Iepriekš jau esam iepazīstinājuši lasītājus ar Drive eO radīto viena megavata sporta auto – PP03. Drive eO Andra Dambja vadībā jau agrāk ir izpelnījies uzmanību ar saviem unikālajiem sporta auto. 2012. gada Dakaras rallijā Māra Saukāna un Andra Dambja ekipāža bija pirmā pasaulē, kas šajās sacīkstēs startēja un arī veiksmīgi finišēja ar hibrīdauto. 2013. gadā komanda startēja leģendārajās Paikspīkas sacensībās ar pašu spēkiem izstrādātu, pilnībā elektrisku, sporta auto – eO PP01. Savukārt šogad Drive eO ir kļuvuši par pirmajiem Paikspīkas uzvarētājiem ar elektroauto!
Iepriekšējos gados Paikspīkas sacīkstēs Drive eO komandas automašīnas vadīja Jānis Horeliks, kurš 2013. gadā piedzīvoja smagu avāriju un pērn ierindojās 96.vietā. Šogad PP03 pilotēšana tika uzticēta ASV sportistam Rīzam Millenam – 44 gadus vecam sacīkšu braucējam ar vairāk kā divdesmit gadu pieredzi autosportā, kur piedalījies dažādās disciplīnās: rallijā, rallijkrosā, driftā, un pārstāvējis dažādus autoražotājus – Mitsubishi, Hyundai un General Motors. Rīzs vairākas reizes ir piedalījies arī Paikspīkas sacensībās, kurās uzstādījis vairākus rekordus un guvis uzvaras laurus dažādās klasēs un 2012. gadā izcīnījis arī pirmo vietu sacensību kopvērtējumā.
Šī gada sacīkstēs Millens ar PP03 guva uzvaru kopvērtējumā, par vairāk kā divdesmit sekundēm apsteidzot otrās vietas ieguvēju, Nobuhiro Tajima ar Tajima Motor Monster Sport Pikes Peak Special elektroauto, un uzstādīja jaunu rekordu Electric-Modified grupā, pārspējot 2014. gadā Grega Treisija ar Mitsubishi MiEV Evolution IV sasniegto laiku 9:08.188 par gandrīz sekundi – 9:07.222.
Rīza Millena uzstādītie sektoru laiki:
- Pirmais sektors: 1:33.862
- Otrais sektors: 2:09.320
- Trešais sektors: 2:41.088
- Finišs: 9:07.222
Lai arī tika gūta uzvara un pārspēts iepriekšējais trases rekords, intervijā pēc finiša Rīzs atzina, ka nav pilnībā apmierināts ar savu braucienu. Jāpiebilst, ka pirms sacīkstēm, Millens par savu mērķi izvirzīja uzstādīt kopējo trases veikšanas laiku mazāku par deviņām minūtēm. Tāpat arī Millens minēja, ka vienā no trases pirmās trešdaļas līkumiem, programmatūras kļūdas dēļ, viņa vadītais PP03 pēkšņi zaudēja piedziņu aizmugurējiem riteņiem un līdz ar to arī pusi jaudas. Rīzs apgalvo, ka ja nebūtu piedzīvota šī kļūme, tad finišu izdotos sasniegt 8:20 – 8:30 minūšu robežās.
eO PP03 tehniskā specifikācija
- Pilnpiedziņa
- Seši YASA-400 elektromotori ar eO kontrolieriem
- Maksimālā jauda 1020 kW / maksimālais griezes moments 2160 Nm
- 50 kilovatstundu litija jona akumulatoru paka
- Pašbloķējošie diferenciāļi
- Tērauda cauruļu rāmis ar oglekļa šķiedras virsbūvi
- Elektrisks stūres pastiprinātājs
- Regulējami amortizatori
- 378 mm bremžu diski priekšā / 330 mm aizmugurē
- 320/710 R18 sliku riepas / 13” × 18” diski
- Pašmasa 1200 kg
- Maksimālais ātrums 260 km/h
Video ar braucienu iespējams noskatīties zemāk pievienotajā video.
Forši!
Man tikai ne pārāk patīk rezultātu lapā redzamais uzraksts: “Because of the severe weather and course shortening ALL TIMES ARE INVALIDATED!!! Check the PPIHC website for final Official Results at a later time.” (avots: http://livetiming.net/ppihc/)
Varbūt kāds kas vakar skatījās (sekoja līdzi teksta tiešraidēm) var nokomentēt ko tas īsti nozīmē un vai rezultāti var vēl mainīties kaut kādā formā?
Var mainīties rezultāti klasēs, kas dabūja braukt nepilnu trasi. Bet kopvērtējumu tas neietekmē.
Malači! Ja nebūtu atslēgusies pakaļpiedziņa… būtu vispār pamatīgi visiem parādījuši… bet nu tik un tā jau ir labi!
Atkal vainīgi programmētāji :D
Programmētāji vainu novels uz testētājiem ;) Bet nu pilots malacis – pārorientējās.
Klausoties tiešraidi, radās iespaids, ka uzvarēja nevis eO ar Millenu, bet gan Millens ar eO (cik sapratu arī viņa tēvs ir nopelniem bagāts Paikspīkas braucējs). Bet nu jebkurā gadījumā priekš mazās Latvijas tas ir patīkams sasniegums.
Millens varbūt arī ir neapmierināts ar savu braucienu, taču lasām, ka problēma bija automašīnā, nevis vadītājā, līdz ar to šaubos, ka arī arī Dambji ir pilnībā apmierināti ar paveikto. Jo vairāk, ka, ja pareizi nopratu, tad problēma bija nevis citu ražotāju detaļās, bet tieši pašu konstruētajā kontrolierī. Uzvara – jā, it kā ir, bet savs rūgtumiņš palika par nepaveikto līdz galam, varbūt varēja pārspēt Lēba rezultātu, bet neizdevās.
Vēl pirms sacensībām Dambji apjēguši ka ar uzregulētu 90% (tobrīd) jaudu ne 100% var pabraukt ātrāk pateica ka būs atpakaļ 2016.
Rēķinot ka auto bija reāli testēts 3 nedēļas… Nākamgad arī Loebu var pārsist (nedaudz).
3 nedēļas – tas nav ataisnojums, kopš iepriekšējā gada viņiem bija tikpat laika sagatavoties, cik visiem pārējiem, un nākamgad arī kāds cits var Loebu pārsist, nekas nestāv uz vietas…
Viņi neattaisnojas… skaidri tak pateica, ka mērķi 100% nav sasnieguši. Tai pat laikā uzvara kopvērtējumā un elektroklases rekords ir (kas ar bija plānā)