Reklāma

Subaru Forester e-Boxer apskats – vai no šāda hibrīda ir kāda jēga?

Jaunākie raksti

“Meta” saņem 265 miljonu eiro sodu par pusmiljarda “Facebook” lietotāju datu noplūdi

Īrijas Datu aizsardzības komisija nākusi klajā ar paziņojumu, ka tehnoloģiju gigantam "Meta" nolēmusi piespriest 265 miljonu eiro lielu naudassodu...

Vēl vairāk jaudas: Audi RS 6 Avant performance un RS 7 Sportback performance

Jaudīgāki un ātrāki par visiem līdzšinējiem RS 6 un RS 7: jaunie Audi RS 6 Avant performance un RS...

Aizvadīts hakatons “Skola skolēnam”

Aizvadītās nedēļas izskaņā norisinājās hakatons “Skola skolēnam”, kurā skolēni no visas Latvijas risināja aktuālus skolu izaicinājumus un radīja idejas...

Go3 viedtelevīzija plāno sasniegt pusmiljonu klientu

Uzsākot darbību Baltijā, nākamās paaudzes televīzijas Go3 klientu auditorija gada laikā no 65 000 palielinājās uz 200 000. Savukārt...

Volkswagen We Charge serviss – vai tiešām šajā dzīvē ir arī kaut kas lētāks?

Elektrības jautājumi ir ļoti karsts pīrāgs – dažādos aspektos valstiskā līmenī tiek spriests gan ar sadales tīkla tarifiem, valsts...

Japāņu autoražotāja Subaru piedāvājumā lielākais jaunums pēdējos gados bijis elektriskais modelis Solterra. Pagaidām pie mums tas tiek tikai reklamēts, bet pirmās mašīnas nupat ieradušās Latvijā, tāpēc drīzumā centīsimies iepazīties ar šo auto. Lai arī elektrifikācijas projekti un tieši Solterra zināmā mērā bija un būs ražotāja prioritāte, Subaru atsvaidzinājis un modernizējis vienu no saviem pamatmodeļiem – lielo Forester. Tagad tam ir hibrīdsistēma un tas teorētiski ir zaļāks, bet vai tikpat spējīgs?

Galvenie tehniskie parametri

Subaru Forester kā modelis parādījās vēl 90-to gadu beigās, precīzāk 1997. gadā, kad tas tika prezentēts. Sākumā tas bija tāds kā augstāks universālis. Mazliet līdzīgs šodienas Outback modelim. Tikai laika gaita tas izveidojās par tādu kārtīgu, džipveidīgu auto, kā Forester pazīstam šodien. Vēstures lapās daudz nekavēsimies un uzreiz ķersimies klāt šobrīd aktuālajam piektās paaudzes Forester modelim un arī šai modernizētajai jeb facelift versijai.

Šobrīd aktuālās paaudzes Forester tika prezentēts vēl 2018. gadā, tāpēc vēlreiz uzsvēršu, ka šis nav pilnīgi jauns modelis, bet gan atsvaidzināts auto. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudžu modeļiem, tehniskā puse ir būtiski atšķirīga, jo piektās paaudzes modelis būvēts uz aktuālās „Subaru Global Platform” arhitektūras. Ražotājs apgalvo, ka šī platforma nodrošina labāku vadāmību, manevrētspēju šaurās vietās, braukšanas komfortu. Dažas lietas gan ir palikušas nemainīgas, proti, Boxer dzinēji un simetriskā, pastāvīgā visu riteņu piedziņa, bet par visu pēc kārtas.

Forester allaž bijis liels auto, bet šobrīd aktuālais modelis tika padarīts vēl lielāks, ja salīdzinām ar iepriekšējo paaudzi – riteņu garenbāzei tika pieplusoti 3 centimetri (tagad 2,67 metri), kas dod vairāk vietas aizmugurē sēdošajiem. Arī auto kopējais garums palielinājies par trim centimetriem (tagad 4,62 metri). Auto kļuvis arī par diviem centimetriem platāks (tagad 1,81 metrs), bet augstums nemainīgi palicis 1,73 centimetri.

Tā kā apskatām e-Boxer versiju, tad arī runāsim par šo konkrēto jaudas agregātu, kas izmantots šajā auto. Šajā izpildījumā izmantots 2,0 litru benzīna četrcilindu motors. Protams, ka tas ir Boxer tipa motors, tam attīstot 150 zirgspēku jaudu (194Nm). Pēc būtības tas ir tieši tas pats motors, kas nopērkams arī ne-hibrīda versijā un citos Subaru modeļos, tam nesot rūpnīcas kodu FB20. Šajā gadījumā būtiskākā atšķirība ir elektriskais motors. Tas attīsta 16 zirgspēku jaudu, savukārt baterija, kas baro elektromotoru, novietota virs aizmugurējās ass, lai uzlabotu izsvarojumu. Baterija gan ir pavisam neliela un ar elektrību varēs nobraukt ļoti īsu distanci, bet par to nedaudz vēlāk. Sistēmas kopējā jauda ir 166 zirgspēki un auto attīsta 262Nm lielu griezes momentu. Tie nav lieli jaudas cipari šāda izmēra automašīnai, tāpēc arī dinamiskie rādītāji nav īpaši spoži – ieskrējiens līdz 100km/h prasa 11,8 sekundes. Benzīna dzinējs sapārots ar Lineatronic CVT variatoru.

Izmaiņas un salons

Tā kā runa ir par modernizētu Forester versiju nevis pilnīgi jaunu auto, tad izmaiņas salīdzinājumā ar esošo modeli nav milzīgi lielas, tās drīzāk ir kosmētiskas. Subaru šim modelim pamatīgi pārstrādājuši priekšējos lukturus – mainījusies gan to forma, gan arī tehniskā puse, proti, tie tagad ir Full LED lukturi, kuriem pieejama automātiskā tālo gaismu pārslēgšanas sistēma. Arī citas izmaiņas ir vairāk vizuālajai pusei – nedaudz pamainīta priekšējā radiatora reste, pieejami jauna dizaina diski un arī šī zaļā krāsa, bet lielos vilcienos tas arī viss. Tehniskās lietas ir palikušas tieši tādas pašas.

Forester salons ir vieta, kas ies pie sirds cilvēkiem, kuriem nepatīk šauras telpas un saspiestība. Pirmkārt, šis gluži vienkārši ir liels un plašs auto, kā rezultātā vietas te ir daudz kaut vai tā iemesla dēļ. Otrkārt, auto ir milzīgi lieli logi. Tas dod bonusus pārskatāmībai, kā arī gluži vienkārši salonu padara gaisīgāku, plašāku un arī gaišāku. Pats salons gan nav modernākā vieta pasaulē – tas izskatās nedaudz novecojis, arī izvēlēto materiālu kvalitāte priekšējā panelī pieklibo, proti, tas ir plastmasīgs. Tā nav ļoti lētā, cietā, prastā plastmasa, bet tomēr. Uz durvju paneļiem atrodam arī mīkstos apdares materiālus, tomēr tā ir lieta, ko gribētos labāku. Tiesa, tur izvietotās pogas novietotas ļoti saprotami un pārredzami, līdz ar to lietošanā viss ir kārtībā. Arī uzbūves kvalitāte ir kopumā ir normāla.

Forester šajā paaudzē vēl ir no tiem auto, kura salona iekārtojumā nedominē divi lieli ekrāni, šeit tāds ir tikai viens. Auto aprīkots ar Subaru Starlink multimediju sistēmu un te nu atkal ir koks ar diviem galiem. Salīdzinot ar citu ražotāju mašīnās pieejamajām sistēmām, tā izskatās diezgan stipri novecojusi un pat arhaiska. Tā gan ir kopīga iezīme daudzām japāņu mašīnām, ne tikai Subaru. Kaut kāda iemesla dēļ japāņu ražotāji šai lietai vienkārši nepievērš tik lielu uzmanību, tomēr kvalitatīva, strādājoša multimediju sistēma mūsu laikos ir gana svarīga lieta. Galveno funkcionalitāti tā izpilda, tomēr nepamet sajūta, ka šī sistēma pati par sevi labāk iederētos ap 2012. gadu nevis 2022. gadu. Subaru seko līdzi laikam, piedāvājot savienojumu ar Apple Carplay/Android Auto, kurus tad arī, visticamāk, izmantosim standarta sistēmas aizvietošanai.

Priekšējā paneļa augšpusē novietots vēlviens mazāks displejs dažādas informācijas attēlošanai. Tur varam iegūt informāciju par ieslēgtajām braukšanas palīgsistēmām, saņemam navigācijas norādes, arī informāciju par degvielas patēriņu, kā arī varam redzēt informāciju par sagāzuma leņķiem. Šī informācija ir noderīgāka braucienos bezceļa apstākļos. Dažādos skatus var vienkārši mainīt ar „info” pogas spiešanu uz stūres.

Kā jau rakstīju sākumā pie tehniskajiem parametriem, auto garenbāze ir padarīta par trim centimetriem garāka un to ļoti novērtēs aizmugurē sēdošie cilvēki – tur visnotaļ ērti varēs iekāpt trīs vidējas miesasbūves pieaugušie, kuriem būs pietiekami daudz vietas kājām un arī galvai. Sēdēšana gan priekšā, gan aizmugurē ir ērta, taču sēdekļi ir diezgan vienkārši un plakani, brīžiem radot sajūtu, ka tie nepiedāvā pietiekamu atbalstu – kādā mazliet straujākā līkumā rodas sajūta, ka mazliet slīdi uz sānu.

Dinamika ceļos un bezceļos

Šo sadaļu uzreiz sāksim ar Forester e-Boxer hibrīda niansēm. Subaru acīmredzami izvēlējušies spert nelielus soļus – mašīnas baterija ir tik neliela, ka ar elektrību vien iespējams nobraukt apmēram pusotru vai divus kilometrus. Pašu jaudas agregātu nekādā veidā nav iespējams regulēt, proti, šeit nav pogas, lai varētu pārslēgties braukšanai tikai un vienīgi elektriskajā režīmā. Nav nekādu iespēju ietekmēt sistēmas darbību – tā rīkojas pēc ieprogrammētā algoritma. Neatradu veidu, kā būtu iespējams ar elektrību nobraukt kaut vai to pašu kilometru – elektriskajā režīmā auto tehniski brauc līdz 40km/h, bet pēc tam ieslēdzas iekšdedzes dzinējs. Arī tik lielu ātrumu elektriskajā režīmā īsti neattīstīju – tiklīdz mazliet vairāk pieskaries gāzes pedālim, automātiski ieslēdzas benzīna dzinējs, kurš tad arī pārņem auto kustināšanu uz priekšu, savukārt elektromotors ar savu griezes momentu drīzāk kalpo kā atbalsts. Elektriskais režīms Forester e-Boxer gadījumā pēc būtības strādās tikai ļoti nelielos ātrumos, piemēram, izbraucot no stāvvietas. Tiklīdz ātrums nedaudz palielinās vai mazliet vairāk piespiežat gāzes pedāli, ieslēgsies dzinējs. Hibrīdsistēma nesniedz nekādus bonusus degvielas ekonomijā – baterija, lai arī cik neliela, tomēr kaut ko sver, tāpat arī elektromotors nozīmē papildus svaru, taču būtiskus ieguvumus ekonomijā neredz, proti, degvielas patēriņu dabūt zem 8,5 litriem/100km būs ļoti grūti, bet realitātē tas būs starp 8,5-9 litriem, iespējams arī vairāk, bet tas atkarīgs no braukšanas stila, šosejas/pilsētas attiecības maršrutā un tamlīdzīgām lietām.

No vienas puses, elektriskais režīms krietni vairāk piemērots ir pilsētas lietošanai. Forester ir mašīna, ar kuru pilnīgi mierīgi var atbraukt uz pilsētu un kādu smalkāku sarīkojumu, tas šeit spēs iederēties, bet tā īstā vieta tomēr ir ārpus pilsētas. Uz asfalta nav nepieciešama simetriskā pilnpiedziņa un citas lietas, kas pieejamas šai mašīnai, par kurām pēc brīža. No otras puses, ja jau taisām hibrīdu, tad kāpēc neuztaisīt plug-in hibrīdu. Jautājums Subaru inženieriem un vadītājiem.

Forester uz asfaltētiem ceļiem jūtas ļoti ērti, lai gan tas ir nesteidzīgs auto. Tā kā mašīna aprīkota ar CVT variatoru, tad apgriezieni strauja paātrinājuma gadījumā būs mazliet augstāki un troksnis lielāks, bet ikdienas braukšanā pret to lielu iebildumu nebija. Ieskrējiens līdz 100km/h nav straujš – 11,8 sekundes, taču vadāmība ir pat pārsteidzoši dinamiska un precīza tik masīvai automašīnai. Viss ir relatīvs un vadāmība jāvērtē kontekstā ar izmēriem un svaru, tā nav sporta auto vadāmība. Arī balstiekārtas regulējums ir orientēts komfortam, tāpēc brauciens ir mīksts un šūpojošs, Forester ļoti labi apslāpējot lielāko daļu ceļa negludumu. Auto aprīkots ar visām galvenajām palīgsistēmām – adaptīvo kruīza kontroli, joslas saglabāšanas sistēmu, joslas atstāšanas brīdinājumu un vēl vairākām drošības sistēmām, kas ikdienas lietošanā ir ļoti neuzbāzīgas, strādā fonā un iesaistās tikai tad, kad tiešām vajag. Auto ir arī Subaru klasiskā EyeSight sistēma, kas ar infrasarkano kameru palīdzību pieskata vadītāja acis – ja vadītājs neskatās uz ceļu, auto ar brīdinājuma signāliem par to informē. Par to plus punkts. Mana izmēģinājuma laikā laiks bija diezgan lietains, tomēr nesaskāros ar netīro sensoru problēmu, kas iepriekš redzēta citās mašīnās. Arī tas ir pozitīvi. Kas nav tik pozitīvi, tā ir skaņas izolācija – šosejas ātrumos mašīna ir skaļāka nekā gribētos.

Dienas beigās nekādi nepamet sajūta, ka Forester uz asfalta jūtas labi, bet tā īstā vieta ir lauku ceļi, brīžiem pat stigas nevis ceļi. Šajos apstākļos Forester talkā nāk uzreiz vairākas lietas – klīrenss, simetriskā pilnpiedziņa – normālos apstākļos jaudas sadalījums ir 60:40 priekšējai asij, taču nepieciešamības gadījumā jauda tiek vienmērīgi sadalīta visiem riteņiem un jaudas sadalījums starp asīm ir 50:50. Tad mums ir X-Mode sistēma, kas ar dažādu algoritmu un tehnisku triku palīdzību uzlabo bezceļu braukšanu. Kam gan nav gadījies mazliet par daudz uzgāzēt un uzspolēt sniegā, kad to nevajag, vai ne? X-Mode kontrolē, lai jauda tiek nodota pakāpeniski, lai novērstu izspolēšanu – zināmā mērā tiek ierobežota gāzes pedāļa tūlītēja atsaucība. Tiek ietekmēta arī variatora darbība, lai auto darbotos ar augstākiem apgriezieniem un būtu pieejams lielāks griezes moments, piemēram, braucot kalnā. X-Mode kontrolē arī elektriski vadāmā LSD diferenciāļa darbību. Vienvārdsakot, ļoti daudz elektronikas, sensoru un programmatūras, lai tehniskie mezgli darbotos optimāli un varētu izkļūt no kādas kutelīgākas situācijas. Šeit pieejami divi režīmi – „snow/dirt” un „deep snow/mud”.

Testa laikā auto ievedām dažās bezceļu takās, kur ar parastajiem pilsētas krosoveriem gluži neuzdrīkstētos braukt – pāris bedrainākās vietās varētu apskādēt gan priekšējo buferi, gan arī auto apakšu. Ceļi gan nebija dubļaini, tikai smilšaini, turklāt, braucot ar parastām asfalta riepām, auto itin pārliecinoši tika galā ar dažādu meža taku radītajiem pārbaudījumiem. Teiksim tā – ar šo auto vajadzētu tikt cauri vietām, kur saprātīgi varētu iedomāties braukt. Vietām, kas izskatās pēc ceļa. Tā nav meža tehnika vai specializēts bezceļa auto, tāpēc kaut ko pārdabisku nevajag gaidīt, bet lauku reālijām vajadzētu būt vairāk nekā pietiekoši.

Cena

Forester e-Boxer kopumā ir četras komplektācijas versijas – bāzes versijā auto maksā no 35 400 eiro, taču ieteiktu apskatīties un izvēlēties kādu no trim nākamajām versijām, kas ir nedaudz dārgākas, taču krietni vien labāk aprīkotas. „Active” versijas cena ir no 38 400 eiro, bet te jau iegūstam apsildāmu stūri, elektriski regulējumus sēdekļus ar atmiņu, papildus drošības sistēmas un citas lietas, kas nav samērā plikajā bāzes komplektācijā. Kāda no divām vidējām komplektācijām, proti, „Active” un „Ridge” izskatās pēc jēdzīgākās cenas/piedāvājuma attiecības.

Nobeiguma vārdi

Forester jau kādu laiku nevar saukt par lauksaimniecības tehniku, vēl jo vairāk tagad, kad tas ir hibrīds. Tas ir labi aprīkots ar auto, taču tas joprojām paliek patiess savā būtībā, proti, tas nav pilsētas SUV. Domāju, ka Forester ir auto, kas radīts cilvēkiem, kuri pilsētā ierodas darīšanās – ar to var mierīgi braukt uz pilsētu un darīt, kas darāms, taču pilsētai tas ir pārāk liels, turklāt pilsētā nevar pilnvērtīgi izmantot šī auto stiprākās puses – pilnpiedziņu un prasmes, nobraucot no cieti asfaltētā lielceļa. Kas attiecas uz hibrīda sadaļu, tad no tās gan šeit nav nekādas lielās jēgas – izskatās smuki uz papīra un mārketinga materiālos, bet dzīvē taustāmu labumu nedod.

Reklāma

23 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
23 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
tomy_lee
23.11.2022 12:52

Cik tad šim nobraukums bija? Vadītājā krēsla sēžamās daļas mala jau izskatās so so…

Skābene
23.11.2022 12:54

Izskatās, ka tas E burts piekarināts tikai marketinga nolūkos!

Biteme
23.11.2022 13:15

Ir dīvaini gribēt nobraukt pilnu elektrisko kilometru, jo no tā nav itin nekādas jēgas. Acīmredzami taču, ka elektriskā piedziņa kalpo kā asistents noteiktos režīmos, kā jau pats autors raksta – uzņemot gaitu, kas ir saprotami, jo tieši paātrinoties auto strādā visneekonomiskāk un visnetīrāk (ja neskaita bāni ar lielajiem ātrumiem, bet šis jau nav bāņa auto). Turklāt baterija ir neliela un viegla, arī nomainot būs lētāka. Manuprāt, inženieri skaidri zināja, ko dara. Jā, primusa baterija ir lielāka un ļauj nobraukt lielāku attālumu uz elektrības, bet arī tur elektrība nav galvenais piedziņas veids. Man joprojām liekas, ka hibrīdi ir universālāki un jēdzīgāki… Read more »

Uldis
23.11.2022 15:31
Reply to  Biteme

Kaut kādā ziņā varētu piekrist, un tomēr… man kā pircējam mazas hibrīdsistēmas vietā gribētos modernākas tehnoloģijas. Piemēram, plug-in hibrīds ar iespēju nobraukt 50km – 80km tikai elektriski izklausītos daudz pievilcīgāk, jo vairākumam ar to pietiktu lai braukātu uz darbu (vai pilsētu) un atpakaļ tikai uz elektrības, bet garo braucienu pa šoseju uz kādu tālāku galamērķi varētu veikt klasiskā veidā – kurinot degvielu. Vēl interesanta tehnoloģija ir jaunajam Honda Civic (savulaik kaut kas līdzīgs bija Opel Ampera), bet nav pieredzes ar šādu sistēmu dzīvē, lai vērtētu tās efektivitāti. Es tikai gribu pateikt, ka mūsdienās, kad nevar zināt kas būs ar degvielu… Read more »

Biteme
23.11.2022 16:55
Reply to  Uldis

Mūsdienās vari plānot visu, beigās pa tavu zemi braukā verķi kas tērē ~ 1L uz 1km. Vai kā ar paneļiem sanāk. Skaidrs ir tas, ka pastāvīgas ir tikai izmaiņas. Lēta benzīna un ilgas stabilitātes laiki ir beigušies.

Kursors.lv
23.11.2022 18:16
Reply to  Uldis

Nav tā, ka plug-in hibrīdi ir dīvaina izvēle? Ja jau gribas braukt elektriskā režīmā, tad var nopirkt pilnībā elektrisku mašīnu.

Aigars
23.11.2022 20:01

Tieši otrādi. Plug in perfekta kombinācija. Pilsēta kur ir vislielākais patēriņš līdz ar to vislielākie izmeši bauc ar elektrību. Uz šosejas kruīzā brauc ar degvielu. Win Win. Pie tam neesi ierobežots nobraukumā.

Uldis
23.11.2022 20:49

Kādreiz arī tieši šādi domāju, bet problēma jau tajās cenās. Ja nepieciešams lielāks un ietilpīgāks auto – kā šis Forester, tīrais Elektro būs ļoti dārgs, kā arī tā lielajai 70kwh+ baterijai jau prasās ierīkot speciālu lādēšanas staciju, kas arī nevienmēr ir iespējams. Ja šāds Forester būtu aprīkots ar lielāku bateriju kā Plug-in versija, un maksātu tos pašus ~40k, tas tādam vidējam latvietim jau būtu daudz pievilcīgāks variants kas būtu viegli uzlādējams arī no parastas sadzīves rozetes lai veiktu kārtējo braucienu uz darbu. Nesanāca uzlādēt? Nu nekas, brauks dārgāk šodien. RAV4 var tādu piedāvāt, un manā apkaimē vairāki kaimiņi brauc ar… Read more »

Kursors.lv
23.11.2022 20:58
Reply to  Uldis

Problēma gan tāda, ka plug-in hibrīdi arī ir ļoti dārgi auto. Tevis pieminētais Toyota RAV4 plug-in hibrīds maksā sākot no aptuveni 54 tūkstošiem eiro. Pa to pašu naudu jau sanāk pieklājīgi aprīkots VW ID.4, kas nav tas mazākais elektroauto. Lai varētu normāli ekspluatēt plug-in hibrīdu, mājās tāpat vajag būt iespējai uzlādēties un ja šāda iespēja ir noorganizēta, tad prātīgāka izvēle, manuprāt, ir pilnībā elektrisks auto. Ja uzlādes iespējas nav, tad plug-in hibrīds būs neadekvāti dārga izvēle un tur labāk izvēlēties parasto pašuzlādes hibrīdu, kas maksās lētāk un vēl piedāvās ICE auto labumus, piemēram, tālu nobraukumu.

Aigars
23.11.2022 21:14

Jā, bet ar plug in tev atkrīt plānošanas darbs tālākiem braucieniem.

Kursors.lv
23.11.2022 21:19
Reply to  Aigars

Tāpat kā braucot ar pašuzlādes hibrīdu. Pie reizes arī atkrīt pārmaksāšanas daļa.

Skābene
24.11.2022 08:42

Ja ID4 ir kā otrs auto ģimenē, tad par to naudu tīrs EV ir laba izvēle. Ja ģimenei ir tikai viens auto, tad EV nav labākā izvēle. Sagribēsi aizbraukt ar ģimeni uz Alpiem paslēpot un ātri sapratīsi, ka Plug-in hibrīds šādam ceļojumam ir daudz piemērotāks par ID4. Ja netici, pamēģini izbraukt 1000km testu ar plug-in hibrīdu un salīdzini ceļā pavadīto laiku ar labākajiem EV rezultātiem.

Biteme
24.11.2022 09:17
Reply to  Skābene

Tas jau pēc principa – sagribēsi braukt safari Āfrikā un tāpēc ir noderīgi pirkt rāmja džipu ar vinču un šauteņu balstiem. Nu nav auto kas der visām dzīves situācijām. CIk reizes gadā jābrauc uz kalniem, lai tam pieskaņotu auto, ko izmanto 6-7 dienas nedēļā?

Skābene
24.11.2022 10:10
Reply to  Biteme

Ja tu esi mednieks, vai makšķernieks, rāmja džips nemaz nav slikta izvēle! Var mežā iebraukt, var piekabi ar laivu vai kvadriciklu aizvilkt, un salonā būs pietiekami daudz vietas, lai 3 sīkos uz skolu un pulciņiem izvadātu, kā arī var aizbraukt slēpot, vai kur citur. Sanāk maksimāli universāls braucamrīks.

Biteme
24.11.2022 10:20
Reply to  Skābene

Nav slikta izvēle. Kā otrajam vai trešajam auto. Vadāt ar tādu sīkos uz pulciņiem? Laukos droši vien jā, no viensētas ar nosacītu piebraucamo ceļu. Pilsētā? Tās ir XXgs beigas, kad liels un varens auto bija kas vairāk par auto.

Fedja
24.11.2022 14:32
Reply to  Biteme

Man jau liekas, ka BMW x3 ir optimāls variants. Pietiekami pilsētniecisks, saprātīgs patēriņš, AWD un var aizvilkt pašu velnu. Ir gan klasiskais dīzelis, gan hibrīds.

Kožinskis
27.11.2022 20:26
Reply to  Skābene

Ja Tu esi mednieks, vai makšķernieks tev pat ar kupeju pietiek, priekš kam rāmja džipu medniekam? Ar to taču nemedī.

Tītars
24.11.2022 10:27

Plug-in liekas labs variants ja ikdienas commute ir 70km robežās (vai 140km ja var uzlādēties darbā), It īpaši ja jābrauka pa pilsētu. Tad izmaksu ziņā ārpus ikdienas izbraucieni virs 400km netraucēs tam ka jāņem līdzi svars papildus piedziņas mehānismam. Bet viss galvenokārt atkarīgs no dzīves veida, rocības un no tā kas ir vai nav ikdienā parocīgi.
Jā, bez uzlādes mājās no plug-in daudz neiegūsi, jārēķinās ar papildu izdevumiem.
Es gan teiktu ka plug-in ir tāds gateway auto uz pilnu EV. Tajos 50km – 70km saproti cik parocīgi ir braukt ar EV un prieks no rītiem mosties pie “pilnas bākas”.

karlis
25.11.2022 09:15
Reply to  Tītars

tas viss izklausās labi.
tikai parasti tos auto ņem operatīvajā, tas nozīmē, ka vajag izbraukt max km uz to termiņu.
tas arī ir galvenais atskaites punkts.
ja nevari izbraukt to km pa līzinga termiņu, tad nevajag tev auto, vai pērc fin līzingā un taupi.

operatīvā līzinga mašīnas neviens netaupa un faktiski nerūpējas par tām.

Uldis
23.11.2022 15:44

Es pats esmu Subaru īpašnieks, un braucu ar Dīzeļ-Outback, jo tas ir daudz ekonomiskāks par 2.5l benzīna versiju. Tieši degvielas patēriņa dēļ savulaik izvēlējos dīzeļa versiju, un tā kā tas nav vecss un nobraukts dīzelis, nav arī nekādu lielu papildus izdevumu tā uzturēšanā. Ja neskaita degvielas filtra maiņu un par pus otru litru vairāk eļļas pie maiņas. Bet tie ir sīkumi. Kopumā patīk Subaru, un labprāt arī nākamo iegādātos Subaru, taču kopš 2018. gada kad viņi izņēma no ražošanas dīzeļdzinējus, vēl neesmu redzējis nevienu Subāru kuru būtu gatavs iegādāties – tīri dzinēju dēļ. Viņiem vēl ir laiks, ar esošo vēl… Read more »

SMA
24.11.2022 11:23
Reply to  Uldis

Man ir jaunais Subaru Outback ar 2.5 benzīna dzinēju un esmu ļoti apmierināts. Pirms tam nebiju pazīstams ar Subaru, patika Outback iepriekšējais modelis – bet šis to krietni pārspēj, ir lielāks, modernāks, izskatīgāks + ar ļoti labām gaitas īpašībām un drošības sajūtu vienalga kur un vienalga kādos laika apstākļos. Patēriņš – 50/50 pilsēta un ārpus tās – 8,5 l, taupītāji un ekologi mierīgi var to arī dabūt zemāku, saprotu, ka visādas ekonormas Subaru ir likušas samazināt iepriekšējā modeļa 2.5. motora jaudu, bet palielinājuši griezes momentu un nav problēmas ne ar apdzīšanu, ne arī, pie S režīma – tīri sportisku uzrāvienu… Read more »

Uldis
29.11.2022 09:39
Reply to  SMA

Nu paskatīsimies ko piedāvās. Man ar ģimeni arī ļoti patīk Outback no visiem aspektiem. Mums ir Summit versija ar Harman Kardon audio, un jā, tas arī skan sasodīti labi. Tā kā pirms Outback mums 5 gadus bija Legacy ar 2.5 benzīnu, aptuveni zinu kas tas par zvēru, lai arī jaunākajos modeļos noteikti ir nedaudz uzlabota ekonomija, fiziku neapmānīsi un 2.5 atmosfēriskais uzvedīsies kā 2.5 atmosfēriskais – ne īpaši jaudīgs, ne īpaši ekonomisks. Turpretī Boxer Diesel, kā jau turbodīzelis – rauj to mašīnu uz priekšu jūtami stiprāk, taipat laikā ir ekonomisks un pateicoties Boxer tipa dzinēja lieliskajam balansējumam, nevibrē kā traktors.… Read more »

Diginauts
23.11.2022 16:46

Itkā jau gribas bubināt ka dzinējs mopēds, bet paskat, nav mazs turbo kas novārās un cerams arī nav cilindru izslēgšana – šis ir viens no retajiem auto kuru varbūt var arī paturēt iglākam laikam. Protams, uztaisot pretkoroziju – japāņi praktiski vienmēr klibo ar pretkora zapti un attiecīga biezuma metālu.

Reklāma