Korejiešu autoražotājs Hyundai izziņojis oficiālos parametrus jaunās paaudzes Kona modeļa elektriskajai versijai, savukārt uzņēmuma vadība sagaida, ka šis modelis būs bestselleris – Hyundai Eiropas struktūrvienības vadītājs Maikls Kols izteicies, ka viņaprāt 2024. gada modeļa elektriskā Kona sastādīs 60% no visiem pārdotajiem auto Kona modeļu līnijā.
Tas būtu visnotaļ liels pieaugums – dati liecina, ka šobrīd elektriskā versija sastāda ap 40% no visiem pārdotājiem Kona eksemplāriem, ieskaitot versijas ar iekšdedzes dzinēju. Pērn Eiropā pārdotas 41 448 Kona Electric vienības, kas bija devītais labākais rezultāts starp visiem elektroauto.
Autoražotājs informē, ka jaunās paaudzes modelim uzlabota aerodinamika – gaisa pretestības koeficents jaunajam modelim ir 0.27Cd, savukārt iepriekšējam auto tas bija 0,29Cd. Hyundai izvēlējušies Kona dizainu radīt pilnīgi atšķirīgu no IONIQ modeļu līnijas. Arī tehniski jaunās paaudzes elektriskā Kona ir atšķirīga no IONIQ modeļiem.
Ja šobrīd aktuālie IONIQ 5 un IONIQ 6 izmanto mūsdienīgo E-GMP platformu ar 800V bateriju sistēmu, tad jaunā Kona konstruēta uz vecās K3 platformas, kas izmantota arī iepriekšējā modelī. Šajā auto izmantota 400V bateriju sistēma. Praksē tas nozīmē, ka Kona uzlāde būs lēnāka nekā IONIQ modeļiem.
Standartkomplektācijā auto būs aprīkots ar 48,4kWh akumulatoru un 154 zirgspēku elektromotoru. WLTP ciklā šī versija spēj veikt 342 kilometrus. Pieejama arī “long-range” versija ar 65,4kWh akumulatoru, kas sniedz 490 kilometrus WLTP ciklā un arī jaudīgāku elektromotoru – 214 zirgspēki. Abos gadījumos tie ir priekšpiedziņas auto.
Vai tas būs bestselleris, lielā mērā atkarīgs no cenas.
…un vēl lielākā mērā, vai spēs saražot. Patlaban piegādes laiki ir ļoooti ilgi.
Agru 2000’o SsangYong atsauces.