Web Analytics
More
    Reklāma

    Aicinājums meklēt, kur paslēpušies Tele2 “patiešām lieliskie” 4G pakalpojumi

    Jaunākie raksti

    Uh, mobilo sakaru operatori nebeidz runāt par 4G mobilā interneta ieviešanu Latvijā. LMT to ieviesa jau pirms kāda laika un tagad tikai atliek atgādināt par to, ka bija pirmie kas to izdarīja un, ka tīkla modernizācijā ieguldījuši krietni vairāk miljonus eiro nekā konkurenti. Pavisam nesen 4G mobilo internetu Latvijā sāka piedāvāt jautrākais no Latvijas operatoru trijotnes – Bite, taču tam vēl tāls ceļš ejams, lai pakalpojums būtu pieejams visā Latvijā. Bet Rīgā jau viss ir labi un uzņēmumam ir plāns arī pārējās Latvijas iekarošanai.

    Tad mums atliek trešais operators (kas sevi dažkārt mēdz dēvēt par pirmo). 4G mobilā interneta pakalpojumu pieejamību telefonos Tele2 izziņoja jau pagājušā gada nogalē un šodien Tele2 izsūtīja preses relīzi, kurā saka, ka “Tele2 4G tīkls kopumā ir pieejams jau 90% Latvijas iedzīvotāju”. Patiesībā pievienošu pilno preses relīzes tekstu, lai paliek vēsturei.

    Reklāma

    No šodienas, 1. jūlija, “Tele2” 4G tīkls ir pieejams lielākajā daļā apdzīvoto vietu Latvijā – 71 pilsētā un 4100 pagastu centros, ciemos un lauku apdzīvotās teritorijās. “Tele2” klienti, kas ir puse Latvijas iedzīvotāju, jau pusotru gadu lieto “Tele2” 4G internetu Rīgā un tās apkārtnes novados, kā arī lielākajās pilsētās. Tagad, līdz ar 4G tīkla būtisku paplašināšanu arī pārējās pilsētās un mazāk apdzīvotās teritorijās, “Tele2” 4G tīkls kopumā ir pieejams jau 90% jeb 1 826 000 iedzīvotāju.

    “Ātri un pārdomāti izvēršot 4G tīklu un ceļot jaunas bāzes stacijas visā valsts teritorijā, esam panākuši izcilu rezultātu – “Tele2” klientiem Latvijā ir pieejams viens no plašākajiem 4G tīkliem Eiropā!” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

    “No šodienas “Tele2” sāk izmantot SPRK rīkotajā izsolē iegūto 800 megahercu frekvenci, kas ļauj mums apmēram trīs reizes efektīvāk nodrošināt 4G tīklu mazāk apdzīvotās teritorijās, jo katra bāzes stacija sniedz būtiski plašāku signāla pārklājumu. Lai arī “Tele2” ir ieguldījis miljonus plaša 4G tīkla izveidē, esam izmantojuši resursus daudz racionālāk nekā LMT, un tas nozīmē, ka arī turpmāk spēsim piedāvāt tirgū patiešām lieliskus 4G pakalpojumus,” saka V.Vancovičs.

    Līdz šim “Tele2” 4G datu pārraidi nodrošināja vienīgi 1800 megahercu (MHz) un 2600 MHz frekvencēs, kuras vislabāk pielietojamas blīvi apdzīvotos reģionos un pilsētās. “Tele2” 800 MHz frekvenču lietošanas tiesības ieguva 2013. gadā SPRK rīkotā izsolē, valstij samaksājot 1 503 000 eiro.

    “Tele2” ir Baltijā modernākais mobilo sakaru tīkls, kas nodrošina jaunākās paaudzes 4G pakalpojumus un ir sagatavots nākotnei – līdz pat 20 reizēm lielākai tīkla slodzei, kuru radīs pieaugošā mobilā interneta lietošana. “Tele2” ir iedzīvotāju uzslavētākais uzņēmums mobilo sakaru nozarē jau vairākus gadus pēc kārtas.

    Avots: Tele2 (01.07.2015)

    Ar Tele2 ir interesanti. Uzņēmums par saviem 4G interneta pakalpojumiem runā jau labi sen, taču es īsti nezinu nevienu pašu cilvēku, kas būtu pieredzējis, ka tie būtu “patiešām lieliski”, kā saka uzņēmuma vadītājs Vancoviča kungs. Pēc mūsu (Kursors.lv) nesen veiktā Bites un LMT 4G pakalpojumu salīdzinājuma (Rīgā) pat speciāli uzprasīju saviem Twitter sekotājiem (Tele2 klientiem), lai viņi padalās ar ekrānšāviņiem ar šī operatora 4G pakalpojuma mērījumu. Un rezultāti bija maksimums “viduvēji”. Ļoti drūmu bildi atklāj arī pavisam svaigais Omnitele veiktais pētījums, kura dati liecina, ka Rīgā Tele2 4G mobilā interneta ātrums ir 3-4 reizes zemāks nekā LMT un Bite. Un kāpēc preses relīzē ir jārunā par racionālāku resursu izmantošanu nekā LMT, ja nav panākts (patērētājiem galvenais) – ātrs un stabils pakalpojums?

    Bet nu labi, nodomāju, ka jāsagaida 1. jūlijs, kad pavisam noteikti Tele2 būs saņēmušies un spēs piedāvāt “patiešām lielisku” 4G mobilo internetu. Nu tas brīdis ir pienācis!

    Ķeram pie telefoniem un izmērām Tele2 4G interneta ātrumu!

    Tāpēc es aicinu visus Kursors.lv lasītājus (Tele2 klientus) ķerties pie telefona un ar Speedtest servisu vai aplikāciju nomērīt Tele2 4G interneta ātrumu. Pēc tam pie šī raksta komentāros publicēt komentāru ar bildi (un vietu), kur veikts mērījums. Nevar taču būt tā, ka Tele2 mūs māna, kaut kur tam pakalpojumam taču ir jābūt. Tas nav normāli, ka ar operatoru ir jāspēlē paslēpes.

    P.S. Domāju, ka šāda asa raksta sakarā ir vietā atruna. Šobrīd esmu LMT klients (pirms tam lietoju Bite pakalpojumus), taču šis aicinājums ir mana personiska iniciatīva, jo es neesmu mierā ar situāciju, kad Tele2 saka vienu, bet realitātē situācija ir krietni savādāka – sliktāka. Tāpēc es ceru, ka šeit publicētie mērījumi manas bažas apgāzīs un uzskatāmi redzēsim, ka šis operators piedāvā kvalitatīvus 4G pakalpojumus visā Latvijā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    98 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Pauls
    01.07.2015 16:36

    Rīga, Dzirciems.

    Raimonds Bubenis
    01.07.2015 16:45

    Valdlauči.

    Artis
    01.07.2015 16:52

    Rīga, Bērnu pasaule

    LTE (pie atvērta loga), bet reāli telpā pārslēdzas uz 3G..

    Māris
    01.07.2015 16:59

    Rīga, Zemitāna 6

    Artūrs
    01.07.2015 16:59

    Ādžūni, Bauskas novads.

    Māris
    01.07.2015 17:03

    Esmu ātrumu mērījis arī agrāk – tajās retajās vietās kur Tele 2 bija 4G. Arī tad tas bija pie 20 Mbps bāzes tuvumā, tā ka izskatās, ka viņi ierobežo uz tiem 20, vismaz telefoniem

    Svetlana
    01.07.2015 17:07

    :-)IR!Rakstīšu saviem vārdiem:-)Varakļānu novads,Murmastienes pagastā ir 4G Tele2 tīklā,mazajā rūterītī man rāda 4G un zonai ir divas svītriņas:-)bet IR!:-)

    Gints
    01.07.2015 17:30

    Plavnieki (Azur)
    4G Tele2, godigi sakot, ir pilnigi garam. Ping augsts, lapu ielade daudz lenaka kaa Bitei un LMT. Godigi sakot, saku lukoties uz pariesanu uz Biti.

    Midix
    01.07.2015 22:20
    Reply to  Gints

    Dīvaini – attēls rāda, ka ir tīri normāli. Varbūt ir vēl pakešu zudums? Nez, vai speedtest to arī normāli ņem vērā (it kā jau vajadzētu)? Nav jēgas no liela down/up, ja puse pakešu pazūd un jāpārsūta vēlreiz.

    NorciXBlack
    01.07.2015 17:36

    Sigulda.Iztikt var….

    Kārlis
    01.07.2015 17:47

    21.jūnijā testēju Starp Gulbeni un Smilteni, diezgan dziļos laukos. Down. 25Mbps, Up.2Mbps. Izskatās, ka beidzot varēs kratīties no Triatel vaļā.

    Uģis Auziņš
    01.07.2015 17:59

    Nenoturējos :) Bite`s 4G
    Rīga

    Gints
    02.07.2015 11:38
    Reply to  Uģis Auziņš

    Par to jau ir runa- 4G ir jabut daudz, daudz labakam,kads tas ir Tele2. Musdienas ari UP ir svarigs.

    Ksspars Lccis
    01.07.2015 18:48

    Kristap, bez visas Tavas atrunas ir skaidrs, ka divi teļi vienmēr stāsta pasakas.

    Kalvis Zaļaiskalns
    01.07.2015 19:19

    Valmiera, Burkānciems

    Kārlis
    02.07.2015 16:29

    Tas Tev wi-fi ātrums ;)

    Roberts
    02.07.2015 18:18
    Reply to  Kārlis

    Mērījums veikts 2h pirms screenshota, un pie datuma un laika rādās mobilais tīkls.

    vēer
    01.07.2015 19:36

    Un man likās, ka par ātru palaižot savu 4G un sačakarējot Baltcom klientiem vairākus kanālus uz dažām dienām vienā frekvencē ir vienīgais, ar ko Tele2 vai Bite izcēlās 4G sakarā :D!

    04.07.2015 09:39
    Reply to  vēer

    Par ātru palaist nevar neviens, jo tikai no 1. jūlija 800 Mhz frekvence pieejama izmantošanai. Un tā pieejama visiem, kas ir nopirkuši tiesības izmantot šo frekvenču diapazonu.

    vēer
    04.07.2015 22:11

    True story, tā arī bija ;)!

    Geezaa1
    01.07.2015 19:40

    Majoru pludmale

    Sandra Jakubova-Āsrida
    01.07.2015 19:53

    tele2 ir dirsēji. LMT arī nekāds zelta gabaliņš.

    sapnix
    01.07.2015 21:49

    Ziepniekkalns, ar LTE zonu tā galīgi švakri

    kasinjsh
    01.07.2015 22:02

    Liepāja, Dienvidrietumu rajons. Pirmais ekrānšāviņš ir atrodoties telpās un otrais ir izejot tepat svaigā gaisā. (Testa ierīce ar CAT4 spējīgu modemu) Es jau agrāk biju testējis 4G pilsētas centrā un rezultāti ir tādi paši. Ļoti atpaliek no konkurentiem un knapi cienīgi dēvēt to par 4g, bet hei – ir ātrāks par 3G? Ir, tātad skaitās. (Tele2 loģika)

    Ja Man būtu Tele2 MiFi kastīte Es nebūtu apmierināts ar pakalpojuma kvalitāte ne nu maz.

    Noris
    01.07.2015 22:29

    A detailed image for this result can be found here:
    http://www.speedtest.net/wp/33492579.png

    Test Date: 01.07.2015. 22:25:33
    Connection Type: Cellular
    Server: Liepaja
    Download: 25,03 Mbps
    Upload: 4,83 Mbps
    Ping: 65 ms

    Location: Aizpute

    banana
    01.07.2015 23:45

    Tiešām vēl pastāv cilvēki, kuri domā, ka Mele2 ir kas labs???? :D

    01.07.2015 23:51

    Divi mērījumi, viens telefona 4g tele2, otrs wifi 4g lmt. Atšķirību nejūtu. Vaidava, 20km no Valmieras
    Ps. Tele2 mērījums ir ar lielāku ping, toties arī up krietni vairāk.

    taalais
    02.07.2015 00:38

    Rīga, Pļavnieki, pēc pusnakts,
    1) Pie atvērta loga virzienā uz centru

    2) Pie aizvērta loga ar skatu pretējā Ulbrokas virzienā 4G necienīgs ātrums un tā ir Rīga

    Eduards
    02.07.2015 02:47

    Ir 2 lietas par kurām komentāros nav runāts:
    1. Tele2 4G retu reizi nesasniedz 20mbps, manā pieredzē lietojot Tele2. Tā tomēr ir zināma stabilitāte, zini, ka 20mbps būs!
    2. Gribēju vēl padalīties par LMT 4G internets mājai, Babītē no 18-23 LMT 4G ir praktiski nelietojams zem 2mbps, reizēm pat 0,8mbps, zemāk gan nav bijis.
    LMT uz viena torņa sakāruši tik daudz lietotāju, ka pīķa stundās tas vairs nevelk un paliek pa visām saguris.
    Gaidu, kad Babītē būs pieejams Bites 4G.

    02.07.2015 07:28
    Reply to  Eduards

    Paldies par novērojumu! Jā, vidējie lejupielādes ātrumi mani mazliet pārsteidz tādā ziņā, ka savi 20 Mb/s ir. Protams, jāsaprot, ka normāli 4G tīklā ātrumiem būtu jābūt izteikti lielākiem. Toties ļoti slikti ir augšupielādes ātrumi un to var uzskatāmi redzēt teju visos mērījumos.

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 10:58

    Vai Tev vispār ir saprašana par datortīklu un radiotehniku?
    Augšupielāde visur ir piegriezta pa defaulto, zini kāpēc, tāpēc, ka neviens operators (vismaz Mele2 un LMT) neskaita to par patēriņu. Man ir DVR serveris attālā punktā uz mobilo internetu. Mēnesī ap 100-300 GB uzfilmēti un apsargam nosūtīti, rēķinu tas neietekmē… Tāpēc neveins nemaz necenšas virs tiem 5 Mbit up likt savam pakalpojumam. Selfiju var uzstumt, kur nu e-pastu. Filmas nav jādala un mājaslapa uz mobilo netu nav jāhostē.

    02.07.2015 11:13

    Par no Tavas puses izteiktiem personiskas dabas uzbraucieniem es, protams, varu tikai pasmīnēt, bet ja man ir jāizvēlas 4G mobilā interneta pakalpojums, tad es parasti skatos ko saņemu par samaksāto naudu. Arī augšupielādes ātrumu un iešu ar līkumu tam operatoram ar kura piedāvāto pakalpojumu šis ātrums būs vairāk nekā 5 reizes lēnāks nekā konkurentiem. Bet, protams, katrs pats var izvēlēties kā sķiesties ar naudu, ne mans darbs skaitīt svešu naudu :)

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 11:26

    Nu bet protams. Tikai visi šie testi ir tik “precīzi”, ka smiekli nāk. Ne zināma tālruņu konfigurācija, ne SIM, utt. Vienkārši kaut ko kaut kā nomēra un bļaustās. Tele2 nekad nav izcēlies ar pārāk kvalitatīviem risinājumiem, tā pat arī Bite tikai māk pūst miglu acīs, bet LMT vienkārši ir pārāk dārgs prieks.
    Pats lietoju Biti, tikai tāpēc, ka zemākā cena, bet nevienu pašu pakalpojumu papildus no viņiem neņemu, jo nepastāv cietās kvotas internetam kā tas pieejams LMT.

    02.07.2015 11:36

    Šis raksts nav sterils zinātnisks pētījums, bet gan aicinājums reālajiem lietotājiem parādīt kāds viņiem dotajā brīdī ir Tele2 pakalpojuma stāvoklis. Nu jau ir pietiekami daudz mērījumu (arī ārpus Rīgas), lai varētu vilkt kopā kaut kādus secinājumus. Man acīs metas tas, ka lejupielādes ātrumi vidēji ir 20-30 Mbps līmenī (kas ir viduvēji) un ļoti zemi augšupielādes ātrumi (būtiski zemāki kā konkurentiem). Pie tam citu operatoru klienti var izmērīties arī paši un salīdzināt ar šeit publicēto Tele2 mērījumu rezultātiem.

    Gints
    02.07.2015 11:58

    Vai tad telefons ir kaut kā speciāli jākonfigurē, lai 4G ietu normāli? :D Arī Bites un LMT ekrānšāviņi ir veikti līdzīgos apstākļos, bet cipari ir pavisam citi. Piekrītu Kristapam, ja maksāju, tad salīdzinu starp dažādiem piedāvājumiem.

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 12:00
    Reply to  Gints

    Neaizstāvu nevienu. Bet tas, ka te kaut ko cenšas pierādīt mājas apstākļos, galīgi neiet kopā. Nezinu cik lētticīgam būtu jā’but, lai cerētu, ka dabā tiks sasniegts 4G potenciāls. Un katram operatoram izdalītas savādākas frekvences, kas arī ietekmē pārraides ātrumu…

    02.07.2015 12:02

    Nu bet tieši par to arī runa – patērētāji pakalpojumu saņem “mājas apstākļos” nevis kaut kādās laboratorijās ar speciālu aparatūru. Un te nav runa par 4G potenciālu, drīzāk tiešu salīdzinājumu ar abiem konkurentiem. Paskaties datus: http://kursors.lv/2015/07/01/petijums-atklaj-ka-bite-sobrid-nodrosina-atrako-4g-internetu-riga/

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 12:06

    Un te ir ņemts vērā klientu īpatsvars uz torni? BITEI tīkls tukšs, pusmiris pagaidām, Mele2 vienkārši sapinās meistarībā un tīkls vēl arī nav pilnībā apgūts. LMT Tīkls ir pilns, jo pēdējā laiā ļoti spiež uz 4G mājas internetam un telefonu piedāvājumos. P.S.- varēja vēl pamērīt par cik ms lapas ātrāk uzrenderējas ar 4G starp operatoriem?
    Man jau būtu interesantāk salīdzīnāt PING, kurš nosaka lielāko daļu interneta pakalpojuma kvalitāti.

    02.07.2015 12:15

    Protams, visas šīs lietas ir jāņem vērā, lai būtu pilna skaidrība par to, kas ir un kas nav salīdzināms. Jau iepriekš esmu redzējis, ka visu trīs operatoru 4G piedāvājumus varēs salīdzināt pēc kāda gada. Bet arī tagad lietotājiem ir nepieciešami sakari un izvēloties pakalpojumu ir jāsalīdzina esošā situācija nevis tā, kas potenciāli būs pēc gada.

    P.S. Ping skaties ekrānšāviņos.

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 12:23

    Ja runā par mobilajiem, jo pārsvarā mēra ar mobilo, tad labi ja 1% spēj pilnvērtīgi izmantot maksimālo ko piedāvā 3G un 4G Labākajā gadījumā reizi nedēļā tiek google drive ieglabāts uzņemtasi 5 minūšu video un viss. Un tad 99% pēc noklusējuma tālrunim pavēlēts izmantot WiFi. Tā ka tagad reāli nav jēgas nekur mukt un skriet pie ātrākā. Par to var domāt tie, kuri mobilo internetu izmanto mājās. Un tur, pēc patreizējās situācijas, konkurētspējīgs ir tikai LMT, jo Rīgā vieglāk ir dabūt optiku, vīto pāri (neskaitīsim to niecīgo daļu, kuri dzīvo privātmājās vai namsaimnieks ir gana atpalicis, lai neļautu LTC vai jebkam citam pievilkt mājai vadu)

    02.07.2015 12:31

    Es, protams, saprotu, ka Tava pieredze un ierīču/pakalpojumu lietošanas paradumi ir Tev unikāli un svarīgi, tomēr nav arī tā, ka pilnīgi visi dara tieši tāpat. Tāpēc īsti neiztur kritiku uzskats, ka ja jau es tā daru, tad arī visiem citiem ir jādara tāpat.

    Lūk, pretējs viedoklis. Es WiFi lietoju tikai mājās, jo manā dzīvesvietā LMT neizdodas nekas labāks par EDGE datu savienojumu. Visur citur (Latvijā) cenšos iztikt tikai ar mobilo internetu, jo man ir slinkums čakarēties ar WiFi tīkliem un to drošību. Tāpēc esmu gatavs maksāt vairāk (LMT gadījums) par to, ka ir vairāk vai mazāk stabils mobilais internets un neierobežots datu plāns. Bet tā ir arī tikai mana pieredze un pārējiem lasītājiem ir cita pieredze un vajadzības.

    Vītais pāris nav nekāda panaceja un arī ap Rīgu dzīvojošie privātmāju īpašnieki mokās ar Lattelecom DSL, kam līdz šim ir bijis drūms augšupielādes ātrums. Mobilais internets šobrīd ļoti aktīvi tiek tirgots tieši šādiem privātmāju īpašniekiem, kam pievilkt optiku maksā nepaceļamus tūkstošus.

    Gints
    02.07.2015 11:54

    UN ko TU ar to gribējo pateikt vispār? :D To,ka operatori piegriež Upload un tas ir apsveicami? Datu patēriņa aprēķināšana pēc Download datiem ir vispārpieņemta prakse visā pasaulē. 4G nāk ar lozungiem,ka tā spēj aizstāt kabeli. Ja jau tā, tad arī UPload ir jābū attiecīgam! Mūdienās IP kameras, DVR un NVR kļūst par ļoti izplatītu parādību ne tikai uzņēmumiem,bet arī mājsaimniecībām. Ja jau bliez 4G tīklu, tad arī piedāvā attiecīgā standarta pakalpojumu. Ja cilvēkiem vajadzētu tikai epastu sūtī un selfiju, tad var palikt pie 3G, vai ne?

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 12:03
    Reply to  Gints

    Nu ir jābūt īpaši apdāvinātam,lai Pilsētā vai dajebkur, kur Tev pieejams ir internets pa vadiem (minimums vītais pāris) izvēlēties 3G vai $g risinājumu. Pa vadim vienmēr būs stabilāki sakari, to bezvads nekad nepārspēs… jo pat pa vadiem netu būvējot ir jācības ar “trokšņiem” kur nu vēl radio savienojumiem. Tāpēc arī BITES reklāma, kur viņi bazunē, ka vecā vadu tehnoloģija bremzē bites 4G, manuprāt, būtu jāuzskata par klaju klientu maldināšanu.

    02.07.2015 12:08

    Piekrītu, ka vadu savienojumi pārsvarā ir stabilāki un ātrāki par bezvadu savienojumiem. Tomēr nu jau vismaz Rīgā ir pavisam reāli iztikt tikai ar mobilā interneta pakalpojumiem. Pie noteikuma, ja nehostē CS serveri vai nekačā torrentus vienā laidā.

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 12:29

    Iztikt jau var. Tikai cik līgumu jāslēdz ir. Un mājās jau gribās Wifi iebarot gudrajam TV, termostatam un drīz jau ledusskapim. Manuprāt pārāk daudz pieslēgumu sanāk. Priekš mājas būs izdevīgāks viena normāla fiksēta līnija, jebkurā gadījumā, tā būs kā minimums stabilāka un ātrumā līdzvērtīga 4G tikai labāks PING, nezudīs pakas pa ceļam un varēs spēles ar normālu FPS pakapāt onlainā.

    Gints
    02.07.2015 14:26

    Ja runa ir par mājsaimniecībām/ dzīvokļiem,kur ir iespēja pievilkt norālu kabeli/ optiku, tad skaidrs,ka tas ir labāks risinājums jebkurā gadījumā kā 4G. Bet runa ir par to pilsoņu daļu, kuri dzīvo tādos rajonos vai piepilsētās, kur nav un nebūs normāls internets pa kabeli. Tā ir pietiekoši liela sabiedrības daļa. Viņi jau sen gaida normālu mobilā interneta risinājumu, lai varētu baudīt mūsdienām atbilstošus ātrumus un iespējas. Tieši mājsaimniecībām visbiežāk arī ir vajadzīgs labs Upload ātrums, jo tiek uzstādītas signalizācijas, videonovērošana, NAS utt.
    Tieši šī sabiedrīas daļa šobrīd noskatās uz Tele2 piedāvāto 4G ar nožēlu, jo konkurenti (arī Bite,lai arīc cik tukši viņu torņi nebūtu) ir krietni ātrāki TIEŠI ŠOBRĪD.
    Starp citu, komentārs par tukšiem torņiem nav īsti korekts, jo Tele2 arī ir uz 4G pagaidām tukši torņi. Aktīva reklāma sākās tikai nesen, bet daudzi vēl pat nav pārslēguši savos telefonos tīkla preferences uzstādījumus uz LTE. ;)

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 14:54
    Reply to  Gints

    Nu nez, Tai sabiedrības daļai nevajadzētu publiskajā, jo īpaši mobilajā tīklā mest iekšā savus NAS… tad parādās visas privātās lietas publiski. Un vēl 70% šo cilvēku vienkārši nav pacentušies tikt pie optikas vai jebkura cita vadu risinājuma. Ir zināmi daudzi gadījumi, kur namu apsaimniekotājs bremzē, jo ir neizglītots un atpalicis tehnoloģijās, vai vinekārši nav palūgts operatoram, piedāvājot vismaz 2-10 jaunus klientus vismaz uz 2-3 gadi.

    02.07.2015 15:10

    Kā tieši konkrēti NAS drošība atšķiras starp publisko interneta tīklu un publisko mobilo sakaru tīklu? Es savā komentārā biju drošības aspektu pieminējis tādā ziņā, ka aktīvs WiFi lietotājs apkārt vazājoties slēgsies pie visādiem neaizsargātiem piekļuves punktiem, kur nav skaidrības ko tie darīs ar savienojuma gaitā cauri plūstošo informāciju. Šādā ziņā, manuprāt, mobilo sakaru tīkls būs drošāks.

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 15:31

    Nu kaut vai tāpēc, ka ir parādīts cik patiesībā mobilais tīkls ir nedrošs, tur pat nevajag tcp-ip ievainojamības, pietiek būt netālu no upura telefon/router. Bet nu jā, doma vairāk ija, ka vispār nevajag ļaut savām tīkla iekārtām iet dzīvajā visai pasaulei. Urķīši to tik gaida. Nu par tiem WiFi var piekrist un nepiekrist. Ir veids- vpn un publiskie wifi (nemākulīgi aizsargātie) pārsvarā neliedz lietot vpn :)
    Un vēl mums Latvijā ir tāds Lattelecom ar bezmaksas WiFi un Google servisi lieliski strādā pat tad, ja pārlūkā neesi noskatījies viņu reklāmu, lai lietotu bezmaksas tīklu :)

    02.07.2015 15:34

    Tu taču saproti, ka būtu labi savu izteikumu par mobilo tīklu nedrošību pamatot ar kādu uzticamu pētījumu :)

    Vitālijs Sikuriņecs
    02.07.2015 15:49

    Nu bet protams, atvainojos, ka tik nesmuki. Lūk links, runa gan te iet par zvaniem un sms, bet tā kā pa šo pašu tiek nodrošināts internets, the same shit. Protams, vai babas toņas NAS būs interesants, ir cita lieta :)
    https://www.washingtonpost.com/blogs/the-switch/wp/2014/12/18/german-researchers-discover-a-flaw-that-could-let-anyone-listen-to-your-cell-calls-and-read-your-texts/

    02.07.2015 16:03

    Paldies, nu jau ir labāk. Raksts interesants un es pat teiktu, ka satraucošs. Tomēr tas īsti nepasaka kādām zināšanām un aparatūrai ir jābūt ļaundaru rokās, lai tie varētu tikt pie svešas informācijas. Es pieņemu, ka tas ir krietni sarežģītāk izdarāms nekā nešifrēta satura ievākšana no “nevainīga” bezvadu interneta piekļuves punkta.

    Ksspars Lccis
    02.07.2015 16:39

    ok, lai ko jūs te abi nefilosofētu, fakts paliek fakts – jo vairāk lietotāju tīklā jo zemāks ātrums. Tā ir aksioma. NEVIENS mobilais tīkls pat sapņos NEKAD nebūs spējīgs pavilkt visus valsts iedzīvotājus ar viņu interneta radio un torentiem. Otra aksioma ir tas, ka kačājot torentus ne no vietējiem bāleliņiem, bet, piemēram kādas retākas mantas no citas valsts un kontinenta pat lattekoma megaoptikā ātrums parasti svārstās ap 1 Mbps – tātad, tas jau nu nebūtu noteicošais lai to trubu aizsistu. Bet jā – ir DAUDZ iemeslu kāpēc nogriezt uplaoudu – cilvēki atstāju torentus aktīvus un viņi tak visu laiku aploudējas… Trešā aksioma ir tāda, ka klausīties mūziku no interneta ir savas dzirdes (ja tāda vispār ir) notrulināšana :D Ceturtā – skatīties telefonā stulbus jūtuba klipiņus vispār ir čau… Nu bļin – jāstrādā nav, kaut kur visi klejo pa ielām, vai sēž tramvajos un visu laiku blenž… :D

    Valdis
    07.07.2015 18:41

    Nu nez, man ir upload caur MiFi vid. 15 mbits.

    Kārlis
    02.07.2015 16:35
    Reply to  Eduards

    Karte rāda, ka Babītē jābūt 4G! http://www.bite.lv/parklajuma-karte

    Uldis
    16.07.2015 09:58
    Reply to  Eduards

    Vakar paņēmu tele2 internetu uz testu, pašlaik lietoju LMT Jaunjelgavas pusē. LMT vakaros no 15-30mbps, no rītiem 40-50mbps. Upload visu laiku no 20-30mbps Tele2 visu laiku apmēram 25mbps, upload 12mbps. Doties tele2 ir reāla ip adrese jau standartā un pa 1,43 var paņemt statisku adrese un līgumā maziem punktiem nav ierakstīts, ka nevar izmantot peer to peer. Ir tikai teikts, ka pārslodzes gadījumā var samazināt ātrumu.
    LMT lielais upload arī nemaz nav tik labs, jo piemēram pa skype vispār neko nevar pārsūtīt, ieslēdzas gliemezis un ātrums 160kbps. Ar tele2 viss normāli uz lattelecom dsl gāja apmēram 2mbps.

    02.07.2015 07:31

    Tukums

    Arvis
    02.07.2015 08:26

    Tukums

    Artūrs
    02.07.2015 09:40

    Rīga, LNB

    Jokman
    02.07.2015 09:45

    Bauskas iela 58, Valdo centrs Iekštelpas. Esmu šajās dienās diezgan bieži pamērījis ātrumu arī mežā kur agrāk bija ļoti slikts internets nu kaut ko līdzīgu šim rezultātam var dabūt uzlabojumi ir ļoti ievērojuma. Bet ja salīdzina ar LMT mērījumiem tajās pašās vietās tie ir 2x-3x ātrāki, bet vai tas iespaido lapu ielādi un YouTube straumēšanu domāju, ka minimāli tāpēc neredzu ko pārmest un arī mēneša maksa ir krietni lētāka kā LMT. Laikam jau kā maksā tā brauc :)

    Gints
    02.07.2015 12:00
    Reply to  Jokman

    Jā, bet apskaties Bites mēneša maksājumu un ātrumu pret Tele2 ;)

    Jokman
    02.07.2015 10:14

    Esmu šokā ārtelpās Bauskas ielā 58 vēl sliktāks rādītājs

    Jamajamajaaama
    02.07.2015 10:46

    Mārupes centrs, lte savienojums ar tiklu 50%
    http://www.speedtest.net/my-result/a/1348074467

    Janis
    02.07.2015 10:46

    Rīga, centrs (stabu ielas sākums). Reti redzu download virs 15 Mbps…

    Guntars
    02.07.2015 11:11

    Pērses iela 8, Rīga

    Guntars
    02.07.2015 11:18
    Reply to  Guntars

    P.S. wifi tika ieslēgts pēc tam kad nomērīts ātrums, mērīšana tika veikta ar Tele2 4G, zona pilna.

    aD13N15
    02.07.2015 11:27

    Patiesības labad jāsaka, ka vismaz Mūkusalas 41 Bite arī ir “nosēdusies”. Pirmajās dienās pēc 4G parādīšanās bija 70-80, šobrīd 20-25. UL nezkāpēc lielāks, 25-30.

    Toms Kusiņš
    02.07.2015 11:52

    Hipokrāta iela 4 telpās ar LG G3, līdzīga situācija arī Dzirciema ielā

    https://goo.gl/photos/3AdHM2CDCFHcJKmy6

    ProxyFromDeep
    02.07.2015 13:34

    Ja manos laukos tele2 LTE būs kautvai tie paši 20mbps , tad attā visi pārējie .
    Jo šobrīd LMT modems ( 3G ) ar Yagi antenu neko diži vairāk par aptuveni 2mbps izspiest nevar .
    Salīdzinoši Tele2 3G bija par puskapeiku ātrāks ( max 3mbps ) bet jāņem vērā , ka bez ārējās antenas .
    LTE mēģināšu nostestēt pēc nedēļas , bet 3G un balss sakari “dziļumos” ir stabili uzlabojušies.

    Bondos
    02.07.2015 14:56

    Smiltene

    Kaspars
    02.07.2015 16:36

    Tūja. Ir ok

    Jānis
    02.07.2015 16:39

    Es sliecos nepiekrist šajā rakstā un diskusijā valdošajam tonim. Tele2 piedāvā mazliet citu lietu kā LMT. Tas ir cits frekvenču diapazons, kura trūkums ir mazāks pārraides ātrums, savukārt pluss ir lielāks attālums līdz tornim, kur iespējams nodrošināt 4G. Sākot no 20 Mbit manā ieskatā ir ļoti ātri – vēl nupat sēdēju laukos uz EDGE, tagad LMT rūteris ar ārējo antenu man dod 2-3 Mbit strādājot 4G režīmā, tikpat, bet ar lielāku pingu 3G režīmā. Attālums līdz tornim 6 km. Nav diez cik iepriecinoši, lai gan browsingam un youtubei tas ir pietiekami. Tagad testēsim Tele2, varbūt pēc 20 gadiem tomēr būs iemesls nomainīt operatoru.

    04.07.2015 09:37
    Reply to  Jānis

    Ja visu esmu pareizi sapratis, tad abi pārējie operatori arī piedāvās mobilā interneta pakalpojumus 800 Mhz frekvencē. Es pat domāju, ka tas notiek jau šobrīd, jo tas kļuvis pieejams no 1. jūlija: http://www.vases.lv/lv/darbibas_virzieni/radiosakaru_veidi/mobilie/800_mhz

    Par ātrumiem runājot, protams, 20 Mbit ir labāk nekā 2 Mbit, bet, ja konkurentiem ir ātrāks tīkls, tad Tele2 neizskatās pēc pievilcīga pakalpojumu sniedzēja. Viss, protams, ir laikā mainīgi un varbūt situācija pēc gada būs pavisam cita.

    Ilmars
    06.07.2015 14:37

    Visiem ir piejami +/- vienādi frekvenču diapazoni: http://efis.dk/views2/rightofuseinfo.jsp?user=21&applicationterm=TRA-ECS

    (tikai jānospiež search poga)

    Gatis Preiss
    02.07.2015 17:43

    Nu nezin man ar 3g bija 6mb lejuplāde, tagad ar lte 37 mb lejup un 6,3 aukšup vienīgais bing ar 3g bija pāri 700 ar Lte kaut kas pāri 200 kapēc tā? Tas ir Liepājā iekštelpās ar atvērtu balkonu.

    Frants
    02.07.2015 18:04

    Valmierā, stacijas apkārtnē – tikai : Down 5,95
    Up 1,44

    Kaspars
    02.07.2015 20:47

    Rīgas Ziepniekkalns telpās

    Kaspars
    02.07.2015 22:10

    Kristap – nedomāju, ka esmu vienīgais, kas pamanījis tavu tādu kā negatīvāku un agresīvāku nostāju visā ko dara Tele2. Parasti ko dara lmt viss ir baigi labi, par biti vispār vienmēr kūsti, bet gandrīz vienalga ko dara Tele2 ir slikti.
    Un nē, neesmu Tele2 darbinieks!

    02.07.2015 22:19
    Reply to  Kaspars

    Pēdējo gadu laikā ir mazliet sakāpis uz nerva tas, ka Tele2 darbi ne pārāk iet kopā ar to, kā uzņēmums sevi mēģina parādīt caur PR materiāliem. Pareizāk sakot, darbi netiek līdzi tam tēlam, ko uzņēmums mēģina uzburt ar savām PR aktivitātēm. Kaut kādā brīdī sāk šķist, ka nu ir par daudz un tad rodas pamatota vēlme pārbaudīt kāda tad situācija ir realitātē un uzskatu, ka arī plašākai sabiedrībai to ir vērts uzzināt.

    Bet nu nav bez grēka arī abi pārējie operatori. LMT var pārmest par diezgan augsto pakalpojumu cenu, bet Bitei par pakalpojumu pieejamības problēmām. Katram ir pa kādai blusiņai, to ir vērts paturēt prātā. Svarīgākais, lai uzņēmumi strādā pie to izķeršanas un godīgi piedāvā klientiem maksimāli kvalitatīvus pakalpojumus.

    Daltown
    03.07.2015 07:35

    Man arī labāk patīk Bites PR materiāli. Īpaši pārklājuma karte. Bija iespēja meklēt pārklājumu tur kur tam jābūt garajās brīvdienās.

    Bondos
    03.07.2015 10:03
    Reply to  Kaspars

    Piekrītu Kasparam,nevajag noniecināt citu operatoru,kura pakalpojumus pašlaik neizmanto.Katrs operators jau tagad konkurences periodā kā māk un var sevi pasniedz tautas acīs,lai tikai izskatītos labāks un pārāks,tas jau tikai normāli.Kā to pareizi saskatīt un beigās izvēlēties atbilstošu solījumiem tas jau katra paša ziņā.

    03.07.2015 10:09
    Reply to  Bondos

    Tieši tā, noniecināt nevajag – tik vien kā norādīt, ka pakalpojums nav ne tuvu tik labs, kā mēģina to pasniegt. Uzskatu, ka ar pie šī raksta publicētajiem ekrānšāviņiem tas ir izdarīts diezgan labi. Tas arī bija galvenais, tagad cilvēkiem būs lielāka skaidrība par to kādu operatoru izvēlēties vai neizvēlēties.

    Bondos
    03.07.2015 11:24

    Tas gan,izvēlies ko vēlies,lieto ko izvēlējies!
    Varbūt Kristap vajadzētu šādu ekrānšaviņu topu uztaisīt arī pārējiem diviem operatoriem,lai redz kāda tā bilde ir šobrīd salīdzināšanai?

    AiniSpainis
    03.07.2015 07:07

    Rigā, Cēsu ielā švaki ar to 4G, bet Juglā 300 m no torņa ir tīri lietojams 4G ātrums. Bet mājās, kad ir kādi 500m no torņa vispār nav 4G.

    Jokman
    03.07.2015 10:14

    Tramvaja pieturā centrā pretī Stockman mērīts ar IPhone 6 IOS 8.4 – rezultāts diezgan slikts ceru, ka komentus lasa arī Tele2 un ir kādi kloķīši kurus var pagriezt, lai Rīgas centrā ātrums vismaz sasniedz 20mbs. Un vēl viena vieta par kuru gribu pasūdzēties un esmu jau par to iepriekš runājis ar Tele2 pārstāvjiem ir Tallinas šoseja apdzīvotā vieta Baltezers iebraucot aiz zīmes metrus 500 ir melnais caurums un rāda tikai E burtu un internets ir pilnīgi nelietojams. Nezinu kāpēc nekādu super celtņu tur apkārt nav….

    Jokman
    03.07.2015 10:26

    Nezinu ko Jūs te cepaties pārējie, bet uzskatu, ka Kristaps ir izdarījis ļoti labu darbu veicis sociālo aptauju un šeit ir redzami reāli rezultāti no dažādiem operatoriem pārsvarā Tele2 un šī ir ļoti aktuāla tēma, jo es ar gribu saņemt pakalpojumu par ko maksāju. Šādus testu vajadzētu veikt reizi pusgadā, lai var salīdzināt un veikt analīzi.

    Aigars
    04.07.2015 09:10

    Doles sala

    Gatis Preiss
    05.07.2015 17:15

    Nu jā bet kaut kā tā stabilitāte staigā, vislabāk man ir mājās Liepājā pretī tv tornim tad lejupielāde ir tāda pati kā caur Wi-fi ruteri no Lattelecom, bet aukšupielāde gan ar Wi-fi ir 17mb ar 4g pagaidām vairāk par 9mb nav redzēts, bet tas neturās visu dienu ir brīži kad lejupielāde nokrītas zem desmit. Biju šodien pie glāpšanas stacijas pie jūras tur rādija pagaidām viszemākos ciparus lejup 5mv aukšup 1,5mb aizgāju pāris simtus metrus nostāk līdz gulbju dīķim tur abi rādītāji trīskāršojās, atnācu uz ūliha ielas sākumposmā tur lejupielāde uzleca uz 37mb, bet aukšupielāde palika tie paši 4mb vienīgais nezin kapēc bing turās pat zem 100mm.

    Deeey
    05.07.2015 18:08

    Grīziņkalna apkaime

    05.07.2015 21:10

    http://opensignal.com/ pārbaudi šeit un viss

    Valdis
    07.07.2015 09:32

    http://www.speedtest.net/my-result/a/1354835168 Uz Valmieras šosejas netālu no Rubenes.

    Valdis
    07.07.2015 18:45

    Rūjienā Netālu no centra, LTC Max 2mbits, caur MiFi ierīci Uz Tartu EEnet serveri.

    Reklāma