Web Analytics
More
    Reklāma

    Ar četrām Latvijas pirmizrādēm noslēdzies “Latvijas Gada auto 2016” rudens mediju testa brauciens

    Jaunākie raksti

    Aizvadītajā sestdienā  norisinājās jaunāko automobiļu konkursa “Latvijas Gada auto 2016” rudens mediju testa brauciens, kurā piedalījās 11+1 automobiļi – titula pretendenti -, kurus vērtēja žūrija un mediju pārstāvji. Piedalījās: “Škoda Superb”, “Subaru Forester”,  “Renault Kadjar”, “Renault Espace”, “Mazda 2”, “Mazda CX-3”, “Mercedes-Benz Vito”, “Mercedes-Benz GLE Coupe”, “Ford S-Max”, “Ssang Yong Tivoli”, “Hyundai Tucson” un “Nissan e-NV200”.  Pavisam šā gada konkursam jau pieteikti 20 automobiļi, bez šā brauciena 12 dalībniekiem arī “Fiat 500X”, “Jeep Renegade”, “Škoda Superb Combi”, “Subaru Outback”, “Honda HR-V”, “Opel Corsa”, “Suzuki Vitara” un “BMW X6”. Pretendentu pieteikšanās vēl turpinās līdz 5. novembrim.

    Pirmais “Mediju testa brauciens”, kuru mērķis ir dot iespēju mediju pārstāvjiem un konkursa žūrijai iepazīties ar jaunākajiem automobiļiem un konkursa pretendentiem vienkopus, notika jau maijā. Šajā otrajā izbraucienā pretendentu kolonna no Rīgas devās uz Tukumu, tālāk Roju. Vakarā visi testa dalībnieki pa organizatora veidotu Kurzemes skaistāko ceļu līkloču maršrutu (ieskaitot īsu atpūtas un neparastu foto kadru brīdi Milzkalnes apkārtnes mežos) atgriezās Rīgā.

    Reklāma

    “Lielākais pārsteigums bija vairāku pilnīgi jaunu automobiļu ierašānās sestdienas rītā, kas pirms tam bija skatīti tikai fotogrāfijās, kā “Škoda Superb” un “Ssang Yong Tivoli”. Tieši “Ssang Yong” bija lielākais nezināmais, jo šis Dienvidkorejas ražotājs ilgus gadus nebija pieejams Latvijas tirgū. Tik tikko, septembrī Latvijā ieradās arī  jaunākās paaudzes “Ford S-Max” un “Hyundai Tucson”, kuri cenas un kvalitātes ziņā ir daudz pieņemamāki Latvijas autobraucējam”, teic “iAuto.lv” vadītājs, konkursa organizators Māris Ozoliņš.

    “Interesanti bija salīdzināt tiešos konkurentus – minivenus “Renault Espace” un “Ford S-Max”. Abi automobiļi bija bagātīgā aprīkojumā, gandrīz maksimālajā komplektācijā. “Espace” pārsteidza ne tikai ar eksterjera dizainu, bet arī ar interjera noformējumu un augsto tehnoloģisko izpildījumu. Vienīgi radās jautājums, vai skārienjutīgo ekrānu ar diezgan komplicētajām izvēlnēm būs ērti lietot ikdienā. “Ford S-Max” izskatās vienkāršāks, taču tādas pašas funkcijas piedāvā tradicionālā veidā. Konservatīvākiem lietotājiem šāda pieeja ilgtermiņā patiks labāk.

    “Mercedes-Benz GLE Coupe” ir tiešais konkurents “BMW X6” un paši pārstāvji to nemaz neslēpj. Tagad arī “Mercedes-Benz” markas cienītājiem ir alternatīva pie mums tik populārajam sportiskajam krosoveram “X6”. Jāteic, ka “Mercedes-Benz GLE Coupe” nekas nav jāpierāda, jo tas jau esot gana pieprasīts. Jāatzīmē, ka salīdzinot ar “BMW X6”, tas piedāvā vairāk telpas aizmugures pasažieriem.

    Abi “Mazda” modeļi izskatās pievilcīgi un eleganti, taču, ņemot vērā piedāvātās komplektācijas un aprīkojuma līmeni, šiem auto mūsu tirgū cena ir par augstu. Tā pēdējā laikā ir problēma visiem no Japānas importētajiem automobiļiem. Mazais kosovers “Mazda CX-3” no ārpuses izskatās lielāks, taču salona izmēru ziņā ir ļoti līdzīgs “Nissan Juke”. Savukārt cena tam ir gandrīz kā “Nissan Qashqai”. “Mazda 2” jāizceļ ar to, ka šādai mazās klases mašīnai ir pieejama kārtīga tradicionālā automātiskā pārnesumkārba, nevis robots vai variators, kā parasti pieņemts.

    “Ssang Yong” marka uzskatāma par jaunpienācēju Latvijas tirgū. Korejiešu mazais krosovers “Tivoli” izceļas ar savdabīgu dizainu, kā jau šīs markas spēkratiem pieņemts. Salons iekārtots, kā apvidus automobilim, nevis mazās klases auto, kā tas mūsdienās pieņemts. Cena un tehnoloģiskais izpildījums liek aizdomāties par šā automobiļa vietu tirgū. Taču jāatzīmē, ka tas ir viens no lētākajiem krosoveriem, kam pieejams komplekts ar pilnpiedziņu un automātisko pārnesumkārbu”, , sacīja “Delfi Auto” redaktors Raimonds Zandovskis.

    “Pagaidām vairāk jautājumu nekā atbilžu. Vai “Mazda CX-3”, upurējot stila, spilgta dizaina vārdā gan krosoveriem ierasto klīrensu, gan daudziem tīkamo augsto braucēju sēdpozīciju, lai iegūtu izcilas cieta ceļa brauciena īpašības, būs vinnējusi? Vai “Ford S-max” nelielais pārākums apdares kvalitātē un gaitas īpašībās ir 10 000 eiro cenas starpības vērts sacensībā ar “Renault Espace”? Vai varam piedot, manuprāt, pārāku pelēcību un pieticību apdarē “Škoda Superb”, kura šādā veidā (neko nezaudējot gaitas īpašībās un vinnējot ietilpībā) joprojām pratusi palikt lētāka? Jautājumu jūra. Līdz lēmumam gan vairāk nekā mēnesis laika. Pastrīdēsimies!”, tā Juris Petuhovs, auto inženieris, uzņēmējs.

    “Šis nebija ne priekšbalsojuma, ne balsojuma tuvuma “stresots” brauciens. Pagaidām mēģinām apjaust gada prioritātes, galīgajiem lēmumiem sagatavoties. Lielākā konkurence gan tirgū, gan konkursā, protams, būs “krosoveru” segmentā. Un te ir intriga. Gan vizuāla, gan tehniska. “Mazda CX-3” ar jauneklīgu un, manuprāt, sievišķīgu šarmu (un aizdomīgi mazu klīrensu, kurš it kā būtu pretrunā “apvidus auto” obligātu ekipējumu), “Ssang Yong Tivoli”, izskatā krietni skarbāks, puiciskāks, bet ar Latvijā diemžēl sabojātiem “ciltsrakstiem”. Kas tas tāds – “Ssang Yong”? Un līdzās pārbaudītas vērtības – jaunais “Subaru Forester”, piemēram. Galīgs lēmums par gada spilgtāko jaunumu noteikti nebūs ne viegls, ne iespējams līdz pēdējai testu sesijai novembrī, kad ceram šo pretendentu grupu iedzīt arī mežā un kādā smiltājā”, sacīja “Latvijas Avīze” autožurnālists un konkursa žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons.

    “Viens no lielākajiem pārsteigumiem šīs dienas dalībniekiem bija “Renault Espace”. Lieliska mašīna, taču, citējot komentārus pēc automašīnas cenas uzzināšanas, jāsaka: “Latvieši vēl nav gatavi maksāt 40 000 eiro par “Renault””. Kopumā pasākuma bija izdevies, tika gūti daudz jauni iespaidi”, sacīja autožurnālists Boriss Sebjakins.

    Konkursa dalībnieka automobilim ir jāpiedalās vienā obligātajā konkursa “Latvijas Gada auto” pasākumā, lai kvalificētos balsojumam un tas būs “Lielais testa brauciens”, kurā trīs dienu garumā, no 6-8. novembrim, žūrija veiks izmēģinājuma braucienus. Pēc “Lielā testa brauciena” žūrija veiks balsojumu par septiņiem automobiļiem, kuri iekļūs finālā un turpinās cīņu par prestižo “Latvijas Gada auto 2016” titulu un uzvarētājiem papildus nominācijās.

    Pirms tam, 3. oktobrī Rīgā, pie tirdzniecības centra “Mols” notiks vēl viens īpašs uz plašu publiku orientēts pasākums – “Latvijas Gada auto testa diena Molā”. Tajā ikviens interesents varēs iepazīties ar konkursa pretendentiem un pat veikt izmēģinājuma braucienu ar šie jaunajiem automobiļiem. Visas dienas garumā pie TC “Mols” notiks dažādi pasākumi, kuros varēs atcerēties vai iemācīties drošas braukšanas pamatus Ivara Caunes vadībā, pierādīt savu meistarību veiklības brauciena ar galveno balvu jaunu auto uz nedēļas nogali vai arī vienkārši pavadīt labi laiku! Pielaiko savu auto 3. oktobrī no 11:00 līdz 18:00.

    Auto nozares gada notikums Latvijā, konkurss „Latvijas Gada auto” notiek jau septiņpadsmito reizi kopš 1998. gada un tajā drīkst pieteikt tikai jaunākos automobiļus Latvijas tirgū.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    2 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Mārtiņš Vācietis
    25.09.2015 11:58

    Interesanti, kamdēļ jaunais Volvo XC90 nav pieteikts?

    bombelats
    25.09.2015 12:16

    Uzmanīgi izlasīji? “…Pretendentu pieteikšanās vēl turpinās līdz 5. novembrim….”

    Reklāma