Analītiķi no BloombergNEF otrdien nākuši klajā ar prognozēm, ka visā pasaulē reģistrēto elektromobiļu skaits šogad varētu sarukt par 18%. Vienlaikus iekšdedzes dzinēju auto tirgum varētu klāties pat vēl bēdīgāk – pārdošanas apjomi tur, iespējams, nokritīsies par teju ceturto daļu jeb 23%. Iemesls tam – COVID-19 radītā krīze, kas neskartu neatstāj arī transporta jomu.

BloombergNEF norādījuši, ka nākamo trīs gadu laikā elektrisko auto tirgus būs visai svārstīgs, taču ilgtermiņā elektriskie spēkrati turpinās izskaust savus ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotos konkurentus. Līdz 2040. gadam elektromobiļi varētu aizņemt trešo daļu no kopējā autoparka. Savukārt nākamo 20 gadu laikā ar elektrību darbināmi braucamie sastādīs jau vairāk nekā pusi jeb 58% no visām pārdotajām jaunajām vieglajām mašīnām,  to pabarošanai būs nepieciešami 290 miljoni uzlādes punktu, no kuriem 12 miljoni atradīsies sabiedriskajās vietās, savukārt pārējie – mājās, darbavietās un citviet.

Vienlaikus pirms krīzes prognozes liecināja par to, ka šogad elektrisko auto pārdošanas apjomi varētu strauji pieaugt. Auto industrijas analītiķi pat pauda, ka 2020. gads būs elektromobiļu gads, savukārt tiem pievienoties varētu 20 jauni modeļi. Pašreiz elektrisko spēkratu skaits uz ceļiem sasniedzis 7 miljonus.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
11 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Nebūs melots. Un lietoto degvielas auto tirgum kādu laiku arī klāsies zaļi ;)

tā gan

Bloomberg minēja tieši spēkratus t.i. avarējušus auto?

digitalk

@tā gan
skolā dauza ar grāmatu pa galvu no aizmugures sola, t.i. tev ir avarējušas smadzenes? nu vai arī bastoji lateni…

Ģirts

Ja naftas cenas kritums saglabāsies, tad elektroauto vēl ilgstoši neiedzīvosies. Vai arī būtiski ir cenām jāsarūk.

Krotow

Tik patīkamas naftas cenas ilgi neturēsies :) Taču elektroauto jāgaida lētākas baterijas.

LAN

Mabuprāt ilgi nebūs jāgaida līdz naftas cenas atkal būs debesīs, elektroauto ar katru brīdi paliek l3tāki un ja patiešām atcels PVN, tad jauna iekšdedzes auto iegāde šķitīs neloģiska. Tam visam pa virsu uzlabojās arī akumulatori un to garantijas, kā arī pirmie iegādātie elektroauto procenti būs laba elektroauto reklāma (līdz šim ar KPFI līdzekļiem iegādātie e-Up drīzāk vērtējami kā antireklāma ļoti ierobežotā nobraukuma un melojošā prognozētā nobraucamā attāluma dēļ).

fosīls

Vai elektromobīlis apkopēs sanāk arī lētāk,jo nekur nav minēts,cik sanāk uzturēt elektroauto.
Neticu,ka ar to viss beidzas ,nopērkot elekromobīli un lādē pa 2euro uz 100km.

fosgēns

Par velti ir tikai kabatas biljards, kā noproti. Pat ja tehniski tie auto ripos bez bēdas un nesūks naudu (kas ir iespējams, bet nav garantēts) – būs nodokļi, kas noēdīs ietaupījumu, ko dod pāreja uz trolejbusu. Esi mierīgs – lieka nauda kabatās neaizķersies!

Schrödinger's Dog

Eļļas nav, ātrumkārbas un sajūga nav, bremzes dilst 3x lēnāk. Citādi viss tas pats.

Kristaps Skutelis

Ar bremzēm gan mēdz būt problēmas, jo elektroauto reģenerējoties tās izmanto krietni mazāk. Tāpēc jaunajam VW e-up! es pozitīvi novērtēju, ka aizmugurē ir vecās labās trumuļu bremzes.