Web Analytics
More
    Reklāma

    Šajā nedēļas nogalē ikviens interesents varēs izmēģināt Subaru EyeSight drošības sistēmu

    Jaunākie raksti

    Kad pavisam nesen izbraucos ar jauno Subaru Outback, varēju pārliecināties kā praksē darbojas auto iestrādātās Subaru EyeSight drošības sistēmas. Abpus atpakaļskata spogulim ir izvietotas kameras, kas spēj detektēt ne tikai priekšā braucošos automobiļus, bet arī motociklus, velosipēdus, gājējus un lielākus (>1 m augstus) meža zvērus.

    EyeSight sistēmas ir pieejamas standarta aprīkojumā visos jaunā Outback aprīkojuma līmeņos un palīdz atvieglot auto vadīšanu un rūpējas par to, lai mēs izvairītos no sadursmēm:

    Reklāma

    • Adaptīvā kruīza kontrole – EyeSight sistēma droši saglabā lietotāja norādītu distanci līdz priekšā braucošajam transporta līdzeklim un pielāgo dzinēja, bremžu un transmisijas darbību, lai auto pārvietotos optimāli. Praksē šī sistēma darbojas godam un es ceļu no Rīgas līdz Koknesei mēroju praktiski šajā režīmā. Uzstādīju noteiktu ātrumu un nepieciešamības gadījumā uzdodot gāzi, palecu garām kādam lēnākam satiksmes dalībniekam. Auto pēc tam pats prata veiksmīgi sabremzēties pirms priekšā braucošā (par priekšā braucošā auto “atpazīšanu” mums uzskatāmi tiek paziņots ar simbolu panelī un skaņas signālu) un ļoti plūdeni paātrinājās, kad ceļš priekšā bija tukšs. Neizskatījās, ka sistēmai traucētu arī diennakts tumšais laiks. Sistēma spēj noteikt arī priekšā braucošo auto bremžu uguņus un tāpēc principā izmantojama arī sastrēgumos.
    • Brīdinājums par joslu līniju šķērsošanu – auto ar pīkstienu un paziņojumu panelī mūs brīdinās, ja nejauši šķērsosim joslas atdalošo līniju (nejauši – neieslēdzot pagrieziena rādītāju). Tā darbojas pie ātruma virs 50 km/h un jāsaka, ka ceļa apzīmējumu nolasa patiešām labi. Pie lielākiem ātrumiem (> 60 km/h) auto vēl izteiksmīgāk ziņos par trakošanu joslā.
    • Brīdinājums par priekšā stāvošā auto kustības uzsākšanu – ja sastrēgumā būsim iegrimuši telefonā, auto ar pīkstienu mums paziņos, ka priekšā esošais auto ir uzsācis kustību un visai drīz varam sagaidīt nīgru pīpinājienu no aizmugurē stāvošajiem.
    • Sadursmes novēršana – auto visiem spēkiem centīsies palīdzēt vadītājam izvairīties no sadrusmes. Ja EyeSight kameras pamanīs ko nelāgu, auto panelī par to tiks attēlots brīdinājums un vajadzības gadījumā var tikt aktivizētas arī bremzes un vadītāja pirmssadursmes stūres asistents palīdzēs veikt vadītājam veikt asu pagriezienu. Praksē es dažos gadījumos jutu, ka šī sistēma darbojas, tomēr tā nav 100% precīza (par to Subaru arī norāda), jo gadījumos, kad uz šosejas man priekšā uzgriezās izteikti lēnāki traktori vai zirgu pajūgi, auto turpināja tiem traukties virsū pilnā ātrumā. Iespējams, pašā pēdējā brīdī auto nopīkstētu, tomēr attālums bija jau zem man komfortablas (drošas) robežas un neņēmos šo sistēmu pārbaudīt pilnībā. Būtu taču žēl apskādēt tik glaunu auto. Šai sistēmai ir vēl viens noderīgs pielietojums. Ja mēs nejauši atpakaļgaitas vietā uzsākam kustību uz priekšu (piemēram, pie veikala sienas), auto pīkstēs un samazinās dzinēja jaudu.

    Subaru distributors Baltijas valstīs un Skandināvijā – Subaru Nordic – sadarbībā ar Subaru oficiālo izplatītāju Latvijā TC Motors organizē īpašu pasākumu, kura laikā ikvienam interesentam būs iespēja sajust kā darbojas Subaru EyeSight autovadīšanas atbalsta sistēma.

    Subaru EyeSight testi notiks pie TC Motors autosalona (Krasta ielā 40, Rīgā):

    • 15. maijā (piektdien) no 10:00 līdz 19:00
    • 16. maijā (sestdien) no 10:00 līdz 16:00
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma