Ir palikušas mazāk kā divas nedēļas līdz finālistu balsojumam un konkursa žūrija tikusi galā ar visai sarežģīto uzdevumu – no 34 dalībniekiem atlasīti 7 prestižā „Latvijas Gada auto 2016” titula finālistus. Uzvarētājs tiks noskaidrots 5. decembrī un paziņots vakarā plkst. 19:00 svinīgajā “Latvijas gada auto 2016” apbalvošanas ceremonijā un TV tiešraidē.
Lielais septītnieks (alfabēta secībā) ir:
- Audi A4
- Ford S-Max
- Hyundai i20
- Mazda CX-3
- Opel Corsa
- Subaru Outback
- Škoda Superb/Combi
Jāpiebilst, ka lai iekļūtu finālā bija nepieciešamas vismaz 9 no 25 žūrijas biedru balsīm. Šo robežu pārvarēja arī “Mazda2”, kura ieguva 11 balsis, taču konkursa nolikums neļauj finālā būt divām vienas markas automašīnām. Žūrijas padome lēma par labu “Mazda CX-3”. Tāpat tuvu finālam bija: “Kia Sorento”, “Fiat 500X” un “Renault Kadjar” ar 8 balsīm; “Hyundai Tucson” ar 6 balsīm. Tomēr pavisam bez punktiem nepalika neviens no pretendentiem.
Ivars Caune: “Es biju viens no tiem, kas finālā iebalsoja “Subaru Outback”. Manuprāt šis ir izcils labu un sliktu ceļu (pat “bezceļu”), sportiskuma un praktiskuma kompromiss. Protams, dārgāks nekā šogad ļoti labi pārstāvētā mazā klase, taču iegūto iespēju (un arī baudas) komplekts šķiet šādas investīcijas vērts. ”
Jānis Mežulis: “Etalons, atvainojos, ir un paliek – Audi. Kā viņi to māk? Pat ar visiem izmešu un kvēpu briesmu stāstiem – tas ir un paliek ETALONS. Tas, pēc kā pārējiem mērīties, pievilkties, mēģināt tiekties. Vienmēr esmu runājis par perfektajām detaļām līdz pat milimetra desmitdaļām noslīpētām. “A4” un “Q7” to ir pacēluši vēl augstākā līmenī. Auto gaita. Nezinu, vai tie bija speciālie amortizatori vai bāzes piekare – vienalga. Tā darbojas tā, ka pēkšņi Latvijā vairs nav sliktu ceļu. Vienīgais trūkums – cena… Tādēļ jo tīkamāka ir divu (faktiski pat trīs) mazākā un lētākā segmenta auto iekļūšana finālā. Ar interesi vēroju žūrijas kolēģu sejas pēc mazā “i20” testa. Patiess apmulsums un neizpratne. Kā tā var būt, ka šāds sīks auto arī var būt tik labs, ka nav pat kur piekasīties. Nekur. Salons – 10. Pedāļi -10, vadītāja vieta – 10, ārpuse – 10, gaita – 10.. Viss nostrādāts gandrīz kā “Audi”. Bet cena palikusi darba cilvēkam sasniedzamā līmenī. Nē, nevis sapņos sasniedzamā, bet ņemamā līmenī ap 14 000 eiro.”
Evija Kukuvasa: “Balstoties uz “Latvijas Gada auto 2016” vērtēšanas kritērijiem – manā skatījumā šogad īpaši izcēlās divas automašīnas, kuras ir ļoti atbilstošas “Latvijas Gada auto” titulam, un tās ir –“Hyundai i20” un “Mazda CX3” – piemērotas Latvijas apstākļiem, pirktspējai un ikdienas lietošanas izmaksām. Šis gads arī priecēja ar 3 dažādiem “Subaru” modeļiem: “Outback”, “Levorg” un “Forester”. Finālistos izvirzījās “Subaru Outback” – interesants modelis, paaugstināts, labs Latvijas ceļiem. Žēl, ka dažu punktu pietrūka “Subaru Levorg”, kas, manuprāt, ir ļoti laba un izdevusies mašīna, kura ieņem vietu starp kompakto “Impreza” hečbeku un paaugstinātas pārgājības universāli “Outback”. Šis konkursa gads un pieteikto automašīnu spektrs bija ļoti dažāds no pirktspējas un pārvietošanās vajadzības skatu punkta. Mazas, ekonomiskas, sportiskas, bezceļu, ikdienas, komercklases un luksusa klases. Automašīnas, kuras rosīsies Latvijas ielās un tādas, kas paliks vairuma sapņos.”
Uldis Rolis: “Pirmais secinājums – fantastiski ir izaugusi “Mazda”. Izaugusi tieši šajā mazāko un lētāko (relatīvi, turklāt “CX-3” par lētu saukt nevar) auto segmentā. Balsojuma tabula to apliecina. Katrs vērtētājs ir devis punktu vismaz vienai no tām. “Škodas” vieta septītniekā, savukārt, nebija pārsteigums, lai gan, pats par “Superb” arī nobalsojis, tomēr šaubos, vai dzīvē būšu tik “praktisks latvietis”. Ja jau taupīgs, kā saka, līdz galam, tad te jums ir “Hyundai i20”. Tehnika (dzinēji, kārbas) varbūt nav vēl gluži Eiropas līmenis, bet kopējais iespaids tomēr izcils.”
Atis Jansons, žūrijas priekšsēdētājs: “Situācijai atbilstoša žūrijas izvēle. Pietiekami piezemēta un mūsu dzīves līmenim atbilstoša. Pats pat vēl vairāk vilku, kā saka, uz lēto galu, finālā liku tikai “mazos”, arī no krosoveriem vieglākos un lētākos, no lielajiem tikai vienu – arī demokrātiskāko – “Superb”. Centos rādīt alternatīvu tiem līdzpilsoņiem, kuri par līdzīgu cenu joprojām pērk lielākus, smagākus, bet lietotus auto. Bet bez jauna 60 000 eiro vērta “Audi”, kā redzat, tomēr neiztikām. Pārāk stiprs ir šī savdabīgā tehniskā perfekcionisma valdzinājums, lai “tāds nieks” kā cena to uzvarētu. Līdzīgi ir arī ar “Subaru” – vārds, ralliju un izturības aura liek tomēr tiekties pēc “kaut kā vairāk” nekā “Opel Corsa” vai “Mazda 2”.
Tātad – priekšbalsojums beidzies. Pārdomas turpinās ap šaurāku pretendentu loku, kurā gan izvēles labirinti paliek tie paši – kāds tad ir “Latvijas Gada auto”? Liels, mazs, pilnpiedziņas? Tuvākais reālajām iespējām vai tomēr perfekts kā sapnis, kuru jāpiepilda? Atbildi tātad saņemsim decembra pirmajā sestdienā. Un arī kopvērtējuma laureātos neiekļuvušie saglabā izredzes uz balvām veselā virknē tā saukto papildnomināciju.”
Aicinām izteikt katram savu viedokli, un balsot par „Latvijas Gada auto 2016 Tautas simpātiju”:
Konkursa apbalvošanas ceremoniju varēs vērot 5. decembrī plkst. 19:00 TV tiešraidē kanālos “Rīga 24” un“SportaCentrs.com” un interneta tiešraidē portālos “Delfi” un “iAuto TV”.
Personīgi es par Outback, jo beidzot jaunajiem Subaru arī dizains ir augstā līmenī, ne tikai tehnika.
Bet Gada auto titulu tomēr drīzāk varētu saņemt tā pati škoda Superb – tomēr izteiktāks masu produkts…
Oi, Outback man arī joprojām ir kaut kā dziļi iekritis sirdī. Nesen izbraucos ar Forester un secināju, ka manām vēlmēm tas auto ir pārāk vienkāršs. Tagad tikai jātiek skaidrībā kāds uz ceļa ir jaunais Levorg. Tas tā, ja runājam par Subaru.
Renault Kadjar vajadzēja būt Mazdas vietā. Atkal aizspriedumi pret francūžiem. Bet no šī saraksta es lieku uz Škodu.
a kāpēc ilustrācija ar pilnīgi citiem auto?
Tāpēc, ka tā bija vissmukākā bilde. Rakstu papildināju ar finālistu galeriju.
Un kurš subaru ir finālā tieši?
Rakstā taču teikts, ka Outback.
A4 – vienkārši simpatizē Audi, bet Outback arī ņemams.
Es turu īkšķus par Outback izstādē iekāpu šajā autiņā un uzreiz pārņēma tāda nedaudz Premium Audi/Lexus sajūta, jo viss bija savās vietās izskatījās labi un uz tausti nekas lēts nelikās. Es domāju, ka pieskaitot klāt vēl ļoti labo cenu pie šā auto un aprīkojumu ar modernākajām drošības sistēmām, kas iet standartā visām modifikācijām – tas ir labākais pirkums. Nu labi esmu arī Subaru markas piekritējs :)
Nu nezinu gan 30k par vienkāršāko versiju.
Bet nu Subaru ir gaumes auto – patīk vai nepatīk.
Ar dizainu varētu sadzīvot, bet man salons neuzrunā, man vispār japaņu dizains so so.
Tieši tapēc mans gada auto nāk no Francijas – Kadjar. Jāpagaida gan 12 nedēļas, bet būs tā vērts. Martā varēšu jau ziņot par vairāk kā 2h testa iespaidiem.
Es arī esmu visnotaļ rezervētās domās par Āzijas auto interjeriem, tomēr jāsaka, ka Subaru ir izaudzis no brutālas lauksaimniecības tehnikas un nu jaunie auto ir tīri pievilcīgi gan no ārpuses, gan iekšpuses. Protams, ir vēl visādas nianses (piemēram, instrumentu paneļa apgaismojums trīs dažādās krāsās), bet kopumā viss ir ļoti pieņemami un par tiem 30k sanāk praktisks un pat tīri glauns auto.