Latviešu dizaina studija “Zeltiņi” izveidojuši inovatīvu pārvietošanās risinājumu “Z-Triton”. Būtībā tas ir ar elektrību darbināms transportlīdzeklis, ar ko var braukt gan pa zemi, gan ūdeni. Tajā iekšā atrodas miniatūra virtuvīte un guļamistaba. Šis transportlīdzeklis, kas kādam varētu arī labi kalpot kā pārvietojamā māja, sākot ar nākamo gadu būs pieejams nomai.
Latviešu dizainera Aigara Lauža radītais Z-Triton tiek uzskatīts par ideālu risinājumu visiem piedzīvojumu meklētājiem. Tā pievienotā vērtība, šķiet, slēpjas tajā, ka Z-Triton vienlaicīgi kalpo gan kā māja, laiva un tricikls, ar ko var pārvietoties gan pa zemi, gan ūdeni. Pagaidām šis visai inovatīvais pārvietošanās līdzeklis nav pieejams tirdzniecībā, taču interesenti to varēs iznomāt sākot ar 2021. gadu.
Lai ar šo transportlīdzekli varētu iekarot gan ceļus, gan neceļus, tā viena puse radīta kā tricikls ar vadītāja sēdekli. Tikmēr otra puse izveidota pēc laivas parauga. Z-Triton ir arī savs vadības panelis, no kura iespējams kontrolēt jaudu, signālus, temperatūru un daudz ko citu, kas nepieciešams, pārvietojoties pa ūdeni. Tikmēr, braucot pa sauszemi, Z-Triton var darbināt kā triciklu, un tas joprojām kust uz priekšu ar elektrības palīdzību. Ar vienu uzlādi transportlīdzeklis pa sauszemi pieveiks aptuveni 40 km, taču ūdenī – ap 30. Tāpēc garākiem izbraucieniem būtu iepriekš nedaudz jāpārdomā uzpildes varianti.
Kā norādījis Z-Triton dizaineris Aigars Lauzis – komfortabli tajā būs atrasties tieši diviem pasažieriem. Taču transportlīdzekļa interjeru iespējams nedaudz pārveidot, lai tajā ērti kopā ar jums justos arī suns.
40 km ar velosipēdu? Ar elektrisku velosipēdu? Manuprāt ceļošanai 200 km dienā ir minimums. Šajā gadījumā iznāk, ka 40 km ar elektrību un 160 līdz nākamajai uzlādei jāvelk ar kājām.
200km dienā – protams, ja mērķis tikai pieveikt 200km, nevis kaut ko redzēt.
Ko redzēt? Ko es varētu redzēt 6 dienas braucot līdz Daugavpilij? 1,5 d līdz Dpilij man šķiet samērīgs lowend projekts. Nekas plānprātīgs vai sasteigts. 200km šķiet, ka ir velotūristu zelta standarts.
Ņemot vērā, ka visa tā elektrības daļa pie tukšām baterijām kļūst par lieku līdzi velkamu bagāžu, domāju, ka range ir šādam izstrādājumam izšķirīgs. Tas būtu jārizina pat uz ērtību rēķina. Es jūsu vietā apsvērtu vai virspusi nevajag aizstāt ar auduma telti + piestrādātu pie pludlīnijas lai mazinātu pretestību. Tad varbūt arī kļūtu par komerciālu projektu. Bez 200 km dienā nekā
arī nedaudz zem simtiņa ir tīri ok, īpaši nesportiskiem cilvēkiem plezīra braucienā. bet ne jau nu max 40 km pie ideāliem apstākļiem.
Plezīram vajag auto velostiprinājumu un auto parkinga vietu.
Šī jau ir velomāja, kas nekustināta garažā aizņems daudz vietas, maksās daudz. Tātad nopietniem projektiem, ne plezīram.
Par distancēm runājot – vai tiešām kāds ir gatavs ieguldīt milzu līdzekļus lai līdz Dpilij brauktu vairāk kā 1,5 dienu?
Psihopātisku velotūristu standarts. Es gan atceros no Gruzijas, ka pieredzējušākie dalībnieki sūkstījās, ja dienā nebija savākti 100 km, bet 200 – tad jau padsmit stundas vienk min, min, min. Kāda jēga?
Gruzijā 100 km arī psihopātiskiem velotūristiem gan jau būtu gana un es arī nemaz vairāk nemeklētu. Drīzāk mazāk. Bet līdz Gruzijai ir jānokļūst. Attiecīgi šķērsot Krievijas stepes pa 60 km dienā būtu psihoemocionāļā stāvokļa pārbaudījums. Savukārt 200 km @ 25km/h (jo elektrības atbalsts ir) =~8h pedalings pa stepi.
kāds neglītenis… [facepalm.jpg]
Glīts vai neglīts, bet jāatzīst, ka daudzfunkcionāls gan.
labprāt redzētu demonstrāciju, kā tas peld, kad izbeigušās baterijas un ir jāairē.
Domāju, ka laika gaitā pilnveidos šo pusi. Vēl jau tikai paši izmēģina, kā vispār kust uz priekšu.
Interesants projekts. Tiem, kuri šo nevar saprast, iesaku nopirkt 21. maija “IR”, kurā ir intervija ar šī braucamā izgudrotāju.
Paldies! Domāju, ka vērtīgi iepazīties ar šo projektu un tā radītāju tuvāk.
Mans liels PLUSS par uzņēmību šādam projektam. Ceru, ka te izskanējusī kritika nāks par labu uzlabojumiem, nevis demotivēs pārtraukt projektu.
Par 200 km/dienā – pārspīlēti. Ja vajag kilometrāžu, brauc pa rīgas apvedceļu, bet man, kam interesē apskatīt lielāko daļu apskates objektu, 60km ir ok. Un maršrutā līdz Daugavpilij tos var salasīt vairākus desmitus.
Vēlreiz: šim cena un glabāšanas vietas vajadzība nosaka to, ka tas vairāk būtu orientēts uz nopietniem veloprojektiem. Elektrības klātbūtne ļautu palielināt distanci, bet pārāk mazs range liktu tūristam vilkt papildus to motoru un baterijas. Par distancēm runājot: 60km nozīmē, ka projektā Pa Eiropu pēc 6 dienām pat nebūsi ticis ārā no Baltijas. Uzjautā tiem somu velotūristiem kas braukā cauri Baltijai par šo. Pat tiem, kas bez elektrības pārvietjas.
Es nenolieku projektu. Man šķiet milzu iespēja, bet elektriskā daļa ir stipri stipri par vāju, lai nokonstrukcijas būtu jēga
Būtu labi, ja varētu ģeneratoru kaut kur ielikt (prom, aizmugurē (?)) un lādēties arī braukšanas laikā – tad tiešām tas būtu labs ceļošanai.
Ideja laba, bet, cik saprotu, šobrīd šādai ekstrai vieta braucamajā pa mazu.
Interesants projekts, bet ekspedīcija – elektrība – 40km, ir diezgan pretrunīgas lietas. Ja nepieciešama braucoša māja, laiva, tas jau norāda, ka gribas pabraukt pa vietām, kur cilvēku mazāk un infrastruktūra minimāla, bet ar 40km range līdz nākamajai uzlādei diži nost no šosejas nenobrauks…
Tai pat laikā šis tāpat diezvai būs masu produkts, un kādam indivīdam gan jau būs noderīgs.
Vēl papētot bildes sīkāk, man prasītos velo priekšas konstrukciju pārveidot uz ērtāku sēžamkrēslu mājas priekšpusē, panākot īsāku konstrukciju, mazāku gaisa pretestību, ērtāku sēdēšanu, un, ņemot vērā, ka māja divvietīga, tad varbūt bija jāliek divi beņķi blakus, lai abiem iespēja kopā braukt un kopā mīties..
Viss mans aukstāk minētais ir lieks, jo, palasot informāciju citur, šis ir domāts kā plezīra braucamais nedēļas nogalēm, nevis “ekspedīcijām visā pasaulē”… :)
Ja zin, kur un kā uzpildīties, būtībā tad ceļot var arī pa Eiropas zemēm un ūdeņiem. Braucamais pilnīgi noteikti ir vēl pilnveidojams.
Visa augša un sāni jānoklāj ar saules baterijām, lai kaut cik lādētu akumulatorus. Tas, protams, vēl vairāk sadārdzinātu tādu velomobīli.
Šis dampis ir čilošanai, ne rekordu stādīšanai. Dažs labs ar velo brauc 200 km dienā, bet man tas pat nederētu, jo dibens būtu pilnīgi mēms, pat ja fiziskais stāvoklis arļautu tik daudz mīties.
Dibens ir mēms no sēdēšanas laika, ne distances. Palielinot ātrumu, dibensāpe uz 1 km samazināsies. Tāpēc elektro ir reāls ieguvums. Bet jēdzīgā distancē tikai. Čilošanai nav vajadzīgs elektromotors
40km varbūt ir nedaudz maz, bet nevajag mērīt pēc mūsu izmirstošās zemes. Vecā Eiropa ir krietni apdzīvotāka. Atceros Šveici – nobrauc knapi 10km, mežs beidzas un klāt nākošais ciematiņš. Izrādās ne ciematiņš, bet pilntiesīga pilsētiņa – sava skola, bērnu dāzi, veikali, valsts institūcijas, muzejs, hotelīts. Turpat arī elektrību lādēšanai varētu sarunāt. Bet, ja jāšķērso ezers – ieslēdzam laivu. Tur šo parikti redzu kā deālu variantu nesteidzīgai ceļošanai.
Lai nokļūtu līdz vecajai Eiropai, būs jāizbrauc cauri Polijai, t.i. 900km sīkbodīšu. Manuprāt ierīce būtu vērtīga un es pat apsvērtu nomu, ja varētu sasniegt 200km. Manuprāt ir daudz foršāk lādē’t katru otro dienu (ja vieta ainaviska), kā plkst.13 uz 3h lādēšanu iesprūst kādā Polijas vidienes ciematā. Un tā 5 dienas pēc kārtas…..
Un kad nauda plezīram beigsies, iesi strādāt uz lauka vai gatavosi cepuri?
ies par komentāru redaktoru krutowam
Neesi nabags – uz iecerēto ceļojama valsti nokļūsti ar ātru transporta līdzekli, bet savu kravas velosipēdu laicīgi nosūti ar kravas pārvadātājiem.
Kā ideja un koncepts ļoti labs un apsveicams. Protams 40km ir smieklīgs attālums, ņemot vērā, ka tas ganjau ir max iespējamais, pie nosacījumiem, ja viss pārējais elektronikā ir izslēgts-gaismas, kafijas automāts utt..
Bet hey, Tesla arī neradās vienā dienā un akumulatora problēma noteikti laika gaitā ir risināma, ieguldot vairāk $.
Bet visticamākais kāds amerikānis vai induss šo ideju ātri vien nospers uzlabojot un glauni notirgojot par lielām naudām…diemžēl. :(
konceptu jebkurš ķīnīzeris nospers, jautājums vai šim projektam ir pievienotā vērtība, angliski saukta par «know how»? to nozagt varētu nebūt tik viegli.
Ķīnietis spers to, ko var ražot (un tirgot) milzu apjomā. Šis ir nišas produkts, kur apjoms būs niecīgs, bet savs fanu klubiņš gan jau ka būs, pie pareiza marketinga.