Sanāca aizķerties ar rakstu, bija grūti atkal aprakstīt emocijas, vajadzēja ļaut tām norimt. Tas skan ļoti dīvaini, bet VW Amarok V6 mani ļoti aizrauj un tam auto es vienkārši neredzu nepilnības. Amarok V6 es jau izmēģināju gandrīz divus gadus atpakaļ un nekas daudz nav mainījies, nu ok – gandrīz nekas.

Mazliet vēstures un dzinējs

Divi gadi ir pietiekami ilgs laiks, lai visu aizmirstu, tādēļ viegli pieskaršos arī vēstures lapām. Komerciālo pikapu Volkswagen izlaida 2010.gadā un nosaukumam izvēlētais Amarok no inuītu valodas ir tulkojams kā gigantisks vilks. Līdz 2016.gada septembrim auto bija pieejams tikai ar divlitrīgu dīzeļdzinēju ar 122 Zs (340 Nm) un 163 Zs (400 Nm) un divlitrīgu benzīna dzinēju ar 160 Zs (300 Nm). Divus gadus tā visa savienojums tikai ar sešu ātrumu mehānisko ātrumkārbu ir diezgan pieticīgi rādītāji pat tādam gigantam kā VW. Pikapi bija nopērkami kā ar aizmugurējo riteņu, tā arī ar visu četru riteņu 4MOTION piedziņu.

Ražotājs pieticību ātri steidzās labot un 2012.gadā atjaunināja auto – tagad piedāvājot arī 180 Zs (400 Nm) dīzeļdzinēju ar to pašu sešu ātrumu manuālo ātrumkārbu un nu jau arī astoņu ātrumu automātisko ātrumkārbu.

2016.gada nogalē diezgan pompozi tika prezentēts Amarok V6 un auto ir faktiski jauns. Jā, ārējais izskats un interjers ar V6 iznākšanu praktiski nemainījās, bet tehniski auto tika uzbūvēts gandrīz no jauna. Brīdī, kad es izmēģināju trīslitrīgo pikapu, tam bija pieejamas jaudas versijas attiecīgi 204 Zs (550 Nm) un 224 Zs (550 Nm). 204 Zs versija bija nopērkama ar sešu ātrumu manuālo vai astoņu ātrumu automātisko ātrumkārbu, bet 224 Zs tikai ar automātisko. Auto ir pieejams tikai ar 4MOTION pilnpiedziņu. 2017.gada beigās klientiem tika dota iespēja mazliet ietaupīt līdzekļus un iegādāties 163 Zs (450 Nm) versiju, bet cenas starpība vismaz Latvijā ir tik niecīga, ka vienīgais skaidrojums tāda auto iegādei būtu atmiņas par divlitrīgā dzinēja jaudu.

Šī gada sākumā VW vēlreiz atjaunināja dzinējus un 224 Zs versija tagad ir aizstāta ar jaudīgāku. Un aizstāta nevis ar smieklīgiem pāris zirgspēkiem, bet klāt nākuši brangi 34 Zs un 30 Nm un 258 Zs (580 Nm), kas ir diezgan skaļš cipars starp konkurentiem. 258 Zs versija gan ir iegādājama tikai Highline un pavisam dārgajā Aventura modelī un tieši Aventura es devos lūkoties – pie tam pavisam neparastu Aventura.

Kas ir Aventura?

Piedzīvojums, ja mēs tulkojam no spāņu valodas, bet VW valodā tas ir mazliet kaut kas cits. Uz papīra vismaz sākumā Aventura izskatās tikai pēc vairāk kā 10 tūkstošu EUR dārgākas versijas par Highline, bet papētot visu dziļāk tā nemaz nav. Paspēlējos arī ar konfiguratoru un Highline var sakomplektēt identiskā ciparā kā Aventura un Highline var dabūt ar gandrīz visām tām pašām opcijām, ko Aventura. Kur tad ir tas suns aprakts? Vai tiešām tas tikai mārketinga triks, lai pievilinātu jaunus pircējus? Nē.

Virspusēji pētot Aventura ir jau uzreiz maksimāli sakomplektēts Amarok, kuram vēl papildus var pielikt tikai bloķējošo aizmugurējo differenciāli un gumijas paklājiņus, bet nē – Aventura dod kardināli savādāku auto izskatu. Pats pamanāmākais ir elementi virs bagāžas kastes, sportiska skata stienis pie kabīnes un speciāli aizsargi kastes sānos. Izklausās maz – bet vizuālās atšķirības ir milzīgas. Aventura ir arī masīvāks metāla kāpslis zem durvīm un komplektā ar speciāla dizaina 20 collu lietajiem diskiem auto izskatās pieaugušāks. Aventura nāk arī labāka metāla panna zem auto dod arī papildus drošību.

Interjers nav ļoti daudz mainījies, bet ļoti pamanāmi ir tikai Aventura piedāvātie melnie griesti. Viss pārējais ir iegūstams arī parastajās versijās, piemēram, Nappa ādas salons ar 14 veidos regulējamiem ergoComfort sēdekļiem.

Kamēr pārējās versijas arī var iegādāties ar pelēku matētu krāsu, Aventura ir pieejams arī pavisam speciālā Ravenna zilā matētā krāsā un tam ir īpaša dizaina daļēji hromēts aizmugurējais buferis.

Saīsinot manis iepriekš rakstīto – Aventura nav uztaisīts, lai naudīgākajiem pircējiem noslauktu papildus 10 tūkstošus EUR par it kā speciālu versiju, Aventura ir maksimāli komplektēta vizuāli atšķirīga versija, kas nav dārgāka par maksimāli komplektētu Highline. Ja jums ir vēlme iegūt pilnīgi komplektētu Amarok par aptuveni 50 tūkstošiem EUR, tad labāk izvēlieties Aventura, jo tā izcelsieties.

Ar ko Amarok vēl ir īpašs?

Jau iepriekšējā izmēģinājumā stāstīju, cik ļoti man patika braukt ar VW pikapu. Mani ļoti nesarūgtināja ne relatīvi plastmasīgais panelis, ne arī pārlieku vienkāršie aizmugurējie sēdekļi un pat ne tas, ka -20 grādos saģērbies kā pilsētnieks mainīju pavisam neveiksmīgi uz sliedes pārgriezto riteni. Atceros, ka pārmetu VW nepraktiski konstruēto domkrata fiksēšanas punktu, jo bija pilnībā jāpaguļas zem auto, lai to nofiksētu un arī domkrats bija klaji nepiemērots. Šoreiz gan (tfu tfu tfu) man nenācās mainīt riteni, tikai kavējos atmiņās.

258 Zs ir daudz un neviens tiešais konkurents nepiedāvā pat līdzīgus parametrus un ar to dinamiku pikaps ir ļoti jestrs. Jā, interjers nav jaunais un modernais, ko varam redzēt visos aktuālajos VW modeļos – tas vēl ir iepriekšējās paaudzes, Amarok nav digitālā spidometra un arī info-izklaides ekrāns ir mazs un relatīvi nenopietns, bet savā vienkāršībā auto ir lielisks un šādam auto tomēr ir cits uzdevums.

Runājot par uzdevumiem – ja iepriekš secināju, ka VW ir izdevies izveidot darba zirgu, ar kuru doties mežā medībās, lauku darbos un arī nopietnākos darbos kā celtniecība utt, bet tajā pašā laikā pikaps ir ļoti komfortabls ikdienā un tikpat labi var kalpot kā ģimenes auto, ar ko vest bērnus uz skolu un bērnudārzu. Komforts ir skaidrojams ar lieliskajiem ergoComfort priekšējiem sēdekļiem, ērtu stūri, labu skaņas izolāciju, mīkstu gaitu un labu dinamiku un kāpēc gan Amarok nevarētu būt ideāls ikdienas auto?

Kā ir braukt ar pārbūvētu pikapu?

Īpašo pelēko matēto Amarok Aventura es pamanīju jau iepriekš un man pilnīgi nagi niezēja pie tā tikt, kas man arī izdevās. Tomēr no sākuma mazliet uztraucos, ka specifiskās riepas būs gan cietas, gan arī skaļas. Pārbūvētais Amarok ir arī augstāks par saviem saimes brāļiem un tas arī pavisam noteikti labi neatspēlējas ikdienas lietojamībā.

Pelēkais izmēģinājuma auto ir sava veida rekordists – ar to nobraucu visvairāk kilometru starp visiem pēdējos gados stūrētājiem auto – mazliet virs 1200 km. Nobrauktais attālums vien liecina par to, ka man ar to auto patika braukt un visi pievarētie kilometri ir piedzīvojums. Jau pirmajā izmēģinājumā dienā devāmies Babītes ezera virzienā, lai ļoti smilšainā apvidū izmēģinātu auto bezceļa spējas. Izbraukājām kā kalniņus, tā smilšu ceļus un arī pat ielīdām ūdenī. Ūdens atrakcijas sanāca mazliet nervozas, jo neiedomājos, ka auto ar sabloķētu aizmugurējo tiltu varētu arī sanest aizmugurējo daļu – mazliet ieslīpi līdu ezerā un auto ieslīdēja diezgan dziļi. Tiku sveikā gan tikai ar vieglu izbīli, auto tas nebija vērā ņemams šķērslis, tieši tāpat kā visas pārējās uzticētās aktivitātes. Īsti pat nevaru iedomāties ikdienišķus apstākļus, ar ko Amarok nevarētu tikt galā – tad būtu jāmeklē speciāli bezceļa sacensību posmi, lai auto izdotos norakt. Savu artavu, protams, dod arī labās riepas.

Diezgan daudz sanāca nobraukt pa šoseju un šeit apgāzās manas bailes par riepām un klīrensu – jā, pārbūvētais Amarok ir mazliet cietāks par iepriekš izmēģināto auto, bet normas robežās, tik cik jāsamierinās ar mazliet augstāku degvielas patēriņu – vidēji 10 litri uz 100 km. Papildus LED gaismas nakti padara par dienu un tagad es saprotu trakos zviedrus, kuri pat saviem vieglajiem auto uzstāda milzīgas papildgaismas. Jums ir iespēja pasūtīt uz jumta uzstādāmas gaismas no rūpnīcas, izmēģinājuma auto gan tās nebija oriģinālās, tomēr ieslēdzamas ar oriģināli pieejamo pogu un ir taču glītāk un foršāk lietot oriģinālo pogu, nevis milzīgu sarkanu tumbleri, vai ne? Radiatora restē uzstādītās papildus gaismu slēdzis gan varēja būt labāk un ērtāk integrēts.

Vienīgais pārmetums, ko uzreiz varu iedomāties, ir relatīvi skaļais dzinējs, it īpaši augstākos apgriezienos un dzinēju ļoti labi dzird arī salonā, diezgan slikto audio sistēmu un izvirzītajos sliekšņos visu laiku sanāca nosmērēt bikses. Aizmugurē sēdēt nav ļoti ērti, bet tie visi principā ir sīkumi.

Cenas

Amarok sākuma cena Trendline komplektācijā ar 163 Zs un sešu ātrumu manuālo kārbu ir 33 600 EUR, 204 Zs var iegūt sākot ar Comfortline un versijā ar manuālo kārbu būs jāsamaksā gandrīz 36 tūkstoši EUR, bet par versiju ar automātisko kārbu 37 600 EUR. 258 Zs var iegūt tikai ar automātisko kārbu un Highline komplektācijā par 40 400 EUR, bet Aventura nāk tikai ar 258 Zs un automātisko kārbu par 50 700 EUR.

Izmēģinājuma Amarok nebija pavisam standarta, tas ir ticis pie speciāliem bezceļam paredzētiem diskiem un riepām, tam tika uzstādītas divas vinčas un arī speciāla atvirzāma mantu glabāšanas kaste un aizmugurējā vākā integrēta ieroču glabāšanas kaste. Auto priekšējā daļa ir tikusi pie papildus aizsardzības elementa zem priekšējā bufera, kurš ir nokrāsots matēts tieši tāpat kā VW zīmītes. Gaismas arī ir uzlabotas – uzstādītas jaudīgas LED gaismas uz jumta un papildus LED gaismas priekšējā radiatora restē. Ja gribat tikt pie tādām izvirtībām, tad rēķinieties ar aptuveni 15 tūkstošiem EUR.

Secinājumi

50 tūkstoši EUR nav maz un 15 tūkstoši par papildus “ekstrām” arī ne kurš katrs varēs atļauties. Bet ja jums ir brīvi 65 tūkstoši EUR un ir nepieciešamība pēc pikapa, kuru varētu lietot kā darba lietām, tā arī ikdienai – Amarok Aventura ir pats piemērotākais auto, jo ar tādu auto pie mājas īsti pēc vēl viena auto nav nepieciešamības – tikpat skaisti aizbrauksiet uz operu, kā vedīsiet smilšu maisus un krosa motociklu un lielveikala iepirkumu maisiņu. Un auto izskatās ļoti efektīvi, par to vien var ielikt kārtīgu +.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

  • Čiekurs

    Rindkopā pie “Mazliet vēstures un dzinējs” ir kļūda, vai arī es ko neiebraucu. Sākumā minēts, ka līdz 2016. gadam netiek piedāvāts automāts un 180zs dīzelis, bet dažas rindiņas zemāk minēts, ka tas viss parādās jau 2012. gadā (kas ir patiesība).

    • Maris Gaugers

      Piekrītu, doma izteikta neskaidri. Domāts bija, ka sākumā kad auto iznāca, tad bija tikai manuālās kārbas

  • http://Www.kursors.lv Artis Ābols

    Bāc, beņķis jau ir izsēdēts…

  • Kaspars Baradach

    Tās lampas uz jumta ir street legal??