Elektroauto ražotājs Tesla izplatījis ziņojumu par Model S un Model X, kurā norādīts, ka Tesla ražoto mašīnu bateriju degradācija pēc 200 tūkstošiem jūdžu (apmēram 320 tūkstoši kilometru) vidēji ir ap 10 procentiem. Bateriju degradācija nozīmē, ka ar laiku samazinās bateriju energoietilpība, kas nozīmē, ka auto ar vienu uzlādi spēj nobraukt mazāk nekā sākotnēji.
Tieši bateriju degradācija ir viena no galvenajām lietām, kas uztrauc cilvēkus, īpaši tos, kas vēlas iegādāties lietotu elektroauto. Bateriju ilgmūžība ir viena no lietām, kā elektriskās mašīnas padarīt ilgtspējīgas – jo ilgmūžīgākas būs baterijas, jo ilgāk tās tiks lietotas un nebūs vajadzīga to pārstrāde, kā arī jaunu bateriju ražošana.
Tesla ik pa brīdim izplata šāda veida ziņojumus, sniedzot ieskatu, kā viņu ražotās mašīnas darbojas dzīvē. Dati liecina, ka bateriju degradācija sākotnēji ir straujāka tai vēlāk samazinoties. Autoražotājs norāda, ka 200 tūkstoši jūdzes ir tā robeža, kad pati Tesla sagaida savu mašīnu sagriešanu metāllūžņos. Ražotājs gan norāda, ka baterijas veidotas tā, lai to ilgmūžība būtu labāka nekā pašu mašīnu prognozētais mūža ilgums.
Model S un Model X ir divi no Tesla modeļiem, kas uz ceļiem bijuši visilgāk un tiem gadu gaitā bijušas dažādas baterijas. Pērn internetā tika nopludināti dati, kas liecina, ka bateriju ilgmūžība ievērojami atšķiras. Abi modeļi bija nopērkami ar 85 un 90kWh baterijām, datiem liecinot, ka lielāko bateriju energoietilpība samazinās ievērojami straujāk.
Vai ir minēta informācija – cik ļoti ietekmē tas vai tiek lādēts ar supercharger vai no mājas rozetes?
Tie dati vairāk izskatās pēc vidējās temperatūras palātā. :D
Iespaidīgi, ka pats ražotājs uzskata, ka auto pēc 200k ir metams ārā lūžņos….nu riktīgs eko auto sanāk…
Bet tiešām ir tik slikti – tiešām pie 200k tie auto metami?
Izlasi uzmanīgi: 200k jūdžu, kas ir 320k kilometru.
Tāpat 320k km nu nekādīgi neliecina par ilgtspēju un zaļumu – viss ko tik ļoti sludina “zaļie” Tikai kārtējais ekonomiskās izaugsmes stūmējs- pirkt, pirkt, pirkt.
Vai ir jēdzīgi ražot auto, kuram būtu paredzēts ripot 1M kilometru? Tas maksās dārgāk, un vidēji tikai retais nobrauks tik daudz. Tad vēl iespējama avārija, kurā vienā rāvienā šis dārgums aiziet nebūtībā.
Viens vācietis lielījās ka Teslu S garantijas laikā nobraucis 1M kilometru, apmainot 2x akumulatoru un arī motorus. Tātad var arī vairāk, ja īpaši cenšās.
Standarta volvo no zviedrijas nāk ar 400-700k nobraukumu, kuru attin uz 200 un notirgo LV bāleliņiem, kas turpina braukt vēl vismaz 200-300k.
Un tas volvo jauns bija lētāks par jaunu Teslu.
Intereses pēc jaguārā uzprasīju cik maksā jauns akumulators elektriskajam jaguāram un liels bija mans pārsteigums, ka lētāk ir paņemt jaunu jaguāru, kā atsevišķi pirkt bateriju un apmaksāt tās nomaiņu.
Otrreizejā tirgū plug-in hibrīds tomēr izskatās pievilcīgāk par 100%EV.
Nūū – remomtējot jau var braukt ļoti ilgi. Bija man pieredze ar Volvo Cross Country, jaunu. Knapi aizvilku līdz 100k. Bira vis kaut kas: riteņu gultņi, katalizators+lokanais savienojums, beigās sabira rokas bremze.
Es ceru ka no elektrības saproti vairāk, kā no tehnikas…
Joka pēc paskatījos kādu naudu grib par Teslas akumulatora maiņu.
Bottom line: the cheapest estimate for an out-of-pocket, uncomplicated battery replacement on the Model S should run at about $12,000-$13,000 for the battery, $100-200 for miscellaneous parts, and $500-600 for labor. This puts the grand total at around $13,000-14,000.
Kas, protams, nebūs īpaši saistoši cilvēkiem, kas brauc ar dažus tūkstošus vērtām dīzeļmiskastēm.
Kaut kur lasīju, ka Latvijā vairums automašīnu tiek iegādātas 5-7k euro cenu kategorijā. Uz ielām skaitliski visvairāk ir tie automobīļi, kuru cena ir līdz 2k euro.
Uz tā fona 14k uz bateriju maiņu ir bagātnieku izklaides, ko vidējais LV auto braucējs nevar atļauties.
Kaut gan daži auto entuziasti jau ir iemācījušies taisīt rosolu no lietotiem akumulatoru blokiem un tās izmaksas pamanās piedzīt jau līdz iekšdedzes dzinēja kapitālajam remontam ar uzlabotām iekšām. :)
Pēc 320km akumulatora kapacitāte būs samazinājusies par 10%, nevis auto jāmet ārā. Izlasi visu rakstu :)
320k km ir nice, bet cik gados, kādās temperatūrās utt.?
Ko tas dos vidējam aritmētiskajam auto pircējam, kurš maksimālais var atļauties parasto kompaktklases auto līzingā?
Tiem, ārpus vidējā aritmētiskā, Teslas īpašniekiem, dos sajūtu ka vēl var ilgi braukt, nevis domāt kur to auto laicīgi nogrūst.
Tik pat labi var vaicāt: ko tas SpaceX ar savām raķetēm var dot vidēji aritmētiskajam Zemes iedzīvotājam :)
Vispār jau tie SpaceX lidojumi būtu jāaizliedz, jo pat visas saražotās teslas nespēj dzēst to ekoloģisko pēdu, ko atstāj katra kosmosā uzšautā raķete. Kāda jēga mums braukt ar zaļiem auto, ja turpinām gaisu cūkot ar raķešu dzinējiem.
Lieki piebilst, ka zaļš auto vēl nav izgudrots. Es teiktu “mazāk smirdīgie, kamēr nedeg”.
Raķetes, kas tas ir- 0.000000000001% no tās cūcības, ko rada Āzijas pofigisms?
— — —
5 000 000 / 1264 = 3955 SpaceX starti.
2020. gadā SpaceX sasniedza savu jauno rekordu — veselus 26 startus.
Un kā ar citu gāzu emisiju, piemēram NO, kas izraisa skābos lietus!?
kā muļķības rakstīt, tā tu vienmēr gatavs, bet kā paša muļķības pārbaudīt, tā tev gūgli atslēguši?
CO2e (CO2 ekvivalents) aprēķinā iekļautas visas būtiskās siltumnīcas gāzes.
https://ecometrica.com/greenhouse-gases-co2-co2e-and-carbon-what-do-all-these-terms-mean/
No tava stumtā fufeļa man būtu jāpieņem, ka izplūdes gāzes mašīnai un raķetei sastāv no viena un tā paša kokteiļa vienādās proporcijās, tāpēc šis izplūdes gāzu kokteilis ir savstarpēji salīdzināms tonnās!? Manuprāt tu esi pārgooglejis jēgu un nodarbojies ar vidējās temperatūras mērīšanu palātā. No sērijas, ja viens pacients ir miris un viņam ķermeņe temperatūra ir vienāda ar istabas temperatūru, bet otram ir paaugstināta, tad vidējā svērtā ķermeņa temperatūra abiem pacientiem ir normas robežās! :)
tev piemetusies akūta mutes caureja. tā vietā, lai izlasītu tev iedoto linku, tu tikai turpini laist šķidru komentāros.
CO2e tāpēc arī radīts, lai varētu savstarpēji salīdzināt ietekmi uz vidi neatkarīgi no izplūdes gāzu sastāva.
Izplūdes gāzes jeb, pareizāk, piesārņojošo vielu emisiju aprēķina atbilstoši emisijas faktoriem vai aprēķinu metodikām, kas ir izstrādātas katram attiecīgajam tehnoloģiskajam procesam – raķetēm savas, mašīnām savas. Rezultāts ir absolūtas un savstarpēji salīdzināmas vērtības – emitētās piesārņojošo vielu (CO, CO2, NOx, PM u.c.) tonnas.
Kā jau te iepriekš minēja, raķešu emisija ir relatīvi nenozīmīga.
Paga, jūs tur kkur izlasījāt, ka pēc 320k km tas aķis izšķīdīs ātomos ??!! LOL
Es to relīzi izlasīju. Bija teikts, ka jaudīgie aķi zaudē vairāk, mazākie jūtas labāk.
Un izskatās, ka M3 aķi 10 % zaudēs pēc 500k jūdzēm.
Kaut kā aizgāja uz akumulatoru, bet galvenais, par ko tauta sašuta, bija apgalvojums, ka pats auto jānodod lūžņos pēc 320k km. Par M3 jautājums atklāts: kāda jēga akumulatoram pārdzīvot auto mūžu?
pirmais komentārs zem ārzemnieku raksta, ko derētu izlabot arī @Māris Bergs
“Tesla believes that 200,000 miles is when its vehicles get scrapped on average”
You’ve misread this Fred, the quote is about the average vehicle, not necessarily EVs/Tesla’s.
un raksta autors izlaboja uz “a vehicle”.
Ahā – visa mūsu diskusija tika nolaista podā :)
mēģināju, meklējot pāris minūtes pa diagonāli, atrast pamatojumu šādam izteicienam, bet laikam nespēju atrast pareizos atslēgvārdus gūgles reklāmu miskastē. vienīgais, kas izleca — vidēji statistisks ICE auto pēc 200K ASV un 150K jūdzēm Eiropā sasniedzot apm. 15 gadu vecumu, un tiem nepieciešams dārgais dzinēja kapitālais remonts. tāpēc ražotāji uzskata, ka liela daļa īpašnieku auto aizdzen uz šrotu.
Kādreiz bija pavisam normāli pārslīpēt cilindru bloku, mainīt šāles – taisīt kapitālo remontu motoram. Nezinu, kas mums te ir tagad, ar vecajiem dīzeļiem?
Laikam tas, ka ASV auto motoriem ir vairāk litru – cilindri veic mazāku ceļu, berzējoties gar bloka sienām, dod garāku motora mūžu kā Eiropā.
Nezinu kāda situācija ir ar jaunajiem amerikāņu auto būves motoriem, bet agrāk viņiem bija princips- liels tilpums, degvielas patēriņš un salīdzinoši maza jauda. Turpretī japāņi vienmēr ir ražojuši ļoti forsētus motorus.
Atgāzu normas ārpus ASV arī vienmēr ir bijušas daudz striktākas, kas kā zināms mūsdienu dīzeļiem pamatīgi samazina tā mūžu.
Par M3 jautājums atklāts: kāda jēga akumulatoram pārdzīvot auto mūžu?
Pēc daudzām skaistām jūdzēm tos aķus var nolikt pie mājas, kā bekapu vai solārās sys krātuvi
Ahā – visa mūsu diskusija tika nolaista podā :)
Es teiktu – atgriezās pie jēgas :)
Enerģijas uzkrāšanai mājās der arī tādi akumulatori, kuriem palikuši 50%. Te tikai parādās viena tehniska problēma: kur tos likt mājā? Ideālā vieta būtu pagrabā, lai ziemā nav auksti, bet vasarā karsti. Vislabāk būtu izrakt atsevišķu pagrabiņu, lai tad, kad šie aizdegās, nenodeg visa māja. Papētīju Teslas Powerwall – izbrāķēju. Tai ir tikai 1 fāze un kā UPS arī tā nestrādā – ir milzu pauze starp elektrības pazušanu un pārslēgšanos uz akumulatoriem.