Ir auto, kuri uzreiz rada neviltotu interesi. Atceros kādu laiku atpakaļ tālraidī pirmo reizi ieraudzīju Subaru Levorg reklāmu, piecēlu muguru dīvānā uz priekšu, kā gaidījis kādu svarīgu paziņojumu un nodomāju vairākas lietas. Pirmkārt, ka beidzot Subaru ir nodevis skatījumam baudāmu reklāmu, nevis kā iepriekš centies slēpt neglītās iepriekšējās paaudzes Outback formas ar samuraju zobeniem un otrkārt, auto padevies vareni glīts. Kad reklāmas noslēgumā izskanēja skaļa tēze “jaudīgais 1.6 dzinējs”, atsēdos atpakaļ dīvānā ar nopūtu “ehh” un turpināju gaidīt reklāmu seansa beigas.

Ar to mana pirmā interese arī tika nogalināta. Atcerieties, ko es minēju par pirmo iespaidu iepriekšējā Subaru XV testā? Tas ir svarīgs un Subaru jau noteikti varēja to dzinēja jautājumu kā savādāk reklāmā iegrozīt, pasniegt caur puķēm, varbūt pat samelot. Brīdī, kad Kursors.lv patrons tika pie sava brauciena ar Levorgu jau kādu laiku atpakaļ, toreiz telefons tā arī palika uz galda un neuzgriezu Kristapa numuru ar tekstu “Eu, iedo’ izbraukt!”

Auto vēljoprojām simpatizēja, bet vairs ne tik ļoti , lai pats rautos uz testa braucienu, turklāt pietiekami šaurajā laika sprīdī, kas man ir pieejams testiem un rakstam, ir daudz citu uzmanības vērtu objektu. Līdz brīdim, kad ar mani sazinājās oficiālais Subaru pārstāvis AD REM Auto un piedāvāja uzlaboto XV un pēc tam arī Levorg, kam nešauboties piekritu un labi, ka tā.

2016-05-25-21.03

Latvija vispār ir savdabīgas auto izvēles zeme un cenšamies līdzināties vienlaikus zviedriem ar ielās patiešām populārajiem Volvo, cenšamies skriet pakaļ vāciešiem un lielā skaitā braukt ar dārgiem premium auto un arī neatpaliekam no itāļiem ar pietiekami lielu klāstu pavisam mazo auto. Kā saka – mazliet no katras kultūras, ne pa velti Rīgas ielas ir iesauktas par auto eksotiku.

Auto virsbūve, kura paliek arvien un arvien populārāka, noteikti ir tautā sauktais pikaps. Ja visa pārējā pasaule pikapu saprot kā džipu ar kravas kasti, tad mēs to saprotam kā universāļa tipa virsbūves auto. Un es pilnīgi noteikti pievienojos šai kategorijai, un, godīgi sakot, mazliet nesaprotu sedana tipa auto – ne viņš ir pietiekami liels, ne izskatīgs, lai izvēlētos pret kupeju. Pie tam kupejām nereti ir daudz lielāki bagāžas nodalījumi. Tāpēc manā ģimenē ir kupejas un universāla pārstāvji, sedanu izvēli atstājot neizvēlīgajiem. Un populāri Latvijā ir gan parasti universāļi, gan arī paaugstināti. Pēdējie lepojas ar relatīvi augstu cenu un mazu izvēli, bet tāpat ir iemantojuši pircēju sirdis.

Subaru Levorg ir vidējās klases universālis, kas ir Legacy turpinātājs un pilnīgi noteikti ir viens no visglītākajiem ne tikai savā cenu diapazonā, bet pilnīgi visā ģimenes auto klāstā. Ja par kvalitāti mēs salīdzinoši varētu padiskutēt, tad par vizuālo baudījumu noteikti diskusijas ir liekas.

Bet visupirms, kā jau ierasts, ķeramies pie auto tehniskās puses.

Kopā auto pieejamas trīs versijas, kas atšķiras tikai ar aprīkojuma pakāpēm – GT, GT-N un GT-S. Testa objekts ir GT-S, kam pamata atšķirības ir 18 collu lietie diski, elektriski atverama stikla lūka un labāki sēdekļi.

Levorg Eiropā ir pieejams tikai vienā dzinēja modifikācijā, ar manis augstāk pieminēto 1.6 litru benzīna dzinēju. Dzinējs gan galu galā izrādījās mazliet nopietnāks, kā sākumā šķita un ir jaunākais dzinējs boxer dzinēju klāstā, proti, tiešās iesmidzināšanas turbodzinējs DIT ar dzinēju kodu FB16. Japāņi savam tirgum ir, protams, pacentušies un piedāvā arī FA20F dzinēju, kurš ir uzlabots BRZ dzinējs – pilnībā pašu veidots 2 litru turbo dzinējs ar 300 zirgspēkiem. Uhh, šādu dzinēju noteikti Eiropa uzņemtu ar ovācijām.

Dēļ jaunā tipa dubultrites (twin-scroll)  turbokompresora dzinējs ir pietiekami zaļš ar daudz maz jēdzīgu jaudas un zema izmešu līmeņa līdzsvaru. Cipari nav spiedzošas sajūsmas vērti un mūsdienām varētu pat tik raksturoti kā zemi, proti maksimālā jauda ir 170 ZS pie 4800-5600 rpm un maksimālais griezes moments sasniedz 250 Nm pie 1800-4800 rpm. Nekliedzat no sajūsmas, vai ne? Par ne ļoti daudz EUR pēc garantijas beigām dzinēju ir iespēja vienkārši uzlabot līdz 200 ZS un 300 Nm un tad jau grāmatu tārpi pieri sarauktu līdz brilles uzkrīt uz deguna. Pagaidām viņi tikai nosvērti šķir nākamo lapu.

Tomēr ar visiem necilajiem rādītājiem Levorg ir dinamisks un paātrinās patīkami. Pietrūkst jaudas uz šosejas braukšanai mazliet virs atļautā ātruma, bet pilsētā ir pat ļoti pietiekami un lielāka jauda novestu pie nepatikšanām. Tomēr mazliet pietrūkst tipiskās boxer dzinēja bubināšanas, bet tā arī ir labojama lieta.

Auto ir visu četru riteņu disku bremzes ar alumīnija suportiem. Bremžu pretbloķēšanas sistēmas darbību uzlabo elektroniskā bremžu spēka sadale, kas izlīdzina bremzēšanas spēku starp priekšējām un aizmugures asīm, kad automašīnā ir vairāk bagāžas un avārijas situācijās palīgā nāk bremžu asistents. Bremzes ir labas, nopietnāk pievērt uzmanību tam nav nepieciešamības.

Tāpat kā lielākā daļa jauno Subaru, arī Levorg ir ticis pie Lineartronic bezpakāpju variatora transmisijas. Gandrīz tās pašas, kuru jau aprakstīju XV. Papildus Levorg var dižoties ar Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE) sistēmu, maina dzinēja un transmisijas regulējumus, pielāgojoties braukšanas stilam. Sistēma piedāvā divus atšķirīgus režīmus: Intelligent un Sport. Intelligent režīms piedāvā vienmērīgāku paātrinājumu, domājot par ekonomiju, turpretī Sport regulējums padara akseleratora pedāli daudz jūtīgāku un apraksts min, ka arī dzinēja darbība tiek optimizēta sportiskākai braukšanai. Manuprāt ir mazliet par maz jaudas uz auto masas fona, lai dzinēja optimizāciju varētu sajust, bet auto paliek asāks, par to šaubu nav ne mirkli.

2016-05-26-20.06

Levorg četru riteņu neatkarīgā balstiekārta ir veidota, lai samazinātu vibrāciju un triecienu ietekmi un to jūt. Auto noteikti nevarētu nosaukt par mīkstu un super komfortablu, bet ļoti nelīdzeno Rīgas ceļu balstiekārta absorbē vienkārši fenomenāli. Lai cik tas dīvaini izklausītos, balstiekārtas dēļ es tajā auto ieķēros arvien vairāk. Parasti tas ir dzinējs, skaņa un citi faktori, bet Levorg gadījumā tieši balstiekārtas nevainojamā darbība mani turpināja pārsteigt ar katru nobraukto kilometru. Ikdienā es pārvietojos vai nu ar ļoti zemu auto, kurš ir ļoti stingrs vai arī paaugstinātu un neviens no maniem auto nespēj absorbēt, teiksim, smago Krasta ielu kā to dara Subaru. Inženieri drīkst paņemt cepumu no plauktiņa, darbiņš paveikts izcili. Turklāt es izmēģināju auto arī pa piemājas pāris kilometru grants posmu un Gronholms mani uzreiz kaktā neliktu, arī tur Levorg jutās ļoti labi ar savām pat ļoti nepiemērotajām riepām.

Šeit ir ļoti labs pierādījums faktam – dzinējs nebūt nav pats noteicošais, lai auto sniegtu braukšanas prieku.

Manuālais režīms ar pārnesumu pārslēgšanas aiz stūres lāpstiņām ir absolūti savādāks kā pieredzēju iepriekš, ko negaidīju no bezpakāpju variatora transmisijas. Kaut šī nav divsajūgu sporta transmisija, kur robotizētā pārslēgšanās notiek zibenīgi, kārba ir pārsteidzoši atsaucīga. Kaitināja vienīgi Subaru uzbāzīga vēlme pašam slēgt ātrumus uz vienu vai otru pusi arī manuālajā režīmā.

Kā jau visi Subaru, arī Levorg ir aprīkots ar simetrisko pilnpiedziņu, kurai ir 60:40 sadalījums, tomēr sensori visu laiku monitorē ceļa apstākļus un pielāgojas, pārdalot jaudu starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem pastāvīgi.

Vēl pieminēšanas vērts ir degvielas patēriņš – kaut vairāk dinamiskā režīmā tika nobraukta bāka degvielas, manuprāt, patēriņš varēja būt saudzīgāks. Auto es atdevu ar aptuveni 11 litru vidējo patēriņu un mans cikls bija gan pilsēta, gan arī pietiekami daudz šosejas. Patēriņš noteikti nostabilizētos vēl pēc mēneša braukšanas, bet tāpat nedomāju, ka būtu diži zem 10, kas ir par daudz šādam dzinējam.

Levorg ir viena lieta, kas ir gan pluss, gan mīnuss – auto tevi visu laiku provocē braukt dinamiski un pārkāpt noteikumus. Ja tam auto arī Eiropā būtu pieejams 300 zirgspēku dzinulis, valsts budžets tiktu papildināts regulāri.

Tik ļoti aizrautīgi aprakstīju auto, ka pavisam aizmirsu parunāt par pašu galveno – auto eksterjeru. Jaunais Subaru virziens ir ļoti gaumīgs un Levorg ir padevies īpaši glīts. Asās šķautnes gan virsbūvei, gan lukturiem auto padara ļoti sportisku, ne pa velti arī reklāma uz auto vēsta “Real Sports Tourer”.  Kā divas izpūtēja izejas aizmugurē, tā starpdzesētāja atvere priekšējā haubē vismaz no malas cilvēkiem liek padomāt, kas tad īsti baro balto nezvēru. Vairāki kolēģi man prasīja par dzinēju Levorg un uzreiz jau minēja, ka noteikti ir ļoti jaudīgs. Tēls ir radīts pareizi, apsveicu. Lukturi ir moderni un ar LED tehnoloģiju aprīkoti. Pašas gaismas gan ir konvencionālas ksenonu.

Levorg nav apdalīts arī tehnoloģijās, auto ir bremžu asistents, tālo gaismu asistents un aklās zonas noteicējs, bezatslēgas piekļuves un iedarbināšanas sistēma, atpakaļskata kamera un citi labumi.

Ja mēs pievēršamies salonam, tad viss ir ļoti labi. Ļoti sportiska un ērta stūre liek justies kā sporta auto, nopietni. Viena no labākajām, kuru manas rokas ir apgrābstījusi. Vadības pogu izvietojums ir pārskatāms un ērts, tikai pašas pogas ir pārāk izvirzītas uz āru un dinamiski griežot stūres ratu var sanākt kaut ko saspaidīt. Vienīgi premium sajūtu atņemt pārlieku vienkāršās, plastmasīgās un pat mazliet grabošās ātrumu pārslēgšanas lāpstiņas aiz stūres.

2016-05-26-09.07

Sēdekļi ir ļoti izskatīgi un ērti. Ādas apdare ir mīksta un sēžamo un muguras daļu klāj perforēta āda, kura labāk elpo un neļauj tik ātri sasvīst vasarā. Sānu atbalsts mugurai ir ļoti labs, bet man prasītos arī sēžamo daļu mazliet padziļinātu. Saprotu, ka tas palielinātu sānu malu nolietojumu, bet kopējam sportiskajam tēlam tas nāktu tikai par labu. Viss salons ir izšūts ar ziliem diegiem un ir ļoti gaumīgi nostrādāts. Plastmasa ir mīksta un atstāj labu iespaidu, tik durvīs kaut kas nemitīgi un kaitinoši grabinās. Noteikti jāpievērš tam uzmanība, varbūt vienkārši kādi vadi nav pareizi ar mīksto lentu izolēti un skaras klāt virsbūvei. Sēdekļu apsildes pogas gan aizgūtas no deviņdesmito gadu auto, bet japāņi tās nevienā savā auto necenšas skaisti iekļaut kopējās dizaina līnijās.

Alumīnija pedāļu uzlikas kaut glītas, tomēr slapjā laikā diezgan slidenas un karbona stila apdare nav absolūts meistardarbs, bet tā tomēr ir piekasīšanās.

Vietas aizmugurē ir kā jau vidējās klases pārstāvī, priecē fakts, ka aizmugurē ir divas USB ligzdas papildus priekšā esošajām divām telefonu vai planšetes lādēšanai – nebūs jāspēlē akmens-šķēres-papīrīts pa to, kurš pirmais no ģimenes lādēs savās ierīces. Bagāžas nodalījuma plašums ir mazliet nepietiekošs lielai ģimenei, pamatā dziļuma dēļ, bet arī ratus tur brīvi varēju ielikt. Tas gan arī bija viss, kas tur ielīda. Levorg ir 60/40 proporcijā nolokāmi aizmugures sēdekļi, lai automašīnā varētu ievietot apjomīgākus un garākus priekšmetus, piemēram, golfa somu vai slēpes, kā arī ir papildu novietne zem bagāžas nodalījuma grīdas.

OK, ar mūziku ir totālas auzas. Tā kā man mūzika automobilī ir ļoti svarīga nianse, tad šeit ir vīlos diezgan pamatīgi. 7 collu skārienjūtīgā multimedijas saskarne  ir tāda pati, kā visos aktuālajos Subaru un nav pati vienkāršākā. Radio staciju saraksts ir tik maziņš, ka grūti ar pirkstu braucot trāpīt, meklēšanas pogas ir izvietotas speciālā papildus izvēlnē un STARLINK informācijas izklaides sistēma ir novecojusi un lēna. Īsti pat neredzu jēgu no telefona aplikācijas, kura nodod info multimediju sistēmai – tās iedarbināšana vien prasa pūles. Visu akcentēja arī fakts, ka šai sistēmai nav ierasta basa un augšu regulēšanas iespējas, viss ir jādara caur ekvailizeri, kas ir neērts un noteikti ne visiem saprotams. Pie tam iestatītie ekvailizera regulējumi nesaglabājās, katru reizi pēc iekāpšanas auto viss ir jādara no jauna.

Kaut auto ir aprīkots ar 12 skaļruņiem, pati mūzika ir vāja un pat saregulēta skan slikti. Lielākā skaļumā vēl vibrē priekšējo durvju apšuvumi. Šis noteikti nav Subaru jājamzirdziņš, inženieri kā izskatās pamata uzmanību pievērš braukšanas prieka radīšanai, kaut arī mūzika ir braukšanas prieks.

Levorg maksā sākot no 26 500 EUR GT versijā, GT-S maksā sākot no 30 tūkstošiem un konkrētais mazlietotais testa auto ir iegādājams akcijas cenā par mazliet vairāk kā 28 tūkstošiem EUR.

Lai nebūtu tā, ka apskatu noslēdzu uz negatīvas nots, bildīšu, ka paliku ļoti patīkami pārsteigts par auto. Balstiekārta mani vienkārši nopērk. Levorg man lika padomāt par sevi kā variantu ikdienas ģimenes auto, kad jaunākais ģimenes loceklis būs paaudzies. Būtu jāsagaida Levorg atjauninātā paaudze, kur domājams būs izlaboti daļa trūkumu un tad tas auto man personīgi paliks ļoti interesants.

Man patika:

  • Fenomenālā balstiekārtas darbība
  • Sportiskais tēls kā eksterjerā, tā interjerā
  • Cena un pieejamība tādas klases auto

Man nepatika:

  • Neadekvātais degvielas patēriņš
  • Mūzikas sistēmas kvalitāte
  • Mazliet grabošais salons

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

14
Leave a Reply

avatar
9 Comment threads
5 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
11 Comment authors
DzenisPurvaVelnsKristaps SkutelisdīzelisLaimonis laimisk Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

njā, 11 litri ir padaudz… tik pat cik mans 3l motors kombinētā režīmā :( un tie pat nav pāri 200 zirgiem…

Uldis M.
Guest
Uldis M.

Žēl ka pieejams tikai universāļa virsūves versijā… Jā, zinu – tā ir populārāka, bet man labāk patīk sedani, jo man nav nepieciešams lielais bagāžas nodalījums. Savukārt – ja reiz es nosvērtos par labu universāļa virsbūvei, tad izvēlētos Outback. Jo zemais universālis, manuprāt, ir diezgan bezjēdzīgs – kā savulaik Legacy universāļi. Outback taču arī ir pietiekoši stabils uz lielceļa, plus var iebraukt dziļāk mežā… Žēl ka mūsu platuma grādiem (oficeāli) ir paslīdējis garām jaunais Legacy (kurš štatos iznāca reizē ar jauno Outback – jau diezgan sen), kas manuprāt, ir vēl izskatīgāks par levorg. http://www.subaru.com/vehicles/legacy/index.html Latvijā gan vienu tādu mazlietotu ievesto AWD… Read more »

Māris Gaugers
Guest
Māris Gaugers

Subaru vispār jaunā paaudze ir wtf ar dzinējiem. Pieejami tikai divi dzinēji, dīzelis un 2.5 benzīns, kuram parametri ir gandrīz identiski Levorg un outback gadījumā ļoti vāji. Nav ne miņas no 3.0 vai 2.5 turbo. Bēdīgi

Ģirts Liepiņš
Guest
Ģirts Liepiņš

Braucu ar Levorg mēnesi. Rakstam var daļēji piekrist. Man vidējais patēriņš pa mēnesi 8,2. Braucu virs vidējā plūsmas ātruma. Grabēt nekas negrab. No starlink gaidīju vairāk, principā nav jēgas lietot. Skaņas kvalitāte , mani apmierina. Braukšanu izbaudu, vienīgi levorgam nepatīk “guļošie policisti “.

Rinalds Egle
Guest
Rinalds Egle

izklausās, ka no Subaru ir palikusi pāri vien piekare…

hibrīds
Guest
hibrīds

Izskatās, ka Subaru ir problēmas iekļauties eko normās!
Tad jau labāk ņemu toyotas hibrīdu ar 197zs nekā parodiju par rallija auto!

EdgKu
Guest
EdgKu

“dzinējs nebūt nav pats noteicošais, lai auto sniegtu braukšanas prieku” – šis, kaut tizli uzrakstīts, ir dziļi patiesi. :)

Laimonis laimisk
Guest
Laimonis laimisk

Ir teiciens, NEKAD NESAKI NEKAD, bet šoreiz gan teikšu… nekad neizvēlētos šo auto.

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Kāpēc?

Laimonis laimisk
Guest
Laimonis laimisk

Auto kvalitāte un bijušais sportiskais imidž ir zudis.

dīzelis
Guest
dīzelis

Kāpēc lai cilvēks pirktu tik nespējīgu pilnpiedziņas auto ar briesmīgu apetīti!? Ir citi pilnpiedziņas varianti ar dīzeļa dzinēju un iespaidīgākiem dinamikas rādītājiem un daudz pieticīgāku apetīti!

Kristaps Skutelis
Guest
Kristaps Skutelis

Piemērus studijā! :)

PurvaVelns
Guest
PurvaVelns

jā, es ar gribu redzēt piemērus!

Dzenis
Guest
Dzenis

Sveiki! Izvēlēsimies VAZ ražoto Ladu grantu, Ladu Kalinu, Ladu priotu vai Nivu. Laba granta ir smuks sedans (cena bāzes komplektācijā!) ir nieka 6700eur! Jauns, pilnīgi jauns auto no Krievijas! Ja uzstāda gāzes iekārtu, tad vairs nebūs jāuztraucas par degvielas cenu. Priekš šāda auto, vienam dzīvojot, ar algu virs 600eiro, bet zem 1000eiro pēc nodokļu nomaksas var iekrāt bez lielām grūtībām 3 gadu laikā. Protams, ja nav parādu, cilvēks māk sevi organizēt, plāno budžetu un ,vārdu sakot, ir taupīgs. Nevajag līzingā ņemt auto par trīdesmit tūkstošiem, nevar zināt vai visu laiku veiksies. Es nevienam neko neiesaku un nepiespiežu, šīs ir manas… Read more »