Mazumtirdzniecības nozare nemitīgi attīstās, pielāgojoties patērētāju izaugsmei un dinamiskajai ikdienai. Kā liecina šī gada augustā veiktais patērētāju paradumu pētījums, 40% pircēju Latvijā sagaida dažādus jaunus digitālos risinājumus, kas atvieglo iepirkšanās procesu. Papildinot inovatīvo iepirkšanās risinājumu klāstu, mazumtirdzniecības līderis Rimi Krišjāņa Valdemāra ielā 112, Rīgā, atklāj Latvijā pirmo pašapkalpošanās skeneru sistēmu, kas piedāvā ātrāko iepirkšanās risinājumu lielāka pirkumu skaita gadījumā.
Šobrīd “Rimi Valdemārs” tiek testēta jaunā sistēma, kuras galvenā priekšrocība ir iespēja Mans Rimi kartes īpašniekiem būtiski samazināt laiku, kas jāpavada veikalā, iegādājoties lielāku preču daudzumu. Pašapkalpošanās skeneris ļauj noskenēt pirkumus jau brīdī, kad pircējs tos pievieno savam grozam, turklāt preces iespējams uzreiz ievietot iepirkumu maisiņā vai jebkurā cita iepakojumā. Mans Rimi karte identificē pircēju un savieno informāciju par noskenētajām precēm ar maksājumu termināli, tādējādi, norēķinoties pie specializētās kases, pirkumi nav atkārtoti jāpārkrāmē un jāskenē.
“Tāpat kā mūsu klienti, arī mēs esam gatavi strauji adaptēt jaunākās tehnoloģijas un digitālos risinājumus, lai ietaupītu gan finanses, gan mūsu visu svarīgāko resursu – laiku. Mazumtirdzniecības nākotne ir digitālie risinājumi, papildinot tradicionālos, un tos sekmīgi integrējam arī Rimi darbībā: jauni veikalu formāti, pašapkalpošanās kases, digitāli iepirkumu saraksti, personalizēti piedāvājumi un produktu sortimenta pilnveidošana. Šodien mēs speram soli tālāk un pirmie Latvijā ieviešam pašapkalpošanās skeneru sistēmu, kas ļauj būtiski paātrināt iepirkšanās procesu, jo īpaši lielāka pirkumu groza gadījumā,” stāsta Rimi Latvia valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais.
Lai iepirktos, izmantojot pašapkalpošanās skeneri, pircējam jāveic trīs vienkāršas darbības. Pie ieejas veikalā klients reģistrē Mans Rimi karti un paņem skeneri. Izvēloties produktus un pievienojot tos savam pirkumu grozam vai ievietojot iepirkumu maisiņā, klients tos uzreiz noskenē. Ejot ārā no veikala, atliek vien kases terminālī nolasīt savu pirkumu sarakstu no Mans Rimi kartes un par to norēķināties.
“Valdemāra ielas Rimi pirmajam testam izraudzījāmies intensīvās klientu plūsmas dēļ, lai atslogotu citu veidu kases un ļautu ātri iepirkties cilvēkiem, kuri veic lielus pirkumus. Tas palīdz arī efektivizēt veikala iekšējos procesus. Šis ir pilotprojekts un, sekmīgi noslēdzot testēšanu, lemsim par sistēmas ieviešanu arī citos Rimi veikalos,” norāda V. Turlais.
Sistēma ir jaunievedums gan veikalam, gan pircējiem, tāpēc, rūpējoties par to, lai sistēma korekti fiksētu pirkumus un pircēji to lietotu pareizi, tiks veiktas kvalitātes pārbaudes. Tās notiks pēc nejaušības principa, sistēmai izvēloties atsevišķus pircējus: konsultants noskenēs dažas preces no klienta groza un salīdzinās ar kasē apmaksāto pirkumu sarakstu.
“Parastās kases, pašapkalpošanās kases un skeneri – katram no šiem risinājumiem ir savas priekšrocības. Tāpēc veikalos saglabājam dažādas ieprikšanās iespējas. Svarīgākais ir piedāvāt elastīgu pieeju, lai katrs pircējs var izvēlēties ērtāko risinājumu atkarībā no pirkumu apjoma un veida,” norāda V. Turlais.
Uzstādot 60 jaunākās paaudzes pašapkalpošanās skenerus un četrus kasu termināļus, pirmās pašapkalpošanās skeneru sistēmas izveidē “Rimi Valdemārs” veikalā ir investēti aptuveni 100 tūkstoši eiro.
Priekš kam vajag skenerus, ja MANS rimi aplikācijā jau ir integrēts sekneris?
Sveramajai vai gabalprecei tāpat vajadzēs svarus un skeneris nelīdzēs!
Kāreiz to pašu gribēju teikt. Būtu drīzāk ieviesuši iespēju kā autokasē atpazīt vienā paciņā ieliktas dažādas maizītes.
Sveramajām precēm varētu izmantot daudz kur tik ierastos svarus kas izvietoti sveramo preču apvidū un drukā uzlīmes. Šie svari uz ekrāna varētu parādīt svītru kodu (ko ieskenēt), vai arī izvēlēties drukāt, ja grib iet caur kasi.
Sveramas precei ir speciāli svari. Un bulciņām utt ir skenejamas cenu zimes
RIMI smalkmaizītēm NAV uzlīmju. Ieliec vienā paciņā 4 dažādas maizītes un pēc tam pamēģini autokasei iestāstīt, ka tev tur ir 4 dažādas maizītes (un katra ar savu cenu). Ja izdosies bez konsultanta piesaistīšanas un maizīšu reģistrēšanas bez izņemšanas no paciņas un apkārtnes noķēpāšanas ar cukuru, alus no manis.
Nekad nav bijušas problēmas ar šo 😄 Atzīmē uz kases visas 4 dažādās bulciņas, kas tev ir maisiņā un apstiprini kopējo svaru. Nekas nav mainījies jau n-tos gadus šajā procesā. Viss strādā. Šī sistēma ir daudz labāk uztaisīta kā Maximā
Zviedrijā izmēģināja risinājumu, lietojot mobilo telefonu. Toreiz lietotāji atzina, ka nebija ērti jo, pienāk zvanam, nevar turpināt iepirkties, jo telefons pie auss…
Cik tad ilgi gar kasi ņemies. To minūti vai divas zvanītājs otrā galā piecietīs. Tā, ka tieši pie kases piezvana gaidīts potenciālais biznesa vai Tinder partneris, gadās ļoti reti :)
Svērtai preice, piemēram gaļai jau svītru kodā ir iekļauta informācija par svaru. Savadāk ir ar končām ko pats iesver. Bet to var atrisināt ar svariem ko tur novietot lai var izdrukāt uzlīmi ar svītru kodu!
Forši! Nevaru sagaidīt, kad varēs izmēģināt praksē. Ideāli būtu, ja ratiņos varētu iestiprināt speciālā vietā skeneri, lai to nav jātur rokā un liekot iepirkuma ratos (vai grozā) preci varētu “novilkt” gar skeneri.
Kopenhāgenā šitos jau redzēju veikalā, bet no visiem cilvēkiem pie kases, tikai vienam redzēju rokās skeneri, pārējie visi mauca pa vecai modei!
Jau pagājušo nedēļ redzēju valdemāra rimi ratiem pieliktus “turētājus”, nesapratu iepriekš kam tie domāti. Tā kā par to jau ir padomāts.
Nīderlande jau gadiem ir tādi skeneri. Bet izmanto tik 20-30% pirceju
Jāskatās kā aizies. Šis ir milzīgs izaicinājums exsovoka pilsoņiem, kas vienmēr koncentrējas uz haļavas saskatīšanu. Šai sistēmai ir ārkārtīgi augsta haļavas iespēja
piemēram preces ar vienādu svaru bet dažādām cenām…
Igaunijā to haļavu risina tā, ka apsargi ik pēc noteikta skaita pircējiem veic pārbaudi un paskatās vai uz mājām cilvēks ņem to par ko ir samaksājis. Interesanti, kā šis tiks risināts Rimi veikalos.
Baidos ka šādi aizbiedēs godīgos pircējus, kas nevēlēsies katru 10 iepirkšanās reizi būt kuru parbauda. Gan nelāgi jūtas, ka pārmeklē, gan laiku tērē.
UK tas risinās vienkārši: randomā parāda, ka Tavu pirkumu pārbaudīs, pienāk kasieris un izvēles kārtībā pārskenē dažas preces. Ja tās ir Tavā pirkumā, viss OK. Ja nē, nezinu, nav tā gadījies.
Šobrīd, pie parastās kases, pārbauda visus pirkumus. Tas tomēr ir ērtāk ja TIKAI katru 10-20 reizi notiek pārbaude!
Ir okei, kārtībai jābūt.
Exsovoks šo atrisina piecatā virnlaicīgi iepērkoties. Uz dārgu konjaku ar stori reāls bizis sanak
Interesanti, ja šādam pircējam- skenētājam rastos pretenzija par cenas neatbilstību, pie kā tad šis lai vēršas ? Parastajā kasē var uzklupt kasierei. Bet šajā gadījumā grēkāža nav. Vajadzēs algot konsultantu, kas risina konflikta situācijas.
kasieris-konsultants jau stāv pie autokasēm, lai pārliecinātos par alko un tabakas pircēju vecumu. arī skanera lietotājs ies pa to pašu ceļu.
Baigi analītiskais raksts
Tā ir informatīva preses relīze. Kad izmēģināsim to jauno kasi, varēs uzrakstīt arī savus pirmos iespaidus.
Lielveikalu lietas ļoti nesaista, bet no malas no vienas puses savdabīgi – šāda pašapkalpošanās varētu (varēja) būt, piemēram, zemāku cenu veikalu tīklā/brendā (Supernetto), kur pircējs izrauj produktu no iepakojuma un tālāk visas darbības izdara pats (cash&carry) un par to saņem zemāku/pievilcīgāku cenu. Šobrīd nekas nemainās vai stāvi rindā un tevi apkalpo pārdevējs vai stāvi rindā pie pašapkalpošanās kasēm un sver kartupeļus pats (nu vai ņemies ar skaneri) + galā tāpat potenciāli kontrolē “kontrolieris”.
patērētais laiks mainās..
Ar parastajām un pašapkalpošanas kasēm, vispirms liek grozā / ratos, tad otru reizi pēc skenēšanas atkal nākas cilāt preces, tās maisos ieliekot. Ar pašskenēšanu, liek uzreiz somā / maisā. Tātad pircējam mazām kustības. Ērtāk un ātrāk.
Būs interesanti patestēt, vai kaut kur interfeisā nelien ārā mātes kompānijas ICA logo :D
un tad?
Japānā šis jau strādā, tik nedaudz savādāk, svari ir iemontēti rokas grozā, visas preces ko panem, noskanē kodu, pie izejas norekinies ar karti, un grozam apaksa atveras un iepakots maininjs ar preceem tev jau rokaa! Mēs smagi atpaliekam ! vēl tur ir bez pārdevēju konteineri kur lai tiktu ieksaa tikai janoskanee QR kodu.
Es gan neteiktu, ka “iepakots maisiņš” ir priekšā. Attīstīti cilvēki tomēr cenšas neizmantot plastmasas maisiņus
Biju šovakar Valdemāra Rimi. Pamēģināju tos skanerus. Pat darbojas. Līdzņemto Prizmas mantojuma maisiņu gan neņem pretīm, taču kaut kas jau jāziedo progresa labā.
Domāju, ka lai kā mums to mēģinātu pasniegt (inovācijas u.t.t.), tomēr reālais iemesls kāpēc uz to palēnām iet – lai samazinātu izmaksas un atlaistu visus kasierus. Ideja kā māja – pircējs pats sev visu saskanē un kasierim nav jāmaksā. Sākumā, kad ieviesa parastās pašapkalpošanās kases, tas bija super – rindu nebija, jo daudzi baidījās… tagad jau tauta pierada un rindas dažbrīd ir lielākas nekā pie parastajām kasēm.
bet, ja salīdzina ar parastajām kasēm, tad tur rinda vismaz kustās jūtami ātrāk. mazajos rimi gan iet lēnāk, ja tik kādas 4-5 pašapkalpošanās kases ir pieejamas.
Tā gan. Mazajos Rimi un maksimās pēdējā laikā bieži redzu 3 pircēju rindu pie kases un 8+ pircēju rindu pie autokasēm. Auto rinda parasti gan kustas ātrāk.
Līdz visu kasieru atlaišanai vēl ļoti ilgs laiks ejams.
Process notiek kasieru pārvēršanas konsultantos un palīgos sarežģītajiem gadījumiem virzienā. Gadījumiem kad pakā dažādas preces (mans piemērs ar maizītēm augstāk joprojām ir aktuāls), prece bez skaidra koda, līdzīgas sveramās preces ar dažādiem kodiem, kaut kas saplīsis, nav skaidra pircēja pilngadība utt. Pārējos gadījumos pircēji pīkstināsies paši. Būs mazāk vienkārša konveijera darba, lielākas prasības darbiniekam, kas nākotnē strādās par šādu konsultantu un cerams arī lielāks atalgojums. Tas, ka kasēs sēž 10 mazkvalificēti rūķīši, kuriem par maiņu darbu pie virpas (kases ) var atmest 300 eiro mēnesī, tiešām izzudīs.
Šāda sistēma darbojas Igaunijā, veikalos Selver. Pirms kases ir atsevišķs termināls. Iespraud to līdzpaņemto skeneri, preces un summa tiek nolasīta, samaksā ar karti (bankas) vai ar Selver (ja ir piesaistīta bankas karte) un viss notiek. Nav jāstāv rindā. Rindā pie kases jāstāv, ja ir depozīta čeks (automātā nodotas pudeles utt) un vēlies skaidru naudu saņemt.
Viss, kas tiek automatizēts un paver plašāku iespēju pašam sekot līdzi visam, kad norēķinies ir tikai pluss. No savas pieredzes iepriekš, kad bija tikai kases ar kasieriem 70% gadījumos bija dažādas “cilvēcīgas” kļūdas, nezin kāpēc tikai parasti par labu veikalam. Vai nu kasieris atzīmēja dārgākas konfektes, kādu preci pieskaitīja divas reizes, nosvēra dārgākus tomātus, nebija vairs akcija, kas plauktā vai sveramajiem produktiem bija lielāks svars. Pie tam nekad nesadzirdēju – “atvainojiet par mūsu kļūdu”. Tā vietā demonstratīvi tika saukta vecākā kasiere, kas veica kļūdas labošanu, kamēr savācās pamatīga rinda. Un tāda sajūta it kā es būtu ko noziedzies, nevis veikala pieļauta kļūda.
Lieta tāda, ka vienkārši pie mūsdienu pirkumu paradumiem, kad iegādājas pilnus ratus ar kādām 20 precēm, nevar vairs izsekto līdzi kasierēm pie kasēm, savukārt pēc tam ir grūti ko pierādīt. Bet esmu drošs, ka tas viss turpinās, tikai to daudzi nemaz nepamana. Vai nepievērš uzmanību ja rēķinā tur kas vairāk piecenots.
Savukārt, kad ir pašapkalpošanās kases, tavu brīnumu – šādas kļūdas izzudušas.
Dzīvoju tieši blakus šim Valdemāra Rimi, vakar kā reiz pirmo reizi iemēģināju šo pakaplpojumu un jāsaka, ka ļoti ērti un galvenais ātri. Fakts, ka man nav vairs pie kases produkti jāņem ārā no maisiņa/groza, jānoskanē un atkal jāliek atpakaļ maisiņā ir ļoti ērts un laiku ietaupošs.
Beidzot!!!
Pirmie vispār SeLVEr ieviesa skenerus un sen jau :D
Hmmm… baigi tālu jābrauc, lai ar Selver skeneriem iepirkties… :)
Nupat atcerējos – ir zināms vai Rimi autokasēs ieviesīs arī iespēju maksāt skaidrā naudā? Nereti tieši nauda makā, nevis uz kartes ir iemesls kas audzē rindu pie parastās kases. Maksimas autokasēs apmaksa skaidrā naudā jau darbojas.
Ja pasam ir jaskane vai jalieto pasapkalposanas kase lai smazina cenas precem. Rimi dargs veikals
Laikam neesi bijis dārgā veikalā. Aizej kaut vai uz Sky.
autokases kā opcija ir ok, ja nav daudz pirkumu un nav daudz sveramu produktu. Priekš ieskriešanas, lai paņemtu “maziņo”, autokases ir OK. Tai pašā laikā mazajos veikalos, kuros tad parasti arī ieskrien pēc “maziņā”, autokašu nav. Lielajos veikalos lielu ieguvumu no viņām neredzu. Kad autokasēm iet cauri lielie grozi, viņas paliek ļoti lēnas. Iepirkšanās tādā veikalā kā alfa rimi kase ir mazākais time waste – 1h 30m ar kasi vai 1h 25m ar autokasi
Jēga nav un nebūs. Bet kāds ārzemnieks atnāks un nodomās bagāta un moderna valsts. Tag tas is kas jauns! Pēc 2 gadiem būs cita tipa skeneri un Rimi izdomās liekam jaunus skenerus! Bet vajadzētu iet pa lieliem soļiem nevus pa “mini” soļiem kas kas ir lielākas izmaksas. Vai nogiedit rimi ka maxima vai kāds cits populārs bankrotēs kā Prizma, jo citi nāks uz RIMI