Kursors izmēģina jauno Subaru XV

Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

6

Pēdējos divos gados Subaru XV esmu izmēģinājis vairākas reizes, un auto faktiski var pārmest tikai pārlieku lielu vienkāršību. XV ir atklāti redzamas skrūves, plāni apdares paneļi, bet lēta auto sajūtu tas absolūti nerada. Šis nav atjaunināts vai uzlabots modelis, bet pilnīgi jauns auto, kas ir spējis saglabāt savu vienkāršību, neizrādot lētumu.

Tehniski ir lielas izmaiņas

Tagad Subaru XV ir iegādājams tikai ar diviem benzīna dzinējiem – 1.6 un 2 litru tilpumā. Abi dzinēji ir četru cilindru boksera tipa un nodrošina attiecīgi 114 Zs (150 Nm) un 156 Zs (196 Nm) jaudu. Dinamikas parametri nav mežonīgi, bet vairāk par visu pietrūkst dīzeļa versijas. OK, nākotnē mazauto arvien retāk būs nopērkami ar traktora degvielu, un es jau nu galīgi neesmu dīzeļa fans, bet iepriekšējā modeļa dzīves ciklā paspēju izmēģināt gan benzīna, gan dīzeļa versijas, un tuvākais dinamikas salīdzinājums varētu būt ritenis pret kājām. Dīzelim ir turpat divas reizes lielāks griezes moments. Šī Subaru pašmasa ir pusotra tonna un nepieciešamas mazliet virs 10 sekundēm, lai tiktu līdz 100 km/h, dīzeļdzinējs to izdara turpat sekundi ātrāk. Nekāda raķete tā nav. Šo nelielo problēmu atrisinātu turbīna un galīgi nav tā, ka Subaru nemācētu turbīnas. Tas arī palīdzētu ar emisijām, bet ne jau man ir jāmāca japāņi dzīvot. Auto ir pieejams tikai ar simetrisko pilnpiedziņu un tikai ar variatora tipa ātrumkārbu.

Reklāma

Patiesi lieliska pilnpiedziņa

Liela daļa ražotāju saviem mazajiem kompaktajiem krosoveriem nolaupa īstu pilnpiedziņu un šādi grēko kā dārgāku, tā arī lētāku auto ražotāji. Subaru iet citu ceļu un savā mazajā SUV piedāvā tieši to pašu simetrisko visu riteņu piedziņu, ar kādu tiek aprīkoti lielie un arī pavisam jaudīgie ģimenes locekļi.

Subaru simetriskā pilnpiedziņa sadala jaudu starp visiem riteņiem, un jaunais XV ir ieguvis arī “X-Mode” režīmu no Forester, kurš pielāgo ātrumkārbu un piedziņu sliktam segumam un ar bremžu palīdzību regulē nepieciešamo vilkmi. XV pilnpiedziņa ir pastāvīga, pie standarta braukšanas 60% jaudas saņem priekšējie riteņi, bet slikta seguma situācijās sadala griezi 50% uz priekšu un tikpat uz aizmuguri. Tātad ir cerība, ka pavasara lietavās nebūs jābrien pēc palīdzības.

Dizains izdevies lielisks

Ja neskaita diezgan briesmīgos diskus, no kuriem ražotājs nu nekādi nespēj tikt vaļā. Diski nav identiski ar iepriekšējās paaudzes XV, bet ieturēti vienotā stilā, un man nav ne mazākās idejas, uz kura auto tie varētu izskatīties baudāmi. Subaru tas noteikti nav. Ja mēs pieliekam plaukstu priekšā diskiem, tad pārējais auto ir izdevies nu ļoti glīts. Un jauns ir viss. XV ir ieguvis jaunu optiku priekšā un aizmugurē, un jāizceļ ir abas – ir atrastas gan piemērotākas formas, gan arī gaismas atdeve ir daudz augstāka ar jaunajiem LED starmešiem. Arī virsbūves paneļi ir ieguvuši jaunu skatu un padara auto vizuāli daudz garāku, un tas vairs neizskatās pēc oliņas. Plastmasas uzlikas ap arkām ir kļuvušas daudz masīvākas un vizuāli auto padara jūtami brutālāku. Kā jau minēju, auto ir jauns un riteņu bāze ir pagarinājusies par 55mm, XV ir kļuvis lielāks. Man patīk. Mazais krosovers ir pamatīgi pieaudzis. Vīrieši uz vecumu paliek tikai skaistāki, hehe.

Interjers arī ir gandrīz jauns

Ielieku kladītē plusiņu. Interjers ir ieguvis pilnīgi jaunas vēsmas. Spidometrs ir kļuvis modernāks un attēlo vairāk informācijas, tieši tāpat XV ir ieguvis jauno Starlink info-izklaides ekrānu, kas ir ātrs un patīkams lietošanā. Un ir arī Apple Carplay un Android Auto. Neveiklais mazais ekrāns virs info-izklaides sistēmas ir pieaudzis – ir lielāks, krāsaināks un attēlo vairāk informācijas, kā arī ir vadāms no stūres rata, nevis kā iepriekš – ar mazu, nepamanāmu un reti neērtu sviru pie paša ekrāna.

Kaut stūres rats varēja būt mazliet masīvāks, tas ir padarīts ērtāks un ieguvis pilnībā jaunas pogas, kuras vairs nav tik mulsinošas un netīšām nospiežamas. Sēdekļu forma arī ir izmainīta, palielinot muguras atbalstu. Es nesūdzētos arī par lielāku dibena atbalstu, tas, manuprāt, palicis pārāk plakans. Krāsainās šuves ir palikušas līdzīgas, bet tagad ar tām izdaiļots ir arī panelis – izskatās ļoti labi. Interjers ir izdevies.

Bagāžniekā, kurš gan nav elektriski atverams, vietas ir vismaz 5 lieliem iepirkumu maisiem, un sānos ir arī divi āķi maisiņiem ar āboliem.

Arī par drošību un fīčām ir padomāts

Tagad XV ir pieejams arī ar EyeSight. Par to ir runāts dikti daudz, un reiz Kristaps pat to iztirzāja. Visu redzošā acs piedāvā automātiskās bremzes un avārijas apstāšanās signālu, adaptīvo kruīza kontroli, brīdinājuma signālu par priekšā stāvošā automobiļa braukšanas uzsākšanu, kas ir ļoti praktiska lieta visiem telefona ekrānos lūrošajiem šoferīšiem, joslu maiņas asistentu, brīdinājuma signālu par novirzīšanos no braukšanas joslas, pirmssadursmes bremzēšanas kontroli un tālo gaismu asistentu, kas ir vairāk pazīstams kā automātiskās tālās gaismas. Ne tikai tas, arī aklās zonas asistents ir atradis mājvietu auto spoguļos un papildus uzstādītie sensori nosaka automobiļa atrašanos aizmugurē, ja lienat ārā no slikti pārredzama pagalma. Nav nekā WOW, elementāras mūsdienu auto drošības fīčas, no kurām ne smakas nebija iepriekšējās paaudzes XV.

Auto ir ticis arī pie pāris smieklīgām lietām, kas man liecina par Tamagotchi izgudrotājvalsts pievērsto uzmanību nevajadzīgiem, bet patīkamiem sīkumiem. Piemēram, adaptīvā kruīza režīmā, kad spidometrā ir redzams ilustrēts auto veidols un distance līdz priekšā esošajam spēkratam, tiek attēlots, kad auto iedegas bremžu gaismas.

Arī mazais ekrāns virs info-izklaides ekrāna bez pilnpiedziņas darbības, degvielas patēriņa, temperatūrām, slīpuma grādiem, rāda arī absolūti nevajadzīgu informāciju par auto, kā piemēram, vai auto deg pagriezieni, vai ir nospiestas bremzes un pat attēlo ieslēgtas priekšējās gaismas. Forši.

Atpakaļskata kamera ir reti tizlā vietā un netīra paliek jau no domas vien. Ir divi glāžu turētāji, kuru novietojums gan nav pats praktiskākais un XL izmēra krūzes būs jāuzmana, lai ar elkoni neapgāztu. Divi USB savienojumi dos ne tikai ātru uzlādi telefonam, bet arī savienosies ar izklaides sistēmu. Aux savienojums arī ir pieejams visiem tiem, kuri lieto nemodernus iPhone, un arī klasisks piepīpētājs ir pieejams.

Pilna izmēra izmēģinājums

Vēl pirms es tiku pie izmēģinājuma nedēļas nogalē, piedalījos starptautiskā XV izmēģinājuma pasākumā 333 trasē, kur dažādos apstākļos man bija iespēja pārbaudīt japāņu krosovera spējas. Lai jau arī tad es pašu auto atzinu par ļoti labu tai cenai, par kādu Subaru var iegādāties, pats pasākums mazliet piekliboja kvalitātē. Ne no organizatoriskā viedokļa gan. Pasākums sākās ļoti vēlu, un braucieni bija īsi. Parasti šādu pasākumu trases daļa norit vismaz četras stundas, lai dotu iespēju kārtīgi izmēģināt auto dažādās spējas, Subaru gadījumā tās bija vien divas, un tas ir par maz diezgan lielajam žurnālistu pulkam. Kaut auto parādīja sevi no labās puses, kārtīgi pabraukt nesanāca, un viedoklis neizveidojās, tādēļ tā arī par pasākumu neuzrakstīju. Pašā pasākumā bija ieguldīts pamatīgs darbs un līdzekļi, prezentācijas lasīja inženieri no Japānas un ražotāja pārstāvji no Zviedrijas. Bija ļoti labas vakariņas, un ārzemju viesiem pēc tam arī afterītis. Nepareizi izplānotu žurnālistu lidojumu dēļ visi trasē ieradās ar vairāku stundu nobīdi no grafika, un no braukšanas čiks vien sanāca.

Pasākums klasiski sastāvēja no trim daļām – meža daļas, kur pa kalnainām un ļoti sniegotām takām bija jāveic prāvs gabals. Mazā SUV relatīvi lielais klīrenss izglāba ne reizi vien. Trases daļai bija jāparāda auto stingrā un manevrēt spējīgā gaita, bet slidenā trase liedza priekus pilnā apmērā. Kā pēdējā un, iespējams, interesantākā bija bezceļu daļa, kur pa 333 trases iekārtoto bezceļu trasi ne visi auto spēj tikt galā. Nelielā garenbāze, kārtīgā pilnpiedziņa un normālas Yokohama ziemas riepas arī šeit Subaru izvilka ļoti labi. Auto pat spēja uzbraukt speciāli iekārtotajā 45 grādu rampā, kur gan žurnālistiem ļāva sēdēt tikai blakus. Pāris papildus stundas pasākumu padarītu dikti interesantu. Bet ir, kā ir.

Kad jau pēc pamatīga laika sprīža pienāca mans sarunātais papildus izmēģinājums, mērķis bija nobraukt daudz un izbraukt arī pa kalniņiem, lai saprastu X režīma darbību.

Lai arī kāda bija ražotāja doma X režīma radīšanai tik mazam auto, realitātē sistēma traucēja, jo ierobežoja paātrināšanos, kas nepieciešama uzbraukšanai stāvākā kalnā. Nobraukšanu režīms veica lieliski, bet to spēj arī pavisam lēti auto. Tātad X režīms ir paredzēts taisnvirziena kustībai dubļos, to nu mēs esam sapratuši.

Auto ir stingra gaita, bet pie tā daļēji vainīgi varētu būt 18 collu diski. Ar Subaru ir lieta, ko es līdz galam neizprotu. Līdzīgs stāsts ir ar Levorg. Kad izbraucu ar pirmo Levorg, man tas auto patiesi patika un sūdzēties varēju vien par nepietiekamo dinamiku un turbīnas trūkumu. Kad tiku pie atjauninātā Levorg, japāņi bija paspējuši samudrīt piekari, precīzāk – amortizatorus. Rakstīju, ka amortizatoru gājiens bija tik mazs, ka bedrēs auto pilnīgi lēkāja. XV stāsts ir līdzīgs – pirmās paaudzes auto bija stingrs, bet atsperīgs, kamēr jaunais tik slikti amortizē Latvijas bedres, ka ātri vien var iedzīvoties muguras sāpēs.

Protams, prasīt, lai šis auto negrabinās būtu tas pats, kas prasīt, lai sievietes nekad nekāro pēc kažoka, bet nekā ļoti izteikta vai kaitinoša es nenovēroju.

Aizmugurē vietas ir daudz, un tālāks brauciens četriem masīviem indivīdiem nesagādāja nedz muguras, nedz galvas sāpes.

Degvielas patēriņš ir pārsteidzoši labs – kopā ar 60 litru bāku es nobraucu gandrīz 800 kilometrus, no kuriem vien pusi attāluma pavadīju uz šosejas, un arī tad auto bija masīvu vīru pilns, kas nav viegli tādas jaudas auto. Tātad – 7 ar pusi litru uz 100 kilometriem vidējais rādījums ir pat ļoti ok.

Cenas un komplektācijas versijas

Jaunais Subaru XV ir pieejams četrās apdares versijās – Base, Ridge, Active un Summit. Pašā vienkāršākajā Base versijā ar 1.6 litru dzinēju XV iegūstams jau par nieka 23 tūkstošiem EUR. Base komplektācijā nav LED starmešu, pie tiem tikt var tikai ar Ridge komplektāciju, par kuru jau nāksies šķirties no 27 tūkstošiem EUR. 2.0 dzinējs pieejams vienkāršākā Active komplektācijā par 28 tūkstošiem un pilnākajā Summit par 32 tūkstošiem. Summit komplektācija dod diezgan daudz, proti, elektriski regulējamu stikla lūku, ādas salonu, elektriski regulējamu vadītāja sēdekli un navigācijas sistēmu. 32 tūkstoši jau spekulē uz robežas, kad pirkuma izvēle jau vairs nav tik viennozīmīga.

Secinājumi

Pirms secinājumu sadaļas uzsākšanas es vēlreiz pārlasīju savu pirmās paaudzes XV izmēģinājumu un daudz nekas nav mainījies viedoklī. Auto ir palicis dārgāks. Protams, viss ir palicis dārgāks, bet mazais Subaru vairs nav tik konkurētspējīgs kā iepriekš un ne tikai cenas ziņā. Pati konkurence ir palikusi daudz plašāka, un XV neklāsies viegli. Tieši pirms raksta publikācijas sanāca braukt garām dīlera centram, kur stalti stāvēja jaunais XV, un atkārtoti secinu, ka auto ir izdevies patiesi glīts, formas ir patīkamas, klīrenss ir pat ļoti džipīgs, un tas šķiet arī paliek gala atzinums. XV ir laba, moderna un nu jau izskatīga alternatīva Eiropā ražotajiem kompaktajiem SUV, auto ar kārtīgu pilnpiedziņu, bet vāju dzinēju. Tik lūdzu, ļoti lūdzu – nomainiet tos diskus.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Uldis M.
27.04.2018 08:53

Subaru kopumā man patīk, bet par XV man ir nedaudz dalītas jūtas. Tehniski man XV ļoti patīk – jo pati koncepcija ir ļoti aktuāla, gluži kā nolasot visas vidējā autovadītāja prasības – Nepārāk liels, nepārāk smags, ar paaugstinātu sēdpozīciju, ar lielisku pārgājamību, ar pietiekamu ietilpību u.t.t. Bet kaut kas tik un tā mani no šī auto atgrūž… laikam kopējais dizains! Nu nav līdz galam harmonijas šajā dizainā. Tad jau jaunie Forester izskatās labāk… Jaunā modeļa salons man patīk, izņemot vienu vietu – pustukšās analogās skalas… Par tām ir jāaizmirst tāpat kā par CD matricām! Nu nemaksā taču tik dārgi viens vidēja izmēra displejs… pieļauju ka no ražošanas viedokļa uzražot komplicēto paneļa mehānismu ar kustīgām bultiņām, fona apgaismojumiem un dažādiem indikatoru caurumiem ir sarežģītāk un materiālos dārgāk, nekā vienu ekrānu… Tas paver arī iespēju auto padarīt vienlīdz ērti lietojamu visos okeāna krastos, jo displejs vienlīdz labi var rādīt Jūdzes vai kilometrus, kamēr analogajā skalā iestrādātās atzīmes uzliek zīmogu auto izcelsmes valstij… Diski, mjā… Pilnībā piekrītu Mārim. Iespējams tieši disku dēļ man šis auto tā arī nav līdz galam spējis iepatikties. Interesants fakts, aptuveni pirms mēneša braucot pa krasta ielu – pa gabalu sajaucu attālāk aizmugurē braucošā XV dienasgaitas ar Teslu! Nodomāju… Read more »

Kartupelis3
27.04.2018 10:21

OMG vēlviens krosovera apskats..

Uldis M.
27.04.2018 10:50
Reply to  Kartupelis3

A ko? Pēdējo gadu populārākais auto segments…

x
27.04.2018 10:40

kas domāts ar optiku – visas stikla detaļas, lukturu un logu stikli?

WTF
27.04.2018 12:06

Manuprāt, tīri izdevies auto, marka arī Latvijā iecienīta un cena ir laba. Piemēram, tāds konkurents kā Mazda CX5 maksā dārgāk, kamēr XV varētu būt uzticamāks un labāks ottreizējā tirgū. Bet, protams, tikko atjaunotais Outback ir kārdinošākais variants no visiem subaru – praktisks, gana liels un arī nav vairs tik garlaicīgs kā pirms feislifta modelis.

Oskars Kalniņš
28.04.2018 14:00

Sūds