Web Analytics
More
    Reklāma

    Noskaidrots prestižā titula “Latvijas Gada auto 2016” ieguvējs

    Jaunākie raksti

    Kurš no „Lielā septītnieka” ieguva prestižo „Latvijas Gada auto 2016” titulu? Pirmā trijnieka paziņošanas brīdī valdīja klusums. Protams, kad tika paziņots uzvarētājs, skatītāju zālē un pie televīzijas ekrāniem valdīja spriedze. Fināls šogad bija citāds, vēsturiska paziņojuma cienīgs.

    Lai tiktu līdz fināla trijniekam, no sākuma nepieciešams noskaidrot, kuras automašīnas ieguva ne mazāk svarīgās papildnominācijas.

    Reklāma

    Latvijas Skaistākais auto 2016”. Neapšaubāmi subjektīvākais balsojums un lielākais viedokļu raibums. Šeit katra automašīna saņēma kādu balsi. Vismaz vienu augstāko vērtējumu (10 punkti) saņēma 14 pretendenti. Pa vienam „BMW X6”, „Honda Civic Tupe-R”, „Hyundai i20”, „Jeep Renegade”, „KIA Sorento”, „Mazda2”, „SsangYong Tivoli”, „Volvo V60 Cross Country” un „Škoda Superb”. Divus desmitniekus ieguva „Mazda CX-3”, bet trīs – „Renault Kadjar”, „Renault Espace” un „Mercedes GLE Coupe”. Tomēr titulu ar 82 punktiem ieguva „Audi A4”.  Balvu pasniedza autožurnālists un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Pauls Timrots.

    Latvijas Sportiskākais auto 2016”. Vispārliecinošākā uzvara no visām nominācijām. „Honda Civic Type-R” ieguva 212 punktus no 250 iespējamiem. Tikai trīs no 25 žūrijas biedriem bija skeptiski par šī agresīvā izskata un superjaudas īpašnieka praktisko pielietojumu Latvijā un punktus deva citiem. Otro lielāko summu savāca „Volkswagen Golf GTE”, bet trešo „Subaru Levorg”. Balvu pasniedza televīzijas raidījuma „Tavs Auto” režisors un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Roberts Jansons.

    Latvijas Eko auto 2016”. Dilemmu – lēti pirkt un diezgan lēti braukt vai dārgi pirkt un ne tikai dabai saudzējoši, bet arī ļoti lēti braukt – žūrija atrisināja šādi. Divas vietas laureātu trijniekā tika atdotas nelieliem un viegliem auto. „Opel Corsa” (ar gāzes degvielas lietojuma opciju) pārspēj „Peugeot 208” (3. vieta). Kamēr otrajā pozīcijā ierindojas „Volkswagen Golf” hibridpiedziņas versija „GTE”. Balvu Satiksmes ministrijas vārdā pasniedz Latvijas Valsts ceļu valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

    Latvijas Premium auto 2016”. Komforta un pārticības segmentā bija pieci konkurenti. Divi žūrijas biedri par Latvijai piemērotāko atzina „Volvo V60 Cross Country” prestiža un cenas attiecību, bet kolēģus pārliecināt viņi nespēja. „Volvo” ar 52 punktiem paliek piektais. Uzvaras laurus plūca „Audi” duets – pirmajā vietā „Audi Q7” un otrajā „Audi A4”. Balvu pasniedza uzņemējs un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Jurijs Petuhovs.

    Latvijas Mazais auto 2016”. Šajā kategorijā kritēriji bija pretēji –  maksimāli iespējamas un pietiekamas ērtības minimālos gabarītos un par relatīvi zemu cenu. Vienu desmitnieku saņēma pats mazākais – „Fiat 500”. Nevienu desmitnieku, bet krietnu skaitu sešnieku – „Peugeot 208”. Kamēr pirmo trijnieku noslēdz „Opel Corsa”. Otrajā vietā palika „Mazda2”. Bet uzvarētāju – „Hyundai i20” – bez punktiem atstāj tikai viens no 25 balsotājiem. Balvu pasniedza „Delfi Auto” redaktors un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Raimonds Zandovskis.

    Latvijas Ģimenes auto 2016”. Jauna, šogad ieviesta nominācija. Ideja – slavināt ne pārāk dārgu, pietiekami komfortablu ietilpību. Rezultāts – visai liels viedokļu raibums. Vairāki žūrijas biedri par vidusmēra ģimenei piemērotiem un pietiekamiem atzinuši pat mazās klases auto. Bet uzvar „Ford S-max”, pavisam nedaudz apsteidzot „Škoda Superb” un „Renault Espace”. Balvu pasniedza „BT1” projektu grupas direktors Agris Reihmanis.

    Šogad Latvijā tik populārie „apvidus auto”, lai neliktu 20 tūkstošus vērtajiem spēkoties ar “miljonāriem”, grupa sadalīta „apvidus” un „apvidus premium” nominācijās. Nosaukumi, protams, nosacīts, jo reti kurš no tiem, pēdējo gadu izpildījumā, paredzēts patiešām skarbiem bezceļu apstākļiem. Tomēr pilnpiedziņa, mazliet lielāki riteņi un klīrenss mums bieži vajadzīgi un tādēļ vilina.

    Latvijas Apvidus auto 2016”. Visu cieņu visiem 10 pretendentiem. Tomēr diezgan izteikti balsojuma līderi bija trīs. „Subaru Forester”, kurš smilšu kalnos rāpās ļoti pārliecinoši, „Mazda CX-3”, kuras pilsētnieciskais veidols mežā izrādījās par maskēšanās tērpu un „Suzuki Vitara”, kurš sliktos ceļos ir daudz varošāka nekā izskats un sola cenrādis. Jāpiemin, ka „Suzuki Vitara” saņēma „Latvijas Avīzes” speciālo balvu – Antiņam un Stikla kalnam piemērotākais „zirgs” -, ko pasniedza Linda Rumka. Bet balsojumā uzvarēja „Subaru Forester”. Balvu pasniedza „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons.

    Latvijas Premium apvidus auto 2016”. Ļoti dārga, ļoti grezna vācu trijotne, kurai līdzās „Volvo” izskatās pēc lauku zēna. Bet, būdams gandrīz divreiz lētāks, kāpās rāpjas ne sliktāk par „BMW”. Tomēr šajā kategorijā par gluži pārsteidzošām un gandrīz fantastiskām žūrija uzskatīja „Mercedes GLE Coupe” universālās spējas. Balvu pasniedza „Bridgestone Baltics” mārketinga un mazumtirdzniecības vadītājs Intars Vizbulis.

    Latvijas Komercauto 2016”. Četri visai atšķirīgi pretendenti. Viens no tiem – „Nissan e-NV200” – pilnībā elektrisks, un, iespējams, tieši tādēļ mazāk izmēģināts un novērtēts. Vienu desmitnieku „Nissan” ieguva, turklāt tieši no zaļa autoparka veidotāja Jāņa Bites, Latvijas Valsts meži. Pirmās divas vietas sadalīja „Volkswagen” produkti, lielākajam „T6” par mata tiesu pārspējot „Caddy” un „Mercedes Vito”. Balvu pasniedza „Lattelecom” transporta nodaļas vadītājs un „Latvijas Gada auto 2016” žūrijas biedrs Jānis Rapa.

    Novembrī, paralēli žūrijas balsojumam, norisinājās pretendentu Tautas simpātijas balsošana internetā Delfi (2 365 balsotāji) un iAuto (21 397 balsotāji), vai klātienē t/c „Mols” (8 615 balsotāji), kurā bija apskatāma arī visu automobiļu lielformāta foto izstāde. Kopā tika saņemtas 32 377 balsis. Tautas balsojuma vadībā izvirzījās divi līderi „Audi Q7” un „BMW X6”, starp kuriem notika sīva cīņa. Rezultātā „BMW X6” – 5 013 balsis, bet „Audi Q7” – 4 644 balsis un „Latvijas Gada auto Tautas simpātija 2016” titulu ieguva „BMW X6”. Balvu pasniedza T/C „Mols” menedžere Una Tukiša.

    Bet kurš ir ieguvis prestižo „Latvijas Gada auto 2016” titulu?

    Pirmo reizi konkursa “Latvijas Gada auto” vēsturē par uzvarētāju kļūst “mazās klases” (jeb apvienotā A un B segmenta) auto. „Hyundai i20”  šogad žūriju patiešām pārsteidza ar negaidītu, vispusīgu briedumu un maksimālu šajā cenu un izmēru kategorijā iespējamu pilnību. Jau testu braucienu dienā ap šo auto staroja smaidi. Priekšbalsojumā tā pārsvars par daudz dārgākiem, lielākiem, slavenāku firmu ražojumiem bija ievērojams. Tādēļ fināla rezultāts, kur „Hyundai i20” ieguva 155 balsis, nav pārsteigums, un ļauj cerēt uz uzvarētāja labiem panākumiem 2016. gada Latvijas automobiļu tirgū. Uzvarētāja balvu pasniedza „Latvijas Gada auto” organizators Māris Ozoliņš.

    Otrajā pozīcijā finišu šogad sasniedz „Škoda Superb/Combi” ar 103 punktiem. Bet trešo vietu ar 87 punktiem ieguva „Mazda CX-3”.

    Sponsori: Bosch Car Service, Bridgestone un Statoil.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    53 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Usinss
    06.12.2015 11:27

    Kā Mazda vispār var būt piemērota Latvijai?? Tā taču nočaukst pēc 2 gadiem. Mans 15 gadus “jaunais” auto ir labāk saglabājies par 3 gadus vecu (jaunu) Mazda, kura paripojusi pa Latviju.

    edgku
    06.12.2015 13:30
    Reply to  Usinss

    …teica vidējais aizspriedumainais latvietis auto īpašnieks. Bez tam šis konkurss nav par auto ilgmūžību.

    Andrejs
    06.12.2015 18:23
    Reply to  edgku

    Un Tev laikam šaura pierīte, neviens normāls cilvēks nepērk auto kurš labi izskatās bet reāli ir pilnīgs mēsls, ne tā? Un par Mazdām ir taisnība vismaz kādus savus 10- 5 gadus veciem modeļiem, iespējams ka tagad kaut kas ir mainījies, tad piedod? Pats personīgi izvēlētos kaut ko no VW koncerna ražojumiem, būtu vairāk naudas, tad neminstinoties ņemtu kaut ko no Land Rover, lietots vai jauns nesalaužams pa LV ceļiem, tāpat kā VW koncerna autiņi. Mjā, žūrijā bija manāms A. Dambis? Vai vēl kāds mehs ar reputāciju? Tad no tās vērtēšanas nav jēgas – mākslinieki vērtētāji! Phe tikai viens normāls cilvēks RTU lektors Oskars Irbītis un viss :( bēdīgs pasākums.

    edgku
    06.12.2015 18:33
    Reply to  Andrejs

    Fleims panesās :) Jāsaprot, ka tev pierīte ir augsta un ar intelektu apliecinošu paura leņķi :)
    Definē pilnīgu mēslu. Hyundai pērk gana daudz civēku, tu pats šim i20 esi kaut blakus pastāvējis?
    Tēma par to, ka Latvijas ceļiem ir piemēroti vienīgi džipi, ir totāls mīts. Ne tie ceļi ir tik sūdīgi, ne arī džipi dod kaut kādas priekšrocības uz vidējā Latvijas ceļa.

    Andrejs
    07.12.2015 09:03
    Reply to  edgku

    Par Hyndai neko nesaku, neesmu braucis, bet pēc atsauksmēm liekams blakus VW, BMW MB un vēl dažiem kvalitātes ziņā, tik nezinu kā uzvedas uz mūsu labajiem ceļiem, it īpaši uz grunts seguma

    Janis
    07.12.2015 19:48
    Reply to  Andrejs

    Un arī lauķis..:D

    Janis
    06.12.2015 18:56
    Reply to  Andrejs

    Tu esi vnk muļķis:) Sīkāk pat nav vērts komentēt, pietiek jau vien ar to ka nosauci auto kurus izvēlētos pats, un vel uzrakstīji itkā nelielu “argumentu”.
    Taču jebkuram arī ir skaidrs, ka viss šis pasākums ir murgs:D tas ka tu savu žultīti te izgāz liecina par to, ka Tev nav ne saprašanas par auto ne arī nesaproti to ka šis nav nopietni.

    Usinss
    06.12.2015 20:10
    Reply to  Janis

    Nu pagaidi, palasi rakstā, vismaz 3 vietās vērtējumu nesaņēma auto maksimālu, jo Latvijai nav piemērots. Kaut vie Latvijas sportiskākā auto, Hondai neiedeva punktus, jo nesaskatīja Latvijai piemērotu sportu. Tā ka izlasi rakstu, izlasi manu komentāu un saproti, ka es rakstīju Latvijas tirgum. Nesaku, ka auto mēsls utt,, bet saku, ka mūsu ceļu kaisīšanas politikai ļoti nepiemērots auto.. Reāli mūsu platuma grādiem naglo Vācieši un Zviedri.

    edgku
    06.12.2015 21:42
    Reply to  Usinss

    Nu šis ir konkurss par jauniem auto. Tiem, kas pērk jaunu mazdu, ir dziļi vienalga, ja tā pēc desmit gadiem ir sarūsējusi.
    Starp citu, “korozijas spečuki” saka, ka vācieši un zviedri arī vairs netaisot tik labus (šeit: nerūsējošus) auto. Sak’, “toreiz” bija labāk :)

    Andrejs
    07.12.2015 09:12
    Reply to  edgku

    Nu ja pērc Mazdu un domā tālākpārdošanas kantori Tolmetu tad jā :D

    Andrejs
    07.12.2015 09:10
    Reply to  Usinss

    Es domāju ka tai Hondai nav ne vainas braukšanas ziņā (par rūsu un piekari visi zin kā ir japāņiem), tik kurš ar mieru būs sev muguru bendēt ikdienā? :D Tad labāk ar zirga pajūgu braukt pa Rīgas bruģi un tur būs tas pats efekts (protams ja ratiem nav atsperu) :D

    Andrejs
    07.12.2015 09:07
    Reply to  Janis

    No tāda dzirdu, ko Tu no auto zini? Es domāju ka es par auto zinu vairāk kā Tu! Cik Tu autiņu esi pārskrūvējis? Kaut vai piemēram tik vienkāršo benzīna motoru vai kārbu, kas citam liekas kosmoss :D
    Un par to vērtēšanu jā, tur es Tev piekrītu ka klauni vērtē izskatu nevis ilgmūžību saimnieku rokās. kaut gan mūdienās nekas mums ilgmūžīgs nav vajadzīgs – domājam ekoloģiski mainot autiņus, telefonus un visu pārējo kā zeķes :D

    Janis
    07.12.2015 19:57
    Reply to  Andrejs

    Vecīt pirms pāris gadiem strādāju “hansa auto” (kad tas vel eksistēja) gāju praksē tur un pus gadu un pēc tam vel gadu nostrādāju, tad pārcēlos uz Wesu, un pirms tam bija strādāts arī mazākos servisos:)
    Tagad kādus četrus gadus ar to nenodarbojos!
    Tā kā vari man te nestāstīt muļķības….
    Plus tas ko raksti apr japāņu auto cietību liecina par to ka neesi ne ar ko jaunu vai vismaz ne 15gadigu vecu grabuli braucis…

    Kaspars
    06.12.2015 20:11
    Reply to  Andrejs

    Neaizmirsti, ka Land Rover ražo arī Range Rover… nenokaujamais auto Tu…

    KKTK
    06.12.2015 22:14
    Reply to  Kaspars

    Roveri nobeidzami iebraucot mežā. Viens nolūzis zars nepareizā vietā un sabojā mainīgās balstiekārtas spilvenu. Otrs variants kā diezgan ātri nokaut Roveri ir aizmaukt uz Franciju paslēpot un vācijā labi atvilkt. 15T km un kārba metama.

    Andrejs
    07.12.2015 09:15
    Reply to  KKTK

    Vot šo gan nebiju dzirdējis ka šiem ar kārbām švaki :(
    Tad jau būs jāpaliek pie sapņa Touareg, Amarok, Q7 :DDDDDDDD
    Kaut gan vēt lr kaut kas labs Nissan auto saimē :)

    Andrejs
    07.12.2015 09:11
    Reply to  Kaspars

    Ja ar prātu nedraudzējas un brauc kā losis tad visu var sajāt pat debīlie krievi tankus māk salauzt :D

    Dzintars Rudzitis
    06.12.2015 12:17

    Interesantākais ir tas, ka gadaauto.lv vispār vēl nav nekādas info par uzvarētājiem!

    Usinss
    06.12.2015 20:11

    Lapas kājenē:
    ©2012 Gadaauto beta

    Jokman
    06.12.2015 20:18

    Žēl ka mans favorīts Subaru Outback nedabūja gada balvu uzskatu ka tas ir piemērots visiem eiropas ceļiem. :)

    Kaspars
    06.12.2015 22:05

    Hmm..nupat bija iespēja pavizināties ar šo te “Latvijas gada auto” (jā-šī gada modeli)
    Kamēr vizuāli diezgan smuks un cenai ļoti pateicīgā komplektācijā, tomēr lietojot var spēcīgi just, ka šis ir lētā gala auto.
    Spēks, kāds ir jāpielieto, lai aiztaisītu auto durvis ir ļoti atšķirīgs, stūres apsilde slēdzās ārā pati no sevis, kā arī paneļa aptumšošanās (iestājoties naktij) nestrādā gluži teicami – dienas laikā, izbraucot cauri tunelim, paliek aptumšota.
    Ja ieslēdz sistēmu, kas brīdina par izbraukšanu no joslas, tad speciāli paprovocējot auto sāk reizēm pīkstēt, reizēm mirgot..diži saprašanas kā jābūt man ar nav, bet jēgu neredzu..
    6 pārnesumu manuālā kārba arī šķiet nevietā..mazam motoram par daudz slēgalēšanās, savukārt uz šosejas pat prasītos pēc 7. roba :D
    Tādi iespaidi pēc noripotiem 12k km, no + gan jāpiemin, ka pie šāda nobraukuma nekas nenokrita un neatteica darbu
    Iesēžoties atpakaļ savā vecajā 15 gadīgajā “lamatā” emocijas katrā ziņā nebija viennozīmīgas – daudzējādā ziņā tā šķiet patīkamāka

    P.S. Vēl aizmirsu pieminēt, ka auto ir izcili nepiemērots Latvijas ceļiem, jo ir ļoti ZEMS(!)

    edgku
    07.12.2015 00:00
    Reply to  Kaspars

    Un tava 15gadīgā “lamata” ir…?

    Purvavelns
    07.12.2015 08:09
    Reply to  edgku

    ir ļoti daudz 15gadīgu lamatu, kas visā (izņemot degvielas patēriņu) ieliek lielākajai daļai šodienas automašīnu.

    Andrejs
    07.12.2015 09:17
    Reply to  Purvavelns

    15.gadīgs var būt tikai kaut kas no bieziem dzelžiem vai sapuvis un kārtīgi nometināts :D

    Purvavelns
    07.12.2015 10:52
    Reply to  Andrejs

    šitie gan ir aizspriedumi un klišejas

    edgku
    07.12.2015 09:25
    Reply to  Purvavelns

    Arī salidzinot vienas klases auto? Mini piemēru!

    Purvavelns
    07.12.2015 10:52
    Reply to  edgku

    nē, ne vienas klases… bet tā tīri teorētiski 15 gadus vecs volvo būs ekspluatācijā uzticamāks, komforta ziņā nepārspējams par 5 gadus vecu hundai.

    07.12.2015 12:06
    Reply to  Purvavelns

    Kāpēc runa ir par 5 gadus vecu Hyundai? Te tomēr runa par jaunu auto un es pieņemu, ka pirmajos piecos (vai vismaz trijos) gados tādu Hyundai nebūs neko diži jāremontē salīdzinot ar pusmiljonu nobraukušu 15 gadīgu Volvo. Komforta gan varbūt vecā (savulaik dārgākā) auto var būt vairāk, lai gan arī ne obligāti, jo jau lētākā Hyundai būs gana daudz noderīgu palīgsistēmu, kas ij uzlabo braukšanas drošību, ij padara pārvietošanos komfortablāku.

    Purvavelns
    07.12.2015 12:47

    nav jau obligāti pusmiljons. Manam 15gadīgajam lūznim ir tikai 200 t – tikpat, cik Tavam, ja kas. Un izmaksas man nav diži lielākas par jauna auto “obligātā servisa” izmaksām. Bet nu ok, zinu, ka mans konkrētais gadījums drīzāk ir izņēmums… Un ar to lēto auto palīgsistēmām jau ir kā ir. manuprāt visas tās gudrās kruīzkontroles, joslu figņas utt tikai notrulina uzmanību. Bet nu par to varētu gari un plaši strīdēties, skaidrs, ka Tev acis mirdz par jebkuru tehnofīču – tātad, ne ar Tevi strīdēties**.

    07.12.2015 21:28
    Reply to  Purvavelns

    Jep, spidometrs manam auto rāda īsi pirms 200t km, kaut neesmu līdz galam drošs, ka tas ir patiesais auto nobraukums. Nevaru arī sūdzēties par biežu servisu apmeklējumu, bet skatos savā ekselī, ka pa pāris gadiem un nobrauktiem aptuveni 50k km apkopēs un remontos izlikti ap 2k eiro. Ja tas auto nebūtu tik neērts pilsētā, kādu laiku nedomātu par maiņu uz ko citu. Bet ja ir kaut kāda nepatika, tad neliek mieru domas par citiem auto. Tiesa, jo vairāk ar visādiem auto sanāk izbraukties, jo mazāk skaidrs ko izvēlēties.

    Purvavelns
    07.12.2015 22:09

    tāpēc brenda mīlestība rullē. Ja vien kaut ko galīgi nesalaiž dēlī…

    Uldis M.
    07.12.2015 12:22
    Reply to  Purvavelns

    Tas Volvo komforts arī ir stereotips… man pašam savulaik bija S80 kurš nu jau būtu tieši 15 gadus vecss. Ok, jā ādas salons tam tiešām bija plašs un ērts, un pa šoseju gari pārbraucieni tiešām bija diezgan komfortabli. Bet Volviķi ir radīti Zviedru gludajiem asfaltiem, nevis latvijas caurajiem ceļiem – uz kuriem volviķa komforts beidzas pie pirmajām asfalta grambām un nedod dies zemes ceļa. Volviķis vienkārši ir pārāk ciets mūsu ceļiem – ļoti jūt visas asfalta grambas, visas bedrītes – visus ceļa nelīdzenumus. Ok, vienīgais risinājums ir versija ar regulējamajiem amīšiem. Bet standartnieki pa zeminieku tricinās kā zirga rati. Un ar savu lielo svaru izsit savu piekari pāris mēnešu laikā – spēj tik mainīt atsaites, stūres pirkstus un amīšu atbalstus, šarnīrus bišku retāk, bet arī salīdzinoši bieži…
    Tagad braucu ar Subaru Legacy – un lai arī tas nav tik labi nopakots kā Volvo, tācu braukšana pa latvias ceļiem ar to ir jūtami patīkamāka un maigāka.

    Purvavelns
    07.12.2015 12:52
    Reply to  Uldis M.

    iespējams… par s80 man ir siltas jūtas, bet Tavu uzskaitīto iemeslu dēļ izvēlējos 95 saabu un šajā ziņā laikam ir drusku labāk. un man pamatīgi noveicās – to benzīna kapsētu iepriekšējie īpašnieki laikam varēja atļauties tikai pa svētdienām… :D

    Uldis M.
    07.12.2015 12:57
    Reply to  Purvavelns

    jā – ar benzīnniekiem, sevišķi ēdelīgākiem, parasti situācija ir krietni labāka nekā ar dīzeļim (kāds bija arī mans S80). Laiks un noskrējiens jau arī dara savu – daudz kas atsakās no nolietojuma un vecuma… daudz kas tika tai mašīnai mainīts. un sliktākais jau ka neparedzami… atšķirībā no salīdzinoši jauna, maznobraukta auto.

    Purvavelns
    07.12.2015 13:09
    Reply to  Uldis M.

    stulbi ir tad, ka šito jauno, salīdzinoši lēto mašīnu elektronika sāk čikāties jau pirmajos pāris gados. Mocās man te daži paziņas – viens subārists ar variātoru, citam reno visi sensori pēc kārtas birst… nemaz nerunājot par to, ka izbraucot no salona, tavam jauanjam autiņam vērtība uzreiz nokrīt par 30%. Skatos ko man te banka sūta piedāvājumus – apmēram tas, ko es gribētu, man mēnesī izmaksātu 600 eiro. neesmu gatavs strādāt vairāk, lai ceturto daļu algas noliktu par auto

    edgku
    07.12.2015 13:29
    Reply to  Purvavelns

    Varbūt strādā labāk :)
    Ja taisies ar jauno auto braukt gadus, tā “cenas nokrišana” ir dziļi pie kājas.

    Purvavelns
    07.12.2015 14:36
    Reply to  edgku

    būtu jau labi, ja strādātu labāk. Pamatlietas. Nupat braucu ar vienu pajaunu automātu. Raustījās kā neprognozējams zirgs, pat attālas līdzības nemanīju ar sava saaba automātu, kas ir tuvs ideālam. (ok, jaunus s meršus un 7tos bembjus neesmu vērtējis)

    edgku
    07.12.2015 15:30
    Reply to  Purvavelns

    Tā ir, jauns auto nenozīmē, ka tas būs ideāls. Tāpēc ir šādi konkursi, kur lērumu auto ievērtējuši speķuki savelk kopā un izvēlas labākos.

    Janis
    07.12.2015 20:09
    Reply to  Purvavelns

    NU labi un cik ilgi brauksi ar to saabu??
    Ko darīsi kad gribēsies ko jaunāku?
    Saabs ir salīdzinoši uzticams jo ir vienkāršs, kad vēlēsies ko jaunu pastāvēs ļoti liela iespēja ieberzēties uz pamatīgiem remontiem vidējās un, vai premium klases automašīnās, jo tās vairs nav tik vienkāršas!
    Tad izbesīsies un nopirksi jaunu :D

    Protams vienmēr jau var paveikties:)

    Purvavelns
    07.12.2015 21:06
    Reply to  Janis

    apsveru savu padarīt par antīko auto :D Salīdzinoši vienkārš? Nu nez… ja nu vienīgi motors, v6, bez liekiem vipendroniem, turbīnām

    07.12.2015 21:29
    Reply to  Purvavelns

    Kas konkrēti tas bija par auto?

    Purvavelns
    07.12.2015 22:06

    toijota, tāds mazs pseidodžips, nevaru ātrumā nosaukumu atcerēties

    Kaspars
    08.12.2015 17:55
    Reply to  Uldis M.

    Kā ir jābrauc, lai katru otro mēnesi izsistu visu piekari?

    Uldis M.
    08.12.2015 20:58
    Reply to  Kaspars

    Neteicu ka tieši divu mēnešu, lai gan ir bijuši gadījumi kad divus mēnešus pēc maiņas servisā pasaka ka atkal beigts amīša atbalsts. Braucu daudz un katru dienu – pa vairākām reizēm dienā, tai skaitā pa maskčkas bruģi… Un jā konkrēti manam volviķim piekarē kaut kas plīsa vairākas reizes gadā. Ir jau tādi kas mašīnu lieto vien brīvdienās lai kaut kur izbrauktu no Rīgas un tad lielās ka viņa auto nekas nelūst…

    Kaspars
    09.12.2015 15:33
    Reply to  Uldis M.

    Būsi licis sliktas kvalitātes detaļas, dauzu gadu un ļoti daudzu kilometru pieredze ar veco S60, vienreiz pārlasīta ritošā uz labas kvalitātes detaļām- oriģinālajām vai 1:1 bez Volvo uzrakstiem, un auto nobrauca vairāk nekā 120k ar tām, pārdodot arī pēdējā skatē nekādu aizrādījumu par ritošo.

    09.12.2015 15:36
    Reply to  Kaspars

    Es arī nevaru sagaidīt kad kaut ko vajadzēs mainīt mana S60 piekarē. Katru reizi servisā esot par to uzprasu, bet pagaidām nekas neprasās uz maiņu. Pieņemu gan, ka vienā brīdī sāks birt nost viss, kas vien var birt.

    Uldis M.
    09.12.2015 15:52
    Reply to  Kaspars

    Nu tad laikam man nepaveicās… Uz detaļām īpaši nekad netaupīju. Un uzticējos VRV servisa meistaru ieteikumiem. Pārsvarā tika liktas itkā labās Scantech (zviedru) rezerves daļas, vismaz es par tādām maksāju, bet uz rokām jau meistariem neskatījos. Bet vot man neradās labs priekšstats par šī auto izturību, jo tas visai bieži iegrieza negaidītu robu budžetā ar neparedzētiem servisa apmeklējumiem, vai neparedzētiem izdevumiem apmeklējot servisu.
    Bet ok, ticu ka ir arī izturīgāki eksemplāri.

    09.12.2015 16:02
    Reply to  Uldis M.

    Kārtējais apstiprinājums tam, ka lietots auto ir baigā laimes spēle :)

    Uldis M.
    09.12.2015 16:03

    Tieši tā, un šo faktoru ir vērts ņemt vērā ja ir jāizvēlas jauns vai lietots…

    09.12.2015 16:06
    Reply to  Uldis M.

    Nav gan nekur akmenī cirsts, ka jaunam auto nebūs nekādu problēmu. OK, tās dīleris risinās garantijas ietvaros un tiešā veidā varbūt nebūs finansiāla skāde, tomēr tiks patērēts tik dārgais laiks vizinoties pa servisiem. Kaspars savā blogā (laacz.lv) interesanti stāsta par to, cik daudz gļuku ir bijis viņa jaunajai Oktāvijai. Briesmīgi, briesmīgi.

    P.S. Bet vispār es arī sliecos domāt, ka labāk jaunu, bet vienkāršāku auto, nevis vecāku un lietotu premium klases auto.

    Janis
    07.12.2015 20:02
    Reply to  Purvavelns

    A kuru hjundai domā???
    Domāji salīdzināt veco grabažu pirmo s80 ar kaut kādu sīkpirdi hjundai??

    07.12.2015 12:17

    Kaspars Foigts (laacz) savā blogā aizsācis labu stāstu par savu pieredzi nopērkot un braucot ar jaunu auto: https://laacz.lv/2015/12/07/jaunais-vecais-auto-izvele/

    aigi
    07.12.2015 15:51

    Par tēmu jauns vai lietots:
    2006. gada nopirku savu pirmo jauno auto, nobraucu 160tkm nu neko nevaru teikt sliktu, pie tam tad 2 gadi bija tikai garantija. Savajadzējās lielāku, paņēmu lietotu universāli (136tkm), pirmie divi gadu serh gut, pēdejie 2 gagas baismas… novilku līdz 225tkm pārdevu. Saliku ekcelītī visus +/- izdevumus un nonācu pie secinajuma, ka jauns tomēr ir izdevīgāks par lietotu. Ņemot verā ka tagad visi dod vismaz 5 gadu garantiju, tas, principa nosedz visu līzinga periodu. Tagad gaidu savu jauno krosoveru (būs febr. beigās), kas neiekļuva Gada auto Top7 :(
    P.S. Jauns Fiat Grande Punto (neesmu aizspiedumains) un 4 gadīga Opel Vectra (ietilpīga, ekonomiska, labi aprīkota, bet lietots ir lietots).
    P.S.S. Respektivi, man vairāk iet pie dūšas labāk lētāks, bet jauns, nevis no dārgā gala, bet lietots (vai par to pašu cenu braukts “premium”).

    Reklāma