Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektrotīkla bojājumus tagad var ērti pieteikt “Sadales tīkla” mājaslapā

    Jaunākie raksti

    Veicot regulārus elektrotīkla modernizācijas darbus, katru gadu samazinās AS “Sadales tīkls” elektrotīkla kopējais bojājumu skaits un atslēgumu ilgums, tomēr elektrotīklu pilnībā pasargāt no bojājumiem nav iespējams. Avārijas bojājumus elektrotīklā var radīt nelabvēlīgi laikapstākļi, saskarsme ar dzīvniekiem, arī dažādu saimniecisko darbu veicēju nejauši izraisīti bojājumi. Lai veicinātu efektīvu klienta un uzņēmuma saziņu, iedzīvotāji elektrotīkla bojājumus aicināti pieteikt “Sadales tīkla” mājaslapā www.sadalestikls.lv – ar jaunizveidota e-rīka palīdzību.

    Poga “Pieteikt bojājumu” atrodama “Sadales tīkla” mājaslapas pirmajā skatā, un to ir iespējams ērti izmantot arī viedtālrunī. Spiežot uz to, klients varēs izvēlēties ziņot par elektroapgādes pārtraukumu, sprieguma svārstībām vai pamanītiem “Sadales tīkla” infrastruktūras bojājumiem. Būtiski, ka bojājuma novēršanas gaitai klients pēcāk varēs sekot līdzi jau pazīstamajā digitālajā kartē (sadaļā “Pieteikumi”) – līdzās adresei būs redzams pieteiktā bojājuma statuss. Proti, klients varēs tikt informēts, kad pieteikums nodots meistariem, redzēt, ka meistari ir ceļā uz bojājuma vietu, ka jau notiek darbi vai pārliecināties, ka darbi ir pabeigti. Statusa informācija atjaunojas ik pēc 15 minūtēm.

    Reklāma

    Bojājuma pieteikšana un tālāka informācijas koordinēšana notiek 100% automatizēti. Integrācija ar uzņēmuma dispečervadības un citām sistēmām, kā arī digitālo karti nodrošina iespēju sekot bojājuma novēršanas statusam digitālajā kartē 24/7.

    “Jau vairāk nekā 99% ar “Sadales tīkla” pakalpojumiem saistīto darbību mūsu klienti veic pastāvīgi uzņēmuma e-vidē, un “Sadales tīkls” dara visu, lai ik solī piedāvātu arvien jaunus digitālus servisus. Bojājumu pieteikšana mājaslapā un iespēja digitālajā kartē sekot līdzi novēršanas gaitai ir nozīmīgs solis “Sadales tīkla” digitalizācijas ceļā un nebijis serviss komunālo pakalpojumu nozarē Latvijā. Kā liecina klientu pieredze, – lai mājaslapā pieteiktu elektrības pārrāvumu, nepieciešama aptuveni minūte laika. Klientu atbildīga attieksme un iesaiste infrastruktūras bojājumu atklāšanā, savukārt, ļaus “Sadales tīklam” ātrāk novērst avārijas situācijas un sniegt arvien kvalitatīvāku elektroapgādes pakalpojumu,” saka “Sadales tīkla” valdes locekle un klientu direktore Baiba Priedīte.

    Kopējais sadales elektrotīkla garums Latvijā sasniedz gandrīz 93 000 kilometru, tāpēc iespēja pieteikt bojājumus pakalpojuma sniedzēja mājaslapā 24/7 vairo operatīvu informācijas apmaiņu, palīdz atslogot zvanu centru un tādējādi ilgtermiņā arī optimizēt izmaksas. Tāpat sagaidāms, ka šis rīks sniegs pienesumu elektrotīkla uzturēšanā un elektroapgādes drošuma stiprināšanā, pateicoties plašākai sabiedrības līdzdalībai infrastruktūras defektu apzināšanā.

    Liela nozīme iespējai pieteikt bojājumu ne vien caur zvanu centru, bet arī digitāli, būs plašāku avārijas atslēgumu situācijās, kādas visbiežāk mēdz notikt vētru laikā. Pērn vairāk nekā ceturtdaļa visa gada garumā reģistrēto elektrotīkla bojājumu notika tieši nelabvēlīgu laikapstākļu ietekmē, gandrīz katrs piektais bojājums bijis saistīts ar dzīvnieku (visbiežāk putnu) izraisītiem elektroapgādes pārtraukumiem, bet aptuveni katrs 14. bojājums noticis trešo personu iejaukšanās dēļ – visbiežāk dažādiem saimniecisko darbu veicējiem netīšām bojājot elektrolīnijas ar specializēto tehniku.

    “Sadales tīkls” atgādina – ja mājoklī “pazūd” elektrība, pirmais solis, kas jāveic – jāpārbauda īpašuma “drošinātāji” – vai tie nav atslēgušies. Otrs solis – jāievada adrese digitālajā bojājumu kartē, kas atrodama www.sadalestikls.lv – iespējams, šis bojājums jau ir reģistrēts, tad to atkārtoti pieteikt nav nepieciešamības. Ja “drošinātāji” nav atslēgušies un bojājums kartē vēl nav reģistrēts – to var ērti pieteikt, izmantojot jauno e-rīku.

    Papildus klients var saņemt operatīvo informāciju par bojājumu viņa īpašumā, reģistrējot savu kontaktinformāciju (mobilā tālruņa numuru vai e-pastu) “Sadales tīkla” klientu portālā e-st.lv – tad e-pasts vai īsziņa tiks saņemta aptuveni 20 minūšu laikā pēc bojājuma fiksēšanas.

    Gadījumos, ja nav pieejams interneta savienojums, elektroapgādes pārtraukumu joprojām iespējams reģistrēt, zvanot uz “Sadales tīkla” bojājumu pieteikšanas tālruni 8404. Savukārt gadījumos, ja iedzīvotājs ir kļuvis par aculiecinieku bojājumam, kas var apdraudēt cilvēka dzīvību – piemēram, redzams pārrauts, dzirksteļojošs elektrolīnijas vads u.tml., ir nekavējoties jāsazinās ar glābšanas dienestiem, zvanot 112!

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    6 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Elektriķis
    19.04.2023 21:24

    Nu nez… šoziem, kad redzēju tuvumā ar koku pārrautus 20kV līnijas vadus, mēģināju šo pieteikt caur mājas lapu telefonā. “Uzkārās” divas reizes ļoti pazīstamās bildēs no Kursora “neesmu robots” un nekas cits neatlika kā zvanīt operatorei. Gribēju palīdzēt viņiem un sev, bet man stāstīja ka jāpārbauda drošinātāji…pēc kādām piecām stundām atbrauca un salāpīja.
    Varbūt pēc manas aurošanas ka tā pieteikšanas sistēma nekam neder, radījuši ko labāku?

    Skābene
    20.04.2023 08:27

    Man nekas nebija jāpiesaka, pazuda špannungs un 2min laikā atnāca SMS, ka viņi jau lietas kursā un strādā.

    KKTK
    20.04.2023 10:35
    Reply to  Skābene

    Jup, visur kur galā ir jaunie “ar elektrības vadu internetu sasaistītie” skaitītāji viņi momentā sajūt kur ir parrāvums.

    Krotow
    20.04.2023 14:26
    Reply to  KKTK

    Tur kur jaunie skaitītāji, tas tiešām darbojas. Lauku mājas pieslēgumam arī regulāri nāk SMS no Sadales tīkla par to ka bojājumus jau labo :)

    Elektriķis
    20.04.2023 11:10
    Reply to  Skābene

    Tāds paziņojums protams atnāk. Atnāk kopā ar solījumu, cik ilgā laikā sataisīs. Tad nāk nākošie ar pārceltiem sataisīšanas laikiem. Nav jau tik vienkārši atrast, kurā vietā vadi ir pušu, ja tie ir 10km garumā. Konkrēta norāde par vietu stipri palīdz. Es te rakstu par 20kV, nevis par vadiem aiz transformatora (0,4kV).
    Jau sen ir arī atslēgumu karte.

    Last edited 1 year ago by Elektriķis
    Bien Venidos
    23.04.2023 11:05

    Man jau 120 dienas ir ok ar elektrību. Vismaz tā saka Mikrotik kurš nav pie ups pieslēgts.
    Vislabākais gads bija 18,tikai 1x bija problēma. Katru pārrāvumu pierakstu Evernote, lai pēc tam var redzēt cik X pa gadu bija un cik ilgi. 2018 gads ar 1x uzvar.

    Reklāma