web analytics

Latvietis rada inovatīvu transportlīdzekli ekspedīcijām visā pasaulē

Jaunākie raksti

Samsung Galaxy Buds Pro bezvadu austiņu apskats

Gads tikko tikai sācies, bet Samsung bijis jau gana ražens savā jaunizlaisto ierīču apjomā. Jau jūsmoju par Samsung Galaxy...

Nvidia iepriekšējā ceturksnī apgrozījusi 5 miljardus dolāru, neskatoties uz piegādes problēmām

Vēl viens no lielajiem tehnoloģiju gigantiem Nvidia ir paziņojis par saviem 2020. gada ceturtā ceturkšņa finanšu datiem. Par pārsteigumiem...

Pavasarī no Lenovo gaidāms jauns Legion spēļu viedtālrunis

Lenovo jau pēc neilga laika grasās papildināt spēlēm paredzēto viedtālruņu ražotāju mazo pulciņu ar vēl vienu Legion zīmola viedtālruni....

“Volkswagen ID.Buzz” konceptauto nākotnē kļūs par pirmo koncerna pilnībā autonomi braucošo auto

"Volkswagen ID.Buzz" koncepts pirmoreiz tika demonstrēts vēl 2017. gadā, bet nu autoražotājs paziņojis, ka elektriskais pasažieru busiņš ražošanā nonāks...

200 000 budistu pulcējas “Zoom”, lai virtuāli sekotu līdzi savu nozīmīgāko svētku norisei

Pandēmijas dēļ šobrīd stingri jāierobežo visi publiskie pasākumi, izņēmums nav arī budistu vieni no nozīmīgākajiem svētkiem Makha Bucha diena,...

Latviešu dizaina studija “Zeltiņi” izveidojuši inovatīvu pārvietošanās risinājumu “Z-Triton”. Būtībā tas ir ar elektrību darbināms transportlīdzeklis, ar ko var braukt gan pa zemi, gan ūdeni. Tajā iekšā atrodas miniatūra virtuvīte un guļamistaba. Šis transportlīdzeklis, kas kādam varētu arī labi kalpot kā pārvietojamā māja, sākot ar nākamo gadu būs pieejams nomai.

Latviešu dizainera Aigara Lauža radītais Z-Triton tiek uzskatīts par ideālu risinājumu visiem piedzīvojumu meklētājiem. Tā pievienotā vērtība, šķiet, slēpjas tajā, ka Z-Triton vienlaicīgi kalpo gan kā māja, laiva un tricikls, ar ko var pārvietoties gan pa zemi, gan ūdeni. Pagaidām šis visai inovatīvais pārvietošanās līdzeklis nav pieejams tirdzniecībā, taču interesenti to varēs iznomāt sākot ar 2021. gadu.

Avots: Aigars Lauzis

Lai ar šo transportlīdzekli varētu iekarot gan ceļus, gan neceļus, tā viena puse radīta kā tricikls ar vadītāja sēdekli. Tikmēr otra puse izveidota pēc laivas parauga. Z-Triton ir arī savs vadības panelis, no kura iespējams kontrolēt jaudu, signālus, temperatūru un daudz ko citu, kas nepieciešams, pārvietojoties pa ūdeni. Tikmēr, braucot pa sauszemi, Z-Triton var darbināt kā triciklu, un tas joprojām kust uz priekšu ar elektrības palīdzību. Ar vienu uzlādi transportlīdzeklis pa sauszemi pieveiks aptuveni 40 km, taču ūdenī – ap 30. Tāpēc garākiem izbraucieniem būtu iepriekš nedaudz jāpārdomā uzpildes varianti.

Avots: Aigars Lauzis

Kā norādījis Z-Triton dizaineris Aigars Lauzis – komfortabli tajā būs atrasties tieši diviem pasažieriem. Taču transportlīdzekļa interjeru iespējams nedaudz pārveidot, lai tajā ērti kopā ar jums justos arī suns.

33 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
33 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Janis Liepins

40 km ar velosipēdu? Ar elektrisku velosipēdu? Manuprāt ceļošanai 200 km dienā ir minimums. Šajā gadījumā iznāk, ka 40 km ar elektrību un 160 līdz nākamajai uzlādei jāvelk ar kājām.

Edgars K

200km dienā – protams, ja mērķis tikai pieveikt 200km, nevis kaut ko redzēt.

Janis Liepins

Ko redzēt? Ko es varētu redzēt 6 dienas braucot līdz Daugavpilij? 1,5 d līdz Dpilij man šķiet samērīgs lowend projekts. Nekas plānprātīgs vai sasteigts. 200km šķiet, ka ir velotūristu zelta standarts.

Janis Liepins

Ņemot vērā, ka visa tā elektrības daļa pie tukšām baterijām kļūst par lieku līdzi velkamu bagāžu, domāju, ka range ir šādam izstrādājumam izšķirīgs. Tas būtu jārizina pat uz ērtību rēķina. Es jūsu vietā apsvērtu vai virspusi nevajag aizstāt ar auduma telti + piestrādātu pie pludlīnijas lai mazinātu pretestību. Tad varbūt arī kļūtu par komerciālu projektu. Bez 200 km dienā nekā

digitalk

arī nedaudz zem simtiņa ir tīri ok, īpaši nesportiskiem cilvēkiem plezīra braucienā. bet ne jau nu max 40 km pie ideāliem apstākļiem.

Janis Liepins

Plezīram vajag auto velostiprinājumu un auto parkinga vietu.

Šī jau ir velomāja, kas nekustināta garažā aizņems daudz vietas, maksās daudz. Tātad nopietniem projektiem, ne plezīram.

Par distancēm runājot – vai tiešām kāds ir gatavs ieguldīt milzu līdzekļus lai līdz Dpilij brauktu vairāk kā 1,5 dienu?

Edgars K

Psihopātisku velotūristu standarts. Es gan atceros no Gruzijas, ka pieredzējušākie dalībnieki sūkstījās, ja dienā nebija savākti 100 km, bet 200 – tad jau padsmit stundas vienk min, min, min. Kāda jēga?

Janis Liepins

Gruzijā 100 km arī psihopātiskiem velotūristiem gan jau būtu gana un es arī nemaz vairāk nemeklētu. Drīzāk mazāk. Bet līdz Gruzijai ir jānokļūst. Attiecīgi šķērsot Krievijas stepes pa 60 km dienā būtu psihoemocionāļā stāvokļa pārbaudījums. Savukārt 200 km @ 25km/h (jo elektrības atbalsts ir) =~8h pedalings pa stepi.

digitalk

kāds neglītenis… [facepalm.jpg]

digitalk

labprāt redzētu demonstrāciju, kā tas peld, kad izbeigušās baterijas un ir jāairē.

Edgars K

Interesants projekts. Tiem, kuri šo nevar saprast, iesaku nopirkt 21. maija “IR”, kurā ir intervija ar šī braucamā izgudrotāju.

wils

Mans liels PLUSS par uzņēmību šādam projektam. Ceru, ka te izskanējusī kritika nāks par labu uzlabojumiem, nevis demotivēs pārtraukt projektu.

Par 200 km/dienā – pārspīlēti. Ja vajag kilometrāžu, brauc pa rīgas apvedceļu, bet man, kam interesē apskatīt lielāko daļu apskates objektu, 60km ir ok. Un maršrutā līdz Daugavpilij tos var salasīt vairākus desmitus.

Janis Liepins

Vēlreiz: šim cena un glabāšanas vietas vajadzība nosaka to, ka tas vairāk būtu orientēts uz nopietniem veloprojektiem. Elektrības klātbūtne ļautu palielināt distanci, bet pārāk mazs range liktu tūristam vilkt papildus to motoru un baterijas. Par distancēm runājot: 60km nozīmē, ka projektā Pa Eiropu pēc 6 dienām pat nebūsi ticis ārā no Baltijas. Uzjautā tiem somu velotūristiem kas braukā cauri Baltijai par šo. Pat tiem, kas bez elektrības pārvietjas.

Es nenolieku projektu. Man šķiet milzu iespēja, bet elektriskā daļa ir stipri stipri par vāju, lai nokonstrukcijas būtu jēga

LAN

Būtu labi, ja varētu ģeneratoru kaut kur ielikt (prom, aizmugurē (?)) un lādēties arī braukšanas laikā – tad tiešām tas būtu labs ceļošanai.

ASh

Interesants projekts, bet ekspedīcija – elektrība – 40km, ir diezgan pretrunīgas lietas. Ja nepieciešama braucoša māja, laiva, tas jau norāda, ka gribas pabraukt pa vietām, kur cilvēku mazāk un infrastruktūra minimāla, bet ar 40km range līdz nākamajai uzlādei diži nost no šosejas nenobrauks…
Tai pat laikā šis tāpat diezvai būs masu produkts, un kādam indivīdam gan jau būs noderīgs.

ASh

Vēl papētot bildes sīkāk, man prasītos velo priekšas konstrukciju pārveidot uz ērtāku sēžamkrēslu mājas priekšpusē, panākot īsāku konstrukciju, mazāku gaisa pretestību, ērtāku sēdēšanu, un, ņemot vērā, ka māja divvietīga, tad varbūt bija jāliek divi beņķi blakus, lai abiem iespēja kopā braukt un kopā mīties..

ASh

Viss mans aukstāk minētais ir lieks, jo, palasot informāciju citur, šis ir domāts kā plezīra braucamais nedēļas nogalēm, nevis “ekspedīcijām visā pasaulē”… :)

yuris

Visa augša un sāni jānoklāj ar saules baterijām, lai kaut cik lādētu akumulatorus. Tas, protams, vēl vairāk sadārdzinātu tādu velomobīli.

Arčiņš

Šis dampis ir čilošanai, ne rekordu stādīšanai. Dažs labs ar velo brauc 200 km dienā, bet man tas pat nederētu, jo dibens būtu pilnīgi mēms, pat ja fiziskais stāvoklis arļautu tik daudz mīties.

Janis Liepins

Dibens ir mēms no sēdēšanas laika, ne distances. Palielinot ātrumu, dibensāpe uz 1 km samazināsies. Tāpēc elektro ir reāls ieguvums. Bet jēdzīgā distancē tikai. Čilošanai nav vajadzīgs elektromotors

KKTK

40km varbūt ir nedaudz maz, bet nevajag mērīt pēc mūsu izmirstošās zemes. Vecā Eiropa ir krietni apdzīvotāka. Atceros Šveici – nobrauc knapi 10km, mežs beidzas un klāt nākošais ciematiņš. Izrādās ne ciematiņš, bet pilntiesīga pilsētiņa – sava skola, bērnu dāzi, veikali, valsts institūcijas, muzejs, hotelīts. Turpat arī elektrību lādēšanai varētu sarunāt. Bet, ja jāšķērso ezers – ieslēdzam laivu. Tur šo parikti redzu kā deālu variantu nesteidzīgai ceļošanai.

Janis Liepins

Lai nokļūtu līdz vecajai Eiropai, būs jāizbrauc cauri Polijai, t.i. 900km sīkbodīšu. Manuprāt ierīce būtu vērtīga un es pat apsvērtu nomu, ja varētu sasniegt 200km. Manuprāt ir daudz foršāk lādē’t katru otro dienu (ja vieta ainaviska), kā plkst.13 uz 3h lādēšanu iesprūst kādā Polijas vidienes ciematā. Un tā 5 dienas pēc kārtas…..

Krotow

Un kad nauda plezīram beigsies, iesi strādāt uz lauka vai gatavosi cepuri?

no name

ies par komentāru redaktoru krutowam

KKTK

Neesi nabags – uz iecerēto ceļojama valsti nokļūsti ar ātru transporta līdzekli, bet savu kravas velosipēdu laicīgi nosūti ar kravas pārvadātājiem.

Raitis

Kā ideja un koncepts ļoti labs un apsveicams. Protams 40km ir smieklīgs attālums, ņemot vērā, ka tas ganjau ir max iespējamais, pie nosacījumiem, ja viss pārējais elektronikā ir izslēgts-gaismas, kafijas automāts utt..

Bet hey, Tesla arī neradās vienā dienā un akumulatora problēma noteikti laika gaitā ir risināma, ieguldot vairāk $.

Bet visticamākais kāds amerikānis vai induss šo ideju ātri vien nospers uzlabojot un glauni notirgojot par lielām naudām…diemžēl. :(

digitalk

konceptu jebkurš ķīnīzeris nospers, jautājums vai šim projektam ir pievienotā vērtība, angliski saukta par «know how»? to nozagt varētu nebūt tik viegli.

ASh

Ķīnietis spers to, ko var ražot (un tirgot) milzu apjomā. Šis ir nišas produkts, kur apjoms būs niecīgs, bet savs fanu klubiņš gan jau ka būs, pie pareiza marketinga.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: