Web Analytics
More
    Reklāma

    Izbaudām Kanādas rudeni ar VW California kemperi (video)

    Jaunākie raksti

    Vajag “riekstus”, lai noorganizētu pasākumu valstī, kurā automašīna nekad oficiāli netiks tirgota. Man pat, godīgi sakot, nav īsti ideju, kāpēc tieši Kanāda un kāpēc tieši Halifaksas apkārtne – varbūt daudzu eiropeisko pilsētu nosaukumu dēļ. Es nesūdzos – nekad iepriekš neesmu bijis Kanādā un tā man bija lieliska iespēja apskatīt mazliet vairāk kā vienu pilsētu. Daudz vairāk – 3 dienu garumā nobraucām ap 700 km, divas reizes nakšņojām mašīnā un priecājāmies par skaisto rudeni.

    Reklāma

    Kas tad ir California?

    Tā es arī īsti nesapratu pareizo VW busiņa nosaukumu. Pie mums tas sauksies VW Multivan California, bet vācieši to sauc vienkārši par California. Lai nu kā arī būtu – California faktiski ar Multivan ir maz sakara. Tad jau arī Transporter ir tieši tikpat liels sakars ar Multivan. Bet ne jau man par to spriest.

    California vēsture ir diezgan sena, kopš 1989. gada VW ražo šīs motorizētās mājas. T3 bija pirmais busiņš, kas saņēma šo hipiju pakotni. Jā, pirms tam vēl figurēja tāda Westfalia, bet tajā vēsturē neiedziļināšos. T3 un T4 pārbūves gan arī nodrošināja Westfalia, bet šoreiz tas jau bija paša VW pasūtījums.

    Vienlaicīgi ar VW T5 iznākšanu 2003.gadā, Daimler-Chrysler bija pārņēmis Westfalia, VW komercauto nodaļa izlēma izstrādāt pilnīgi jaunu un savu motorizēto māju un kopš 2004.gada VW var lepoties ar savu izstrādājumu. T5 California bija pieejama divās versijās – Beach un Comfortline, kur Beach bija pavisam vienkārša un lētāka versija. 2009.gadā iznāca T5 modernizācija un auto tika pie moderniem un ekonomiskākiem dzinējiem un VW DSG divsajūgu ātrumkārbām, kas braukšanu padarīja daudz patīkamāku. Ar modernizāciju pieejama kļuva arī 4Motion visu četru riteņu piedziņa, lai atvieglotu piekļūšanu vēl lielākiem atpūtas nostūriem.

    Tikai 2016.gadā iznāca sestās paaudzes VW Transporter sērijas busi un tieši tad arī tapa T6 California, kurai jau bija EURO6 dzinēji, LED gaismas un viss modernais, ko VW tajā laika spēja piedāvāt. Kopš T6 tiek piedāvātas trīs komplektācijas versijas – Beach, Coast un Ocean.

    Tikai trīs gadus vēlāk jau iznāk T6.1 modernizācija, ar kuru jau iepazināmies Amsterdamā, un arī T6.1 California nekavējas ne mēnesi.

    T6.1 ir daudz jaunumu?

    Sāksim jau ar to, ka pieejami ir tikai divu litru dīzeļdzinēji un pagaidām nav informācijas, ka būs pieejami benzīna dzinēji kā T6.

    Es daudz neiedziļināšos, jo lielākā daļa jaunumu ir tieši tādi paši, kā Multivan T6.1, ko aprakstīju pavisam nesen – auto ir kļuvis modernāks. Digitālie ekrāni, eSim savienojums, kurš Kanādā, protams, nestrādāja un jaunas drošības sistēmas. Par to visu lasiet Multivan rakstā.

    Vienkāršākajā Beach versijā tagad arī ir pieejama virtuve, stipri mazāka gan kā pārējās versijās un izvelkama. Plus mazajai virtuvei ir, ka Beach ir pasūtams ar trīsvietīgu aizmugurējo sēdekli, kuram tur pietiek vietas.

    Coast un Ocean versijas jau nāk ar pilnvērtīgu virtuvi un virtuve ir uzlabota – viss ir veidots no viegla alumīnija. Visas versijas, protams, ir ar izbīdāmo jumta daļu un brezenta materiāls ir pasūtams trīs krāsās – pelēku standartā un papildus zilu un sarkanu. Otrā stāva guļvietas ir pilnībā pārtaisīta un veidota ar speciālām plastmasas atsperēm, lai gulēšanu padarītu ērtāku un stabilāku.

    Viens no galvenajiem jaunumiem ir digitālais kempera vadības panelis, no kura varam kontrolēt praktiski visu nepieciešamo. Sākot ar divu režīmu autonomu apkures sistēmu, apgaismojumu, ledusskapi, jumtu un papildus ir nākušas dažādas ērtības fīčas. Piemēram modinātājs ar saullēkta režīmu, kur pakāpeniski salona LED apgaismojums pastiprinās līdzīgi saulei. Arī ir kempera režīms, kur var atslēgt salona apgaismojumu, kad naktī atver durvis – tas lai nepamodinātu biedrus.

    Dzinēji ir pieejami pagaidām trīs – 110, 150 un 199 Zs un tieši tāpat ir pieejama DSG ātrumkārba un 4Motion visu četru riteņu piedziņa.

    Cenas

    Pašas vienkāršākās Beach komplektācijas California ar 2.0 TDI 109 Zs un piecu ātrumu manuālo ātrumkārbu varat nopirkt jau no 36 860 EUR, bet lētākā ar DSG aprīkotā versija ir ar 150 Zs dzinēju un maksā no 40 887 EUR. Coast ar to pašu vājāko dzinēju un to pašu ātrumkārbu maksā no 44 tūkstošiem EUR un DSG versija jau 47 527 EUR. Par 199 Zs divu turbīnu dīzeļversiju jāškiras būs no 50 879 EUR un par 4Motion jāpiemaksā vēl – kopā 53 498 EUR.

    Dārgākā Ocean versija, ar kuru arī braucām Kanādā, sākas no 50 563 EUR tajā pašā vājakā dzinēja un piecu ātrumu manuālās kārbas versijā un noslēdzas pie 60 tūkstošiem par 199 Zs 4Motion ar DSG. Versija, ar ko es braucu, ir kaut kur pa vidu un manuprāt būs pati pieprasītāka – 150 Zs jaudas, DSG un priekšpiedziņa. Tā maksā no 54 tūkstošiem EUR.

    Secinājumi

    Man ļoti patīk, ka VW Multivan California ir perfekts ikdienas un atpūtas auto, kas īsti nav konkurentiem. Auto nav liels un tizls, ar to ir diezgan ērti braukt un pēc nepieciešamības varam busu pārvērst par pilnvērtīgu un autonomu kemperi. Kurš vēl tā var? Vairāk skaties video.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    8 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Uldis Gēliņš
    22.10.2019 20:24

    Vai Mercedes Benz MarcoPolo nav konkurents?

    svimart
    23.10.2019 17:09

    Tiešākais, ņemot vērā ka Westfalia ražo mersim iekšas aprīkojumu. Jautājums gan cik MarcoPolo maksā?

    Janis Liepins
    22.10.2019 20:52

    Man gan vairāk jautājums – kam to vajag? Jau kemperis ir milzīgu kompromisu pārpildīts aut, bet vismaz liels. Un tūļīgs rezultātā. Šim ir apgriezta visa dzīves telpa, bet tik un tā līdzi jāvadā milzīga vanna diviem. Divatā mana izvēle ceļošanai būtu mazda MX5 un nakšņošana normālās gultās, gatavošana normālās virtuvēs, telefona lasīšana normāla izmēra tualetē. Citiem vārdiem – viesnīca / kempings/ hosteli/etc.
    Ja gribas nakšņot kur pagadās, līdzi telts. Vienkārši, žirgti un cūciņa dzīva

    23.10.2019 13:47
    Reply to  Janis Liepins

    Ceļošana un kempošana ir 2 dažādas lietas, ar šito var piebraukt pie paša ezera un nakšņot tur, viesnīcas/hosteļi utt. atkal ir dārgāk. Tādā veidā vienmēr esi spiests strikti plānot lai paspētu līdz naktij tikt nākamajā guļvietā. Ar šādu busiņu atkal labi tas, ka ja redzi skaistu vietu, vnk. stājies malā un 4 minūšu laikā kemps gatavs! Un grubētu redzēt cik daudz lietu līdzņēmšanai ielien MX5 (telts, ceļojumu somas utt.)

    svimart
    23.10.2019 17:07
    Reply to  Janis Liepins

    Parādi man vienu vācu pensionāru pāri ar mx5….

    M,!
    23.10.2019 17:31

    Nu nez, vareja ar pogu visu ieksa esoso nolaist uz leju un kkadu jumta gultu nolaist no griestiem. 21 gadsimts ibio!!

    Artis
    23.10.2019 20:20

    Video skaņa zem katras kritikas.
    1 no 10
    1 par to, ka skaņa ir.
    Tad labāk iefilmē skaistus kadrus un savu sakāmo ieraksti vēlāk pa virsu.
    Video nenoskatījos dēļ nebaudāmās skaņas un trokšņiem.

    Juris
    05.11.2019 22:46

    Klau, nedaudz mulsina norādītās cenas! No kurienes tāda informācija un vai gadījumā tā cena nav bez PVN?

    Reklāma