Web Analytics
More
    Reklāma

    BMW joprojām nenosprauž datumu, kad viņi atteiksies no iekšdedzes dzinējiem

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs BMW zināmā mērā pretojas autobūves tendencei atteikties no iekšdedzes dzinējiem – nav noslēpums, ka viņi attīsta jaunus elektroauto un arī ūdeņraža mašīnām nepieciešamās sistēmas, taču BMW speciālisti, pretstatā daudziem citiem, gatavo jaunu iekšdedzes dzinēju paaudzi.

    Jau iepriekš izskanēja runas, ka BMW attīsta jaunus četrcilindru, sešcilindru un arī V8 motorus, kas atbildīs jaunākajām Eiropas izmešu prasībām. Kā liecina jaunākā informācija, BMW iecerējis, ka šie jaunie dzinēji atradīsies ražošanā vēl labu laiku arī nākamajā desmitgadē, taču tie galvenokārt tiks lietoti BMW krosoveros.

    Autoražotāja valdes loceklis Franks Vēbers uzsvēris, ka BMW nemaz neplāno nospraust konkrētu termiņu, kad notiks atteikšanās no iekšdedzes dzinējiem. Par saviem plāniem un grafiku, kā un kad atteikties no iekšdedzes dzinējiem jau labu laiku iepriekš paziņojuši Audi un Mercedes pārstāvji, kas ir divi no niknākajiem BMW konkurentiem. Mercedes no tiem atteiksies 2030. gadā, Audi vēl trīs gadus vēlāk. Bavārieši uzskata, ka nākotnē elektriskās mašīnas un parastie auto līdzpastāvēs, dodot iespēju klientiem izvēlēties sev piemērotāko risinājumu.

    “Mēs esam izkopuši elastīgu jaudas agregātu stratēģiju. Cilvēkiem nav jāizvēlas sev piemērotākais jaudas agregāts un tad jāskatās, kādu modeli var dabūt. Klients vienkārši izvēlas tādu jaudas agregātu, kādu vēlas un jebkurā gadījumā var nopirkt to modeli, ko grib, piemēram, 5. sēriju,” saka Vēbers. Tieši minētā 5. sērija ir piemērs BMW elastībai – nopērkama parastā 5. sērija ar iekšdedzes dzinēju, bet, ja ir vēlēšanās, var iegūt arī elektrisko i5. Tāpat jaunā Neue Klasse platforma tiek būvēta ar domu, ka uz tās radītās mašīnas varēs aprīkot ar iekšdedzes dzinēju.

    Atgriežoties pie elektrifikācijas, BMW stratēģija paredz, ka aptuveni puse pārdoto mašīnu 2030. gadā būs pilnībā elektriskas, taču, saglabājot iekšdedzes dzinēju, BMW sevi padara pievilcīgāku vēl plašākam klientu lokam. Ražotāja valdes priekšsēdētājs Olivers Cipse vairākkārt izteicies, ka pasaulē ir daudz reģionu, kuri nav gatavi pāriet uz elektroauto un vēl ilgi tam nebūs gatavi, tāpēc pilnībā pamest novārtā iekšdedzes dzinējus, viņaprāt, nebūtu pareizākais solis.

    AvotsMotor1
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    1 komentārs
    Inline Feedbacks
    View all comments
    trx450
    19.09.2023 06:20

    Tie bmw iekšdedzes dzinēji ir saražoti tik daudz. Ka vēl ar viņiem brauks 100 gadi uz priekšu.

    Reklāma