Līdz šim mana attieksme pret mikroautobusiem bija diezgan rezervēta, lai neteiktu nievājoša. OK, tos var izmantot, lai pārvadātu cilvēkus no lidostas līdz viesnīcai, bet ar to arī varētu pietikt. Pirms pāris nedēļām Feisbukā redzēju ierakstu, ka mana laba paziņa ir nopirkusi Multivan kā ģimenes auto. Labi, viņiem ir trīs bērni, bet tomēr busa iegāde man likās pārāk skarbs gājiens. Ir taču citi ietilpīgi auto, kas nav mikroautobusi. Lieki teikt, ka es pat sapņos nevarēju iedomāties, ka pats kādreiz gribētu šādu auto saukt par savējo. Līdz izbraucu ar visnotaļ labi nokomplektētu un jaunu Volkswagen Multivan Executive…

Man ir tāds nelāgs niķis – es iedomājos kaut kādas lietas un tad spītīgi turos pie sava viedokļa un mani tikai ar plikiem vārdiem pārliecināt par pretējo parasti nevar. Ar to es nelepojos, bet tāds nu es esmu. Tomēr dažkārt es mēdzu pats savu viedokli izaicināt darot lietas, kuras līdz šim neesmu uzskatījis par man aktuālām. Piemēram, noorganizējot izbraucienu ar mikroautobusu zinot, ka man ir skeptiska nostāja pret šādiem auto. Sak, skepse skepsei, bet ņem un izbrauc pats! Salādēju auto visu savu ģimeni un devāmies uz laukiem apciemot omi un opi.

Nedēļas nogalei sarunāju jauno sestās paaudzes Volkswagen Multivan Executive, kas ir speciāli mūsu reģionam pielāgota Multivan Highline versija ar bagātīgu aprīkojumu (jo Highline) un pastiprinātu piekari (jo Latvija). Kā pats beidzot sapratu, Multivan skaitās šikā cilvēku pārvadāšanas busiņa versija.

Par aptuveni 52 tūkstošiem eiro šis akcijas modelis ir ticis pie lēruma noderīgu lietu: glītiem 17 collu vieglmetāla diskiem, 12 pozīcijās vadāma vadītāja sēdekļa, alcantara un ādas apvienojuma sēdekļiem, parkošanas sensoriem priekšā un aizmugurē, kā arī atpakaļskata kameras, LED lukturiem priekšā un aizmugurē, elektriski veramām slīddurvīm abās pusēs, adaptīvās kruīzkontroles un lielās navigācijas.

Bāzes Multivan maksā no aptuveni 37 tūkstošiem eiro.

Melns krāsojums un hroms dara brīnumus

Nokrāso auto melnu, pielīmē uz tā dažas hromētas detaļas, notonē stiklus un tam ir potenciāls izskatīties diezgan glīti. Tas ir noticis arī ar Multivan. Bāzes versijā, protams, tas izskatīsies pēc necila utilitāra braucamrīka, bet Executive izpildījumā šis ir glīts auto.

Nu, bet tu paskaties! Starp citu, milzīgais aizmugurējais bagāžnieka vāks ir elektriski atverams. Sīkums, bet patīkami.

Viens no auto, ko stūrēju ikdienā ir pavecs un paliels džips. Tāpēc es jau biju pieradis pie lielu auto stūrēšanas. Saņemot testa Multivan, man vizuāli šķita, ka šis mikroautobuss tomēr ir krietni lielāks par Pajero. Vakarā abus auto saliku blakus un secināju, ka, jā, Multivan ir mazliet augstāks un mazliet garāks par šo džipu. Braucot pa ceļu to pārāk nejūt, bet situācija var mainīties šaurākās vietās.

Man pie biroja ir pazemes stāvvieta, kurā esmu piešāvies gana naski lavierēt ar Pajero un bez lielas domāšanas tajā centos iebraukt arī ar Multivan. Augstuma ierobežojuma zīmes, protams, neviens no sākuma neskatās un pie iebraukšanas augstuma kontrolstieņa secināju, ka nu būs ziepes. Uz brīdi no savas būdiņas izlīda pat bažīgs apsargs un abi vienojāmies, ka laikam tomēr sanāks iebraukt.

Nekad nebiju ievērojis, ka šajā stāvvietā pie griestiem sakarināti tik daudz visādu krāmu. Te ir lampas, ventilācijas šahtas, ūdens caurules un tas viss brrrrriesmīgi zemi. Vilkos zem tām kā tāds gliemezis un ik pa laikam virs jumta pašāvu pirkstus, lai secinātu, ka daži centimetri līdz svešķermeņiem tomēr ir. Viens no maniem mūža stresainākajiem braucieniem un secinājums, ka ar tik augstu auto konkrētajā stāvvietā vairs nebraukšu.

Pie vainas te noteikti ir arī izmaiņas balstiekārtā, jo šis buss jau pa gabalu izskatās mākslīgi piepacelts. Tam ir kaut kādu ap 20 cm klīrenss (kopējais auto augstums ir ap 1.95m), kas to noliek blakus lielai daļai krosoveru vai pat džipu.

Interjers folksvāgeniski patīkams un praktisks

Pirms dalos ar saviem iespaidiem par Multivan interjeru, no sākuma auto vēl ir jāierāpjas. Atkal nāk prātā mans Pajero, kurā esmu piešāvies efektīvi savu dupsi uzmest uz krēsla. Multivan gadījumā sēdpozīcija, šķiet, ir vēl 5 metrus augstāk un no sākuma nevar pat saprast ar kuru kāju pareizi sākt kāpienu, lai tiktu vadītāja krēslā.

Kad esmu ticis vadītāja krēslā, tālāk jau viss izskatās un uz tausti jūtas dikti folksvāgeniski. Un es to domāju labā nozīmē, visas pogas un puļķi patīkami uz tausti un labi sajūtami pat neskatoties virsū. Starp tahometru un spidometru pat iemājojis krāsains informācijas displejs un arī multimediju displejs laikam skaitās ļoti liels šāda tipa automobiļiem. Grūti spriest, neesmu braucis ar citiem busiem.

Salona sakarā man gan ir divas lietas, kas šķita nepareizas vai defektīvas. Pirmkārt, griestos pirmajai rindai neatradu apgaismojuma elementu, kas tumsā spīd visu laiku un ļauj blāvi saredzēt, kur likt savu krūzīti. Citās mašīnās ir šāds mazs gaismeklītis, kas ir tik blāvs, ka ikdienā netraucē, bet izstaro pietiekami daudz gaismas, lai neizlietu savu dzērienu, kad tausties turekļa virzienā. Otra lieta ir kāju (pedāļu) apgaismojums. To šajā mašīnā var regulēt, taču savā knapākajā apgaismojuma režīmā tas ik pa laikam vispār izslēdzas. No sākuma domāju, ka tas atkal ieslēgsies līdzko pakustināšu kāju, bet skuju, tā arī neatkodu kādos apstākļos tas izslēdzas un kādos ieslēdzas.

Ē, bet Multivan taču var ērti gulēt!

Ja jau buss, tad gribas pārbaudīt, cik tas ir praktisks. Trīs sēdekļu rindas, riņķī apgriežami krēsli, galdiņš un iespēja izveidot iespaidīga izmēra gultu. Izklausās labi! Skaties, trešo sēdekļu rindu varam stumdīt uz priekšu un aizmuguri, lai kaut cik sakarīgu padarītu bagāžas nodalījumu. To varam arī kā tādu dīvānu saplacināt un pie kājām piestumjot un noliecot otrās rindas krēslus, iegūstam diezgan plašu guļamzonu. Ja pa virsu vēl uzmestu kādu matraci un paceltu uz augšu saulessargus, tad sanāk diezgan komfortabla guļvieta. Neesmu braucis ar kemperi, bet man šķiet, ka kādiem diviem vai trīs cilvēkiem (bez velosipēdiem vai citas lielgabarīta bagāžas) šāds buss varētu aizvietot kemperi vidējās un tuvās Eiropas ceļojumos.

Otrajā rindā krēsli šļūkā uz priekšu un aizmuguri, kā arī tos var apgriezt ar skatu uz aizmuguri. Starp tiem ir arī galdiņš, kuram ir maināms augstums un to var pavērst uz labo vai kreiso pusi. Teorijā tas izklausās feini, bet praksē ir jāpiešaujas visus trīs elementus sinhroni kustināt, jo visu laiku kāds krēsls atduras pret galdiņu un nevar tā vienkārši ņemt un mainīt otrās rindas konfigurāciju. Cik saprotu, tad Multivan versijām ar vienām bīdāmajām sānu durvīm, galdiņš ir iebūvēts sienā, kurā nav durvis. Demo mašīnai smuki bīdījās durvis abās pusēs. Tas nenotika baigi ātri, bet ar pogas spiedienu no vadītāja pozīcijas, atslēgas vai pašām durvīm. Tāda caurstaigājama konfigurācija praksē ir dikti ērta!

Zemāk attēlā var uzskatāmi redzēt galdiņu izvērstā stāvoklī. Tāds tas lieliski noder, lai spēlētos ar kukaiņiem. Vai tavs bērns ir savācis visus 25 ķēmus? :)

Tā kā Multivan skaitās praktisks auto, tajā ir gana daudz mazāku un lielāku mantu kastīšu. Paneļa virspusē ir paliela, bet diezgan sekla kaste ar vāku. Tur var samest brilles, maku un kaut kādus citus ne pārāk lielus krāmus. Pa labi no pārnesumkārbas kloķa ir ērta aizverama kastīte, kur smuki ietilpst pat ļoti liels telefons. Bezvadu uzlādes funkciju gan tur neatradu, kaut noderētu.

Mazliet aplauzos ar glāžu turētāju. Redzi, starp abiem pirmās rindas sēdekļiem ir tukšums un brīdī, kad es auto iekāpu ar kafijas krūzīti rokās, man iestājās šoks, jo neredzēju ierasto glāžu turētāju. Jā, vadītāja durvīs ir visādas feinas kastītes un pudeles turētājs, bet es tak neiešu durvīs turēt kafiju. Pačamdīju viduskonsoli un atklāju, ka visnotaļ praktisks glāžu turētājs ir paslēpies tur. Kas interesanti, zemāk ir vēl viena atvilknīte, kurā jau var iekrāmēt kādu lielāku dzēriena pudeli.

Testa perioda beigās atklāju, ka aiz otrās rindas krēsliem apakšā ir iebūvētas noderīgas atvilknes. Ideāli, varēs tur pamperus sakrāmēt.

204 Zs dīzeļdzinējs iet lopā!

Latvijā Multivan tiek piedāvāts ar 2 litru četrcilindru dīzeļdzinējiem. Knapākajā versijā tas attīsta 150 Zs jaudu, bet niknākajā – 204 Zs. Abi dzinēja varianti tiek komplektēti ar 7 pārnesumu DSG automātisko pārnesumkārbu. Jaudīgāko dzinēju var izvēlēties arī ar 4Motion pilnpiedziņu. Kur tad benzīna dzinēji? Volkswagen tādu pagaidām mūsu pusē nepiedāvā un benzīna dzinējus varam vien sagaidīt kopā ar nākamo šī modeļa paaudzi pēc pāris gadiem.

Konkrētais demo auto bija aprīkots ar jaudīgāko 204 Zs (450 Nm) dzinēju un DSG pārnesumkārbu. Jāsaka, ka šādas jaudas tam auto pietiek atliku likām. Tukšs tas vienkārši lido un mēģina izspolēt riteņus pirmajos pārnesumos. Līdz simtiņam ar to var ieskrieties nepilnās 10 sekundēs. Pat ar diviem pieaugušajiem un diviem bērniem, tas ir ļoti komfortabli braucams, uz šosejas apdzīšanas manevri nav jāplāno 10 kilometrus iepriekš. Čik, čik un gatavs! Arī DSG kārba nav nekas jauns, pārnesumi tiek pārslēgti zibenīgi. Ja busus es vienmēr uzskatīju par lēnīgiem, tad šis konkrētais eksemplārs mani patīkami pārsteidza.

Ja runājam par patēriņu, tad ražotājs sola nepilnu 7 litru vidējo patēriņu. Mans vidējais patēriņš pamatā braucot pa šoseju sanāca tieši 8 litri dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem. Pilsētā jāpieskaita klāt vēl kāds litrs vai divi. Manuprāt, pieņemami tādam lielam klucim. Mans bobiks rij vairāk.

Kāda ir braukšana ar šo busu?

Ja neskaita augsto iekāpšanu, tad visādi citādi pie stūres ir ērti atrasties. Šis ir tas auto, kurā tu uz krēsla sēdi nevis guli. Ilgi nevarēju pierast pie šaurajiem nolokāmajiem elkoņa atbalstiem, jo personīgajā auto tas ir milzīgs un pie tāda pierod. Toties loga palodze ir tāda, ka tur var ērti nolikt roku.

Redzot, cik lieli ir Multivan spoguļi, paredzēju, ka nebūs lielu grūtību pierast pie auto gabarītiem. Tā arī bija, ja pats sevi neiedzīsi neērtās situācijās (khem, zemās stāvvietās), tad ar auto gabarītiem nebūs problēmu. Tu sēdi augstu, apkārti ir plaši logi un viss tajos labi saskatāms. Uz priekšu ir ļoti maza pārkare, riteņi izgriežas ļoti daudz un aizmugure arī nav problēma, jo auto ir parkošanas sensori, atpakaļskata kamera un galu galā aizmugurējais stikls, caur kuru ļoti labi redz, kas notiek aizmugurē. Ne ar kuru katru vieglo auto es jūtos uz ceļa tik saprotami, kā ar šo milzi.

Ja runājam par pašu braukšanu, tad var just, ka auto ir diezgan labi piepacelts. Tas nežvankājas, bet nu nav arī baigi ciets. Tāds uz komfortu vērsts zelta vidusceļš. Var diezgan braši maukt pāri sliktas kvalitātes asfalta segumam un var iebraukt lauku ceļos. Ērtāk un klusāk, protams, braukt pa līdzenu un cietu segumu. Tad ar šo auto var vienā rāvienā nobraukt patiešām tālus gabalus.

Īpaši patika priekšējo gaismu sniegums. Tālo gaismu režīmā vispār ideāla redzamība. Vienīgi nobrīnījos, ka auto nav automātiskās tālās gaismas, jo tas jau vairs nav nekāds baigais bonuss vieglo auto pasaulē.

Secinājumi

Pēc aptuveni 600 ar šo auto nobrauktiem kilometriem sapratu, ka mikroautobusi ir štelle. Jā, tas ir specifisks auto un tādu nevajag kuram katram. Ja godīgi, es neesmu drošs, ka tas būtu ideālais auto manai divu bērnu ģimenei. It kā jau ērti, bet es arī saprotu, ka ikdienā tas nekad nebrauks pielādēts ar visiem bērniem. Tātad, pilsētas ikdienai vajag otru mazāku auto. Ja tā, tad saproti, ka 52 tūkstošu eiro cenu zīme ir liela.

Bet no otras puses, varbūt tas būtu feins ceļojumu auto? Arī ģimenei ar diviem bērniem. Ja vien nav jāved līdzi kaut kādi lielgabarīta priekšmeti kā velosipēdi. Ja auto trešo sēdekļu rindu var padarīt par guļvietu, tad jau kāds to ir šādi testējis un atzinis par labu esam. Vispār es labprāt kādreiz šādu auto dabūtu vai izīrētu un aizbrauktu klasiskajā braucienā uz Tatriem. Notestētu, cik ērti vienā rāvienā tikt līdz Polijas lejai un pamēģinātu ietaupīt uz viesnīcām guļot busā. Iespējams, tas varētu būt tāds praktisks šāda šika un ērta mikroautobusa pielietojums?

Katrā ziņā nu man ir āķis lūpā un vairs nevaru teikt, ka busi nekam neder.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

45 komentāri

  1. Pāris secinājumi pēc apskata izlasīšanas.
    Ja Multivan neder pilsētai, tad ko pilsētā darīt ar Pajero?
    Nav tā, ka golf 1,6tdi 110zs arī iet lopā salīdzinot ar smagnējo Pajero? :)
    Pieļauju, ka 50k ir atbilstoši Rietumeiropā šādam busam, tikai mūsu ienākumi nav atbilstoši, lai pirktu auto dzīvokļa cenā.
    Paldies par apskatu.

    • Paldies par komentāru! Es arī uzskatu, ka braukāt vienam pašam pie stūres pa pilsētu ar Pajero apmēra auto ir stulbi un šovasar cenšos to ikdienā nedarīt. Kāpju iekšā skumjajā sievas Astrā un ripinos uz darbu :)

      Domāju, ka arī Tevis pieminētais 1.6 TDI Golfs būs nasks, bet te vairāk domāju par stereotipiem, jo busus parasti neasociējam ar kaut kādiem dinamikas monstriem. Bet tas 204 Zs motors Multivan kustina uz priekšu tik labi, ka tas man bija liels pārsteigums. Realitātē gan laikam šo busu izvēlētos ar 150 Zs dzinēju (lai lētāk) un tad tā dinamika būtu tāda.. viduvēja un bez pārsteigumiem.

    • jāatzīmē, ka vasaras laikā braukt uz darbu ar jebkāda izmēra četrriteni ir diezgan stulbs pasākums, jo var izmantot motociklu vai motorolleri ;)

      • Labi, ka ne velosipēdu :) Tas būtu pārāk hipsterīgi. Bet mopēda iegādi es apsveru, varbūt kādā no nākamajām vasarām.

      • Jaatzīmē, ka strādāt vasarā ir gejiski!

        Normāli cilvēki 3 menešus sēž uz nodokļu maksātāju naudas, dzerot ik vakaru alkoholiskos kokteiļus pludmales krastā cik uziet! ;)

  2. Man gan kretinē, ka šādus auto, kur viens no potenciālo pircēju segmentiem ir ģimenes galva, kas meklē otro auto garākiem pārbraucieniem ar ģimeni pilnā sastāvā (mans gadījums), nevar pārbaudīt darbībā. Tad kā lai nopērk kaķi maisā?

    • Kāpēc nevar? Pie dīleriem nav pieejami izmēģinājuma auto? Ja nav, tad ir nomas, kur šādus auto var izīrēt kuplā skaitā.

      • Ir pieejami, bet uz īsu izbraucienu pa rajonu. Kas, piekrīti, neļauj īsti pārbaudīt šo auto reālos dzīves apstākļos.
        Es domāju, pielādēt pilnu ar bērnu sēdeklīšiem, bērniem, čemodāniem, velosipēdiem, ratiņiem un nobraukt kādus 1k km :)
        Jā, noma ir variants. Bet te jautājums vairāk ir par to, ka man, kā potenciālajam pircējam, ir jāķīmiķo iespējas “no malas”.
        Runa ir konkrēti par VW dīleri. Nesaukšu dīlerus vārdos, bet to, kurš iedeva notestēt auto reālos dzīves apstākļos – to es arī nopirku. ;)

        • Es tevi pilnībā saprotu, tomēr tagad padomāsim no dīlera viedokļa. Manuprāt, viņi visi potenciālajiem pircējiem mašīnas iedod tikai uz īsiem testa braucieniem un blakus sēž viņu pārdevējs, kas deklamē bukletu. Varbūt situācija var kaut kā mazliet mainīties, ja esi zināms klients (lasi, pircis pie viņiem 5 auto) un izskatās, ka tiešām varētu nopirkt arī testējamo auto. Citādāk būs baigi daudz šādu gribētāju izbraukt “kādus 1k km” un rezultātā visas demo mašīnas būs izdalītas riņķī un nobrauktas. Man gan arī nav ideju kā šo uzlabot, pie tam tik mazā tirgū kā Latvija. Tev ir idejas? Tā, lai ir labi klientam un pamatoti izdevīgi arī dīlerim?

        • Var saprast. Bet nu katrs dīleris izvertē, kas viņam svarīgāks. Pāris nobrauktāki demo auto un daždesmit eiro lielāks zaudējums un, teorētiski, nedaudz labaki pārdošanas radītāji, paaugstināta klientu lojalitāte un atkārtoti pirkumi, kompanijas reputācija vai pretēji. Prieks, ka atradu vienu šādu dīleri, un pie tā arī atgriežos tagad, kad vēlos nomainīt arī otru auto.
          Nezinu, cik no mūsu dīleriem stradā un pieņem stratēģiskus lēmumus, kas balstīti uz pētījumiem un datiem. Bet šis noteikti varetu būt jautājums, ko var analizēt. Būtu interesanti redzēt rezultātus, ja kādam dīlerim tādi ir. :)

        • Pareizi jau visu saki. Vienkārši daļā gadījumu dīlera pārdevējiem ir par maz informācijas par klientu un kuram katram tos auto arī uz ilgu laiku nedosi.

          Neturi sveci zem pūra un saki kurš ir tas foršais dīleris? :)

        • Protams, ka neafišē. To iemeslu dēļ, ko iepriekšējos komentāros jau izrunājām :) Bet tu taču saproti, ka mēs te visi aizturētu elpu gaidam šī labā dīlera nosaukumu :)

        • Tas galīgi nebija mans mērķis, kad iesaistījos diskusijā. :)
          Sakotnēji gribēju pateikt tik to, ka testa braucieni, piedavāti ierastajā formātā, šāda tipa auto ir bezjēdzīgi.
          Ienāca prātā risinājums.
          Lai dīleris piedāvā potencialajam klientam izvēlēties, tepat uz vietas salonā viss pieejams, ko viņš grib paņemt līdzi testa braucienā pa krasta ielas rajonu:
          1. Sievu
          1.1. 45kg blondīni + mazais čemodāns ar drēbēm
          1.2. 90kg bruneti + lielais čemodāns ar drēbēm
          2. Suni
          2.1. 2kg jorkšīras terjeru
          2.2. 100kg dogu
          3. Bērnus
          3.1. Apkakajušos 2 mēnešu mazuli, kas brēc jo grib pienu + rati un krtēsliņš
          3.2. 2 gadīgu puiku ar 2 cipsu pakām + rati un krēsliņš
          3.3. 5 gadīgu meiteni ar 5 lellēm + krēsliņš
          3.4. 12 gadīgu puiku + ritenis
          4. Paunas
          4.1. rimi maisiņš (x2)
          4.2. mazais čemodāns
          4.3. lielais čemodāns
          un piedāvā izspēlēt dažādus brauciena scenārijus:
          1. Bērni kaujās
          2. sieva psiho
          3. Bērni vinlaicīgi grib spelēties ar tēti

          u.tml. :)

        • Es arī neredzu kāpēc Dīlerim jādod visiem 1k testi.. Tas viss pēc tam atspēlējas cenā. Cik sapratu, tāpat auto uzcenojumi ir minimāli – visi pelna pēc tam uz servisu.
          Kā ir braukt ar busu ir pirms tam tiešām pašam jāizmēģina. Vai sagaidi kā arī vieglo auto dos testēt – tipa kā tas ir – braukt ar sedanu?
          Notestē kā ir 1k braukt ar jebkuru busu un tad jau konkrētas atšķirības varēsi pa lielam noķert arī braucot pa krasteni… nē? Galu galā nav jau nomā tie busi arī tik dārgi – 30-50 eur investīvija 50k pirkumam normāls variants. Dīlerim investēt dāvināt šos 50 eur pa labi un kreisi nav reāli – tu būsi gatavs kā pircējs samakaksāt par šo citu klientu testiem? Vai katrs maksā par saviem testiem?

          + tam jau domāts kursors – viņš to 1k testu tavā vietā izbrauc. Piesakies par testētāju viņiem? :)

          P.S.Ja gribas paņemt mašīnā 90kg bruneti vnk pa krasta ielu bišķi uz priekšu jāpabrauc.

    • Skoda gan iedeva Kodiaq testet uz nedelas nogali. Sestdien savacu un pirmdien atdevu. Neviens no salona blakus nesedeja ;)

    • Ar Toyota domā Proace? Nezinu, gaumes jautājums. No ārpuses Proace nav neglīts, bet interjers man krietni vairāk patīk Multivan gadījumā.

      • Proace tuvu max komplektācijai ir kaut kas ap 40k, savukārt VW ir 50+, tā ir gana liela starpība. Plus es personiski tomēr vairāk uzticos franču, ne VW dīzeļiem, bet tā jau gaumes lieta :D

    • Nuuu, nesalīdzināmi auto. Klau, Latvijā vispār Chrysler oficiāli var nopirkt? Skatos, ka TC Motors mājaslapā nav šī zīmola jauno auto.

      • Kraislers vai tad no eiropas neaizvācās?(nebankrotēja) Jo tā vietā eiropā ir Lancia bļemba.
        Un tad vēl normāli kraislera servisi Latvijā…… nav vispār vairs.. ir tik visādi garāžu spečuki večuki…. Kur ”meistaram” bez 1L šņabja nemaz i nedomājas. :D

        Pat TCM negarantē vairs oficiālu ‘kraisleru’ servisu, bet skaitās kā parasts auto serviss kur savu kraisleri vari ievest un apkopt par biezajām dīlera servisa cenām.

        Tā kā ar savu vojādžera kasti vari vienīgi braukt uz svalku, jo šos autiņus kvalitatīvi apkopt vairs nav iespējams.

        • Kaut kā tā, jā. Bet nav arī tā, ka bez kraisleriem vairs nav citu opciju :)

    • Nu beidz! Vojādžeram 100 gadu veci, rijīgi motori, vecas, neekonomiskas kārbas ! Tik vien kā atjaunota virsbūve par brismīgi augstu cenu – virs 60k !!!

      • Vojadžeri tagad tiek zīmoloti kā Lancia. Kārbas kā reiz viņiem ir labas, īsti 4 pakāpju automāti, kas noiet 300-400 t bez problēmām, savukārt kas vainas jaunajam pentastar benzīna motoram ar 290 zs? :) Kā Kristaps atzīmēja, vw benzīnniekus vispār nepiedāvā.

        • Oho, manam papam viņa 1989. gada Audi 80 bija 4 robu automāts. Nezināju, ka mūsdienās kāds vēl piedāvā tik arhaiskas kārbas :)

        • mūsdienu autobūvē taču ir tā – jo vecāks izstrādājums, jo labāk (ilgāk kalpos). Bet nu patiesībā pēdējā laikā laikam arī vojageros liek hipsterīgos 6 pak. automātus. Ehh, viss iet uz galu. Kaut kādi japāņi vispār laikam sastāv tikai no krāsainām lampiņām :(

        • Subjektīvi – benzīns neder. Patēriņš, tomēr, ir viens no būtiskākajiem rādītājiem šāda tipa auto izvēlē.

  3. Timrots jau n gadus kladzina, ka labākais ģimenes vienīgais auto ir buss. Tā ka paldies par apskatu. Busam katrā ziņā domāju ir vairāk scenāriju par krosoveru, kad šis auto varētu būt optimālā izvēle.
    Konkrētajam auto mulsina nedaudz bagāžnieks – vai nav tā, ka, ja izmanto visas 3 rindas, baigi maz vietas paliek pagāžniekā? Agrāk bija “garās bāzes” VW.. šim arī tāds nāk? Tas jau paliek kosmiski liels?

    • Jā, ja nepastumsi uz priekšu trešo sēdekļu rindu, bagāžnieka tilpums būs mazs. Bet ja pastumj (tas neko daudz nenozags no kāju vietas), tad ir okej. Par garo versiju neesmu drošs, jājautā dīlerim. Lokālajā mājaslapā par to nav ne vārda.

    • Mhm, par Multivan lētākus busus atrast nav problēma. Nebūs gan tāds šiks un glance, automāti un jaudīgi motori, un izliekamais beņķis kā gulta un ērts galdiņš. Toties cena gandrīz uz pusi mazāka.

      • Hmm. Nu paskaties vēlreiz. Traffic spaceclass ir gan galdiņš, gan izliekami sēdekļi, gan āda, un es pat teiktu, ka šika un glances veirāk kā folksvāgena gadus vecajā 15busa virsbūvē ar jauniem led lukturiem.

        • Manuprāt, absolūti nesalīdzināmi auto. Tas taču ir Renault. Bet kārtības labad jāsaka, ka esmu procesā, lai sarūpētu iespēju izbrauc ar kaut kuru Trafic. Tad arī redzēšu vai manai pamatīgajai skepsei ir pamats.

  4. Protams buss ir štelle, bet pie attiecīgās vajadzības! Kā ikdienas braucamrīku es to negribētu… PROTAMS kādos ceļojumos ērti, bet ikdienas darbs-mājas-darbs-mājas un stumdīties pa pilsētu ar busu, dēļ tā lai 1 reizi gadā ērtak aizbrauktu ekskursijā – ļoti nepraktiski. Kā ‘otru’ auto kurš ekskursijām stāvētu piemājas garāžā – sure.. t.i. ja to var atļauties.

    Par ‘džipiem’ /parketniekiem – šovasar nedēļu atvaļinajumā, ar savu auto biju Vācijā tur kādu lielāku vai mazāku dzipveidīgo redzeju ~1no50 autiņiem. pie mums visi manjakāli sapirkušies džipus un stumdās pa pilsētu, tāpēc ka redz ‘augstāk’ sēž un ir ilūzija, ka džips ir drošāks(bet tas ir tikai MĪTS, džips nemaz nav drošāks par ierasto sedanu vai univ.)…. Bet attiecība latvijā droši ir katrs 10 ir džipveidīgais… BET PRIEKŠKAM?!? Ne mums kalni.. ne lejas…. Kur tik ar džipiem varētu rāpties pāri tur stigām….
    Visi pārlekuši dēļ sliktajiem lv ceļiem?!?? :D HA! Kaut kā visi džipveidīgie man priekšā brauc pāri nelīdzenumiem lēnāk nekā es ar ierastu universāli.. jo džipiem ta servisa apmeklējums izmaksā krietni dargāk! ;) Turklāt uz asfalta ‘džips’ ir nestabils – nezinu, esmu pabraucis un pie normāla šosejas ātruma stūrē ir daudz vairāk jāiekrampējas, īpaši ja ir sānvējšs. Un jau pēc 100km esi tik noguris it kā būtu 1000km nobraucis….

    Nezinu… nesaprotu un nesapratīšu to džipveidīgo kūltu…. KĀPĒC visi latvijā pārskrēja uz viņiem?!?

    • Šobrīd pats braucu ar džipu un piekrītu praktiski katram tava komentāra vārdam. Nopirku, jo gribēju tieši tādu auto un iepriekš nebiju braucis ar džipu. Tagad gadu vēlāk ļoti labi saprotu šāda auto ikdienas ekspluatācijas mīnusus. Mans nākamais auto pavisam noteikti nebūs džips!

        • Nezinu. Es ikdienā mīcos pa pilsētu tukšā vai ar vienu/diviem pasažieriem un tam noteikti nevajag busu. Drīzāk kaut kas mazs.

        • Suzuki pārāk prasts un Alfa Romeo nekad, nekad, nekad. Kaut kādu Hyundai drīzāk, tie beidzot glīti un vismaz sākumā jēdzīgi auto.

        • Šeit labs video ar jubilejas uaz, kas ir lieliska alternatīva multivanam, arī funconāls galdiņš aizmugurē un ērti sēdekļi, turklāt ir arī visi 4 velkošie riteņi:

Ir ko teikt?