Reklāma

Iepazīstamies ar Latvijā pirmo Neste Easy Deli pašapkalpošanās veikalu

Raksts tapis sadarbībā ar Neste Latvija.

Jaunākie raksti

Mercedes sadarbosies ar Stellantis bateriju ražošanā elektroauto

Vācu autoražotājs Mercedes paziņojis, ka tas kļūs par Stellantis koncerna un "Total Energies" partneri uzņēmumā "Automotive Cells Company", kas...

Bitkoinu ieguve ik gadu rada ap 37 000 tonnu e-atkritumu

Nav nekāds noslēpums, ka kriptovalūtu ieguve nodara būtisku kaitējumu videi. Patērētais elektroenerģijas apjoms aiziet kosmiskos ciparos, radot ievērojamu siltumnīcefekta...

YouTube Premium lietotāji var lejuplādēt video

YouTube testa režīmā palaidis iespēju lejupielādēt video no interneta pārlūkprogrammas, kas līdz šim bija pieejams tikai mobilajā lietotnē, taču...

Amazon atļauj pieteikties darbā tiem cilvēkiem, kuri to zaudēja marihuānas lietošanas dēļ

Uzņēmums Amazon ir oficiāli paziņojis, ka atļaus atkal pieteikties darbā tiem darbiniekiem, kuri to iepriekš zaudējuši narkotiku testu pārbaudes...

Fitbit Versa 3 viedpulksteņa apskats

Šī gada sākumā Google pabeidza Fitbit iegādi, kas bija sava veida signāls tam, ka Google sāks daudz nopietnāk piedomāt...

Mēs Kursorā iepriekš esam diezgan bieži rakstījuši par inovācijām mazumtirdzniecībā. Proti, par dažāda veida pieejām, kā pircēji var noskenēt savus pirkumus (RIMI izmanto speciālus skenerus, bet Maxima – mobilo lietotni) un par Amazon pilnībā automātisko pašapkalpošanās veikalu izmēģinājumiem. Šodien pastāstīšu par kādu ļoti interesantu un Latvijā vēl neredzētu pašapkalpošanās veikalu, kurā nav pārdevēja un iepirkšanās procesu no sākuma līdz beigām veic pats klients. Es runāju par Neste Easy Deli pašapkalpošanās veikalu, kas šodien atvērts blakus Lielirbes ielas DUS Rīgā.

Šādi veikali jau darbojas Somijā

Neste jaunā koncepta veikalu pagājušajā vasarā atvēra Helsinku centrā un jau toreiz ziņoja, ka nākamie veikali tiks atvērti Latvijā. Tomēr pandēmija iejaucās plānos un pie mums pirmais Easy Deli veikals oficiāli tiek atklāts tikai šodien, 27. jūlijā. Tas ir pirmais Neste Easy Deli veikals visā Baltijā. Acīgākie noteikti būs pamanījuši šo veikalu ēkas arī citviet Latvijā – drīzumā savu darbību uzsāks arī vairāki citi Easy Deli veikali Tīnūžos, Rīgā (Juglā), Salaspilī un Ogrē.

Šādi izskatās Neste Easy Deli veikals Helsinkos

Pagājušajā vasarā, atklājot pirmo Easy Deli veikalu Somijā, Neste norādīja, ka tas ir pirmais pašapkalpošanās veikals Eiropā, kas izmanto RFID (Radio Frequency Identification, jeb radio frekvenču identifikācijas) tehnoloģiju. Tā ļauj veikt pirkumu reģistrāciju pat caur maisiņu vai mugursomu un tie pie kases vairs nav vēlreiz atsevišķi jānoskenē. Šo RFID sistēmu ir radījis Somijas uzņēmums Nordic ID, kam ir vairāku gadu desmitu pieredze šādu radio tehnoloģiju izstrādē.

Interesanti, ka sākotnēji Somijā pirmajos Neste Easy Deli veikalos bija izvietoti produktu automāti (vending machines), taču visai drīz uzņēmums saprata, ka veikt apmaksu pie katra automāta atsevišķi nav tā labākā pieeja un pārgāja uz vienas kases pieeju.

Neste šādu veikalu ieviešanu skaidro ar vēlmi būt noderīgākiem saviem klientiem, kas gadu gaitā ir iecienījuši sev ērtu iepirkšanos jebkurā diennakts laikā un bez stāvēšanas rindās. Galu galā, mēs paši taču arī labprāt izmantojam pašapkalpošanās kases veikalus, kur tās ir ieviestas, vai ne?

Kāds ir iepirkšanās process Neste Easy Deli veikalā?

Easy Deli veikali darbojas visu diennakti un tajā var iekļūt izmantojot Neste mobilo lietotni. Šāda pieeja izvēlēta, lai samazinātu vandālisma gadījumus, kad veikalā iekļūst katrs, kam vien nav slinkums. Esot blakus šādam veikalam, lietotnē parādīsies veikala durvju atvēršanas poga. Nospiežam to un dažu sekunžu laikā automātiskās durvis atvērsies un varēsim ienākt veikalā. Piezīmēšu, ka pie veikala ir izveidota uzbrauktuve, lai tajā var ērti iekļūt cilvēki ratiņkrēslos.

Kad esam nonākuši veikala telpā, varam nodezinficēt rokas un apskatīt piedāvāto produktu klāstu. Easy Deli veikalā atradīsim ūdeni, atspirdzinošos dzērienus, saldējumu, kā arī dažādus našķus. Kopumā produktu klāsts nav pārlieku liels, taču veikala plauktos redzēju produktus, kas Latvijā ir plaši izplatīti un populāri. Padziļinātu cenu analīzi neveicu, taču izskatās, ka produktu cenas ir līdzīgā līmenī ar tām, kas atrodamas citos DUS.

Tā kā tipiskos DUS esam pieraduši uzpildīt ne tikai savu auto ar degvielu, bet nopirkt arī kafiju, tad Easy Deli veikalā ir padomāts arī par šo dzērienu. Tieši pretī ieejai redzēsim Robert Paulig Roastery kafijas automātu, kas mums varēs pagatavot iecienītos kafijas dzērienus divu tilpumu krūzītēs. Starp citu, mēs varam izmantot arī savu krūzīti.

Pa kreisi no kafijas automāta ir stikla vitrīna, kurā būs atrodami bistro BALTS gatavotie ēdieni. Veikala produkcija katru dienu tiek papildināta, tāpēc tajā vienmēr būs svaigi produkti.

Uz katra Easy Deli veikalā atrodamā produkta atradīsim RFID uzlīmi, kurā ir iestrādāta maza mikroshēma, kas pie kases ļaus identificēt produktu. Kā redzam fotogrāfijās zemāk, dažādiem produktiem šīs uzlīmes var formas ziņā atšķirties, taču būtība nemainās. Svarīgi šīs uzlīmes nesabojāt, jo tas var liegt produktu noskenēt un veiksmīgi pabeigt iepirkšanos.

Kad esam no plauktiem un ledusskapjiem paņēmuši vēlamos produktus, virzāmies uz priekšu uz kases zonu. Virs tās ir uzskatāma informācija latviešu valodā par iepirkšanās procesu, kā arī diennakts bezmaksas informatīvais tālrunis, kas noderēs, ja mums radīsies kādas neskaidrības. Būtu noderīgi, ja šīs norādes būtu iztulkotas arī citās valodās.

Kase sastāv no divām daļām – pa kreisi ir grozs, kurā jānovieto mūsu izvēlētās preces un pa labi ieraudzīsim jau ierasto apmaksas termināli. RFID uzlīmju nolasīšanas antenas ir iebūvētas groza otrā pusē un produktu noskenēšana notiek pilnībā automātiski pat, ja grozā ievietosim uzreiz vairākus produktus. Blakus displejā uzreiz parādās informācija par noskenētajiem produktiem. Vienīgi kafijas dzērienus būs jāpiereģistrē mums pašiem. Ja tomēr kāds produkts automātiski negrib noskenēties, to vajadzēs novietot tā, lai RFID uzlīme ir maksimāli tuvu groza virsmai. Manu testa Coca-cola pudeli kase noskenēja zibenīgi.

Kad produkti noskenēti un kafijas dzērieni pievienoti, varam veikt pirkuma apmaksu ar bankas karti vai bezkontakta maksājumu izmantojot telefonu, viedpulksteni, vai maksājumu gredzenu. Šobrīd nav iespējams Easy Deli veikala pirkumus apmaksāt ar Neste karti, taču uzņēmums šādu iespēju var aktivizēt, kad saskatīs no tās ieguvumus. Tehniski tas ir iespējams. Skaidras naudas apmaksas veids nav pieejams, jo šāda koncepta veikalā tas neiederas.

Kad pirkums apmaksāts, saņemsim pierasto papīra čeku un kases displejā uzskatāmi mirgos “ATVĒRT DURVIS” poga. Piespiežot to, atvērsies veikala izejas durvis un varēsim tikt laukā, lai tālāk dotos savās gaitās.

Ja kaut kādu iemeslu dēļ automātiskā durvju atvēršana nenostrādā, pa kreisi no durvīm novietots avārijas slēdzis, kas ļaus atvērt durvis. Ja elektrības pārrāvuma gadījumā nedarbojas arī šī poga, vēl atliek mehāniska svira, kas ļaus fiziski atvērt durvis. No veikala mēs laukā tiksim jebkurā gadījumā. Veikalā ir padomāts par pietiekamu gaisa apmaiņu, lai telpā varētu uzturēties vairāki cilvēki.

Parunāsim par drošību

Skaidrs, ka šāda pašapkalpošanās veikala gadījumā daudziem cilvēkiem būs jautājumi par drošību. Viss veikalā notiekošais no dažādiem rakursiem tiek filmēts un noskaidroju, ka drošības sistēma, neidentificējot klientu personīgo informāciju, spēj noteikt dažādas situācijas, kad būtu nepieciešama apsardzes iejaukšanās. Tāpat nebūs laba doma mēģināt no veikala iznest nenoskenētus un neapmaksātus produktus, jo tie pie izejas tiks noteikti. Tāpat veikalā ir sensori, kas nosaka apmeklētāju kustības, logu izsišanu un kases atlaušanu. Neste darbinieki arī pieskata kasi, lai gudrinieki to neaprīko ar skimeriem.

Līdzīgi kā Neste pašapkalpošanās DUS, arī Easy Deli veikali tiek apsargāti un apsardzes speciālisti ātri ieradīsies, lai novērstu drošības problēmas.

Skaidrs, ka šāds automātiskais pašapkalpošanās koncepts Latvijā ir kaut kas pavisam jauns un neredzēts, taču ceru, ka mūsu sabiedrība neradīs pārāk lielas problēmas un ļaus šiem veikaliem nostiprināties un parādīt piemēru citiem uzņēmumiem.

Ir padomāts par ekoloģiju

Neste Easy Deli ir veidots izmantojot ilgtspējīgus un videi draudzīgus materiālus, un tā enerģijas patēriņš ir samazināts jau būvniecības posmā. Veikala ēkas apdarē ir izmantoti daudzveidīgi videi draudzīgi materiāli – no otrreiz pārstrādātas plastmasas ražots paklājs, nesošajās konstrukcijās un interjera dizainā izmantoti CLT (Cross Laminated Timer) kokmateriāli, kas ir pazīstami ar ievērojami ātrāku montāžas laiku, ar paaugstinātu ugunsdrošību, ekoloģiski efektīvs, jo tas oglekļa dioksīdu ietver, nevis emitē. Tāpat veikalā nebūs pieejami iepirkuma maisiņi, savukārt vienreizlietojamās krūzītes un vāciņi ir ražoti no videi draudzīga materiāla. Tāpat kā visās Neste DUS, arī Easy Deli veikalos apgaismojumu nodrošina LED lampas.

Robert Paulig Roastery kafijas grauzdēšanai izmanto tikai biogāzi vai saules enerģiju, turklāt ražošanas process ir pilnībā caurskatām – kafijas ceļā var izsekot līdz pat attiecīgās kafijas audzētājiem. Savukārt ikviena bistro BALTS maltīte ir gatavota no augstas kvalitātes produktiem un klientiem pieejami videi draudzīgos iepakojumos.

Ērtība, ērtība, ērtība

Vienmēr patīkami redzēt, kā tehnoloģijas ļauj radīt ērtus risinājumus, kas atvieglo mūsu ikdienu! Šis ir tieši šāds gadījums – Neste Easy Deli veikalā varam ātri un ērti nopirkt kafiju, ūdeni un kādu našķi, lai turpinātu mūsu braucienu. Pavisam noteikti iesaku pamēģināt iepirkties šādā veikalā!

Reklāma

66 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
66 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments

Ehhh – atkal sava aplikācija, tāpat kā e-auto uzlādes kastēm…

Kā jau rakstā aprakstīts, šāds koncepts mūsu sabiedrības kultūras līmenim ir ļoti drosmīgs. Kaut kā jāmēģina to pasākumu padarīt puslīdz drošu un rentablu.

Atkal svečugaismu populists. Tas pats, kas ar degvielas ieliešanu – netic, ka ar aplikāciju tev jāizdara 2 darbības un bāka pilna. Tev nav mobilais telefons? Tev nav mobilais internets?
Es domāju, ka teicams koncepts. Tik vien, ka daudziem nepatiks, ka te nebūs dzīvas personas, kam uzbraukt augumā, jo redz, salfetes ir beigušās nabadziņam.

“Sveču gaisma”, kas ir bankas autorizācijas sistēma, darbojas visur, bet lūk Nestei vajag savējo “piekariņu” aplikācijas izskatā. Veikalos norēķinos ar viedpulksteni – kaut kā pietiek ar vienu darbību.

Šoreiz esmu lietotājs, nevis uzņēmums, gribu dzīvot ērtāk, nevis uz katra stūra meklēt, kura aplikācija kur jālieto. Pieņemu ka uzņēmumam tas ir grūtāk, tādēļ arī top tās daudzās aplikācijas. Nestē pērku degvielu zāles pļāvējiem, ar pulksteni, bez viņu aplikācijas.

Viņš domā, ka ar swedbank pulksteni visas durvis var atvērt. Nekrāsi uzņēmēju aplikācijas – pie atlaides netiksi.

Paga, paga, ja es maksāju ar Nestes pēcapmaksas karti, kāpēc es nevaru ar to pašu karti nopirkt arī Kafiju? Kāpēc man vēl vajag aplikāciju? Ar karti es pērku lētāk, kā tu ar savu aplikāciju! Pārsvarā uzņēmumiem ir tikai kartes.

Nu nu… uzņēmumi ar aplikāciju nevar ieliet degvielu. Esmu neste juridiskais klients un privāti degvielu nepērku. Būtu tomēr loģiski varēt arī ar Neste karti tās durvis vaļā dabūt.

Klients ir tas, kurš patērē uzņēmuma produkciju, nevis plātās ar mākslinieciskā izkārtojumā saliktu krāsainu papīrīšu kopumu, kas ir tava aplikācija. :-)

Ātri un ērti, ja esi sagatavojies un dari to bieži. Lai to instalētu, jāizmanto banku autentifikācijas sistēma – Smart-ID, lai iepildītu degvielu atkal jāatcerās kārtējais PIN kods, bet Apple Pay to visu ir atrisinājis ar sejas nolasīšanu un telefona-pulksteņa sadarbību – man nav jādzīvo senos laikos, kad katru reizi, kad iepērcies, jāspaida PIN kods – tas ir ērti.
Cita starpā. telefonu tagad var atbloķēt arī ar masku uz sejas, ja uz rokas ir pulkstenis.
Gribētu redzēt, kā Tu uzpildi degvielu, nekāpjot nost no moča :)

Lūk šis man vispār nestrādā. Katru fck*ng reizi kartei prasas stingro autorizāciju, kas paģēr ielogošanos internetbankā. Lieki teikt, ka tas katru uzpildes uzsākšanu paildzina vienkārši nereāli un uzdzen šermuļus pat iedomājoties, ka tas atkal būs jādara. Citur pievieno vienu reizi karti un basta, bet šeit pie katra maksājuma ieslēdzas 3D

No kurienes tad Neste saņem Tavu naudu, lietojot aplikāciju? Tu to vari piesiet bankas kontam vai Tev sūta pēcapmaksas rēķinu?

Droši vien no Apple pay. Man ar tā ir, jo karti tiešām šķiet prasīja katru reizi autentificēt vai kas tur bija par problēmu. Ar Apple pay nekādu problēmu – tovojos dus – atveru app, piebraucu pie sūkņa, izvēlos kurš, Apple pay un var pildīties.

Tātad bez Apple Pay nekādu ērtību :)
Paldies par info, ielādēju aplikāciju un piesēju to Apple Pay, pamēģināšu. Atkal jauns kvadrātiņš jau 4. telefona ekrānā…un parole, kuru tūlīt aizmirsīšu, bet ceru ka to neprasīs.

Ne gluži, man ir piesaistītas 2 kartes, bez Āboliem, viss strādā, bet Nestes lietotnei periodiski uznāk untumi un process jāsāk no gala, kaitinoši. Toties naudas limitu var iestatīt kādu vēlies katrai kartei. Cirkulī lietotne strādā perfekti degvielas uzpildei, bet min rezervācijas summa 50€.

un durvis, cik noprotams, tu atvērsi ar bankas aplikāciju iemaksājot drošības naudu 50 eiro apmērā ;)

Ir tādas bankomātu telpas, kurās var tikt iekšā ar bankas karti, pie tam jebkuras, tātad arī ar pulksteni. Kādēļ Nestes būdiņā nevarētu būt tāpat?

Nezinu vai Latvijā, bet citur pasaulē esmu tādās līdis iekšā.
Tā tiek risināta problēma ar demolētājiem.

vismaz bija — Swedbankai Kaļķu ielas filiālē.

otrā ielas pusē ir Sweds, tur bija iemaksu automāts aiz naktī slēgtām durvīm. vai arī tiešām jaucu, SEB karte man jau pārdesmit gadus kā nav.

Man čeku applikācijā lūdzu!

Nu bet par benzīnu maxājot taču tai pašā Nestē ir čeks tikai aplikācijā.

Ne tikai. Arī tankā pēc uzpildes.

Man liekās, ka likums jau tagad atļauj, ja darījums notiek tikai ar bankas karti, fizisks čeks var nebūt, to var nosūtīt uz klienta epastu vai būt pieejamam piemēram Neste aplikācijā.

Žēl, ka nevar uzsildīt to fāstfūdu

Es kā nedaudz sociofobs noteikti gribētu redzēt vairāk šādus veikalus visā Latvijā.

Uzsliet būdiņu ar super-mega tehnoloģijām dēļ pāris dzērienu pudelēm un snikeriem… Ko tu bagātam padarīsi.

Tie dzērieni un snikeri sevi ātri vien atpelnīs. Tā visa tehnika tur salīdzinājumā ar viena pārdevēja izmaksām arī ir sīkums.

emm, vairāk. Ja veikals strādā 24*7 uz pilnu mēnesi tās ir vairāk kā 3 pilnas slodzes un nevajag aizmirst par sarkanajiem datumiem/slimošanu un t.t.

Kaspars laikam cirkulī strādā un netiek pie paaugstinājuma. Greizsirdīgs :D

Diemžēl neuzminēji. Ar savu komentāru gribēju pateikt, ka jābūt galīgā izmisumā, lai brauktu tieši uz šo būdiņu pēc snikera vai kolas. Ja piedāvājumā būtu kaut kas tāds, ko tik viegli nevar dabūt citur, tad tas varētu būt kā magnēts iebraukt uztankoties Nestē. Nu, piemēram, sushi/maki seti vai kaut kas veselīgs.

Cirkulis jau sen ir sapratis, ko vajag cilvēkiem. Visas jaunās stacijas tiek pārbūvētas ar maksimālu “WC” kapacitāti. Kad cilvēku jau esi ievilinājis, vari sākt pielietot marketinga trikus.

Ko tu gribi darīt?

Durvis var atvērt tikai ar aplikāciju bet samaksāt nevar?

Interesanti, kas notiek, ja neko nepērc, durvis neatveras :)

Kur tas veikals atrodas ? Nelasiju dikti sīki šo reklāmas spamu, bet tik piefiksēju, ka šis veikals ir šodien atvērts un plānoti citi novados

Ok. Pārskrēju rakstelim. Joprojām neredzu adresi. Rakstīts par citiem topošajiem, bet KUR ATRODAS ŠIS ???
 pie mums pirmais Easy Deli veikals oficiāli tiek atklāts tikai šodien, 27. jūlijā. Tas ir pirmais Neste Easy Deli veikals visā Baltijā. Acīgākie noteikti būs pamanījuši šo veikalu ēkas arī citviet Latvijā – drīzumā savu darbību uzsāks arī vairāki citi Easy Deli veikali Tīnūžos, Rīgā (Juglā), Salaspilī un Ogrē.

Nu nav tur precīza adrese – tikai Lielirbes iela. Ok, ja tā Lielirbes iela ir tikai 1. – 3…..

kam tev precīzu adresi? Uz lielirbes ielas ir ļoti daudz nestes uzpildes stacijas? :D Pats šo staciju (pretī spicei) bieži izmantoju braucot no rīgas ārā un, vienmēr lamājos, ka nav kiosks kur kafiju paņemt.. jo nākamajā uzpildes stacijā mūžīgās rindas

Tas nav ēdiens.

man lielākais pārsteigums bija, ka deli nosaukumā nozīmē delikatessen.
nē nē, es saprotu ka uz planētas ir reģioni, kuru iedzīvotājiem šīs uzkodas tiešām nozīmētu delikateses, es tik tā, garāmejot.

deli ir amerikāņu saīsinājums, un ar to parasti apzīmē lielveikalu kulinārijas nodaļas līmeni kā Rimi — gatavi salāti, sagrieztas (kā likums pārsālītas) fasētas gaļas, sieri, tusiņu plates un siltais līdznešanai.

tā jau raksta. bildēs pat sāļas gaļas nav, droši vien tukšajā vitrīnā būs bulka-cīsiņš.
saprotams – turēt vitrīnā sviestmaizes, sieru un gaļu nozīmē regulārus zaudējumus, izmetot neapēsto – kamēr snikeri, čipsi un konfektes stāv plauktā mēnešiem.

tur jāaiziet, kad pasākums funkcionēs kādu mēnesi, paskatīties, ko bistro BALTA tais plauktos liks.

Teiktu, ka Neste ar savu app dara daudz, bet kkā ne tā. Durvis vērt, ok, par degvielu maksāt ok, bet kāpēc nevar maksāt par to kafiju arī, jo galu galā tāpat norēķins notiek no Nestes kartes konta? Ar pašu plastikāta Nestes karti tur var maksāt, līdzīgi kā Vienibas gatves Nestes moikā? Hmm, Narvesen arī bija kautkāds sviests, ka atlaidi logūdenim deva, ja pavicini Nestes karti, bet samaksāt nea. Bet, jā, galvenais trūkums tam appam ir vairāku lietotāju nesavietojamība: man ir Nestes konts, esmu izdalījis ģimenei papildkartes, mēneša beigās par visu nomaksāju. Bet! Viņi nevar izmantot app, to varu tikai es!… Read more »

Saldetu paiku un saldetus burgerus pasutit sasilditus no automata nav garsigi?

Prieks kam sitads sviests vajadzigs…
Pie tam par to izslaveto NESTE aplikaciju – paris reizes ir gadijies kad taa “uzkaras” meginot nocekot kur atrodos un nelaujot izveleties no kura sukna velos pildit degvielu…

Reklāma
Reklāma
Reklāma