Kursors izmēģina Subaru Levorg ar EyeSight sistēmu

Fotogrāfs: Rolands Jaunalksnis

29

Tikai retos izņēmumos auto ir paliekoša vērtība. Tajos izņēmumos iekļautie auto nereti ir ļoti dārgi un ekskluzīvi vai ļoti specifiski un ikdienā neizmantojami. Tas ir viens no iemesliem, kāpēc uz ielām arvien vairāk mēs redzam garlaicīgus, pelēkus un vienveidīgus spēkratus. Tomēr, gandrīz katram no lielajiem auto ražotājiem portfelī ir pāris it kā pavisam ikdienišķi auto, kas tomēr izceļas uz pārējo fona un tas vismaz man dod mierinājumu, ka šī pasaule neiet uz pilnīgu individualitātes iznīcību. Tomēr, ja jūs savu izvēli izvērtētu pilnībā, saskartos ar skarbo patiesību, kuru no paša sākuma ir pat grūti pieņemt – izvēle nekad nav bijusi īsti jūsu, tu visu laiku esi bijis ķīlnieks. Kaut tikai televīzijas, reklāmas bukletu, paziņu ieteikumu, bet tomēr ķīlnieks, kur tavas domas un izvēle nekad nav bijusi tīra, vienmēr ir kāds traucēklis. Ražotāji ar lielāku mārketinga budžetu, tev pavisam nepamanot, izvēli jau ir izdarījuši tavā vietā, kamēr tu dzīvo ilūzijā, ka, piemēram, šo golfiņu izvēlējies pats. Cerams, ne vienmēr.

Reklāma

Subaru Levorg nav jauns auto un gan es, gan Kristaps jau paspējām izmēģināt šo auto pirms gada. Neskatoties uz salīdzinoši vājajiem dzinēja parametriem, man tas auto patiešām patika. Patika aura, sportiskās īpašības, dizains un es Levorg atzinu par diezgan labu jaunas ģimenes auto ar odziņu. Es toreiz pat salīdzinošo vienkāršību atzinu par labu esam, kamēr pieejamā cena ap 30 tūkstošiem EUR un mūsdienīgais dizains gāja roku rokā, lai nebūtu jāizvēlas garlaicīgāki auto, it īpaši, ja ir nepieciešama visu riteņu piedziņa.

Kopš pagājušā gada rudens Levorg ir palicis gudrāks un tāpat kā lielākais brālis Outback tiek jau standarta komplektācijā aprīkots ar Subaru EyeSight sistēmu. Subaru pat skaļi sauc, ka EyeSight ir pasaulē labākā auto vadīšanas drošības tehnoloģija. EyeSight piedāvā divu veidu tehnoloģijas: auto vadīšanas atbalsta tehnoloģija, kas palīdz vērot, kas notiek uz ceļa, un sadursmes novēršanas tehnoloģija, kas palīdz rīkoties, lai nepieļautu sadursmi. Kristaps gan diezgan detalizēti jau ir runājis par EyeSight savā Subaru Outback apskatā, tomēr es vieglās niansēs vēlreiz pieskaršos šai tēmai, bet no sava redzējuma puses.

Pateicoties EyeSight, Levorg tagad ir pieejama adaptīvā kruīza kontrole, kura pielāgo ātrumu, lai saglabātu noteiktu distanci līdz priekšā braucošajam automobilim. Sistēma liekus komentārus īsti neprasa un strādā pilnīgi adekvāti. Es pie adaptīvā kruīza esmu tik ļoti pieradis, ka man grūti ir iedomāties ikdienu bez tā. Levorg “acis” atpazīst gan pašu priekšā esošo auto, gan arī tā bremžu ugunis un sistēma darbojas līdz 180 km/h. Pietiekami pat autobāņiem.

Ir pieejams brīdinājums par nestabilu braukšanu un joslu līniju šķērsošanu gan ar skaņas, gan gaismas indikatora palīdzību, kas gan darbojas tikai, ja pārvietojies ar ātrumu virs 60 km/h. Godīgi teikšu, šo ražotāja izvēli nesaprotu. Skarbā statistika Latvijā rāda to, ka lielākā daļa negadījumu notiek pilsētā un ātrumā līdz 50 km/h un ļoti liela daļa avāriju ir saistīta tieši ar joslu maiņu, neuzmanību un nepamanīšanu, aklajām zonām, tādēļ es noteikti sistēmu programmētu un mazāku ātrumu.

Lieta, ko es atzinu par patiesi vērtīgu, ir pavisam triviāla, bet neesmu saskāries ar neko tādu nevienā premium ražotāja automašīnā – dubults brīdinājums par priekšā esošā auto kustības uzsākšanu. Skan dikti vienkārši, vai ne? Ar, piemēram, Audi un BMW ir tā, ka tiec brīdināts, ja ir ne tikai aktivizēta kruīza funkcija, bet arī tas ieslēgts. Lēnos ātrumos tas saucas par sastrēgumu asistentu un sistēma tevi brīdina ar indikāciju panelī, ko ir ļoti viegli nepamanīt un sāksi savu taisnvirziena kustību ar aizmugurē stāvošā auto taures palīdzību. Subaru ir gājis mazliet tālāk, kruīza sistēma ir tikai jāieslēdz un pat nav jāaktivizē, lai sastrēgumā tiktu saņemta ne tikai vizuālā indikācija, bet arī tiek padots skaņas signāls, lai beidzot acis tiktu paceltas no viedierīces tavās rokās un uzmanība koncentrēta uz satiksmi. Eleganti!

Pirmssadursmes bremžu palīgsistēma, manuprāt, ir pārāk jūtīga un jūtības pakāpi nav iespējas regulēt. Dinamiski braucot, sistēma mani vairākas reizes “apturēja”, aktivizējot bremzes. Savukārt, gāzes pedāļa kontrole gan ir ļoti adekvāta, piemēram, kad EyeSight priekšā pamana šķērsli, un tu atpakaļgaitas vietā ieslēdz priekšgaitas pārnesumu, kontroles sistēma raida vairākus īsus skaņas signālus, ieslēdz brīdinājuma lampiņu un samazina dzinēja jaudu, lai palīdzētu tev izvairīties no sadursmes. Vairākas reizes mēģināju izprovocēt sistēmas darbību un izdevās – ļoti labi.

Joslas ievērošanas palīgsistēma arī nav nekāds jaunums un ļoti palīdz uz šosejām. Palīgsistēma ar stereokameras palīdzību monitorē joslu marķējumu un pamana, ja automobilis sāk novirzīties no savas braukšanas joslas un pie ātruma aptuveni 65 km/h vai lielāka arī veic stūres korekcijas. Šai sistēma ir viens milzīgs pluss un arī viens mīnuss. Pie mīnusa ir atkal sistēmas jūtība, kas nav regulējama. Es vienmēr visiem izmēģinājuma auto drošības sistēmas uzlieku uz pašu jūtīgāko režīmu, lai pilnvērtīgi varētu novērtēt to darbību, tomēr, Levorg gadījumā pārlieku lielā jūtība tik ļoti kaitināja, ka es pat sistēmu atslēdzu. Braucot pa standarta viduvējā stāvokļa Latvijas ceļiem, kur ceļa stāvoklis tuvu nomalei ir dikti bēdīgs, tādēļ lielākā daļa vadītāju izvēlas braukt mazliet tuvāk vidējam sadalošajam horizontālajam ceļa apzīmējuma. Dēļ tā visu laiku tiku brīdināts ar kaitinošu pīkstienu un stūres vibrāciju. Tomēr, paragrāfu es gribu noslēgt ar uzslavu, proti, pilnīgi visiem ar joslu asistentu aprīkotajiem auto, ar kuriem es esmu saskāries, sistēma strādā tikai tad, ja kameras spēj nolasīt horizontālos ceļa apzīmējums abās ceļa pusēs. Varat jau noprast, ka uz lielākās daļas Latvijas ceļu sistēma vienkārši nestrādās, jo labās ceļa līnijas pirms nomales praktiski nav vispār. Levorg EyeSight spēj darboties arī tad, ja redz tikai vidējo līniju un stūres korekcijas veic pa labi nost no tās. Protams, pašam būs jāpiestūrē atpakaļ no ceļa nomales. Bravo.

Tehniski automašīnā nekas nav mainījies. Levorg, vēljoprojām, pie mums ir pieejams tikai ar vienu dzinēju, proti, 1.6 litru tiešās iesmidzināšanas turbodzinēju, protams, tas ir boxer dzinējs un piedāvā 170 Zs (250 Nm) jaudu. Ātrumkārbas izvēle arī ir tikai viena – Lineartronic bezpkāpju variators ar skriemeļa un ķēdes piedziņu, motorollera zāģēšana mazliet klusākā veidolā. Auto pieejams tikai ar simetrisko pilnpiedziņu.

Subaru pēdējos gados ir pamatīgi piestrādājis pie auto kvalitātes un Levorg būvējums atstāj labu iespaidu. Dizains nav garlaicīgs un salonā atrasties ir ļoti patīkami. Pagājušo izmēģinājuma braucienu ar Levorg es pavadīju principā Rīgā, šoreiz izmēģinājums bija pat trīs dienas, kuru laikā izmantoju izdevību aizdoties uz laukiem, kur ceļa segums ir tāds kāds ir. Auto ir diezgan zems ar sportisku balstiekārtu un pilnīgi noteikti ir atrasts labs balanss starp stingrību un komfortu. Ir pat vairāk, mani mazliet izbrīna, kā ir panākts efekts, ka tik ļoti savāktam un stingram auto ir tik patīkami komfortabla gaita. Auto ir stingrs, bet netiec dauzīts pa bedrēm un ceļa nelīdzenumiem. Tomēr, tas viss mainās, ātrumam pieaugot. Pie 90 km/h uz valsts reģionālajiem autoceļiem, kur tevi visu laika pavada ieplakas un bedres, īsais amortizatoru gājiens rezultēja pie auto lēkāšanas. Pat par izmēru vai diviem mazāki riteņu diski neglābtu situāciju. Auto nav pa stingru, bet pārlieku īsais amortizatoru gājiens, kas auto pietiekami neizšūpo, ātri nogurdina. Vienu brīdi man pat šķita, ka visi četri riteņi atrāvās no zemes vienā dziļākā ceļa ieplakā. “Piezemēšanās” bija ļoti mugurai nepatīkama. Tātad nākas secināt, ka auto paredzēts labiem un viduvējiem ceļiem, ja pametīsiet lielās pilsētas, lai daudz pārvietotos pa reģionālajiem Latvijas ceļiem, tad kaut kas būtu balstiekārtā jāuzlabo.

Cilvēki saka, ka vācu auto ir labi būvēti, itāļu auto ir ātri, indiešu auto ir lēti un krievu auto ir nekvalitatīvi. Kādi tad ir japāņu auto? Es teiktu, ka ar raksturu. Man personīgi ir nepieciešams auto ar raksturu un odziņu un es, droši vien, sevi nourbtu galvā, ja man ikdienā būtu jāpārvietojas ar garlaicīgu auto. Levorg parametri varbūt ir mazliet garlaicīgi, bet auto raksturs kompensē lielu daļu nepilnību.

Man patika:
  • Auto būves kvalitāte
  • Mazā dzinēja dinamika

Man nepatika:
  • Balstiekārtas darbība šosejas ātrumā
  • Pārlieku jūtīgās drošības sistēmas
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
29 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Uldis M.
11.04.2017 15:23

Pēdējai rindkopai pilnībā piekrītu. Es arī pret garlaicīgiem pārvietošanās līdzekļiem no punkta A uz punktu B. Mūsu rutīnas pilnā ikdiena jau tāpat ir nomācoši pelēka, auto ar raksturu kas sniedz pozitīvas emocijas, to vismaz nedaudz kompensē.
par konkrēto auto man ir divējāds viedoklis. Tas ir ļoti simpātisks un foršs universālis, bet… seko bet – ja reiz universāļa tipa virsbūve, tad labāk paaugstinātais, tātad labāk Outback! Jo levorg ir nedaudz par zemu un sportisku universāļa virsbūvei. Tam labi piestāvētu Sedana virsbūve, un tas būtu kā WRX “parastā” versija, bet zems universālis man šķiet ne īsti šis ne tas.

x
11.04.2017 15:30
Reply to  Uldis M.

zems universālis nav domāts valstīm, kas nespēj uzturēt braukšanas kārtībā asfaltētos ceļus (pa kuriem ar tiem brauc 95% nobraukuma), tiem ir cits mērķa tirgus….

x
11.04.2017 15:49
Reply to  Uldis M.

un par sedanu – daļai cilvēku tas liekas ne šis, ne tas.
ne mantas saliksi kā universālā, nedz arī kompakts.

sedani ir populāri Āzijā, kur cilvēki pērk mazauto tieši sedana virsbūvē, jo tie atgādina lielo bosu tačkas mērogā. Vismaz agrāk, pims lielā iksu un tmldz. buma. Nu, tagad – sandero))

Kristaps Skutelis
11.04.2017 16:30
Reply to  Uldis M.

Outback ir jūtami lielāks auto (man Levorgā galva griestos dūrās), taču arī maksā savus 5-10k eiro vairāk un tā ir visnotaļ jūtama starpība.

x
11.04.2017 15:24

>redzam garlaicīgus, pelēkus un vienveidīgus spēkratus

spēkrats – specifisks policijas hronikas termins, kas apzīmē CSNg iesaistītu auto.

Krotow
12.04.2017 21:45
Reply to  x

Gribētos kādreiz ieraudzīt arī vājratu.

x
14.04.2017 12:48
Reply to  Krotow

skaties apdrošinātāju tāmēs – kam lielāki postījumu, tas vājrats)

Skābene
11.04.2017 16:03

Cik rij tas mazais nīkulis!? Ir vispār jēga no 1,6? Jeb motors mazāks, jaudas mazāk, bet apetīte kā 2litrīgajam!? Varbūt šitādam jāliek dīzelis!?

Maris Gaugers
12.04.2017 08:13
Reply to  Skābene

Ir jēga, jo pilsētai dinamikas ir atliku likām. Patēriņš gan varēja būt mazāks, man sanāca vidēji ap 9

anonymous rant
11.04.2017 16:35

Tas salons… ārprāts, tas izskatās kā nu apmēram vismaz 10 gadus vecs, ja ne vairāk, ļoti daudzas detaļas atgādina kaut kādu Avensis 2003 gada.. Pat ja funkcionalitātes ziņā tur it ka ir 2017, izskata ziņā tas vairāk atgādina iepriekšējo dekādi.
Skatoties uz Subaru pēdējos gados vispār rodas iespaids, ka viņu izstrādātāju komandai kapitāli trūkst kapitāla. Samocīti dizaina elementi, iestrēguši tehnoloģiskie risinājumi.. Ja reiz Subaru varēja lepoties ar ātriem auto par pieejamu cenu, turklāt starp japāņiem tiem arī bija visai progresīvs dizains, tad tagad viss ir citādi- Toyota un Honda turpina savu futūristisko dizaina ceļu, Korejieši veiksmīgi atsit un skrien pakaļ… a Subaru- ļoti samocīts dizains, nekādas harmonijas elementu salaidumos, tāda sajūta, ka katru plakni dizainējis atsviešķs students, un tad beigās masters ar otu davilcis ko nu varējis. Tas pats arī salonā… šausmas!
Pilnīgi vienalga par auto gaitas īpašībām, ja tas izskatās šādi!

Kristaps Skutelis
11.04.2017 16:47
Reply to  anonymous rant

Parādi man kaut vienu japāņu veidotu auto, kurā ir moderns interjers un mūsdienām atbilstoša borta datora lietotāja saskarne. Jā, japāņi varbūt prot salikt kopā auto tā, ka tie neizbirst pirmajos 200 000 kilometros, taču interjerus veidot vēl nav iemācījušies. Tas pats Hyundai ar katru gadu šajā ziņā progresē tā, ka visiem aiz pārsteiguma mutes vaļā.

Skābene
11.04.2017 16:59

Lexus, Nissan GTR, Infinity, Acura! Tur viss ar salonu kārtībā! Bet Imprezai, kas palietota 20k kilometru jau ir apbružāta, no durvju rokturu plastmasas jau nolobījusies alumīnija krāsa un cauri spīd melna plastmasa! Ja vēl trasē skaties kā tas auto iet ar vaļā muti, tad atverot durvis un aplūkojot salonu tik pat ātri tās durvis aizcērt ciet un nodomā, ka ar tādu grabažu jau nu toč nebrauksi!

Kristaps Skutelis
11.04.2017 17:10
Reply to  Skābene

Es vairāk biju domājis par vizuāli estētisko nevis praktisko pusi. Es, kad pagājušajā gadā, daudz izbraucos ar visādiem Lexus modeļiem, biju pamatīgi vīlies, ka arī dārgajā Lexus galā interjeri vismaz vizuāil ir gadus padsmit aiz vāciešiem. Un tās multimediju sistēmas vispār kaut kāda vēl tālāka pagātne.

Tādā ziņā šis Levorg ir vēl pavisam glīts. No ārpuses pavisam noteikti. Salonā salīdzinot ar Subaru iepriekšējiem modeļiem arī ir jūtami labāk, bet, protams, ne tuvu konkurentu sniegumam.

anonymous rant
11.04.2017 17:41

Par salonu Tev taisnība, tur visi japāņi feilo, bet eksterjera dizains- nu citi tomēr ir progresējuši, kamēr Subaru izskatās ļoti aizsēdējies vecos rasējumos.

🚶🏻
12.04.2017 20:12

Un sadi tiek uzsverts auto “negarlaicigums” salidzinajuma ar citiem auto?

Kristaps Skutelis
12.04.2017 21:11
Reply to  🚶🏻

Par negarlaicīgumu rakstīja Māris un pieņemu, ka tas ir vairāk par gaitas īpašībām.

Jānis Dāboliņš
11.04.2017 20:13

Tā Subāru mazā “fortočka”, kā žigulim, man nogalina apetīti braukt ar šo auto…

x
12.04.2017 09:00

fortočka nav tikai žigulim un subāram – tev nepatiktu arī f40, aventador, panamera, macan utt……bet žigulim fortočka vismaz bija ar praktisku pielietojumu – varēja pavērt, nevis tikai lai samazinātu nolaižamā/paceļamā stikla daudzumu.

edgku
12.04.2017 10:14

LOL, cik daži ir jūtīgi… :D

Edmunds
12.04.2017 17:17

Ļoti nesmuks, lai neteiktu vairāk, auto !

🚶🏻
12.04.2017 19:55

Vai sis subaru tiesam negrab braucot pa brugetam ielam, vai pari tramvaja sliedem? Ka ir ar cela troksniem? Cik ir braukts ar jaunajiem subaru tad skanas izolacija un grabesana ir maigi izsakoties drausmīga.

Kristaps Skutelis
12.04.2017 21:09
Reply to  🚶🏻

Mana pieredze ar Subaru rāda, ka tie nav tie klusākie auto. STI gadījumā tas nav baigais trūkums, jo ir jāgāž un nav laika sarunām, tad Subaru klāsta utilitārajiem modeļiem tas ir nogurdinoši. Ar gadiem gan paliek labāk un auto nopako labāk. Man šajā ziņā nebija būtisku pretenziju pret Forester un Outback. Nav S klases Merša klusums un miers, bet nav arī pavisam nekomfortabls troksnis.

🚶🏻
13.04.2017 19:29

Paga kura gada outback?
Nu 2015 gada foresters ir pilnigs zigulis, salona troksnu limenis ir augstaks pat par kkadu golfu, vispar biju soka piekare cieta, viss grab, sajutas ka tiesam braucot ar kkadu dusteru, tik cik adas salons un pogu vairak.
Ar s klasi pat nav iespejams salidzinat, man pat liekas ka quasqais ir klusaks.
Kas vispar no subaru paslaik ir tads, kas domats komfortam?

Kristaps Skutelis
13.04.2017 19:37
Reply to  🚶🏻

Es runāju par aktuālajiem Outback un Forester. Konkrēti Forester piekare uz draņķīga asfalta seguma mani pārsteidza – lieliski aprij visus nelīdzenumus un ļauj braukt pietiekami komfortabli.

🚶🏻
14.04.2017 09:02

Nu 2017 gada vaitad ir jauns foresters? 2015=2016 gada. Un tas bija zigulis, nezinu kadi ir tavi kriteriji, bet neka komfortabla tur tiesam nebija.

Kristaps Skutelis
14.04.2017 09:30
Reply to  🚶🏻

Tad mums ir dažāda izpratne par to, kas ir un kas nav normāli braucams auto.

Lai mēģinātu sinhronizēt abu pieredzes, lūdzu, nosauc savu 3 ērtāko/komfortablāko un tieši pretēji – briesmīgāko auto topu.

🚶🏻
14.04.2017 18:56

Oj ir braukts ar daudz un dazadiem auto no komfortablajiem varu nosaukt aktualo touareg, lai gan ieprieksejais ari ir ok (ikdienas auto), 7serija nezinu kura virsbuve, gads skiet bija 2014 katra zina auto bija vel ar rupnicas garantiju, vai ta bija nupat beigusies. Vel no tadiem daudz brauktiem auto varu minet audi a6 c7 vispar audi mana ipasuma ir bijusi daudz sakot no 90 quattro, ir bijusi ari opel, vispar paslaik Tev varu nosaukt tos auto ar kuriem parvietos un ir braukts ilgaku laiku, ir braukts ari ar s klasi, bija forsi bet isti vairs neatceros, kā😀 Un no sliktiem auto varu nosaukt tikai pajaunos, izlaižot nomas auto jo ir braukts ar visadiem koltiem, citroniem un pezo. Katra zina nepatika foresters, quasqais, un jauna mazda6, protams sie ir citas klases auto, bet es uzskatu ka labak piemaksat par tiguan, neka pirkt quasqai, ar siem sanakt braukt biezi. Vidpar jau biezi visu nosaka cena, bet saja gadijuma ja runajam par subaru, tad konkreti foresters bija skalaks salona un grabeja vairak, ka vecs teiksim a6 c5, lai ari c5 ir videjas vai kadas tur klases sedans, tas tomer ir dinozaurs un ja sads auto ir komfortablaks, tad izsti nesaprotu/neredzu jegu braukt ar… Read more »

Kristaps Skutelis
15.04.2017 09:17
Reply to  🚶🏻

Kā jau pats minēji, Touareg, 7er un A6 īsti nav tieši salīdzināmi ar Foresteru.

Es pats braucu ar pavecu (2008. gada) Volvo S60 un bieži vien izbraucot ar jaunākiem (vienkāršajiem) auto secinu, ka manam večukam ir labāka skaņas izolācija un vispār Volvo šķiet pamatīgāk uzbūvēts. Tik vien tas, ka morāli novecojis auto, kurā nav spīguļu un grabuļu, kas ir pierasti jaunajos auto.

Dilemma “vecs krutāks vai jauns prastāks auto” ir mūžsena un jaunu auto pircēji parasti mēģina pieciest prastumu pretī liekot sarunas par to, ka auto vēl ir garantija un pat ja tas lūzīs (šajā gadījumā tam būtu jābūt retāk), to ražotājs ar dīlera rokām salabos. Es pats personīgi vēl neesmu spējis sev noskaidrot atbildi uz šo dilemmu :) Ar pliku Oktāviju braukt diez vai gribētu tikai tāpēc vien, ka auto jauns.

15.04.2017 10:59

No ārpuses jau ļoti skaists!