Web Analytics
More
    Reklāma

    Latvieši radījuši transporta un ceļošanas rezervēšanas rīku DISPO, kas nu darbojas visā pasaulē

    Jaunākie raksti

    Latviešu uzņēmējs Oskars Lūsis pirms 12 gadiem ar tobrīd pieejamajiem resursiem – internets, dators, automašīna un 50 lati – izveidoja savu tūrisma pakalpojumu biznesu OsaBus, kas nu jau izaudzis līdz pasaules līmeņa spēlētājam savā nozarē, un nule paplašinājies un transformējies, radot un piedāvājot jaunu transporta un ceļošanas rezervēšanas rīku – DISPO.

    DISPO ir transporta pakalpojumu, autobusu un minibusu nomas, tiešsaistes rezervācijas platforma, turklāt tā jau veiksmīgi darbojas lielā daļā Eiropas valstu un to jau ir pamanījuši un novērtējuši lielākie Eiropas nozares spēlētāji. Tāpat Dispo piedāvā rezervēt arī īpaši pielāgotas ekskursijas, ekspertu ceļvežus, kā arī viesnīcas, aviobiļetes un ceļošanas VIP pakalpojumus, lai uzlabotu ceļojumu pieredzi klientiem visā pasaulē. Jaunā platforma ir pieejama visā pasaulē.

    ReklāmaAdvertisement

    Mātes uzņēmums – maz zināms Latvijā, bet novērtēts teju visos kontinentos

    Kā stāsta OsaBus izveidotājs O. Lūsis – pirms vairāk nekā 12 gadiem viņš zināja, ka grib nodarboties ar uzņēmējdarbību, bet tobrīd vēl nezināja – ar ko tieši. “Apzināju tajā brīdī sev pieejamos resursus – tie bija internets, dators un automašīna, un 50 lati, par ko samaksāt notāram par dokumentu kārtošanu, dibinot uzņēmumu. Tā kā pats biju studējis starptautisko tūrismu un tas bija sirdij tuvs, sāku nodrošināt tūristiem transfērus. Ar laiku to sāka kļūt vairāk, pievienojās apakšuzņēmēji, jo pašam tobrīd nebija pašam sava autobusu parka. Tā bizness sāka pamazām augt,” par OsaBus pirmssākumiem stāsta O. Lūsis.

    Savukārt grupu tūrisms attīstījās gluži dabiski, jo tajā vienmēr ir labāk gājis nekā citos pārvadājuma un transporta veidos. “Esam arī mēģinājuši ieiet, piemēram, taksometru biznesā un citur, – bet vienmēr grupu tūrismam un autobusu pārvadājumiem ir veicies vislabāk. Tad nu uz to arī koncentrējamies,” stāsta O. Lūsis.

    Ideja izaug no vajadzības digitalizēt pamata biznesu

    Transporta pakalpojumu rezervācijas platforma DISPO radās, jo jau dažādos kontinentos par veiksmīgu kļuvušajam mātes uzņēmumam OsaBus bija nepieciešama digitalizācija. OsaBus dibinātājs Oskars Lūsis nolēma digitalizēt visus OsaBus pakalpojumus, padarot transporta nomas iespējas tūlītēji pieejamus visā pasaulē, “nojaucot laika zonas, valūtas un valodas barjeras”, kā stāsta pats idejas autors, OsaBus un DISPO izveidotājs O. Lūsis.

    “Ap 2019. gada beigām un 2020. gada sākumu pasaulē OsaBus jau bija zināms zīmols, un mēs gribējām sadarboties ar lielajām kompānijām. Tad kā katalizators uznāca Covid pandēmija un lielās kompānijas sacīja, ka gribētu savienoties ar mūsu datubāzi, taču tajā brīdī mums nebija ieviesti moderni digitāli risinājumi un es sapratu – ir vajadzība digitalizēties. Partneri gribēja cenu un informāciju par pieejamību saņemt reālajā laikā. Piemēram, klienti ASV dzīvo pavisam citā laika zonā, un komunikācija e-pastos vai telefoniski ir ļoti lēna, dažreiz pat paņem 24 h vai divas dienas –  darījumi šādi nespēj notikt, jo mūsu biznesā nepieciešams ātrums. Tāpat ir arī ar Āzijas klientiem. Tad nu mēs sākām programmēt savu risinājumu – DISPO,” par digitālo risinājumu, kas izauga no vajadzības stāsta O. Lūsis.

    Eiropā uztver kā līdzvērtīgus spēlētājus

    Kā lielāko izaicinājumu jaunās platformas palaišanā O. Lūsis norāda visus ar programmēšanu saistītos pakalpojumus. “Taču uzreiz pēc jaunā dizaina un koncepta publicēšanas mēs saņēmām atzinību par paveikto darbu arī pasaules vadošajiem tūrisma profesionāļiem un lielajām kompānijām. Drīz vien radās interese par sadarbību ar mums, uzreiz jutām to, ka mūs uztver kā lielus, līdzvērtīgus tirgus spēlētājus,” par DISPO izveidošanas pirmajiem mēnešim stāsta O. Lūsis.

    “Kopš DISPO jaunā dizaina ieviešanas esam ieguvuši vairāk nekā 13 tūkstošus jaunu aktīvu lietotāju, un šis skaitlis turpina augt katru dienu. Patlaban platforma ir pieejams vairāk nekā 200 galamērķos un katru dienu tiek pievienoti jauni. Šobrīd mūsu lielākais izaicinājums ir straujais pasūtījumu apjoma pieaugums,” stāsta Eva Rudzīte, DISPO platformas operāciju vadītāja.

    Tikmēr uzņēmuma izveidotājs O. Lūsis, vaicāts par tuvāko gadu ambīcijām un mērķiem, ar ko tiek saistīta jaunā platforma DISPO, neslēpj, ka vēlas kļūt par lielāko tūroperatoru visā pasaulē, kā arī ir izvirzījis vairākus citus, ļoti konkrētus mērķus. “Tuvā nākotnē vēlamies šajā tūrisma nozarē iezīmēt Latviju pasaules kartē. Tāpat arī plānojam apkalpot biznesa klases ceļotājus no Latvijas uzņēmumiem, un nākamais posms ir tūru organizēšana Eiropā grupām to dzimtajā valodā,” atklāj O. Lūsis.

    Uzņēmēja veiksmes faktors – drosme

    Vaicāts, kāpēc, viņaprāt, citiem uzņēmējiem, kas sākuši teju “no nulles” izdodas, un citiem – nē, O. Lūsis, pauž, ka viens no faktoriem varētu būt uzdrīkstēšanās un drosme. “ Mēs uzņemamies risku – es teiktu, ka uzņemos to daudz vairāk nekā citi. Mani nebiedē, ka , piemēram, mērķa tirgus ir Taizeme vai Vjetnama vai jebkura cita valsts. Lielākā daļa man zināmo uzņēmēju baidās ļoti daudz. Taču, manuprāt, daudzas lietas nemaz  nav tik grūti izdarāmas – sāc darīt, ej uz priekšu. Cilvēki lielākoties apstājas, jo nobīstas no nezināmā,” savu redzējumu pauž O. Lūsis.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    5 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Gundars
    22.05.2024 17:45

    Prieks par mūsējiem! Lai attīstās vēl tālāk un rāda, ka latvieši var tikpat cik jebkura cita tauta

    Usinss
    23.05.2024 09:51

    Kā man patīk šie veiksmes stāsti, kui sākas ar 50 latiem/USD… LV pirms 12 gadiem par 50 latiem nesanāk pat firmu nodibināt un samaksāt interneta rēķinu…

    Krotow
    23.05.2024 14:40
    Reply to  Usinss

    Nezinu par ko mīnusi. Mums ir miljardieri, kuri savu “veiksmes stāstu” aprakstos saraiņojuši brīnumu lietas. Kur pareizam dienas režīmam, līderības treniņiem un citam sviestam beigās maza piebildīte “… man, uzsākot biznesu, vecāki aizdeva 300 tūkstošus…”.

    Biteme
    23.05.2024 15:50
    Reply to  Krotow

    Mīnuso tie, kam toreiz bija 50 lati, bet šodien nav uzņēmuma.

    priex
    27.05.2024 11:32

    Mēģināju rezervēt mikrobusu 3 dienām, tā arī nesapratu, kā to izdarīt… Lai viņiem veicas! Laikam neesmu mērķauditorija

    Reklāma