums palīdzēs arī pašiem operatoriem novērtēt savu tīklu kvalitāti. Rezultāti nepārsteidz, jo Tele2 atkal pierādīja, ka nespēj savus rožainos solījumus realizēt un nodrošināt pienācīgus pakalpojumus. Arī Jēkabpilī Bite ir līmenī, jo vietās, kur vēl pirms pusgada telefons mēdza lēkāt starp 3G, H+ un pat EDGE, tagad ir stabils un patiesi ātrs 4G.

    30.11.2015 09:38

    Bite pārlec uz EDGE arī Tēriņu ielā uz Rīgas un Mārupes robežas. Vismaz kilometru bija lēns internets.

    Tele2 bija milzu problēmas pie Āgenskalna tirgus un laikam arī Viestura prospektā Mīlgrāvī.

    Briedis
    30.11.2015 11:25
    Reply to  Artis Abols

    Viestura prospekta vidusdaļā čābīgi ir arī LMT. Paņēmu no šiem patestēt simkarti, bet visu laiku lēkā no E uz 3G, un rezultātā ir ne šis, ne tas. Ar Biti arī man interesanti – uz mājas Viestura pr., kurā dzīvoju, ir Bites bāzes stacija, bet man pašam dzīvoklī zonas gandrīz nav.

    Emīls
    02.12.2015 17:22
    Reply to  Briedis

    tas varētu būt dēļ viļņu raidīšanas trajektorijas.

    Drelings Janis
    05.12.2015 10:09

    Tur kur es dzīvoju, Tele2 ir un 4g internets, LMT diemzēl nepsej to izpildīt! Bet Bitei pat zona nav, vislaik zvana piedāvā savus neizdevīgos tarifus un kā pasaku viniem ka zona pat nav, tēlo uzreiz labiņos un saka ka viss notiek,! jā jav divus gadus notiek :D

    Kārlis
    30.11.2015 09:26

    Piemērs no Austrumlatvijas, starp Gulbeni un Smilteni, apmēram 7km no tuvākā ciema, viensētā. Vēlējāmies paņemt mājas internetu. Iztestējām visus operatorus. Dotajā vietā LMT bija tikai 3G. Tāpat arī Bitei. Tele2 vienīgajam bija 4G ar apmeram 20mbps. Pretēja situācija dažus km citā virzienā, kur arī LMT 4G diezgan pieklājīgā atrumā. Tā ka viss subjektīvi, lai cik kruts operators tu esi, ja nebūs tornis tuvumā, ātruma nebūs. Bet laikam jau arī no biznesa viedokļa nav jēgas censties visur pārklājumu uzcelt lidz 100%.

    30.11.2015 09:33
    Reply to  Kārlis

    LMT arī Rīgā ir gana daudz aklo punktu. Tas pats Biķernieku mežs, Kleistu iela pa ceļam uz Bolderāju.

    30.11.2015 11:37
    Reply to  Artis Abols

    Arī Mežciemā starp Bērnu Slimnīcu un Papīrfabriku ir melns punkts braucot caur mežu dažreiz vispār LMT zona pazūd un tad atkal LTE abos galos.

    30.11.2015 22:10
    Reply to  Žans

    Nu tas tā kā diezgan saprotami, jo kāds operatoriem iemesls būtu tērēt naudu sakaru nodrošināšanai meža zvēriem? :)

    30.11.2015 10:34
    Reply to  Kārlis

    Testēt vajag ar antenu (ja modemam).
    Mums tuvākais tornis 4km – neņēma… bet paņēma no 11km cita torņa…

    30.11.2015 22:11
    Reply to  eldberg

    Šajā konkrētajā testā mums šķita svarīgi testēt internetu ar tādiem rīkiem, kas var būt pie rokas ikvienam cilvēkam. Antenas noteikti tiks izmantotas testos, kad testēsim reģionus un konkrēti mājas interneta pakalpojumus. Dažādiem testiem dažādas pētījumu metodes.

    KasparsB
    30.11.2015 09:38

    Es teiktu tā, ka BITEi kopumā ir ātrākais nets Rīgā, LMT – stabilākais, Tele2 – plašākais. Vismaz tā es to redzu no parasta lietotāja skatupunkta. Tāpēc savā ikdienā esmu izvēlējies stabilitāti.

    30.11.2015 10:15
    Reply to  KasparsB

    Pirmais mēnesis pagājis pārmigrējot no LMT uz Biti. Sākumā šaubījos par Biti, bet Rīgā nekādas ievērojamas izmaiņas neesmu jutis. Abiem 4G līdzīgs. Lauku ciemā gan vēl melnā strīpa, kur pat balss sakari nav pieejami.

    pīters
    30.11.2015 09:54

    Neaizmirstam arī to, la katram operatoram ir sava izpratne par “bezlimita” internetu. Šķiet par šo kāds nesen arī rakstīja/pētija.

    30.11.2015 22:12
    Reply to  pīters

    Jā, tā ir vēl viena ļoti interesanta tēma par ko derētu papētīt vairāk un sagatavot kādu vienkārši saprotamu stāstu.

    Žans
    30.11.2015 22:19

    Es uz Ziemassvētkiem plānoju sagatavot tādu romantisku stāstu par Tele2, ja viņi man atkal piegriezīs ātrumu ap 20.datumu līdz 4 Mbit/s.

    30.11.2015 22:23
    Reply to  Žans

    Kad stāsts būs gatavs, padod, lūdzu, mums ziņu :)

    30.11.2015 22:29

    Sarunāts. :)

    Mārtiņš Kaktīts
    01.12.2015 04:15

    Jam, ar LMT vairakus gadus problema nebija bet izdomaju pariet uz biti jo vnk letak. Tests bija ok, pirmie dazi menesi bija ok, bet tad peksni nema un nogrieza netu uz kkadiem 0.064MB/s… uz veselu menesi, nevis nakti or smth. Lietosanas paradumi nebija mainijusies.
    Pie velna to, aizgaju atpakl pie LMT. Tiesa gan, uz letaku LMT variantu kur nets nav TIK atrs, ta ka sava zina downgrade, bet vismaz zinu ka nenogriezis.

    Janka
    01.12.2015 15:34

    jap, tieši par GLP nosacījumiem līgumā!!!!

    Jokman
    30.11.2015 10:04

    Mans novērojums par 4G pārklājumu ir tāds, ka Rīgā kur ir daudz ēku piem. Mikrorajonos un dažās vietās Brīvības ielā ir aklie punkti un tur nav interneta – to varu apgalvot, jo šad tad sanāk braukt ar autobusu un ieslēgtu interneta radio kurš ļoti labi parāda īsto ainu. Problēmas ar internetu ir arī uz maģistrālajām šosejām (piem. Tallinas šoseja) tieši tur kur tam būtu jābūt tā nav vai arī tas visu laiku raustās arī pēc pieredzes ar interneta radio. Šie konkrētie novērojumi attiecas uz TELE2 un LMT internetu, jo pa lielam bedres, kur nav interneta, nez kāpēc ir ļoti līdzīgas varbūt tas saistīts ar ģeogrāfiskām īpatnībām

    garshhh
    30.11.2015 10:15

    Tele2 griež nost lejuplādes ātrumu. Pats lietoju Tele2 mājas internetu (bez ierobežojuma), nekad ātrums nav bijis lielāks par 20-25 Mbit/s. Turpat blakus ar telefonu var sasniegt pat 40 Mbit/s un pat vairāk.

    Drelings Janis
    05.12.2015 10:11
    Reply to  garshhh

    salidzini telefonu un datoru?

    30.11.2015 10:16

    Pirmais mēnesis pagājis pārmigrējot no LMT uz Biti. Sākumā šaubījos par Biti, bet Rīgā nekādas ievērojamas izmaiņas neesmu jutis. Abiem 4G līdzīgs.

    Lauku ciemā gan vēl melnā strīpa, kur pat balss sakari nav pieejami – uzlabojumus solīja jau pirms 5 gadiem. Lielās izmaksu atšķirības dēļ pa retam brīvdienās paciešu (izbaudu? :D), ka neviens mani nespēj sazvanīt.

    Jānis
    30.11.2015 10:27

    Valmierā vismaz LMT ir lielisks pārklājums, Tele2 ir vieta, kur centra rajonā pazuda internets. Par Biti nekā nemācēšu teikt.

    Aldis Blicsons
    30.11.2015 10:27

    Lietoju LMT un man Rīgā ir vairākas bedres, kurās pazūd ne tikai nets, bet arī sakari. Ir vietas, kur lēkā – nav, ir maksimums. Esmu atslēdzis 4G, jo divas reizes mēģinot viņu lietot ilgāku laiku, saskāros ar sakaru problēmām. Bieži nebiju sazvanāms, pēc telefona sarunas pārslēdzoties atpakaļ uz 4G, pazuda internets vispār utt. Domāju, ka bērnu autiņos ir ne tikai 4G+, bet pats 4G vēl streiko.

    P.S. Nevienam operatoram nav sakarīga zona (vai nav vispār) Ledus hallēs, ģērbtuvēs :)

    bombelats
    30.11.2015 10:34
    Reply to  Aldis Blicsons

    Ar kaut ko līdzīgu saskaras mans kolēgis ar iPhonu6. Man pašam ar Lumia nekas tamlīdzīgs nav novērots. Tā, ka domāju, ka tā ir ierīces problēma, ne operatora vai sistēmas.

    davfreim
    01.12.2015 18:44
    Reply to  Aldis Blicsons

    Lietoju iPhone 5S LMT jau 2 gadus, LTE visu laiku ieslēgts, problēmu nav. Ja uzreiz pēc zvana atver internetu, tad pa retam ir gadījies, ka jāuzgaida kādas pāris sekundes, kamēr zona paslēgājas tur kaut ko, bet principā viss iet uzreiz.

    bombelats
    30.11.2015 10:31

    Vēl jau jāņem vērā ar citi parametri, piemēram ip adreses, kas attiecas uz interneta resursu pieejamību. Ar ātrumu tādos gadījumos nekas nav līdzams. http://m.youtube.com/watch?v=BUyC_SU1n_M
    Ar neta ierobežošanu saskaras kolēģis, kas cītīgi lieto Biti sabtrabā – trafiks tiek apturēts jo par daudz lieto, tjipa “godīgas lietošanas politikas” ietvaros.

    02.12.2015 22:06
    Reply to  bombelats

    Ļoti labs video!

    as
    30.11.2015 10:39

    Vai ir kāds, kas ir mērījis 3G tīklus šādi? Un kāda vispār ir tendence – 3G nepaplašinās, bet paplašinās tikai 4G? Tā kā man nav 4G telefonā, tad es redzu, kā mans telefoniņš mocās ar 3G/H un Jāņa sētas karte vai google maps nepačom nelien ekrānā:(

    KasparsB
    30.11.2015 10:49
    Reply to  as

    Citreiz tas H ir labāks par 4G :D

    30.11.2015 22:14
    Reply to  as

    Kad bija aktuāls 3G pakalpojumus, mēs mērījām tieši šādas tehnoloģijas. Tagad operatori ir tikuši līdz 4G ieviešanai un mēs testējam to. Cik man zināms, operatori uzlabo gan 3G, gan 4G tīklus, tomēr lēnāk vai ātrāk, bet notiek pilnīga pāreja uz 4G. Tepat aiz loga (lasi, pēc dažiem gadiem) jau 5G.

    Rihard Borovkov
    30.11.2015 10:45

    Nepiekritīšu Jokanam, jo dzīvoju Mežaparkā, priekšā Ķīšezers, koku manā pusē nav ir tikai privātmājas un dažas 12 stāvu mājas un mans novērojums bija šāds pirms mēneša, kad izvēlējos SIM karti internetam priekš planšetes TELE2 maksimums 0.10 Mb/s, pat 3G tīklu neuzrāda par telefonu nerunāsim, zonas vai nu nav vai ir 1-2 strīpiņas, it kā viņiem tur uzlikts tornis kā stāstīja menedžeris, bet no tā torņa jēgas nav, nav ne vienam kaimiņam TELE2, LMT ap 1 Mb/s zona lēkā, tuvākais tornis šiem esot Teikā, zona arī 2-4 strīpiņas, BITEI ap 40 Mb/s un zona vai nu 4 vai pilna. Pie tam ka Bitei tuvākais tornis arī ir Teikas apkaimē. Pats dīvainākais ir tas ka TELE2 tornis ir mežaparkā, bet zonas nekādas.

    30.11.2015 10:48

    Jā, zināma lieta, ka T2 nemīl Mežaparku.

    Briedis
    30.11.2015 11:35

    Bitei ir stacija Viestura prospektā 95 uz jumta. Tā ir tuvākā Mežaparkam.

    30.11.2015 12:56

    Man, Mežaparkā pie Saulesdārza gadu dzīvojot (līdz novembrim), ar divām 4G ierīcēm dzīvoklī faktiski nebija LMT zonas, vai arī knaps 2G.

    30.11.2015 10:50

    Bite ir lielisks operators, JA tu dzīvo Rīgā vai citā lielajā pilsētā un ļoti maz dodies ārpus tās. Mēs vienmēr esam bijuši BITE fani, tomēr šovasar braucot apkārt LV robežlīnijai ar riteņiem secinājām, ka ārpus lielajām pilsētām 3G pārklājums nav pietiekoš. Pārgājām uz LMT un viss kārtībā. :)

    Kaspars
    30.11.2015 10:52

    Paldies par lasāmvielu – pie rīta kafijas garšīgi :)
    Man gan šķiet, ka tā ātruma mērīšana ir mazliet tā kā “krāniņu staipīšana”, jo cik tad tas ātrums uz telefona ir vajadzīgs? Manās acīs visiem operatoriem Rīgā ir sakarīgs un vairāk nekā pietiekams pārklājums mobilajam internetam.
    Cita lieta ir, ja to izvēlas kā mājas interneta risinājumu, tad gan šāds uzskatāms rezultāts par ātrumiem ir pat ļoti noderīgs.

    Mani ĻOTI interesētu kā šie rādījumi izskatās valsts mērogā!
    Man kā cilvēkam, kurš daudz kustās ārpus galvaspilsētas ir svarīga interneta (un pārklājuma kā tāda) pieejamība reģionos, ja ar Rīgu rezultāti apmēram apstiprināja to, ko tautā runā, tad ar situāciju visā valstī galīgi nav skaidrības. Ir redzēts, ka bitei parādās 3G vietā, kur pārējiem operatoriem internets vispār nefunkcionē un kur to vismazāk gaidi, visi operatori ik pa brīdim pārsteidz, bet ļoti interesanti kā tas izskatītos globālākā pētījumā.
    Vai bite tiešām tik ļoti iepaliek un vai tiešām Tele2 ir pārspējis LMT, kurš tradicionāli ir bijis labākais ne tikai Rīgas, bet visas valsts mērogā?

    Saprotu, ka tāds apjomīgs pētījums prasa resursus, bet tas būtu ļoti vērtīgs!

    30.11.2015 12:39
    Reply to  Kaspars

    Ātrums un pastāvīgums ir ļoti būtisks interneta radio! Līdzīgi ir ar YouTube, bet šis serviss ir piedodošāks.

    Diemžēl valsts mērogā apbraukāšana ir paliels darbs, kas nav vienās brīvdienās paveicams.

    Kaspars
    30.11.2015 13:48
    Reply to  Artis Abols

    Katram tie lietošanas paradumi atšķiras, es radio lietoju:
    a) mājās (pie kam tieši interneta radio), problēmu nav jo dzīvesvietā signāls ir gana patstāvīgs
    b) auto, bet parasto radio..interneta radio labprāt lietotu tur, kur sāk zust vai čarkstēt parastais radiouztvērējs, bet uzmini nu – tur arī ar zonu parasti pašvaki(tieši par reģioniem iet runa)

    Vajag lielāku komandu, tad tas varbūt pat būtu reāli vienās brīvdienās ;)
    vai arī var izvērst kampaņu mēneša garumā – pietiekami īss periods, lai katra atsevišķa operatora sniegums būtiski nemainītos

    30.11.2015 22:16
    Reply to  Kaspars

    Ātrumam ir nozīme un tā tikai pieaug, jo arvien populārāki kļūst dažāda veida straumēšanas servisi. Tiem nepieciešams stabils (zems ping) un ātrs datu savienojums.

    Kas attiecas uz plašākiem mobilā interneta testiem, jau šobrīd domājam kā rast iespēju izbraukties visu Latviju. Tas varētu būt patiešām noderīgs pētījums.

    Mārtiņš
    05.04.2016 10:47
    Reply to  Kaspars

    Par mērījumu rezultātiem valsts mērogā atradu šo: https://www.sprk.gov.lv/lapas/regulatora-kvalitates-merijumi

    05.04.2016 10:58
    Reply to  Mārtiņš

    Paldies!

    Mareks
    30.11.2015 10:52

    Viss jau būtu tā nekas, ja netiktu ierobežots interneta ātrums. Nejauši konstatēju, ka manam pieslēgumam (4G bezlimits) nu ir konstatnti nokrities ātrums (ap 4Mbit down un 6Mbit up – http://www.speedtest.net/my-result/4874282736). Nepaslinkoju, aizbraucu tuvāk divām bāzes stacijām lai būtu pilna uztveršanas zona, un izmantojot telefonu ar 4G abalstu un vairākas SIM kartes pārbaudīju interneta ātrumus. Kā izrādījās ar citām SIM kartēm internetam bija salīdzinoši labs ātrums 20-50Mbit down un 16-20up. Aizbraucu uz Tele2 centru un nomainīju interneta SIM karti. Nekas nemainījās.

    30.11.2015 12:01
    Reply to  Mareks

    Man tas pats ar to šaraškinu kantori – 20.datumus internets krītas līdz 4Mbit/s, pirms tam ir visu laiku 25 Mbit/s. Divus mēnešus lietoju Tele2 bezlimita internetu un katru mēnesi ir tā. Tagad gaidu, kad paies tas pusgads, lai varu iemest viņiem atpakaļ sejā viņu modēmu un atgriezties pie LMT. Tele2 mani uzpirka ar savu cenu 15,99 EUR par bezlimita internetu (īpašais piedāvājums).

    Kaspars
    30.11.2015 12:22
    Reply to  Žans

    interesanti..
    Vai ir vēl kādam kas līdzīgs ar 20. datumu?

    Teorētiski, kāda viņiem būtu jēga mēneša beigās kaut ko nogriezt?

    Žans
    30.11.2015 12:35
    Reply to  Kaspars

    Twitterī vismaz divi lietotāji āri sūdzējās par to kā pazuda pēkšņi ātrums. Mums tur 5 EUR atlaides dala tagad uz novembra rēķinu, bet kādā jēga no 5 EUR, ja man ir jālieto Hotspots no LMT pieslēguma, lai 720p video strīmotu vismaz.

    Kaspars
    21.12.2015 12:25
    Reply to  Žans

    Atkal jau mēneša beigas..Kāda situācija ar Tele2 ātrumu?

    Žans
    21.12.2015 12:55
    Reply to  Kaspars

    Tikko notestēju pagaidām turas 25 Mbit/s (kas, skaitās normāli), bet kā saka vēl nav vakars un gan jau vēl nogriezīs(līdz 4-5Mbit/s) priekus līdz mēneša beigām, vai arī pēc tā cirka, ko es viņiem twitterī uztaisīju viņi ir pieņemošies prātā. Patiesībā Tele2 bezlimita internetam mājās vajadzētu būt divreiz lielākam ātrumam, jo kā atklājās twitterī, tad no tā paša mobilā telefona pieslēguma cilvēki izspiež virs 50 Mbit/s, kamēr mājās bezlimita internets ierobežots uz 25 Mbit/s(kas ir visnotaļ lietojams internets). Ceru jau, ka Tele2 uzņēmums pieņemsies prātā, lai gan viss drīzāk migrēšu vasarā atpakaļ uz LMT. Izdarītu, to jau tagad, bet man tad, būs jāmaksā par izmantotiem mēnešiem, par Tele2 modēmu.

    Kaspars
    21.12.2015 13:20
    Reply to  Žans

    Man vienkārši jāizdara izvēle līdz jaunajam gadam, notestējis esmu visus 3 pieslēgumus, bet biti es neizvēlēšos dēļ viņu “godīgas lietošanas politikas”, kas saka, ka internets nav paredzēts lai lietotu TV, kā arī aktīva youtube lietošana viņuprāt ir pielīdzināma TV..labrīt :D

    Izvēle ir starp LMT un Tele2, arī man Tele2 bija vakaros ap 20, bet dienā ap 30 vai vairāk..kamēr LMT tas ir 20 ierobežojums pie dārgākā tarifa visu laiku..
    Ja Tele2 manā esošajā dzīvesvietā spēj nodrošināt tikpat lielu un stabilu ātrumu kā LMT, tad es īsti neredzu jēgu maksāt krietni vairāk. Bet, ja ir mistiskas problēmas katru mēnesi, tad gan manās acīs tas nav nopietni..

    Fun fact: Tele2 modēmiņu biju paņemis tieši uz pagājušā mēneša beigām. Ātrums sākumā bija ap 10Mbit dienas laikā, bet no mēneša 1. datuma uzleca uz 30Mbit – tas ar viņu pašu testa sim karti

    Žans
    21.12.2015 13:29
    Reply to  Kaspars

    Man bija kopš pirmsākuma LMT bezlimita internets (pats dārgākais). Esmu arī pāri terabaitam tērējis mēnesī un nekad nav bijis ātruma ierobežojuma. Cita lieta ir tāda, ka mānā dzīves vietā vienkārši ātrums ir nokrities(pārāk daudz lietotāju un nav pieejams vispār optiskais internets, respektīvi arī tornim nevar labāku pieslēguma dabūt). Tāpēc LMT man lēkāja no 10-35 Mbit/s. Uz Tele2 pārgāju dēļ atlaides un kā testa periodā bija stabili 25 Mbit/s (ne vairāk ne mazāk), bet kā prakse parādīja pirmos divus mēnešu pēc 20.datuma internets krītas līdz 4-5 Mbit/s. Vēl Tele2 ir problēma ar IP adresēm, tās ir izmētātas pa Skandināviju un Baltiju, nevarēs piem. bez Latvijas VPN skatīties Lattelecom un LMT straumē, jo ne vienmēr Tele2 dod Latvijas IP adresi.

    Es ieteiktu LMT.

    Mareks
    30.11.2015 12:50
    Reply to  Žans

    Es to bezlimitu sāku lietot no jūlija, kā tikko parādījās opcija bezlimits/bez ātruma ierobežojuma. Mājās vēl ir ltc dsl ekonomiskais. Tikai cena tam ir 11 eiriki. Citu variantu, kas man derētu izņemot LTC, Tele2 un LMT un laikam Triatel man nav. Bitei nav 4G parklājuma manā adresē. LMT ir par dārgu ~27,- par 20Mbit. Triatelam neuzticos, turklāt arī tas finālā ir par dārgu – jo jāpērk modēms.

    Mareks
    30.11.2015 12:51
    Reply to  Žans

    iespējams, ka arī nobriedīšu uz LMT finālā.

    Žans
    30.11.2015 13:44
    Reply to  Mareks

    Es biju Biti testējies – manā dzīvēs vietā viņiem bija fantastiski labs augšupielādēs ātrums ap 40 Mbit/s, bet lejupielādēs ātrums gan bija mainīgs no 10-50 Mbit/s, uz Tele2 krita izvēle tikai dēļ tā, ka viņš bija it kā stabils 25 Mbit/s un vēl klāt zema cena. Bet nu kā izrādās stabilie 25 Mbit/s katru mēnesi ceturtajā nedēļā pārvēršas par asarām 4Mbit/s lielumā. No LMT aizgāju, tikai dēļ cenas, principā, 27 EUR pret 16 EUR. Labi, LMT bija savi 15 Mbit/s stabili (agrāk bija 25 Mbit/s), bet tai pat laikā bija arī reizes, kad LMT atkal uzlec līdz 40 Mbit/s. Rezultātā skrienot pēc stabilitātēs un zemas cenas ieskrēju stabilās trijās nedēļās un asaru pilnā mēneša beigās…

    Mareks
    30.11.2015 13:46
    Reply to  Žans

    0Oficiālā tele2 atbilde twitterī: Šobrīd daļai datu plāna Bezlimits lietotājiem var būt šāda situācija ar interneta ātrumu.

    Žans
    30.11.2015 13:50
    Reply to  Mareks

    Man jau tā līdz “Vīrs un vārds” diskusija ar Tele2 aizgājusi.comment image

    Mareks
    30.11.2015 14:01
    Reply to  Žans

    Nu kā tad :), rīt būs jauns mēnesis un ātrums droši vein būs OK, tikai tele2 pateiks, ka viņi to ir izlabojuši :)

    Žans
    30.11.2015 14:04
    Reply to  Mareks

    Es pat nešaubos. :D Ar nepacietību gaidu Ziemassvētkus, kad viņi atkal batonus ausīs spraudīs un teiks “kļume ir mūsu pusē”.

    Mareks
    30.11.2015 14:05
    Reply to  Žans

    tā vien izskatās, ka čakarēt prātu ir viņu stilā.

    30.11.2015 14:24
    Reply to  Mareks

    Katru reiz, kad Tele2 nebilda solīto, es atceros viņu reklāmas saukli “Kāpēc maksāt vairāk?” un vienmēr prāta sev atbildu “Lai strādātu, tas par ko maksā”.

    Rihard Borovkov
    30.11.2015 11:06

    Atbilde Kasparam. Ja tev ir piemēram Iphone ar 8 GB atmiņu, tu protams vairums failu un video glabā neviss telefonā, bet icloud serverī. Līdz ar to piemēram vakar uzņēmu palielu video, kas svera 4 GB, beigās nācās viņu icloud serverī nogrūst, lai varētu vēl filmēt pie ātruma 1 mb/s man paietu vairākas stundas ielādei serverī, pie ātruma 15 Mb/s man pagāja ap 15 minūtēm. Ja runājam par youtube video, uz telefona, lai labi detaļas redzētu video jāliek uz 720p vai 1080p, jeb tas pats ar lattelecom.tv, ātrums vajadzīgs, lai skatītos pie 720p un kaut ko saprastu normāli vismaz 8 Mb/s pie vienas stundas tiek patērēts vidēji 1 GB, bet lai redzētu uz 1080p ap 15 Mb/s. Līdz ar to jātaisa secinājums, jo lai normāli noskatītos video pie 480 vajag ap 4 Mb/s un 360 ap 2 Mb/s. Mūsu laikos neviens negrib gaidīt kamēr video ielādēsies un to varēs skatīties līdz ar uzskatu ka operātoriem pilsētās jāpiedāvā minimums 6 Mb/s ātrums, neviss kā Tele2 Mežaparkā

    x
    30.11.2015 11:31

    jā, slikti kad esi atkarīgs no mākoņa…

    Kaspars
    30.11.2015 12:27

    ok, par mākoņiem saprotu ļoti labi (bet problēma nav aktuāla visiem cilvēkiem).
    Savukārt vidējais lejupielādes ātrums Tele2 ir virs 30mbs..pēc kursors.lv testa rezultātiem vairāk kā pietiekami (pietiekami arī no personīgās pieredzes)

    Jānis S
    01.12.2015 18:41
    Reply to  Kaspars

    Kaspar, ja būtu tie 30mbs, tad jau neviens nesūdzētos. Man Tele2 4G lejupielāde 2,15, augšup 0,07, ping 48. Krustpils 53, Rīga. Lidoņu 13 apmēram tas pats. Zona ar jāsaka 4G tur faktiski 0. 3G un H+ ciešami.

    30.11.2015 11:46

    Es Tele2 4G netu, redzu, tā ka viņi manā dzīves vietā jau nedēļu nevar salabot internetu. Viņu 4G = 4Mbpit/s. Un rodas aizdomās, ka viņu bezlimita internets ar vidējo ātrumu 20 Mbit/s nav nekāds bezlimita internets ar vidējo ātrumu 20 Mbit/s. Kopš sāku lietot Tele2 4G mājās bezlimita internetu, man otro reizi divu mēnešu laikā(kopš izmantoju), samazinās interneta ātrums no 25 Mbit/s uz 4 Mbit/s. Un kā Tele2 skaidro viņiem ir tehniskas problēmas – kļūst jau aizdomīgi, ka katru mēnesi vienā un tajā paša laikā(ap 20 datumu ātrums samazinās par 6 reizēm). Redzēs vai pirms Ziemassvētkiem nebūs tas pats.

    Mareks
    30.11.2015 12:01
    Reply to  Žans

    Es intereses pēc pārbaudīju to ātrumu. Paņēmu no rūtera SIM karti ieliku to telefonā un aizbraucu pie bāzes stacijas – interneta ātrums nemainījās. Ieliku citu SIM karti – interneta ātrums bija krietni lielāks.

    Domāju, ka ja paņemtu nevis bezlimitu, bet piemēram 60Gb/mēn ātrums būtu pat virs 20Mbit, jo tādā gadījumā vajadzētu maksāt par datu pārtēriņu :)

    Mareks
    30.11.2015 12:03
    Reply to  Žans

    Ātrumu pārbaudīju tāpēc, ka sāka čakarēties online pārraides. Man 3 datori, patēriņš ap 200Gb/mēnesī. Ar torrentiem īpaši neaizraujos.

    30.11.2015 12:09
    Reply to  Mareks

    Es arī neaizraujos ar torrentiem, skatos online. Man ar tiem stabiliem 25 Mbit/s pietiek principā. Var mierīgi stīmot youtube 1440p video. Pateriņš man ir ap 200-300GB mēnesi, pie LMT iepriekš ir bijis arī pāri 1TB un nekad nav bijuši šitie prikoli ar ātruma samazināšanu.

    Mareks
    30.11.2015 12:12

    Būs vien jāpačeko izmantotā apjoma/ātruma saistība. Šobrīd mēneša beigās mans.tele2.lv uzrāda izmantoto apjomu 210Gb. Un ātrums 4Mbit. Paliek interesanti, pie kāda apjoma tiek ieslēgts ierobežojums. Tele2 klientu centrā teica, ka pie apjomiem 200-300Gb nevajadzētu būt nekādiem ierobežojumiem. Tikai pie 500gb tiek ieslēgti 64Kbit.

    30.11.2015 12:14

    Paskatījos rādījumus, paskatījos Ķīpsalu – rakstīts “Tele2: 30.60 Mbps (lejuplāde), 18.84 Mbps (augšuplāde), 35 ms (ping)” – neslikti. Izgāju no izstāžu centra pamērīt, vai tiešām tik ātrs nets šeit ir?! Man sanāca 3.1 lejā, 6,7 augšā, 2ms ping… saskumu… aizgāju atpakaļ strādāt :(
    http://www.speedtest.net/my-result/a/1589803081

    Kaspars
    30.11.2015 12:19

    Tests jau parāda vairāk tādu kā tendenci, lai varētu saprast, kurš operators spēcīgāks (jo mērījumi veikti vienā vietā un vienlaicīgi), bet ātrums ir atkarīgs no noslogotības, es pats šorīt Tele2 mērīju reizes 5, ik pa pus stundai. Mainās spēcīgi, robežās no 4-14 megabitiem lejupielādei.

    30.11.2015 12:53

    Mēs lietojām TIKAI Lattelekom serveri! Tāpēc arī pings bija visai paredzams, toties Speedtest neķer uz muļķi, izvēloties paša operatora draudzīgāko serveri. 2 ms pings jau norāda uz citu serveri, Lattelekom tik zemu nedabūjām.

    Ja iespējams, izej un izmēri vēlreiz, manuāli izvēloties Lattelekom serveri.

    30.11.2015 23:27
    Reply to  Artis Abols

    Es tak pat saiti klāt pieliku uz speedtest rezultātu – rakstīts Lattelecom. Es jau ne tik daudz par to pingu, bet par ielādes ātrumiem, kuri ir 10x lielāki, nekā man izmērījās. Un ja jau man tas ping ir tik zems, tad ātrumam nevajadzēja būt lielākam, kā jūs izmērijāt? Nebijāt gadienā pieslēgušies Olympia wifi :D

    Bet nu labi, tas tomēr pārsimts metri no jūsu mērījuma vietas un pēc pieredzes zinu, ka tas var mainīt ļoti daudz ko…

    30.11.2015 12:48

    Skatos, ka mums ir izkristalizējušies 2 jautājumi par mītisko datu apjoma un ātruma ierobežojumu, kā arī par to, ka operators laicīgi nelabo savu “torni”, kas rada mežonīgas problēmas tuvumā dzīvojošiem klientiem. Manuprāt, ar torņa nesalabošanu īsti cīnīties nav iespējams, jo likumiski neesi ar konkrēto torni saistīts.

    Mareks
    30.11.2015 12:56

    Visdrīzākais, ka šamajiem (tele2) vienkārši naudas gribas vairāk, jo ir aizdomas, ka pieslēdzot kādu no limitētajiem (piem. 60Gb) pieslēgumiem, ātrumam nevajadzētu kristies, jo tādā gadījumā beidzoties iekļautajiem 60Gb vajadzēs pirkt papildus datu apjomu. Un finālā tas viss krietni sadārdzināsies.

    Ivars Indāns
    30.11.2015 13:32

    Šķiet, ka vidējās atšķirības (~20%) nav tik lielas, lai kādu operatoru “noliktu gar zemi”.
    Labi, ka visiem ir 4G. Viss notiek!

    Mareks
    30.11.2015 14:05
    Reply to  Ivars Indāns

    Ne jau tikai ātrums ir svarīgs. Bet arī kaut vai tas, vai pilda ko sola…

    30.11.2015 15:27
    Reply to  Mareks

    Un šo info mēs sagaidām no ilglaicīgiem pakalpojumu lietotājiem!

    30.11.2015 22:20
    Reply to  Ivars Indāns

    Šoreiz mēs esam atturējušies no personīgu viedokļu paušanas un operējam tikai ar pētījuma gaitā iegūtajiem datiem.

    30.11.2015 13:55

    Es vēl ironijas pēc čēkoju caur LMT http://test.lmt.lv

    Purvavelns
    30.11.2015 14:29

    Tagad šitā topika dēļ čatiņš apstājies citos topikos…

    30.11.2015 15:58

    Šī gada vasarā arī es veicu nedēļu ilgus testus Rīgā un ārpus Rīgas ar Bites un LMT piedāvātajiem modemiem, kas pieslēgti pie Raspberry Pi. Te var aplūkot izmantoto metodiku: https://github.com/kasparsd/4g-speed-log un šeit rezultātus https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Oj_dfywUkUpjDqW_COSb1fJGn2O4sh60FIUXFR8rAX0/edit

    Galvenie secinājumi:

    – Speedtest tālrunī un tīmeklī ir ļoti neprecīzs, tāpēc tika izveidots PHP/bash skriptiņš, kas veic mērījumus, izmantojot HTTP pieprasījumus ar 30MB failu uz attiecīgā operatora Speedtest servera.

    – Abi pieslēgumi ir stabili visu diennakti un nodrošina datu pārraides ātrumus atbilstoši tīkla pieejamībai un noslodzei.

    30.11.2015 22:22
    Reply to  Kaspars

    Paldies, ka padalījies ar sava pētījuma metodi un rezultātiem. Izpētīsim un varbūt nākotnē varēsim apdomāties par kaut kāda veida sadarbību.

    Alma
    30.11.2015 17:08

    Ehhh, žēl, ka nav Vecrīga pārbaudīta. Te ir kaut kāds Tele2 4G melnais caurums, kas ietekmē ne tikai internetu, bet arī zvanu kvalitāti. Kad reiz nosūtīju Tele2 speedtest ekrānšāviņus ar 3G lejupielādi 9.78 Mbps, augšupielādi 1.94 Mbps un 4G lejupielāde 1.75 Mbps, augšupielādi nespēju izmērīt, jo nokrita zem 0.04 Mbps, viņi man formāli atbildēja, ka nekādi bojājumi nav novēroti. Tagad vienkārši pārslēdzu telefonu uz 3G, kad esmu Vecrīgā, bet kaitina šīs neērtības.

    Gatis Preiss
    30.11.2015 18:00

    Nu liepājā man ar tele2 viņš staigā, līdz 20 mb vairāk neesmu redzējis un ļoti bieži zonu ar Lte rāda 2 līdz 3 svītras. Nezinu kas jums bija par brīnumiem Mārupē, bet man kad biju ciemos Jaunmārupē 8km tālāk bija lejuplāde virs 40mb aukšuplādi neatceros un bing ap 60. Tagad man piemēram rāda Bing 118 ms lejuplāde 22mbaukšup 1,90mb. pēc minūtēm 2 atkārtoju pirmais nokrīt uz 160 otrais uz 17 trešais uz 2,5. Esmu Liepāā netālu no vietējā tv torņa.

    30.11.2015 18:53
    Reply to  Gatis Preiss

    Paskaties kartē cik kilometri ir starp Mārupi un Jaunmārupi! Kādi 8…10.

    Gatis Preiss
    30.11.2015 19:41
    Reply to  Artis Abols

    Nezinu par karti, bet par reālo dzīvi, no jaunmārupes mikro rajona līdz mārupes robežai ciempadomei ir 8 km, atkarīgs pa kuru pusi brauc vai pa jaunatjaunoto šoseju gar ciema padomi vai no āginskalna puses gar mārupes vidusskolu…

    Purvavelns
    30.11.2015 20:51
    Reply to  Gatis Preiss

    kas ir “āginskalns”?

    Haily
    01.12.2015 09:17
    Reply to  Purvavelns

    Tev nu gan patīk visiem piečakarēties. :)
    Dienu tas Tev uzlabo?
    Par latviešu valodas skolotāju strādā?

    Purvavelns
    01.12.2015 09:34
    Reply to  Haily

    Visiem? Bļin… es saprotu, ka raksta dažkārt ar mazajiem burtiem, piemerām, lamuvārdus – amerika utt. Bet ka raksta Latvijas vietvārdus, turklāt ar nepareiziem burtiem – tas ir tas pats, kas uzrakstīt Rīka. Skan tak līdzīgi kā Rīga, ne? Un nestāsti, ka burti blakus ne tie nospiedās – i un e ir dažādās klavas pusēs. Var tak mazliet saņemties – ja vien tas izglītības līmenis nav totāli mīnusos… Klau – a varbūt Tu klausies Latvijas Radio 2? (ienāca prātā cehs.lv skicīte par izgītību…)

    Lauris Špats
    01.12.2015 18:25
    Reply to  Purvavelns

    Es gan sliecos domāt, ka viena krietna daļa komentāra kļūdas bija dēļ tā, ka uz tel. rakstīts…

    Balodis
    30.11.2015 20:10

    LMT pilnīgi nav zonas Baložos – Titurgā, un LMT arī pēc vairākkārtējām sūdzībām atsakās laboties un uzstādīt bāzes staciju…. Daudzi kaimiņi jau pārgājuši pie Bites un Tele2. Un tas viss pierīgā….

    ProxyFromDeep
    01.12.2015 03:39

    Padalīšos ar savu pieredzi :
    lietoju Tele2 , pieslēgums nr5 ( laikam ) ar diezgan nelielo mb daudzumu – man pilnīgi pietiek jo neesmu izteikts “interneta maniaks” telefonā , bet , tomēr , ja to šad tad lietoju – gribās maksimālo kvalitāti . Tā teikt , reti , bet labi .
    Un … man nav par ko sūdzēties . Rīgā LTE nezona ir 3 vietās – Kara muzeja pulvertornī , Kādā vecrīgas krodziņā un Avotu/Čaka/Lāčplēša ielu rajonā ( pēdējā vietā starpcitu problēma pastāv jau sen , t.i. no laikiem kad LTE vēl latvijā neeksitēja kā tāds )
    Pārējās vietās ( gan Rīgā gan ārpus ) stabils , 20Mbit praktiski vienmēr kad man to savajagās .
    Īpašs prieks par LTE lauku mājās , agrāk tur pat LMT 3G modems ar Yagi antenu maksimums spēja 2- 3 Mbit “izspiest” ( pie tam nestabils ) , bet tagad normāli darbojošs LTE .. :)
    Nekādus ātruma zudumus neesmu novērojis , bet , kā jau minēju – neesmu tik ļoti interneta cienītājs telefonā .

    Purvavelns
    01.12.2015 09:51

    Lasīju pirms laiciņa rakstu, tik tagad vairs nevaru atrast – džeki bija pētījuši šito lietu Zviedrijā – cik sapratu, tad mobila+speedtest ir visneuzticamākā metode. Pat divas vienādas ierīces blakus rādīja dažādus rezultātus.

    Andris
    01.12.2015 12:29

    Esmu dzirdējis(baumas), ka operatori atver īpašas prioritātes pieeju speedtest.net serveriem. LĪdz ar to šis tests varētu nebūt pārāk objektīvs.

    01.12.2015 12:32
    Reply to  Andris

    Es arī esmu dzirdējis šādas runas, bet neesmu tām guvis apstiprinājumu.

    romaxsoft
    01.12.2015 14:09

    Paldies par testu! Tieši pateicoties iepriekšējam testam izvēlējos Bites internetu un esmu apmierināts.

    02.12.2015 22:11
    Reply to  romaxsoft

    Prieks to lasīt! Turpināsim būt noderīgi lasītājiem arī turpmāk!

    mušola
    01.12.2015 15:43

    Ko var gribēt ja Zviedru kompānijai rūp tikai labi izreklamēties uz katra stūra… Tas jau bija gaidāms.

    Necris
    02.12.2015 14:57

    Bites ātrums Kr.Barona/Dainas ielas krustojumā šodien.. =(

    Emīls
    02.12.2015 17:29

    Manuprāt LMT ir palēns viena iemesla dēļ – lielā noslogojuma.
    Bite vēl ir samērā maza, tapēc arī spēj nodrošināt ar tik labu ātrumu.
    Jo laukos tas ir jūtams, kad uz viena torņa saslēdzās +30 ierīces, tad var just, ka internets krītās.
    Pilsētā okey, labi, bet nu protams, ka visu ietekmēs mežs, dzelzsbetona konstrukcijas ar armatūru iekšā utt.
    Jau 5 gadus dzīvoju ar LMT, sākot ar 3G beidzot drošvien ar 5G :D

    roys5016 .
    04.12.2015 16:13

    bitei “nierobežots internets” LMT viss kartiba vienigi dargs TELE2 ip nak no igaunijas un zviedrijas
    bitei notere skatoties youtube 12gb un samazina atrumu uz 512kb :D
    kur kas tads redzets :D

    edys
    04.12.2015 16:14

    Uzskatu Mērījumu par nekorektu, jo nav norādīts, cik ilgi spēj nodrošināt attiecīgos datus (sekunde vai minūte vai h??) man vienalga ko murgo bite un Tele 2, LMT spēj nepārtraukti nodrošināt labu ātrumu, ko nevar teikt par Tele 2 un Biti, kurai ir pārrāvumi un nestabils savienojums!

    Martins
    04.12.2015 16:33

    Nu man ir lmt internets un kolegim ir bites internets braukajam stradat pa visu latviju , tadnu secinajums ir tads ka kolegim no kadam 30 vietam vkena ir gajis internets kautcik nerunajot par 4g tad man lmt vins kadas divas vketas nav darbojies un pa lielam gandriz visur man ir 4g taka visas sitas teklamas ir tirakas mulkjibas ☺

    Aigars
    04.12.2015 16:48

    Labi būtu,ja nets vajadzīgs iektdienā tikai rīgā, izbraucot ārpus rīgas, var uzreiz izmest bites simkarti :D
    Ps.
    Pats lietoju bite pak.

    Purvavelns
    04.12.2015 16:55

    ** Pēdējie komentāri vienkārši spridzina. Domas un izklāsta skaidrums. Un skaistums.

    Kristaps Akmens
    04.12.2015 20:58

    Bite ir meļu perēklis.
    Visi tie bites cilveeki ir paareejo operatoru apmelotaaji. Atceros tikshanaas, visulaikunodirsh tele2 un lmt .. drausmiiga kompaanija kas ir balstiita uz paraziteeshanu un MELIEM.

    Bite reklameeja ka vinji buuvee desmit tornjus nedeljaa, bet vai zinaaji, ka bite vnk piesleedzaas 10 tornjiem kas pieder lmt un tele2?
    Bite sauca savus modemus par aatraakajiem latvijaa, bet tie bija veci vodafone interneta modemi kas bij uk jau gadu gadiem novecojushi.. ahh, varu turpi aat ilgi, bite ir vnk meeslu kompaanija un tas arii viss. Viss ko vinji prot ir dot cilveekiem pashu sliktaaako un celt savu asti gaisaa ar nepatiesiem meliem..

    04.12.2015 21:02

    Ūja, ūja, cik daudz neprecīzas informācijas tikai dažos teikumos. Lūdzu, pārbaudi savus faktus un mēģini vēlreiz!

    KABO
    05.12.2015 15:37

    Bitei patīk dzēst sev nevēlamus komentārus Facebookā …

    05.12.2015 16:31
    Reply to  KABO

    Nevēlamus vai apmelojumus/rupjus tekstus? ;)

    Kristaps Akmens
    06.12.2015 15:04

    ĻOTI LABI ZINU PAR KO RUNĀJU !!!!!

    06.12.2015 16:22

    Neticu. Pierādi!

    Kristaps Akmens
    15.12.2015 14:36

    tu vari neticēt un man var neticēt kautlai visa Latvija, kad pierādīšu tad tas nebūs komentāros, bet nacionālajā televīzijā ;)

    15.12.2015 14:50

    Ja tiešām ir reāla problēma, tad par to ir jārunā un šādā gadījumā novēlu, lai plāns izdodas! Ja varu kā līdzēt, dod ziņu.

    darkdevil666
    05.12.2015 11:45

    bites ,lmt,tele2 sudigi strada jo tie cipari neatbilst istenibai atkal bites reklama

    05.12.2015 12:21
    Reply to  darkdevil666

    Pētījuma dati atbilst situācijai konkrētajās mērījumu vietās un laikā.

    Purvavelns
    05.12.2015 15:07

    mans piedāvājums (esot ticamāki rezultāti) uzliec uz sava servera 50 mb failu, paņem 3 vienādus telefonus, katrs savā tīklā, ieslēdz hotspotu, 3 datorus wifi un palaid nokačāt to failu. p2p. tad redzēsi brīnumus.

    05.12.2015 16:09
    Reply to  Purvavelns

    Tas būs pavisam citādāks tests ar uzsvaru uz pavisam citām lietām. Iespējams, nākotnē patestēsim arī ko tādu.

    Purvavelns
    05.12.2015 16:56

    tas rādītu reālu ātrumu noteiktā laika sprīdī, nevis tikai, iespējams, izdaītā kanālā spīdtestam uz sekundes daļu,

    Eduards
    05.12.2015 23:42

    es vispār ieteiktu uztaisīt jaunu speedtesta aplikāciju … bet tādu kas parāda kur ir veikts tests un automātiski ievāc infu par operātoru

    Māris Bērziņš
    06.12.2015 15:28

    Man laukos tele 2 vienīgā spēj nodrošināt virs 5mbps. Lmt šausmīgi nestabils. Biti vispār neķer. Tele 2 5 Mbps stabili. Regulāri virs 30

    Kaspars Rakstins
    09.12.2015 11:46

    Tikai žēl,ka BITE krāpj klientus un var jebkurā laikā ierobežot tavu interneta ātrumu,pamatojotes uz kkādu mistisku godīgu lietošanas politiku. Bites neierobežotais internets nav neierobežots,pirms slēdzat ar Biti līgumu,pajautājiet cik liels ir neierobežotais internets, un ko jūs drīkstat skatīties internetā un ko nē. Un nebrīnieties,ja kādu dienu jūs saņemsiet šādu ziņu! Sveiki! Atceries, ka Tavs neierobezota interneta tarifu plans paredzets lietosanai tikai telefona. Nevajag aizrauties ar HotSpot (portativa WiFi tiklaja) funkciju, ka ari janem vera Godigas Lietosanas Politika. Ludzu, atceries to, citadi var gadities, ka mums naksies ierobezot Tev interneta atrumu. Tava Bite
    Es pat nezināju,kas ir HotSpot, lietoju YouTube un tvplay.

    Kaspars Rakstins
    10.12.2015 12:00

    Tikai žēl,ka BITE krāpj klientus un var jebkurā laikā ierobežot tavu interneta ātrumu,pamatojotes uz kkādu mistisku godīgu lietošanas politiku. Bites neierobežotais internets nav neierobežots,pirms slēdzat ar Biti līgumu,pajautājiet cik liels ir neierobežotais internets, un ko jūs drīkstat skatīties internetā un ko nē. Un nebrīnieties,ja kādu dienu jūs saņemsiet šādu ziņu! Sveiki! Atceries, ka Tavs neierobezota interneta tarifu plans paredzets lietosanai tikai telefona. Nevajag aizrauties ar HotSpot (portativa WiFi tiklaja) funkciju, ka ari janem vera Godigas Lietosanas Politika. Ludzu, atceries to, citadi var gadities, ka mums naksies ierobezot Tev interneta atrumu. Tava Bite
    Es pat nezināju,kas ir HotSpot, lietoju YouTube un tvplay.

    Vitauc
    10.01.2016 15:43

    Tāds iespaids, ka visi tikko no kalniem nokāpuši. Tiešām kāds vēl T2 uztver kā reālu pakalpojumu sniedzēju? :D

    Reklāma