Web Analytics
More
    Reklāma

    Paziņoti “Latvijas Gada motocikls 2024” konkursa uzvarētāji

    Jaunākie raksti

    2024. gada 13. jūnijā t/c “Mols” norisinājās ikgadējā Latvijas Gada motocikla konkursa noslēdzošā daļa, kurā tika paziņoti šī gada uzvarētāji visās 13 kategorijās. Piedāvājam apskatīt visus balvu ieguvējus kopā ar nelielu aprakstu par katru no motocikliem un dažus no iemesliem, kādēļ šie motocikli bija veiksmīgāki par citiem. Atsauksmes un atziņas no testu dienas par katru no šī gada pretendentiem lasiet īpaši tam veltītajā rakstā.

    Specbalva kategorijā “Visvairāk tirgotais zīmols Latvijā”

    Šis apbalvojums nav tieši saistīts ar konkursā iesniegtajiem modeļiem, taču kā jau katru gadu izceļ to vienu ražotāju, kas pēc CSDD reģistrēto jauno motociklu skaita ierindojās visvairāk pārdoto motociklu topā. Kā jau katru gadu, tas ir Honda, kas Latvijā ir vispopulārākais (un attiecīgi – pārdotākais) moto zīmols. Un šis nav pārsteigums, Latvijā Hondas ir iecienītas gan pieejamā dīlera, salona un servisa dēļ, gan turpat klātesošā plašā moto aksesuāru un ekipējumu veikala, gan arī salīdzinoši pieejamo cenu, modeļu klāsta un uzticamās Hondas kvalitātes dēļ cauri gadiem.

    ReklāmaAdvertisement

    Tautas balsojums

    Šīs kategorijas galvenā balva tiek motociklam, par kuru ir visvairāk sabalsots publiski pieejamajā tautas balsojuma sadaļā Gada motocikla mājaslapā. Šogad publiskajā balsojumā vispopulārākais izrādijās Royal Enfield Himalyan 450 un nav grūti saprast, kādēļ. Motocikls ir labā cenu diapazonā, tas ir pietiekami universāls, labi piemērots Latvijas ceļiem un bezceļiem, tas ir salīdzinoši ērts, praktisks un glīts. Lasi pilno apskatu par šo jaunās paaudzes Himalyan tepat pie mums.

    Royal Enfield Himalyan 450 (2024)

    Latvijas Gada Čopperis (vai kruīzeris)

    Žūrijas vērtējumā par labāko gada čoperi (kruīzeri) tika atzīts Royal Enfield Super Meteor 650, par ko aprakstu jau rakstijām pērn, jo arī pirms gada šis pats modelis piedalījās konkursā, taču apbalvojumu neieguva. Jāsaka gan, ka gluži kā pirms gada, šī kategorija šogad nebija īpaši plaši pārstāvēta konkursā. Vienīgie divi citi modeļi, kas varētu atbilst kruīzera kategorijai, bija Royal Enfield Classic 350, Jawa Perak. Viens potenciāli interesants un jaudīgs modelis no Indian diemžēl no konkursa tika izņemts šī modeļa laicīgas nepieejamības dēļ, līdz ar ko konkurence šajā kategorijā bija neliela.

    Royal Enfield Super Meteor 650 (2023-2024)

    Latvijas Gada Klasika

    Šī gada klasiskā motockla jeb retro kategorijā galveno balvu ieguva neviens cits kā Royal Enfield Interceptor 650, kas sacentās pārsvarā tikai ar ļoti līdzīgo BSA Goldstar 650, kā arī tiem pašiem Jawa Perak un Classic 350. Foršo Interceptor 650 jau esam apskatījuši pirms 4 gadiem un šis modelis arī 4 gadus vēlāk ir lielisks, vienkāršs, pieejams ielas retro motocikls, kas piedāvā īstu, autentisku motociklēšanas sajūtu bez nevajadzīgām elektronikām un lieliem gadžetiem. Jāsaka, ka Royal Enfield kā zīmols Latvijā ir dažu gadu laikā kļuvis gan atpazīstams, gan populārs un pieprasīts!

    Royal Enfield Interceptor 650 (2024)

    Latvijas Gada Motocikls līdz 500cc

    Arī mēs nekļūdījāmies sakot, ka Triumph Scrambler 400X ir ne tikai viens no labākajiem (ja ne labākais) iesācēju modeļiem šogad, bet arī ļoti labs motocikls kopumā tiem, kas nedzenās pēc aizvien lielākām kubatūrām. Neliels, dinamisks, skaists mūsdienu retro, kas ir nostrādāts perfekti savai klasei. Īsts Bonneville, bet gandrīz divreiz lētāks. Mūsu skatījumā bonusa punktus motocikls nopelna arī ar to, cik daudz piedāvā par kādu cenu. Scrambler 400X ir tas motocikls, kas varētu motociklēšanā ievest daudz jaunu cilvēku. Par to arī balva. Lasiet mūsu pilno apskatu tepat.

    Triumph Scrambler 400X (2024)

    Latvijas Gada Motorollers

    Šajā kategorijā galveno balvu žūrija piešķīra mazajam, dzeltenajam Lambretta V125. Jāpiezīmē gan, ka konkurence šajā kategorijā arī nebija liela – kopā bija tikai 2 motorolleri. Attiecīgi balvu ieguva tas, kurš bija mazāks, stilīgāks, ņiprāks un kopumā priecīgāks.

    Lambretta V125 (2024)

    Latvijas Gada Elektro Motocikls

    Kā jau pērn, arī šogad šajā kategorijā īsti nebija daudz pretendentu un visu elektro kategoriju atkal pārstāvēja tikai divi – Energica un VMOTO, tādēļ šogad galvenā balva tika viņu tūrisma modelim Energica Experia, kas, kā jau elektro motocikls, ir absolūti iespaidīgs ar savu jaudu, griezi un dinamiku. Tik iespaidīgs, ka bailīgs.

    Energica Experia (2024)

    Latvijas Gada Piedzīvojumu Motocikls (virs 1000cc)

    Šogad konkursā piedalījās vairāki modeļi šajā kategorijā – gan super jaudīgais Ducati Multistrada V4S, gan jaunais ADV karalis BMW R1300GS, gan arī Moto Guzzi Stelvio, taču galveno balvu ieguva Triumph Tiger 1200 Rally Explorer, kas pagājušajā konkursā startēja ar GT Pro versiju, bet balvas neieguva. Šī gada konkursā žurija novērtēja tā ērtumu un droši vien arī agresīvāko izskatu. Arī mums šis motocikls no visas lielo tūristu kategorijas šķita vislabākais gandrīz visos aspektos.

    Triumph Tiger 1200 Rally Pro

    Latvijas Gada Piedzīvojumu Motocikls (zem 1000cc)

    Šī kategorija vērtēja ADV stila motociklus izmērā zem 1000cc un šo balvu absolūti pelnīti ieguva jaunais BMW F900GS, par ko arī nesen rakstījām pilno apskatu. Beidzot ir GS modelis, kas necenšas “darīt visu”, bet tā vietā fokusējas uz vienu lietu un dara to izcili. F900GS ir labākais (kaut arī dārgākais) no visiem vidējās klases piedzīvojumu motocikliem šogad, pārspējot pat Aprilia Tuareg 660, par ko daudzi arī balsoja tā salīdzinoši draudzīgās cenas dēļ. Ja braukt bezceļos ir tavs hobijs un prieks, jaunais F900GS ir noteikti augstākais plauktiņš.

    BMW F900GS (2024)

    Latvijas Gada Ielas Motocikls

    Šogad šajā ielas kategorijā galvanā balva tika piešķirta interesantam un inovatīvam, jaunam modelim – Honda CB650R e-Clutch, kas izcēlās ar tādu pusautomātiskās ātrumkārbas (vai drīzāk gan – automātiskā sajūga) sistēmu, kas ir šogad jaunums no Hondas. Kompakts, agresīvs un ļoti labi nostrādāts rindas četru cilindru motors šajā modelī ir ārkārtīgi atkarību izraisošs. Pats motocikls ir tipisks “ielinieks”, kas ir ērts, bet varbūt ne gluži tāliem braucieniem paredzēts. Tiem, kam patīk sportiski motocikli šis modelis varētu būt ļoti interesants.

    Honda CB650R e-Clutch (2024)

    Latvijas Gada Motocikls 3. vieta

    Esam nonākuši pie galvenās kategorijas, kas, kā jau katru gadu, tiek dalīta starp 3 vietu ieguvējiem. Žūrija balsoja par gada motociklu izmantojot apjomīgu vērtēšanas kritēriju tabulu, kur deva atzīmes katram modelim vairākās kategorijās. Šie galvenie apbalvojumi tiek piešķirti motocikliem, kas tika vērtēti tehniski un objektīvi visaugstāk. Trešā vieta šogad tiek dalīta starp 2 motocikliem identiska punktu skaita dēļ, un tie ir Triumph Tiger 1200 Rally Explorer (kas jau ieguva labākā lielā piedzīvojuma moto balvu) un KTM SMT 890. Viens ir tipisks lielais piedzīvojumu tūrists ar visām ērtībām, un otrs ir mazāks, agresīvāks un daudz aktīvāks “ielas huligāns”, kurš droši vien ne vienam vien žūrijas loceklim sagādāja prieku tieši trasē.

    KTM SMT 890 (2024)
    Triumph Tiger 1200 Rally Pro (2024)

    Latvijas Gada Motocikls 2. vieta

    Par lielu pārsteigumu un vēl lielāku prieku 2. vietu šogad konkursā tikai ar 1,2 punktu attālumu no 1. vietas rezultāta ieguva neviens cits kā jaunais Moto Guzzi Stelvio, par ko pilnu aprakstu plānojam publicēt tuvākajās nedēļās, jo garais testa brauciens jau ir izbaudīts. Stelvio ir pilnīgi jauns modelis no citādi diezgan nišīga un maz zināma Itālijas miesta ražotāja, kas ir tikai 2. modelis viņu klāstā ar jauno šķidrumdzeses 1000cc motoru. Acīmredzot, tas žūriju pārsteidza nesagatavotu ar savu dizainu, ērtumu un pats galvenais – raksturu, ko Guzzi nav zaudējis ieejot mūsdienīgajā šķidrumdzeses pasaulē.

    Moto Guzzi Stelvio (2024)

    Latvijas Gada Motocikls – Grand Prix

    Šogad 1. vietu vērtējumu tabulā jeb Grand Prix ieguva un par Latvijas Gada Motociklu tika atzīts BMW R12 NineT – atkal jāsaka, ka patīkams pārsteigums. Gan tādēļ, ka RnineT modelis BMW klāstā jau ir vismaz 7 gadus, lai gan šogad ir pamatīgi uzlabots un mainīts, gan arī tādēļ, ka joprojām pārstāv moderno retro žanru. Arī 2023. gada konkursā uzvarēja līdzīgas kategorijas motocikls – Moto Morini SCR 650, kas arī ir vienkāršs motocikls tādā savdabīgi modernā sava veida retro izpildījumā. Šis labi ilustrē ne tikai mūsdienu motociklu trendu, bet arī globālu trendu kopumā, ka viss jaunais ir labi iepakots vecais. Arī BMW R12 ir labs retro motocikls mūsdienīgā iepakojumā, kas līdzīgi kā Stelvio izcili prot sabalansēt īsta, analoga motocikla sajūtu ar mūsdienīgu aprīkojumu, drošību un pats galvenais – spēj jaudīgi rezonēt emocionālā un dvēseliskā līmenī. Lai gan bieži starp žūrijas locekļiem viedokļi atšķiras, šoreiz tas mums sakrita pilnībā – jaunais R12 NineT (un tā kruīzerīgais brālis R12) ir izcili motocikli. Pilns apskats par abiem jaunajiem modeļiem R12 klāstā sekos drīzumā!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Usinss
    14.06.2024 00:08

    Tas tā dīvaini, pateikt, ka Hondai pieejams serviss. Vesels viens pa visu valsti. Nopirku jaunu Hondu. Un lai būtu spēkā 2 gadu garantija, pirmajai apkopei jānotiek Rīgā, jo, redziet, tikai “mēs mākam”. Nu ko var liet, ražotājs uztur dokumentāciju, ka jebkurš moto serviss spēj izpildīt šīs prasības…..

    Bats
    14.06.2024 10:29

    No kā tad tas Energica Experia tā baidās? (galamērķa, kas ir vairāk kā 150km attālumā)

    Usinss
    14.06.2024 18:32
    Reply to  Bats

    Ja plāno atgriezties starta punktā, tad 76km jau ir par daudz.

    Tas pats Jānis
    15.06.2024 12:51
    Reply to  Bats

    Un ja plāno braukt enerģiskāk, tad būs vēl tuvāk galamērķis. Nu, kam šodien viegli.

    Usinss
    16.06.2024 10:23

    Visiem, kam nav elektro ir viegli. Ar degvielu var padalīties visekstrēmākajos gadījumos. Elektro moto labs pilsētas variants. Vai arī tiem, kuri meklē piedzīvojumus čakarējoties ar lādēšanu no 220V

    Bats
    17.06.2024 09:59
    Reply to  Usinss

    Par tiem ekstremālākajiem apstākļiem neesmu tik pārliecināts. Ir pa pilnam vietu, kur nevienas uzpildes stacijas vai kāda, kas padalītos ar kanniņu piecdesmit kilometru rādiusā nav. Principā jebkurš kalnains apvids. Esmu vienā tādā bijis ar tukšu bāku. Tādās vietās vismaz 220V 10A elektrība parasti tomēr pieejama. Tieši tajos ārkārtas apstākļos, kad esi viens pa vidu nekurienei, ar tukšu akumulatoru, varētu izrullēt saules paneļpaklāju un nākamajā dienā braukt tālāk, ja vien ir ūdens un kāda ēna pieejama, degvielu no svaiga geisa neuzbursi. Bet tie ir 1:1000 varbūtības gadījumi. Es vairāk runāju par parastiem ikdienas braucieniem ārā no pilsētas, piemēram, uz Kurzemes pludmalēm un atpakaļ. Ja mocis neņem pretī kaut vai Type2 ātro uzlādi, tad nav problēma, bet ar tikai lēno 200V būtu nepraktiski.

    Reklāma