Web Analytics
More
    Reklāma

    Prognoze: elektromobiļus pirks mazāk, bet “parasto” auto pārdošanas apjomi kritīsies vēl straujāk

    Jaunākie raksti

    Analītiķi no BloombergNEF otrdien nākuši klajā ar prognozēm, ka visā pasaulē reģistrēto elektromobiļu skaits šogad varētu sarukt par 18%. Vienlaikus iekšdedzes dzinēju auto tirgum varētu klāties pat vēl bēdīgāk – pārdošanas apjomi tur, iespējams, nokritīsies par teju ceturto daļu jeb 23%. Iemesls tam – COVID-19 radītā krīze, kas neskartu neatstāj arī transporta jomu.

    BloombergNEF norādījuši, ka nākamo trīs gadu laikā elektrisko auto tirgus būs visai svārstīgs, taču ilgtermiņā elektriskie spēkrati turpinās izskaust savus ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotos konkurentus. Līdz 2040. gadam elektromobiļi varētu aizņemt trešo daļu no kopējā autoparka. Savukārt nākamo 20 gadu laikā ar elektrību darbināmi braucamie sastādīs jau vairāk nekā pusi jeb 58% no visām pārdotajām jaunajām vieglajām mašīnām,  to pabarošanai būs nepieciešami 290 miljoni uzlādes punktu, no kuriem 12 miljoni atradīsies sabiedriskajās vietās, savukārt pārējie – mājās, darbavietās un citviet.

    Reklāma

    Vienlaikus pirms krīzes prognozes liecināja par to, ka šogad elektrisko auto pārdošanas apjomi varētu strauji pieaugt. Auto industrijas analītiķi pat pauda, ka 2020. gads būs elektromobiļu gads, savukārt tiem pievienoties varētu 20 jauni modeļi. Pašreiz elektrisko spēkratu skaits uz ceļiem sasniedzis 7 miljonus.

    AvotsReuters
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    20.05.2020 11:07

    Nebūs melots. Un lietoto degvielas auto tirgum kādu laiku arī klāsies zaļi ;)

    tā gan
    20.05.2020 11:26

    Bloomberg minēja tieši spēkratus t.i. avarējušus auto?

    20.05.2020 14:04
    Reply to  tā gan

    @tā gan
    skolā dauza ar grāmatu pa galvu no aizmugures sola, t.i. tev ir avarējušas smadzenes? nu vai arī bastoji lateni…

    20.05.2020 14:16

    Ja naftas cenas kritums saglabāsies, tad elektroauto vēl ilgstoši neiedzīvosies. Vai arī būtiski ir cenām jāsarūk.

    Krotow
    20.05.2020 14:23
    Reply to  Ģirts

    Tik patīkamas naftas cenas ilgi neturēsies :) Taču elektroauto jāgaida lētākas baterijas.

    LAN
    21.05.2020 06:16
    Reply to  Ģirts

    Mabuprāt ilgi nebūs jāgaida līdz naftas cenas atkal būs debesīs, elektroauto ar katru brīdi paliek l3tāki un ja patiešām atcels PVN, tad jauna iekšdedzes auto iegāde šķitīs neloģiska. Tam visam pa virsu uzlabojās arī akumulatori un to garantijas, kā arī pirmie iegādātie elektroauto procenti būs laba elektroauto reklāma (līdz šim ar KPFI līdzekļiem iegādātie e-Up drīzāk vērtējami kā antireklāma ļoti ierobežotā nobraukuma un melojošā prognozētā nobraucamā attāluma dēļ).

    fosīls
    21.05.2020 08:27

    Vai elektromobīlis apkopēs sanāk arī lētāk,jo nekur nav minēts,cik sanāk uzturēt elektroauto.
    Neticu,ka ar to viss beidzas ,nopērkot elekromobīli un lādē pa 2euro uz 100km.

    fosgēns
    21.05.2020 09:15
    Reply to  fosīls

    Par velti ir tikai kabatas biljards, kā noproti. Pat ja tehniski tie auto ripos bez bēdas un nesūks naudu (kas ir iespējams, bet nav garantēts) – būs nodokļi, kas noēdīs ietaupījumu, ko dod pāreja uz trolejbusu. Esi mierīgs – lieka nauda kabatās neaizķersies!

    Schrödinger's Dog
    21.05.2020 22:52
    Reply to  fosīls

    Eļļas nav, ātrumkārbas un sajūga nav, bremzes dilst 3x lēnāk. Citādi viss tas pats.

    Kursors.lv
    22.05.2020 07:28

    Ar bremzēm gan mēdz būt problēmas, jo elektroauto reģenerējoties tās izmanto krietni mazāk. Tāpēc jaunajam VW e-up! es pozitīvi novērtēju, ka aizmugurē ir vecās labās trumuļu bremzes.

    Reklāma