Reklāma

Volkswagen Multivan T7 – vai beidzot Mercedes-Benz ir konkurents?

Jaunākie raksti

Pebble pulksteņa radītājs vēlas piedāvāt mazāka izmēra Android viedtālruni

Kādreiz vēl Sony veidoja maza izmēra Android viedtālruņus ar flagmaņa cienīgu specifikāciju, bet nu gandrīz vienīgā iespēja tikt pie...

Arī LMT pagarina iespēju ukraiņu bēgļiem izmantot bezmaksas mobilos sakarus

LMT pagarina iespēju Ukrainas iedzīvotājiem, kuri atrodas Latvijas teritorijā, vēl uz 90 dienām turpināt izmantot bezmaksas mobilo sakaru pakalpojumus. “Jau...

“Moskvičs” atdzims uz ķīniešu radītas platformas

Jau iepriekš esam rakstījuši, ka Renault pilnībā atstāj Krievijas tirgu, savukārt Renault rūpnīca Maskavā tiks izmantota, lai tur atdzīvinātu...

Withings izziņo jaunu klasiska stila viedpulksteni ScanWatch Horizon ar 30 dienu darbības laiku

Zīmols Withings ir zināms ar dažādām elektroniskajām ierīcēm, kuras palīdz mums sekot līdzi savai veselībai. Tagad produktu klāstu papildinājis...

Audi jaunākajos modeļos tagad piedāvā Apple Music atbalstu

Vācu autoražotāja Audi mašīnu īpašnieki tagad var izmantot Apple Music pakalpojumus savu mašīnu multimediju sistēmā pa taisno, proti, nav...

Ar ko lai tā labi sāk 2022. gada auto izmēģinājuma grāmatu? Pareizi, ar pēdējo pagājušā gada braucienu ārpus Latvijas, lai aplūkotu kādu jaunumu. Kaut pats Multivan nav nekas jauns, ar septīto paaudzi tas ir radīts pilnīgi no jauna. Multivan ir pieaudzis un tam ir laiks pamest Transporter ģimeni.

Pamest Transporter ģimeni?

Iepriekšējais teikums noteikti radīja pāris jautājumus. Jā – ar septīto Multivan paaudzi auto pilnībā mēģina kļūt par ģimenes auto. Kā? Atdaloties no Transporter platformas. Iepriekšējās paaudzes VW komercauto busiņš jau ir diezgan sens, tas tiek ražots kopš 2009. gada, kad iznāca T5 modelis. T6, ko mēs pazīstam kā sestās paaudzes Transporter, ir T5 pirmā modernizācija. Iepriekšējais T6.1 ir T5 trešā modernizācija. Mēs tā kārtīgi apskatījām vairākas modernizētās T6.1 versijas – es gan apmeklēju prezentāciju Amsterdamā, gan arī 3 dienas Halifaksas apkārtē braucu un nakšņoju VW Multivan California kemperī, gan Kristaps izmēģināja īpašo Multivan Executive versiju. Kā saka – ir viedoklis. Un pavisam loģiski, ka tikām atkal uzaicināti uz Multivan T7 prezentāciju, jo mums taču ir viedoklis.

Kā lai tā labāk pasaka? Pats Multivan visās iepriekšējās paaudzēs nav ar neko īpašs – tā ir vienkārši Transporter vispasažieriskākā apdares versija. Atceramies, ka iepriekš šis VW komercauto dalījās tīra kravas Transporter, miksiņa Caravelle un pasažieru Multivan versijās. Multivan versija ir pieejama kopš 1985. gada, tātad auto ir pietiekami nopietna pieredze. Atceraties, ka minēju Multivan atdalīšanos no ģimenes? T7 Multivan vairs nav Transporter versija, ar septīto paaudzi Multivan ir neatkarīgs modelis paralēli T6.1 Transporter ģimenei. Ar uzsvaru uz paralēli. T7 Multivan vairs neizmanto Transporter platformu, un tagad ir konstruēts uz mums tik labi zināmās MQB platformas. MQB ir sastopams kā mazajam VW Polo, tā milzīgajam Škoda Kodiaq. MQB platformas izmantošana nes gan plusus, gan mīnusus. Viens no plusiem ir praktiski visas drošības fīčas – kopā 25 sistēmas.

Tehniskās nianses

Uzreiz jau līdīšu ārā no skapja, proti, T7 vairs nebūs pieejama manuālā kārba. Arī Multivan ir ticis pie “shift-by-wire”, tātad ātrumu pārslēgs vairs nav mehāniski savienots ar ātrumkārbu. Tā vietā vadības blokam tiek elektroniski pārsūtīts, kurš pārnesums ir izvēlēts. Tas dod vairāk vietas salonā, jo Volkswagen DSG kārba ir ne tikai vieglāka, bet arī izmēros jūtami mazāka. Un, protams, arī tāda nianse, ka vairs nav nepieciešama liela svira, lai pārslēgtu ātrumus. Tagad starp šoferi un pasažieri ir milzīgs plašums līdzīgi kā elektromašīnās. Ja kravas transportā manuālās kārbas ir un vēl būs pieprasītas kaut izmaksu dēļ, tad pasažieru transportā nepieciešamība pēc kloķa raustīšanas paliek arvien mazāka.

Pagaidām nebūs arī dīzelis. Tā vietā tiek piedāvāti vairāki benzīna dzinēju varianti un arī hibrīds. Pats vienkāršākais ir diezgan pazīstamais 1.5 litru TSI ar 136 Zs (220 Nm), nedaudz prasīgākie var izvēlēties 2.0 TSI ar 204 Zs (320 Nm), bet paši zaļākie var tikt pie eHybrid uzlādējamā hibrīda. eHybrid versijas Tiguan mēs izmēģinājām un atzinām par dikti labu. Šim dzinējam pamatā ir 1.4 litru benzīna dzinēja un elektromotors, kas dod 218 Zs (350 Nm) lielu kopējo jaudu, kas 2 tonnas smago auto iekustina diezgan pieklājīgi. Un līdz pat 50 kilometriem ar bateriju vien. Ar MQB apgūšanu ir nomesti 200 kg, kas arī ir vērā ņemams rādītājs. Jāatzīst gan, ka iepriekšējās versijas treknākais dīzelis bija jestrāks, bet tā jau ir pagātne. Dīzelis T7 versijai tiek plānots šī gada vidū. Hibrīdam ir sešu ātrumu DSG, bet visiem pārējiem ir jau ierastā septiņu ātrumu automātiskā ātrumkārba. Pilnpiedziņas vairs nav un nebūs.

Vai Mercedes-Benz V klasei beidzot ir konkurents?

Atkal jau jāatzīst, ka tā īsti iepriekš neviens nav centies. Un es nedomāju, ka Multivan pašmērķis ir sagādāt zobu sāpes V klasei, bet rezultāts ir tuvu. Ļoti tuvu. Ja jau Multivan T6.1 vairs neatgādināja busu koka kluča formā, tad T7 jau izskatās pavisam civils. Nē, nē – vēljoprojām mēs varam vērot lielas virsbūves auto, kurā var satilpināt lielāko daļu sievasmātes, kaut tagad auto ir zemāka šasija par priekštečiem. Platāka gan arī.

Dizains ir ieturēts jaunajās VW vadlīnijās, un T7 tāpat kā iepriekš ir pieejams arī pagarinātājā versijā, kas dod papildus bagāžas vietu. 20 cm gan neizklausās ļoti daudz, bet dod papildus 294 litrus bagāžas tilpuma. Cena par pagarināto virsbūvi svārstās ir ap 1500 EUR. Es ilgi neesmu dzirdējis finansiālu 20 cm vērtējumu.

T7 ir ticis pie pāris patīkamām ekstrām. Elektriskais bagāžnieks ir viena no tām. Un bonusā – tas ir atverams arī ar žestu palīdzību, tātad ar kājas pavicināšanu zem aizmugurējā bufera. Elektriskās sānu durvis nav jaunums, bet šoreiz arī tās var tik darbinātas ar žestu palīdzību.

Noteikti nesajauksiet Multivan ar Kangoo vai tamlīdzīgiem nu jau ģimenes auto. T7 āriene uzreiz pasaka,  kas šis ir par krokodilu. Jaunā priekšējā un aizmugurējā optika, pilna garuma LED līnija, pagarinātais priekšgals, slaidā sānu līnija, lieli riteņu diski – tas viss auto padara vizuāli mazāku. Divu virsbūves krāsu izvēle ir saglabājusies, ir nācis dažādu krāsu papildinājums, lai ik viens varētu atrast sev tīkamo. Arī gaiši zilā krāsa pavisam lieliem indivīdiem. Kopā ir pieejamas 14 krāsas – izvēlē apdalīts netiek neviens.

Interjers nav jauna lapaspuse, tā ir jauna grāmata

Interjera tēmu varējām turpināt arī iepriekšējā konkurences sadaļā, jo tas patiešām ir uzlabots. Augstāk pieminētā papildus vieta priekšpusē dod iespēju arī integrēt pāris inovācijas. Multivan viens no ballīšu trikiem ir galdiņš un krēsli, kurus var pagriezt uz abām pusēm. Tomēr galdiņš vienmēr ir bijis fiksēts un ierobežoti pieejams visiem pasažieriem. Tagad galdiņa mehānisms uzbūvēts no jauna un uztaisīts universāls. Pārbīdām mehānismu uz priekšpusi un tas kalpo kā lietu glabātuve priekšā sēdošajiem. Pārbīdām uz aizmuguri – tas pats aizmugurē sēdošajiem. Un papildus tam arī izvelkam ārā galdiņu, kurš var tikt lietots visā aizmugurējā daļā. Ērti, praktiski un pat ģeniāli.

Arī sēdekļi ir uzlaboti. Bez tā, ka priekšējie pasažieri tiek pie ventilācijas funkcijas, viss interjers beidzot ir pieejams ar ādas apdari. Vēl tik pietrūkst ventilācijas arī aizmugurējiem pasažieriem. Otrās un trešās rindas sēdekļi tagad ir vieglāki, tos var vieglāk izņemt un apgriezt pēc nepieciešamības. Interjers komplektējas kā sešvietīgs vai septiņvietīgs, proti, trešās rindas sēdeklis ir pasūtams divvietīgs vai trīsvietīgs. Kad pēdējais sēdeklis ir divvietīgs, tad ļoti ērti ir tikt klāt aizmugurējam bagāžas plauktam, kas ir ļoti praktiski ģimenes braucienos.

Panorāmas stikla lūka par 1000 EUR? Lūdzu ņemiet. Jā, Multivan ir ticis arī pie šī foršā papildaprīkojuma. Ja parastam auto nepieciešamība pēc panorāmas lūkas ir diskutabla, tad lielam ģimenes auto tas, manuprāt, ir nepieciešams. Pieliekam klāt vēl diezgan labi skanošo 14 skaļruņu Harman Kardon mūziku, 30 krāsu interjera komforta apgaismojumu un iegūstam patīkamu vietu, kur atrasties.

Salona apdares kvalitāte ir pierasta VW, šeit negaidiet brīnumus. Ir diezgan daudz cietas plastmasas visās interjera apakšējās daļās, bīdāmā konsole un galdiņi arī nav pārliecinošas kvalitātes. Ja komercauto es šo visu pieļauju, tad diezgan dārgam ģimenes auto es vēlētos labāku apdares kvalitāti. Priekšējais panelis gan ir izpildīts diezgan labi. Tāpat kā iepriekšējām Multivan, viss ir digitāls. Vadītāja informācijas displejs ir kļuvis vēl modernāks, tāpat arī info-izklaides sistēma tagad piedāvā visus tos pašus labumus kā pārējie modernie VW pasažieru auto. Kaut arī Multivan ir ieguvis skārienjūtīgo klimata vadības sistēmu, skaņas utt regulāciju, kas ir reti tizla un kaitinoša Golfam, jo pogas slikti redz – Multivan dēļ sēdpozīcijas viss ir mazliet intuitīvāk.

Ir kaudze visdažādāko kabatu, lādīšu, lai dotu iespēju radīt neiedomājamāko miskasti, kuru vākt pēc brauciena.

T7 brauc kā paaugstināts Tiguan

Un es īsti nezinu, vai tas ir labi. Mans pirmais nepatīkamais pārsteigums nebija ilgi jāgaida, jo jau pirmajā viaduktā nobraucot no šosejas Multivan aizmugurējā daļa izdomāja doties savās gaitās. Pēc mikrosekundes izbīļa un bikšu priekšas pārbaudes es sapratu, ka mazliet pārrēķinājos ar auto spēju noteiktā ātrumā iebraukt viaduktā. Šim ir divi iespējami iemesli. Viens – jaunais Multivan patiešām lieliski brauc lielā ātrumā, jo uz autobāņa pat dikti tipiski Frankfurtes vēla rudens lietainajos laika apstākļos auto uzvedās kā hečbeks. Tāpēc es pieļāvu, ka līkumos uzvedība būs līdzīga. Nē. Un otrs – auto veiksmīgā virsbūve slāpē ātruma sajūtu. Vai abi kopā. Lai nu kā būtu, tonna viedo asistentu šo manu mazo kļūdu itin viegli padarīja par nebijušu. Ja vien mans pulss būtu līdzīgās domās.

Es jau atzinos ar T6.1 izmēģinājumu – es neesmu ne lielu auto fans, ne arī konkrēti busa tipa spēkratu mīļotājs. Tomēr jau T6 un attiecīgi T6.1 jau ir auto, kuru var lietot ikdienā. Nav vairs Multivan jāslēpj tikai izbraucieniem 6 cilvēku sastāvā. Ar T7 tas viss palicis vēl maķenīt labāk, jo atceramies par MQB. Milzīgās stiklotās virsmas nodrošina fantastisku redzamību, tik dīvainais padziļinājums starp haubi un priekšējo stiklu rosina šaubas par pārdomātu uzbūvi, jo traucē redzamību uz priekšu. Tā ir arī lieliska vieta, kur krāties sniegam un ledum.

Jau T6.1 sēdēšanas pozīcija bija ērta lieliem attālumiem, tad T7 var viegli sajaukt ar ID.4. Tas ir kompliments. It īpaši ņemot vērā, ka braukšanas virziena svira (lasīt ātrumkloķis) ir nosperts no Golfa un novietots blakus info-izklaides sistēmai. Man bija jāpameklē sākumā.

Balstiekārta ir saglabāta ļoti līdzīga ar T6.1, un ir saglabāta arī tik lieliskie VW adaptīvie amortizatori. Tas viss, protams, ir pamatīgi uzlabots un liela daļa pat uzbūvēta pilnīgi no jauna. Es kopā pa dienu nobraucu diezgan pieklājīgu attālumu, no kura lielu daļu pavadot dažādos vietējos ciemos ar šauriem ceļiem un lielu satiksmi, kur man ļoti palīdzēja dažādi asistenti, kā adaptīvais kruīzs, pilsētas asistents. Multivan ir ticis arī pie projekcijas uz priekšējā stikla kā pavisam dārgajiem auto. Varu uzslavēt tiešām ērtos sēdekļus un foršo ādas stūri – tas braukšanu padara patīkamu.

Cenas labi attēlo krīzi jauna auto iegādē

Ar domu – tās nav mazas. T7 Multivan pieejams trīs komplektācijas līmeņos – Multivan, Life un Style ar sākuma cenu no 42 tūkstošiem EUR par 2.0 TSI. 1.5 TSI būs pieejams mazliet vēlāk šogad, potenciāli esot pieejamākā cenā. Zemāk cenu lapa.

Piezīmēšu, ka par elektriski atveramās sānu durvis ar žestu vadību ir pieejamas Style jau bāzes aprīkojumā, bet pārējiem tas maksās 1200 EUR. Elektriskais bagāžnieka vāks maksās 700 EUR, divkrāsu ādas salons maksās 3000 EUR, bet vēl ar ventilāciju 3800 EUR. Un kā pēdējais IQ.LIGHT matricas LED lukturi 1300 EUR.

Pēcvārds

Es T6.1 izmēģinājuma secinājos rakstīju “Vai latvietis klasiskais izvēlēsies Multivan kā savu ikdienas automašīnu? Šaubos. Bet latvietis klasiskais pavisam noteikti novērtēs Multivan izskatu un fīčas, kad šo auto iznomās savam kalnu braucienam uz Itāliju. Pie tam visu ceļu viņš vienkārši kaifos par to, cik patīkami ir ar Multivan braukt”. Šis paliek nemainīgi ar T7. Nav tādas kardinālas atšķirības starp paaudzēm – abas brauc stipri līdzīgi, tik vien kā jaunais Multivan tagad piedāvā visus modernos MQB labumus un asistentus, kas stipri atvieglo gan pilsētas braucējus, gan potenciālos kalnu maršrutu meklētājus. Man vairāki paziņas brauc ar T6.1 kā saviem pamata ģimenes auto, un nespēj vien beigt priecāties par ietilpību un praktiskumu. Vai es uzskatu, ka ģimenei ar 2 bērniem uzreiz ir nepieciešams milzīgs auto? Nē. Vai ir ērti? Noteikti.

Papildus es tomēr gribu atkārtoties par konkurenci ar Mercedes-Benz. Jā, jaunais Multivan beidzot ir kā V klases alternatīva un pat prasīgākie klienti ierobežota budžeta apstākļos nebūs vīlušies. Vai 100 tūkstošu EUR budžetā pircējs izskatīs VW? Šaubos. Bet 50 līdz 70 tūkstošu EUR budžets ir palicis ar maķenīt sīvāku konkurenci.

Reklāma

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Noris
26.01.2022 16:06

Vismaz tehniski MB V nekad nav bijis konkurents VW multivan. Visādas taxi kompānijas MB izvēlējās viņa it kā biznesa izskata dēļ. Bet cik esmu dzirdējis, vācietis labāk izvēlas VW nevis MB busu.

Reklāma