Web Analytics
More
    Reklāma

    “Virgin Hyperloop”, visticamāk, tomēr nekļūs par nākotnes pasažieru transportlīdzekli

    Jaunākie raksti

    Pagājis labs laiks, kopš rakstījām, ka ASV transporta tehnoloģiju uzņēmuma “Virgin Hyperloop” vakuuma vilciena kapsulu pirmo reizi izmēģinājuši cilvēki. Šo nākotnes mobilitātei domāto transportlīdzekli, kas varētu sasniegt līdz 1000 km/h lielu ātrumu, sākotnēji radīja ar mērķi cilvēku un kravas pārvietošanai. Taču tagad uzņēmums nācis klajā ar negaidītu vēsti, ka dažādu iemeslu, tostarp Covid-19 radīto izmaiņu un piegādes ķēdes problēmu dēļ kapsulu plāno izmantot tikai kravas pārvadāšanai.

    Šī pārorientēšanās no pasažieriem uz kravu ir arī iemesls, kāpēc uzņēmums nupat atlaidis teju pusi jeb 111 darbiniekus. Viņi paši par šo pavērsienu bija pārsteigti un neko tādu negaidīja. Tikmēr kompānija norādījusi, ka šāds lēmums arī vienkāršos nepieciešamo drošības un normatīvo prasību izpildi.

    Reklāma

    “Virgin Hyperloop” ir viena no vadošajām kompānijām, kas izstrādā tāda paša nosaukuma transportlīdzekli – vakuuma vilciena kapsulu, kas spēj traukties zibens ātrumā. Taču gluži kā citi uzņēmumi, kas nodarbojas ar eksperimentālām tehnoloģijām, arī “Virgin Hyperloop” saskaras ar grūtībām gan finansējuma, gan jaunu talantu piesaistē, kas, savukārt, sarežģī  iekļaušanos noteiktajos termiņos. Jau 2017. gadā uzņēmuma vadība plānoja, ka līdz 2020. gadam darbosies pirmās vakuuma kapsulas. Pēc tam šis datums tika pārcelts uz 2021. gadu. Arī šogad par to neko nedzirdam.

    Iespējams, biznesa pārorientācija uz kravas pārvadājumiem būs veiksmīgs solis. Ziņots, ka “Virgin Hyperloop” jau apspriežas ar 15 potenciālajiem klientiem, lai piegādātu kapsulas versiju kravas pārvadājumiem. Ieinteresēto lokā ir arī Saūda Arābijas valdība, kas apsver  izveidot vakuuma kapsulas maršrutu, savienojot ostas pilsētu Džidu ar galvaspilsētu Rijādu.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Usinss
    23.02.2022 14:56

    Arī kravas nevadās. Viņiem ir ļoti grūti saprast, ka jau eksistē lētāka, drošāka alternatīva- dzelzceļš. Un ja viņi būs gana debīli. lai ap dzelzceļa sliedēm būvētu metāla cauruli un samaznātu kravnesību… tad ir skaidrs, kur dodas mūsu sabiedrība. Tur nelīdzēs nekāda atkritumu šķirošana utt. Vienkārši viņi lēnām atšujas no šīs neveiksmīgās idejas. Masks to saprata ātri un atmetās pirmajos 3 gados. Dodot iespēju citiem izgāsties.

    Raivis Terinks
    23.02.2022 19:48
    Reply to  Usinss

    Pilnībā piekrītu, – Kravai nav tik kritiski svarīgs ātrums -, jo gan gan dzelzceļš, gan kuģi gan lidmašīnas gan kravas auto šobrīd spēj nodrošināt kravas piegādi pietiekoši ātri (pareizāk sakot, plānotos laikos, savlaicīgi izsūtot). Laiks kravai ir aktuāls,,, nu nesiznu, varbūt pārtikai. Bet pienu neviens nevedīs 1000 km radiusā (1000km/h), savukārt apelsīni un banāni šobrīd lieliski ceļo (puszaļi, bet tomēr ēdami).

    Raivis Terinks
    23.02.2022 19:45

    Nu šķiet ka projektam beigas. Kravai ātrums nav tik svarīgs. Cilvēkiem gan. Bet pieļauju ka tai kapsulā ir pārāk dārgi un grūti nodrošināt drošības prasības (skābekli, evakuāciju ) kas padara pasākumu mega dārgu un mega nedrošu.

    Reklāma