Web Analytics
More
    Reklāma

    Francijas pasts uzsācis testēt Michelin bezgaisa riepas savā piegādes autoparkā

    Jaunākie raksti

    Ik pa laikam kaut kur pavīd ideja un prototipi auto riepai, kuru nebūs nepieciešams piepumpēt, līdz ar to nevarēs arī pārdurt, un tā vienmēr būs lietojama. Šādu bezgaisa riepas modeli radījis uzņēmums Michelin, un tā šobrīd tiek pārbaudīta Francijas pasta autoparkā.

    Sākot ar 2023. gada jūniju trīs Citroën Jumpy piegādes auto modeļi ir aprīkoti ar Michelin Uptis bezgaisa riepām. Tas ir vidēja izmēra furgons, un norāda uz uzņēmuma mērķi šāda tipa riepas sākumā piedāvāt tieši komercdarbībai. Nekā citādi pasta piegādes mašīnas netiks ierobežotas, un tās sniegs svarīgu informāciju par riepu darbību dzīvē.

    Reklāma

    Līdz gada beigām ar Uptis tiks aprīkotas 40 mašīnas, kas kursēs maršrutā Francijas ziemeļos, netālu no robežas ar Beļģiju. Bezgaisa riepu struktūra ir balstīta uz elastīgām gumijas ribām (angliski fin), kas notur apaļo formu, kā arī tā vienmēr būs caurspīdīga.

    Michelin pagaidām neplāno Uptis piedāvāt plaša patēriņa tirgum, un šis ir tikai viens no pirmajiem lielajiem testiem, lai pārbaudītu riepu kaujas apstākļos īstajā dzīvē.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    32 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    digitalk
    06.07.2023 10:58

    pareizais virsraksts:
    Ar Francijas pasta palīdzību Michelin uzsācis testēt savas bezgaisa riepas.

    Last edited 9 months ago by digitalk
    Biteme
    06.07.2023 11:42

    Desmitiem gadus braucot ar auto, man tā arī nekad nav nācies saskarties ar pārdurtu/sabojātu riepu. Kāda pieredze citiem?

    Saprotams, ka pasta (patiesībā, jebkuram dienesta) auto kavēšanās radītās izmaksas ir gana būtisks faktors, lai liktu vadītājiem braukt ar mazāk komfortablām riepām (kā jau visām bezgaisa riepām). Privātajam transportam? Ja dzīvo pavisam bēdīgā apkaimē, kur ielas ir nosētas sasitām pudelēm, asiem akmeņiem vai raķešu atlūzām.

    LAN
    06.07.2023 18:43
    Reply to  Biteme

    Bija Siberling riepas – pa šoseju viss ok, taču grants segumā ātri paliek cauras, tādēļ arī sāku iegādāties aftermarket TPMS sensorus, jo auto oriģinālais netiešais mērījums saprata ka kaut kas nav labi tikai pēc rezerves riepas piemontēšanas…

    Hax
    06.07.2023 11:46

    Kā ar tādām braukt dubļos vai ziemā? Tās jau tikai dienvidvalstu lielpilsētām.

    Sergejs
    06.07.2023 12:30
    Reply to  Hax

    Kad šis bija izstrādes stādijā komentāros pieņēmām ka vaļēja mala ir demo variants un dzīvē būs ciet…
    Mūsu skārbajā realitātē ne rudeni ne ziemu nevajag, arī vasaras vējš gana sūdus piepūtīs lai sāktu kratīt.
    Bet nu mūsdienu inženieri ārpus ofisa neiet un tur ne ziemas ne dubļu ne putekļu ne citu drazu, cauru gadu kondicionēts gaiss. Tāpēc arī vaļējā mala netraucē laikam -).
    A, un laikam esmu pilnīgs lošara, pa visiem 25 gadiem stāža tā arī ne reizi neesmu veicis riepām apkopi, tikai mainu ziema/vasara un kad nodilst. Kas tagad būs?

    Biteme
    06.07.2023 12:46
    Reply to  Sergejs

    Iedosi bērnam kociņu, lai izbaksta akmeņus laukā un pēc tam apbalvosi ar salci/kino/braucienu)

    Sergejs
    06.07.2023 12:52
    Reply to  Biteme

    Un tad vēl kociņš zem tā akmeņa paliks iesprūdis, kā arī auto komplektācija ar kociņu un sīci jāpaplašina būs -)))
    Bet nu novembra/aprīļa rīts var visai interesanti sākties, kā jau te minēja

    digitalk
    06.07.2023 14:34
    Reply to  Sergejs

    Francijas ziemeļos zemākā temperatūra ir 4°C.

    Krotow
    06.07.2023 14:44
    Reply to  Sergejs

    Lai nobalansētu vibrācijas, vajadzēs 2 sīčus ar kociņiem.

    Sergejs
    06.07.2023 15:41
    Reply to  Krotow

    Tā jau būs superlux komplektācija -))

    Sergejs
    06.07.2023 12:47
    Reply to  Sergejs

    Par riepu apkopi tā ir atsauce uz gadu vecu rakstu par tādām riepām no Goodyear

    Skaks
    06.07.2023 13:41
    Reply to  Sergejs

    Tak es atvičaju, jebkurš kas saņem algu virs minimālās, sēž būrī un neko nejēdz. Ārā ir tikai bezpajumtnieku slānis. Tā es sapratu Sergeja rakstīto. Pie tam “es atvičaju”, ka Sergejs nespēs pierādīt savu rakstīto par mūsdienu inženieriem. Nav nekāds aizvainojums, vienkārši doma pārāk primitīva, bez nekādas konstruktīvās argumentācijas, ka sasmējos :)
    P.s. Atvičaju.

    Sergejs
    06.07.2023 15:12
    Reply to  Skaks

    Argumentācija elementāra. Ja tas inženieris būtu šīs riepas uzlicis savam auto un pabraucis ar tām ikdienā mūsu platuma grādos gadu tad viņš saskartos ar iekšā sasalušu sniegu, ledu, dubli u.t.t. un konstrukcija būtu savādāka.
    No personīgās dzīves piemērs šādu inženieru darbam: bija man reiz auto Hyundai Sonata kam saulessargam bija izvelkams pagarinājums. Rezultātā no sāna spīdoša saule neradija problēmu jo tas plastmasas sūdiņs ar 2 eur izmaksu novērsa šo problēmu. Ne nākamajos Hyundai modeļos ne VAG ar ko tagad braucu tādas fīčas vairs nav, saulessarga pietiek tikai līdz pusei sāna logam un jēgas no viņa nekādas. Braukt no rīta sanāk kāreiz tā ka saule spīd no sāna tieši acī. Sīkums protams un mūsdienīgiem advancētiem cilvēkiem tas nav traucējums, bet nu…
    Stāsts ir vairāk par to kad daudzas lietas tagad konstruē marketinga inženieri, tā lai izskatās baigi ineresanti un kruti, bet tas ka realitātē tas klibos uz visām kājām da kam tas interesē, kā tik publika noēd (tāpēc vajag lai spīd un laistās zilām gaismiņām) un naudu samaksā, pēc tam kaut grēka plūdi.

    Skaks
    06.07.2023 16:25
    Reply to  Sergejs

    Parāk dīvains piemērs salīdzinot divas dažādas lietas. Kā arī rakstā ir minēts, ka riepas tiek testētas. Līdz ar to, spekulēt var 360 grādos, bet patiesība būs zināma, kad šāda tipa riepas būs pieejamas jau brīvi. Ja ne brīvi, tad konkrētajiem gadījumiem, apstākļiem, nosacījumiem. Piemēram – loģistikas noliktavās, kur braukā uz elektriskajiem karikiem.

    Biteme
    06.07.2023 17:43
    Reply to  Skaks

    Noliktavās laikam gan iespēja pārdurt riepas arī nav tipiskā problēma…savukārt lai nomainītu riepas uz modernajām, droši vien vajadzēs tām paredzētus diskus (starp citu, raksts neko par to nemin jo ražotājs arī taupa pārsteigumu?) kas beigās izmaksā apaļu summiņu…bet kāds tam ieguvums? Aha, Michelin dokos atrodu: What is Uptis made of? Uptis is principally made of rubber, aluminum (for the wheel) and a new high-performance composite material referred to as “resin-embedded fiberglass.” Can the central aluminum structure be re-used once the rubber is worn or damaged? Yes No kā es (iespējams, nepareizi) secinu, ka disks šai riepai nebūs tas pats, ko jūs par lielu naudu nopirkāt savām zemprofila pneimatiskajām riepām. Nu, diezgan loģiski, ņemot vērā konstrukcijas īpatnības. Vecos diskus pārdosiet, pircēji atradīsies. Vai pagaidām nolieciet garāžā – ja nu tomēr nolemsiet braukt ar pneimatiskajām riepām. Par akmeņiem un ledu runājot, nevajag sasatraukties – Mišelīns par visu jau ir padomājis. Lasītajam ticēt. What will happen if some small stones or mud or snow get in between the structure of Uptis? The objective during the development of the commercial product is to test Uptis in all of these situations. Some preliminary tests show that stones, mud or ice/snow will not stay inside the… Read more »

    Gundars
    07.07.2023 10:03
    Reply to  Biteme

    Tieši tā – nepaliks iekšienē, bet izlidos ārā ar lodes ātrumu! Kāpēc fūrēm ir praktiski atteikušies no sadublētajiem riteņiem? Lai aizmugurējais nedabū ķieģeli vējstiklā, kurš iesprūdis starp dubultā riteņa riepām. A te – caurumiņu simtiem

    Gundars
    07.07.2023 09:59
    Reply to  Skaks

    Vot sākās, rada tehnoloģiju, kura paredzēta izteikti šauram pielietojumam. Tad kāpēc testē uz koplietošnas ceļiem, mašīnām, kuras braukā ikdienas satiksmē un barukā daudz? Ja jau tipa loģistikas noliktavām.
    Tāpat kā mārketinga apdziedātās “autopilota sistēmas”, kuras kā mega bonusu pasniedz, bet realitātē “tikai līdz 40km/h, konkrētās šosejās, ar cilvēka rokām tuvu stūrei, utt”. Mārketinga šļuras uzvaras gājiens pār inženieriem

    Gundars
    07.07.2023 09:52
    Reply to  Skaks

    Bet tieši tā jau ir, inženieru doma te ir pirmkursnieku līmenī. Paredzēts steriliem dienvidzemes pilsētu centriem. Jebkurš akmens uz jebkura ikdienas ceļa ielīpot tajās šķirbās un nākot ārā ar 10x centrbēdzes paātrinājumu nositīs ziloni, kur nu garāmgājēju. Tā ka tava ironija šoreiz ir pilnīgi nevietā

    Last edited 9 months ago by Gundars
    Krotow
    06.07.2023 14:35

    Cerams ka riepas komercversijā mala būs slēgta. Citādi tiešām tur salīdīs iekšā visi ceļa mēsli, grants, ledus utt. ar attiecīgu braukšanas “pieredzi” pēc tam.

    Skābene
    06.07.2023 16:10

    Ja nebrauks ātrāk par 70-80km/h, varbūt arī būs ok. Man pēc vizināšanās pa ziemas trasi sniegs sasala uz disku iekšmalām un kā brauca ātrāk par 90km/h tā sāka vibrēt! Gumijas caurumi ir pateicīga vide lai uzkrātos netīrumi un sāktos vibrācija! Būs arī interesanti, ja atstās mašīnu peļķē un peļķe pa nakti piesals! :D

    Elektriķis
    06.07.2023 17:22
    Reply to  Skābene

    Kur ir teikts ka riepu malas tiks atstātas vaļējas? Vai tā nav “ilustratīva” bilde, lai uzsvērtu konstrukcijas būtību?
    Tiesa, noslēdzot malas, sanāks tās pašas “gaisa” riepas. Tad jābūt kādam īpašam caurumam, pa kuru izplūst un ieplūst gaiss, bet ūdens un putekļi iekšā netiek.

    Biteme
    06.07.2023 17:30
    Reply to  Elektriķis

    Nu, nebūs tur pneimatiskās riepas – pavisam cits princips. Šīs bezgaisa riepas strādā kā apaļš režģis, kas uz nelīdzenumiem deformējas, absorbējot triecienu (cik nu tas to spēj), pneimatiskajai riepai kā amortizators strādā saspiests gaiss (vienkāršoti).

    Nosedzošās apmalītes būs slikto laika apstākļu papildaprīkojums, tas taču būtu jāsaprot)

    Krotow
    06.07.2023 17:54
    Reply to  Biteme

    Par papildus samaksu. Un reizi sezonā būs jāmaina.

    Elektriķis
    06.07.2023 21:19
    Reply to  Biteme

    Liels paldies ka paskaidroji ar ko šīs riepas atšķiras no pneimatiskajām, nebiju iedomājies :)

    Lapsis
    06.07.2023 20:54
    Reply to  Elektriķis

    Tak protams, vienkārši “pacanu” bars ienāca iepļūtīt. Tās riepu malas var nosegt kaut ar gumija slāni, vai ko tamlīdzīgu. Tikmēr tie kuri ar smadzenēm apdalīti jau paspēj savu žulti izlikt uz inženieriem. Kas liedz doties mācīties, kļūt par vienu no viņiem un radīt perfektu riepu ikvienam, vēlams tādu kura prot nomazgāt auto, uztaisīt ēst utt…,

    Krotow
    06.07.2023 22:59
    Reply to  Lapsis

    Un tu uzreiz tici ka ražotājs visu nosegs. Tās maliņas arī naudu maksā. Un ja pareizina uz miljardu riepu, reāli daudz. Pacani visu pareizi pateica.

    Lapsis
    07.07.2023 01:57
    Reply to  Krotow

    Nē Michelin ir tik “patups”, ka vispār nezin kas ir riepa, ko tā dara un vai tā ir jābalansē…
    Vaitad nezināji, ka tas ir viņu pirmais staaartuups, kikstarteris un piepīpētājs? 🤦‍♂️

    Gundars
    07.07.2023 10:12
    Reply to  Lapsis

    Var, var nosegt. Tikai kāpēc nenosedz, bet ākstās?
    Un palasi rakstā – “kā arī tā vienmēr būs caurspīdīga”….
    VW arī nav startaps, bet izrādās, ka dizā’lieluzņēmuma inženieri ilgi “optimizējušies” ar dīzļeprogrammatūru. jo tā lētāk.
    Ja malas nosegs, jēga gaisu aizst’\ata ar kilogramiem gumijas, kura aizveito gaisa spiedienu? Par maz gumijas p[asaulē ko pārstrādāt?

    Last edited 9 months ago by Gundars
    KKTK
    07.07.2023 11:05
    Reply to  Gundars

    BINGO! +1

    Skābene
    07.07.2023 09:14
    Reply to  Elektriķis

    Ar apmalīti tā riepa jau būs 3-4x smagāka par pneimatisko riepu un tērēs vairāk degvielu, lai aizbrauktu no punkta A uz punktu B.

    Gundars
    07.07.2023 10:08
    Reply to  Elektriķis

    Ir tāds caurums – saucās ventīlis. Tikai jēga tad no tiem papildus gumijas kilogramiem, ja principā aizstās gaisu, kurš dotajā gadījumā vienkārši nebūs ar spiedienu. Vai maz mums piedrazota pasaule ar gumiju? Vajag vēl vairāk? Tāpat kā ĒV akumulatori, kuri pēkšņi izrādās “īpaši zaļi”, jo tagad tāds trends

    Sjdhx
    06.07.2023 19:00

    Izbraucot Rīgu zobus nespēsi salasīt.

    Reklāma