Ķīniešu elektroauto ražotājs “Nio” sniedzis ieskatu gaidāmajos jaunumos pirms 9. janvārī paredzētā “Nio Day” pasākuma. Autoražotājs atklājis, ka tajā tiks prezentēts pilnīgi jauns elektriskais sedans, kas kļūs par flagmani kompānijas piedāvājumā.
Ķīniešu autoražotājs atklājis, ka mašīna būs aprīkota ar jaunākajām autonomās braukšanas tehnoloģijām, bet interesantākie jaunumi skar baterijas – ražotājs sola, ka mašīna būs aprīkota ar 150 kWh bateriju. Ja tas tā tiešām būs, tad gaidāmais modelis būs aprīkots ar līdz šim lielāko bateriju sērijveida vieglajos automobiļos.
Droši varam prognozēt, ka mašīna varēs nobraukt 600-700 kilometrus ar vienu uzlādi, taču nobraucamais attālums var mainīties, ņemot vērā, cik efektīva būs šī mašīna. Pasākumā plānots demonstrēt arī otrās paaudzes bateriju apmaiņas staciju, kā arī “citas nozīmīgas tehnoloģijas”. Kādas tad tehnoloģijas sagatavojuši ķīnieši, uzzināsim sestdien.
Viņu maināmo bateriju serviss izrādījies ļoti noderīgs lielpilsētās , kur ne vienmēr un visur ir pieejamas lēnās lādēšanas rozetes , bet cilvēki arī nevēlas pavadīt laiku ātrajās uzlādēs. Viņu lielais pluss ir arī nomas iespēja baterijai. Ja parasti cilvēki uztraucas par bateriju degradāciju ,tad Nio gadījumā tās kapacitāte pat pieaug ,jo maiņas servisā ienāk jaunākās baterijas ar lielāku kapacitāti.
Visticamāk ar bateriju servisu varēs piedāvāt pievilcīgu sākumcenu, jo mašīna tiks pārdota bez baterijas. Un viss biznesa plāns balstās uz bateriju nomu ilgtermiņā.
Bet tas nozīmē milzīgas investīcijas bateriju maiņas punktos.
Tā kā bez baterijas pabraukt nevar, tad nelielas izmaiņas hw vai adaptera fw un cena arī var kļūt proprietāra un nesaistīta ar pārējo tirgu.
Renault sākumā bija šāds bateriju nomas serviss (Renault Fluence pat bija maiņas bateriju serviss, kas strādāja izraēlā un moš pašā Francijā ar), bet tagad saprata, ka tas ir fufelis un pilnībā izbeidza pat Francijā. Pilns mobile.de ar Renault Zoe, kam jāslēdz bateriju nomas līgums.
Tiklīdz kā parādījās ZOE bez baterijas īres, tādu nopirku, jo pie mums īres sistēma nedarbojās. Kad to pirku, izrādījās ka auto ar bateriju (bez īres) ir jāpasūta īpaši, nevar softiski pārtaisīt to, kuram ir īres baterija. Toreiz ZOE bez baterijas īres bija eksotika…laikam ka cenas dēļ. Jāatzīst gan ka īre nenozīmē, ka to var nomainīt kā Makitas urbjmašīnai. Nezinu kā tas bija Fluence.
Nu te jau ir tieši tas vieglais bateriju nomaiņas variants, pieļauju, ka process būs robotizēts. Piebrauc, pārspraud bateriju un mauc tālāk!