Igauņi grasās 2021. gadā uzsākt tirgot Nobe 100 elektroauto, kas no citiem atšķirsies ar tikai trīs riteņiem, kā arī ar iespēju Nobe 100 elektroauto stāvēšanai novietot uz mājas sienas.
Nobe 100 elektroauto svērs sākot no 600 kilogramiem, kas ir ļoti pieticīgs svars jebkādam auto, ne tikai elektroauto. Neesmu nekāds eksperts, bet man ir aizdomas, ka Nobe 100 elektroauto nāksies audzēt svaru, jo pretējā gadījumā tas varētu neizturēt Eiropas drošības prasības. Šajos 600 kilogramos ir arī 21 kWh akumulators, ar to varēs nobraukt aptuveni 210 kilometrus. Būs pieejama arī 25 kWh akumulatora versija 260 kilometriem.
Nobe 100 elektroauto bāzes versijai būs 54 kW jauda, kamēr 25 kWh akumulatora versija tiks pie dzinējiem visos trīs riteņos ar kopējo 72 kW jaudu.
Nobe 100 elektroauto tiks piedāvāti ērti, mājas apstākļos nomaināmi vai papildināmi aksesuāri, nomaināmas arī būs arī automašīnas ārējās detaļas, piemēram, spārni.
Tiek solīts, ka Nobe 100 elektroauto būs iegādājams kopā ar speciālu liftu, kas pacels automašīnu vertikāli stāvēšanai uz mājas sienas. Gribu redzēt to sienu un to pilsētas arhitektu, kurš atļaus šādi novietot auto.
Līdzīgas idejas parkošanos jau var iegādāties velosipēdiem.
Plānotā Nobe 100 elektroauto cena ir virs 32 000 eiro, bet Indiegogo platformā to vari pasūtīt par 26 000 eiro. Projekta komandai šobrīd ir strādājoša demo automašīna, bet projekts vēl nav gatavs ražošanai.
Atļaušos būt skeptisks šoreiz – ja arī Nobe 100 elektroauto tiešām beigās būs iegādājams, tad tas būs jūtami dārgāks, smagāks, tam nevarēs tik plaši mainīt detaļas un pavisam noteikti automašīnu nevarēs karināt pie sienas.
Es uz to Nobe 100 skatos kā uz motociklu (triciklu), tāpēc tam nav jābūt smagākam par 600 kg un nav vajadzīgi automašīnām paredzētie drošības elementi. Ir tak medību kvadricikli ar jumtu, vai golfa elektrovāģi, vai Latvijā tīri populārais motorolleris “Aixam”, kas izskatās pēc mini automobiļa, un šis Nobe tēmē uz to pašu nišu.
Man ir aizdomas, ka ar tiem kW un km/h nekāda motorollera reģistrācija te nesanāk.
Mopēds bija minēts tikai kā piemērs, lai ilustrētu bildi, ka ra’;zotājs nemaz nepretendē uz automašīnas statusu savam izstrādājumam. Konkrētajā gadījumā tēmē uz B1 kategoriju- tricikli, kvadricikli, ko var vadīt ar B kategorijas apliecību un nevajag obligāti A kategoriju, kā tas ir motociklu gadījumā.
Džeremijs Klārksons un Reliant Robin
https://www.delfi.lv/auto/zinas/klarksons-atzistas-ka-trisritenu-auto-apgasanas-topgear-raidijuma-bija-iestudeta.d?id=46947443
Un ja akumulatori ir grīdā kā kārtīgiem elektroauto, tad problēmām nevajadzētu būt:
https://youtu.be/L24xzJkCGdk
P.S.
Ikdienā iesaku arī FB paskatīties avotus un pieslēgt kritisko domāšanu.
1) tas bija joks
2) kas ir FB, kurā jāskatās?
Un noliekot pie sienas- viss, kas bija mašīnā, sakrīt bagāžniekā:)
Un atliek apakšā novietot atkritumu konteineru un sekundes laikā mašīna tīra no atkritumiem..
Savā ziņā atvieglo tīrīšanu. Taču:
– Izkritīs arī salonā atstātās lietas, kam nav jāizbirst. Paklājiņi, papīri, ūdens pudeles utt.
– Bardačokā un bagāžniekā iestāsies pavisam īsts bardaks.
– Putekļus un apšuvumā sabirušās drupačas no salona šādi iztīrīt nevar.
Autori būs aizskatījušies uz Saab 99 un Reliant Robin :) Var piekrist, ka smailā aizmugure uzlabo aerodinamiku. Taču priekšpuse bremzē ar uzviju. Bagāžu var ielikt priekšpusē – labi. Karināt pie sienas – nu nezinu. Varbūt pie mums, taču vietās, kur zemestrīces nav retums, tas var beigties neinteresanti. Cena/pieejamais attālums ar 1 uzlādi ir pilnīgi garām. Pagaidām tikai izlēcējbrauceklis bieziem rietumu hipsteriem.
Es teiktu, ka dizains no Sonnet (pat krāsa un diski ieturēti stilistiski līdzīgi), bet priekšējā reste no alfas. :)
Kopumā tīri glīts retro stila drandulis.