Kaut kur atkal maisoties pa “es taču esmu avantūrists” tēmu, secinu, ka esmu mazliet “iebraucis auzās”. Varbūt nemaz nav tik traki, bet aprakstīt komercauto man iepriekš nav ienācis prātā. Iespējams vainīga ir Amsterdama. Nē, pavisam noteikti vainīga ir Amsterdama, kāpēc es piekritu lidot lūkoties jauno Multivan T6.1. Man vienkārši ļoti patīk būt Amsterdamā.

Kā jau pēc nosaukuma var secināt, Multivan T6.1 nav jauns modelis, tā ir modernizācija, kur VW ir centies ielikt visu to jauno, kas “parastajās” mašīnās jau ir, bet komerctransportā iepriekš nebija. Ar papildus vizuālajiem uzlabojumiem kopskats nav slikts, nu galīgi nav slikts.

Kāpēc ir tik daudz un dažādu nosaukumu?

Apjukt ir viegli, it īpaši nezinātājam. Transporter, Carevelle, Multivan, California. Kaut kur figurē vēl vārds Bulli, bet nu šādi vācieši kopumā sauc šo VW busiņu. Nosaukumi neapzīmē apdares versiju – tie ir pilnīgi atšķirīgi modeļi un katrs modelis var vēl saturēt vairākus apakšmodeļus. Sarežģīti, tāpēc paskaidrošu. Caravelle ir maza izmēra autobuss, tas ir pieejams līdz pat deviņām sēdvietām un faktiski ir specializēts cilvēku pārvadāšanā. Tirgotājiem un uzņēmumiem Transporter piedāvā īpaši pielāgotus risinājumus, jo tas ir pieejams kā mikroautobuss, kombi (kravas buss ar noslēgtu šofera un pasažiera vietu), pikaps (viena vai dubultā kabīne), vai tikai kā šasija (arī vienvietīga vai dubultā kabīne). Šasija? Jā, tas ir domāts specifisku auto būvētājiem, kas, piemēram, uz Transporter bāzes izveidos ēdienu busiņu.

Gan Carevelle, gan Transporter ir pieejams divās garenbāzēs: 3000 vai 3400 mm.

Multivan ir ģimenes auto, tam ir mazāk sēdvietu, bet ir galdiņš un tas var tikt aprīkots mazliet niknāk. Pirms gada Kristaps izbrauca un aprakstīja savus iespaidus par Volkswagen Multivan Executive. Tikmēr kulta statusu vairāk nekā 30 gadus izbauda kemperis Kalifornija, ar kuru mums šķiet ir bijis vismazāk sakara un es, godīgi sakot, visu laiku pat domāju, ka tas ir citu uzņēmumu īpaši pārveidots Multivan. Cik muļķīgi no manas puses. Starp citu, tikko esmu atgriezies no Kanādas, kur pāris dienas braucu un dzīvoju jaunajā California. Apskats taps jau pavisam drīz.

Dzinēji arī ir jauni?

Jā un nē. Visi dzinēji ir uzlaboti, lai iekļautos EURO 6d TEMP normatīvos. Pat ne visi, jaudīgākie jau iepriekš iekļāvās. Pagaidām ir pieejami tikai dīzeļdzinēji un mani māc šaubas, ka modernizētais T6.1 vispār tiks pie benzīna dzinējiem, bet nu to mēs redzēsim mazliet vēlāk. Sākumā ir pieejami četri dzinēji un visi ir ar divu litru tilpumu. Vai man vajadzētu ieslīgt dzinēju uzlabojumu tehniskajās niansēs? Ja vajag, tad iekomentējiet to un nākamajā rakstā es tam pievērsīšu uzmanību.

90 Zs (220 Nm) un 110 Zs (250 Nm) versijas ir pieejamas ar piecu ātrumu manuālo kārbu, bet 150 Zs (340 Nm) versija var tikt aprīkota pēc sirds patikas. Proti – ar sešu ātrumu manuālo vai septiņu ātrumu DSG un priekšpiedziņu vai 4Motion pilnpiedziņu. Gribat manuāli ar pilnpiedziņu? Lūdzu. DSG un priekšpiedziņu? Nu manis pēc. Vajag pa maksimumu? Nekādu problēmu.

 

199 Zs (450 Nm) dīzeļdzinējs ir jau ticis pie divām turbīnām un ir dabūjams tikai ar DSG divsajūgu automātisko ātrumkārbu, bet var tik komplektēts kā ar priekšpiedziņu, tā arī ar 4Motion.

Tagad T6.1 ir aprīkots ar elektro-mehānisko stūres pastiprinātāju, lai braukšanu padarītu vēl patīkamāku.

Buss kā buss?

Ja mēs pat paskatāmies pašu T6 paaudzi un, protams, arī T6.1, tad šie auto varētu būt perfekts pārpratumu auto. Es esmu spilgts pierādījums tam, bet par to pastāstīšu nākamajā nodaļā. Ko gan mēs varam sagaidīt no kastes formas kravas pārvadātāja? Ar cirvi tēstu paneli, spidometru no 89.gada un sēdekļus no skolas virtuves. Es, protams, dramatizēju, bet pilnīgi iespējams ir kāds noteikts cilvēku bariņš, kas tā arī domā. Es nebiju ļoti tālu no tā. Manos VW Amarok izmēģinājumos es jau sapratu, ka VW komerctransports ar modernumu ir diezgan attāls un cik ļoti Amarok es dievināju no braukšanas viedokļa, tik ļoti salons man šķita šausmīgs. Amarok gan tas piestāvēja. Līdzīgi ir ar Suzuki Jimny – tur šausmīgi prastais salons iedod odziņu. Ja vēl plikā Transporter tas būtu pieņemams, tad Multivan neviens vairs nepirks, ja VW kaut ko nedarīs modernuma labā. Ņemot vērā faktu, ka VW savu komercbusu ražo kopš 1960.gada, kompānija nevar atļauties nākotnes pircēju zaudēšanu.

Kaut T6.1 skaitās tikai modernizācija, interjera ziņā jaunumi ir tā, it kā tas būtu jauns auto. Malači. Es pirms brauciena uz Amsterdamu ierāpos drauga iepriekšējās paaudzes Multivan, lai noķertu sajūtu un smaržu un lai precīzāk ieraudzītu modernizācijas jaunumus. Tā saucās gudrā žurnālistika, he he. Kurš gan cels sunim asti, ja ne pats.

Protams, izmaiņas ir skārušas arī vizuālo pusi, auto ir ticis pie jauniem buferiem, sliekšņiem, riteņu diskiem, jaunām modernām krāsām, bet tas nav vienīgais. Tagad savus busiņus mēs varam aprīkot ar LED gaismām, digitālo vadītāja displeju, lielu 9.2 collu info-izklaides ekrānu, kurš ir savienots. Integrētā eSIM karte dod piekļuvi daļai VW WE modernajiem servisiem, par kuriem es jau parunāju VW Passat izmēģinājumā. Protams, klāt ir nākusi kaudzīte ar dažādiem vadītāja asistentiem. Kopā tam ir 20 dažādu asistentu, bet es pieminēšu tos galvenos.

Treilera asistents – tagad manevrēt atpakaļgaitā ar aizmugurē piestiprinātu treileri vai piekabi ir daudz vieglāk, jo lielāko daļu darba automašīna izdarīs pati. Novietot stāvvietā arī pašam vairs nevajadzēs, jo parkošanās asistents to izdarīs jūsu vietā. Izbraukt ārā arī varēs vieglāk, jo tagad T6.1 ir satiksmes novērošanas asistents, kas brīdinās par automašīnām aizmugurē, kuras neredzat. Līniju asistents, ceļa zīmju nolasītājs, sānvēja asistents atļaus uz šosejas braukt ar vēl mierīgāku sirdi. Auto varam pasūtīt arī ar elektriski regulējamiem sēdekļiem un varat dabūt pat divkrāsu Nappas ādas salonu.

Pasažieru Multivan tāds lielāks krosovers vien ir

Daļa patiesības tur patiešām ir. Tā kā es neesmu cilvēks, kurš ar ģimeni brauc pie dabas un guļ teltī, arī piegādes biznesā es nestrādāju, tad tā īsti iepriekš nemaz ar Multivan nebiju braucis. Nekas krasi atšķirīgs, protams, tur nemaz nevar būt, bet man ļoti interesēja tieši sēdpozīcija un sajūtas pie stūres. Man vienmēr ir šķitis interesanti, kā šādu piegādes mašīnu šoferi iztur visu dienu sēdeklī, man bieži vien pat ļoti dārgās automašīnās dibens sāk sāpēt pēc pāris stundām. Respektīvi – jautājumu sakontēji man ir daudz vairāk kā atbilžu, tāpēc jāsāk izmēģināt.

Es gan neesmu tas pareizais komerctransporta izmēģinātājs, tādēļ Amsterdamas lidostā izvēlējos Caravelle kā savas pirmās dienas daļas kompanjonu, jo zināju, ka otrajā dienas daļā, kad ķeršos pie fotografēšanas, gribēšu Multivan. Varēju pat dabūt kārtīgu piegādes busu, bet Kursors tomēr ir “parasto” cilvēku vietne, hehe. Varbūt tikko atkal kolosāli iebraucu auzās.

Pirmajā dienas daļā mums bija jānokļūst no lidostas līdz bāzes punktam un trāpījām diezgan jaudīgā sastrēgumā. Tas gan arī ir labi no vienas puses, jo uzreiz varēju izmēģināt daļu tagad piedāvāto vadītāja asistentu. Uzreiz mani sagaidīja pirmā vilšanās (atceramies, ka esmu ierindas automašīnu izmēģinātājs), ka jaunos Multivan nav “pilnais” adaptīvais kruīzs – respektīvi pēc automašīnas apstāšanās aiz priekšā stāvošā transporta līdzekļa bremzes būs jātur pašam. Tā pat bija arī ar VW Polo, kamēr VW Passat jau var visu darīt pats.

Uz šosejas auto uzvedas ļoti labi un droši jutos pat virs 150 km/h un vēja trokšņi ir ļoti labi absorbēti. Šeit uzreiz ir jāpiemin VW jauninājums – sānvēja asistents, kurš gudri izmanto auto stabilitātes sistēmu, lai palīdzētu justies komfortabli liela sānvēja gadījumā. Vējš bija paliels un jutos es lieliski – ja arī tas sānvēja asistents ir tikai mārketinga sauklis, auto mani pārliecināja.

Otrajā dienas daļā es ierāpos lieliski komplektētā divkrāsu Multivan un devos uz Amsterdamas centru, lai galvenokārt jau saprastu, vai tiešām šāda izmēra auto ir ērti lietojams blīvā pilsētas satiksmē un vai tiešām Multivan faktiski ir tikai mazliet lielāks krosovers.

Lai arī sēdpozīcija mazliet atšķiras, uzreiz varu uzslavēt fantastisko pārredzamību. Sēdi tu augstu un logi ir milzīgi, un ir arī sajūta kā tankā – visiem Polo var vienkārši pārbraukt pāri. Šis ir ļoti interesanti, ka nemaz nejūties kā šoferis piegādes mašīnai un tikai platais un taisnais panelis dod sajūtu, ka šis nav parasts krosovers, kaut brauc gan kā tāds.

Sēdekļi ir ērti, muguras atbalsts ir lielisks, bet sēžamvieta ir mazliet pa cietu un man jau drīz sāka sāpēt dibens. Šeit es pieļauju vainīgs ir auto svaigums – noteikti pēc pāris tūkstošiem kilometru es justos daudz ērtāk.

Digitālais vadītāja displejs un info-izklaides ekrāns ir acu augstumā un ir modernākais, ko no VW var tagad dabūt un ir ērts lietošanā, jo viegli tam ir tikt klāt. Salona klimata regulatori gan ir mazliet tizli novietoti un pēc parkošanās sistēmas pogām arī būs mazliet jāpastiepjas, bet tas ir vienīgais pārmetums, ko es par interjeru vispār varu atrast. Man ļoti patīk stūres rata izmērs un biezums – ar to ir trāpīts desmitniekā.

Multivan var tikt aprīkots ar DCC adaptīvo balstiekārtu un visas izmēģinājuma automašīnas arī bija ar to aprīkotas. Es jau praktiski visos iepriekšējos VAG izmēģinājumos esmu slavinājis VW, ka beidzot vācieši taisa lietas un balstiekārta ir gan stingra, kad to vajag, gan arī komfortabla, kad mēs to gribam. Auto brauc patiešām labi, ceļa nelīdzenumus, bruģi, sliedes un citus traucēkļus lieliski absorbē. Žēl tikai, ka pat labākā Beats audio sistēma skan diezgan viduvēji.

Visi T6.1 tagad var tikt arī pie treilera asistenta, kad automašīna pati atpakaļgaitā novieto treileri. Bet negaidiet brīnumus – tāpat no treilera vadīšanas kaut kas ir jāsaprot, jo norādīt brīdi (tas notiek ar spoguļu regulēšanas pogām), kad auto ir jāsāk griezt stūre, vajadzēs pašam. Taisnvirziena atpakaļgaitas kustība gan ir lieliska lieta – iepriekš pašam visu laiku bija jāveic stūres korekcijas, lai treileris brauktu taisni – tagad to visu pilnībā izdara pats VW un atliek vien vērot spoguļus, lai eiforijā kaut kam neuztriektos virsū, jo treileriem jau parkošanās sensoru nav. Hmm, vai tas ir jauns biznesa plāns?

Cenas un pieejamība

Bāzes komplektācijas ir kļuvušas treknākas, tagad par starta cenu iegūstat vairāk. Apdares versijas kā tādas nav mainījušās – Trendline, Comfortline, Comfortline Long (manis pieminētā 3400 mm versija) un Highline.

Pats, pats lētākais Multivan Trendline maksā 31 261 EUR un ir 110 Zs dīzelis ar piecu ātrumu manuālo ātrumkārbu, par modernāku 150 Zs un sešu ātrumu manuālo ātrumkārbu būs jāšķiras no 32 746 EUR. Papildus pārnesums un šī jauda noteikti ir 1500 EUR vērta.

Es domāju, ka visvairāk tiks izvēlēta tieši Comfortline komplektācija un visdrīzāk tieši 150 Zs ar sešu ātrumu manuālo kārbu, tad tā maksā mazliet virs 36 tūkstošiem EUR. Comfortline ar DSG maksās mazliet virs 38 tūkstošiem EUR un par Long versiju būs jāpiemaksā 3 tūkstoši.

Highline sākas no 43 458 EUR par to pašu 150 Zs sešu ātrumu manuālo versiju un pati pilnākā 199 Zs septiņu ātrumu DSG versija ar 4Motion maksās no 51 283 EUR.

Es jau pieminēju LED gaismas. Pie tām gan var tik tikai Highline versija, pārējās apdares versijas arī ir tikušas pie uzlabotām gaismām – tagad halogēna lampiņas ir nomainītas uz H7, kuras dod par 15% vairāk gaismas kā iepriekš.

Secinājumi

Vai latvietis klasiskais izvēlēsies Multivan kā savu ikdienas automašīnu? Šaubos. Bet latvietis klasiskais pavisam noteikti novērtēs Multivan izskatu un fīčas, kad šo auto iznomās savam kalnu braucienam uz Itāliju. Pie tam visu ceļu viņš vienkārši kaifos par to, cik patīkami ir ar Multivan braukt.

Priecāsies arī visi piegādes mašīnu šoferi, ja šefs nebūs pārlieku taupīgs un piešķirs saviem darbiniekiem foršu komplektāciju un šeit patiešām ir VW stiprā puse. Mani interesē, kas notiks nākotnē, un vai VW komercauto segments pilnībā neizmainīsies, jo tagad lielu lomu spēlēs Ford. To mēs redzēsim jau pēc pāris gadiem, jo konkurenti neguļ un Mercedes-Benz arī nepaliek sliktāks. Šajā budžetā un izmērā Multivan pavisam noteikti ir pats labākais, ko jūs varat nopirkt.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

5
Leave a Reply

avatar
2 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
KrotowAgrisKristaps Skutelis Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Agris
Guest
Agris

Tiešām nav kāds spraudnis, lai normāli bildes apskatītu kā galerijā?

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

No lapas mobilās versijas?

Agris
Guest
Agris

Jap, katru bildi jāver atsevišķi no iphone / safari

Agris
Guest
Agris

Atverot bildi vēl zem bildes rāda – The site is experiencing technical difficulties.
Un es neesmu robots dažreiz nevar redzēt visu kas jāatzīmē – jāpagriež ekrāns..

Krotow
Guest
Krotow

2003 gada Caravelle bija labs. Pirms 13 gadiem ar to sanāca kompānijā braukt uz Tallinu un atpakaļ ar ātrumu lielākoties tā ap 140-160 kmh (tas bija vēl pirms radaru ieviešanas uz VIA Baltica). Buss bija kā autors raksta – gan stabils gan ļoti ērts gan diezgan kluss. Diez kāds ir Multivan uz bāņa?