Decembra pašā sākumā “Maxima Latvija” atklāja jaunu apmaksas sistēmu – “Scan&go” jeb “Skenē pats”, kas sniedz iespēju pa tiešo skenēt pirkumus “Maxima” mobilajā lietotnē un iepirkšanās noslēgumā ērti veikt apmaksu īpašā apmaksas zonā produktus vairs neizņemot no iepirkumu groziņa. Šobrīd jaunā sistēma ir ieviesta Rīgā – “Maxima XXX” veikalā tirdzniecības centrā “Akropole”, bet uzņēmums nākamgad plāno “Scan&go” sistēmu ieviest arī citos veikalos.
Skenējam produktus ar Maxima mobilo lietotni
Ja vēl neesi izmēģinājis Maxima mobilo lietotni, aicinu to uzstādīt savā Android vai Apple ierīcē un izmēģināt. Lietotne ir kvalitatīvi nostrādāta un vienuviet apvieno vairākas noderīgas funkcijas. Tajā varam atrast informāciju par veikaliem, īpašajiem piedāvājumiem, kā arī pievienot PALDIES lojalitātes karti un pat maksājumu karti, lai veikalā apmaksu veiktu ar telefonu. Mēs jau iepriekš rakstījām par Maxima mobilo lietotni un tās iespējām.
Tagad lietotnē navigācijas izvēlnē ekrāna apakšā varam ieraudzīt jaunu “Skenē pats” sadaļu. Kad nospiežam uz tās, lietotne pārjautās vai atrodamies t/c “Akropole” Maxima veikalā. Ja kaut kādu iemeslu dēļ lietotne nespēs noteikt mūsu atrašanās vietu, varēsim veikalu norādīt manuāli. Tāpat lietotnē ir arī karte, kurā varam ērti apskatīt tuvākos veikalus, kur šāds pakalpojums ir pieejams, kā arī saņemt navigācijas norādījumus uz tiem. Kad veikals ir apstiprināts, uzreiz nonākam skenēšanas sadaļā un varam sākt iepirkšanos.
Ko pirksim?
Tuvojas Ziemassvētki, un, lai arī šogad tie pavisam noteikti būs citādāki, pavisam bez dāvanām nevar iztikt. T/c “Akropole” ir izvietots Maxima veikals ar daudzveidīgāko un plašāko preču sortimentu, tāpēc noteikti spēšu tajā sameklēt kādus jaukus nieciņus maniem mīļajiem. Tāpat šobrīd pozitīvi arī tas, ka veikals ir plašs un iepirkšanās brīdī nebija jādrūzmējas kopā ar citiem pircējiem.
Manam puikam patīk roboti, tāpēc uzreiz devos uz bērnu rotaļlietu nodaļu un visai ātri atradu meklēto. Robots izskatās pietiekami jaudīgs un to var uzlabot ar papildus ieročiem un bruņām. Eh, kāpēc manā bērnībā nebija tik feinu mantu? Kamēr gāju līdz bērnu preču nodaļai, biju nobloķējis telefona ekrānu, un, vēlreiz ieslēdzot Maxima lietotni, tā uzprasīja ievadīt drošības kodu. Šo drošības funkciju var atslēgt, tomēr tā kā lietotnē esmu pievienojis savu bankas maksājumu karti, es nerekomendēju noņemt šo drošības funkciju. Tālāk preču pievienošana virtuālajam iepirkumu grozam ir ļoti vienkārša. Pavēršam telefonu pret izvēlētā produkta svītru koda uzlīmi un tas acumirklī tiek noskenēts un prece pievienota grozam. Turpat varam arī pamainīt tikko noskenētā produkta daudzumu. Ņem vērā, ka pēc nākamā pirkuma noskenēšanas, iepriekš noskenētajiem produktiem vairs daudzumu pa tiešo nomainīt nevarēs. Pozitīvi, ka telefons spēj ātri atpazīt svītru kodu neatkarīgi no tā, cik precīzi pret to pavērīsim telefona kameru. Es pat pamēģināju noskenēt kodu “kājām gaisā”. Viss darbojas godam!
Manas meitiņas peciņas mīļākā multfilma šobrīd ir par ledus karalieni Elzu. Tā kā rotaslietu mazai meitenei nekad nevar būt par daudz, tad, manuprāt, viņai patiks šāds tematisks komplekts. Atrodam kastes otrajā pusē uzdrukāto svītru kodu, lietotnē spiežam “Pievienot preci” pogu, skenējam un pēc mirkļa šī kaste man ir groziņā un informācija par to arī lietotnē.
Eju garām LEGO plauktam un mani pārņem pārdomas. Puika pēdējā laikā tomēr vairāk spēlējas ar LEGO klucīšiem un būvē iespaidīgas būves. Varbūt tomēr labāk robota vietā viņam uzdāvināt šādu LEGO džipu? Hmm, pamēģināsim no pirkumu saraksta izņemt kādu pirkumu.
Spiežam “Izņemt preci” pogu un noskenējam svītru kodu tai precei, kuru vēlamies izņemt no mūsu pirkumu saraksta. Kods zibenīgi tiek noskenēts, sarakstā produkta vairs nav un atliek vien aiznest robotu atpakaļ pie citiem robotiem. Lai gaida citu pircēju!
Labs ir, bērnu dāvaniņas sarūpētas un tagad kaut kas jauks jāsarūpē arī sievai. Rafaello? Hmm, šoreiz, nē. O, Laima savus našķus izvietojusi iespaidīgā čukčukbānīša stendā! Izskatās, ka Maigums zefīriem ir jauna garša un ķirši noteikti ir tas gardums, kas manai sievai patiks. Skenējam tik klāt!
Virtuālajā iepirkumu sarakstā redzami visi trīs pievienotie produkti un arī atlaides, kuras iegūstu izmantojot PALDIES karti. Fizisko karti kaut kur jau biju pazaudējis, tāpēc novērtēju iespēju to virtuāli izveidot pašā Maxima lietotnē.
Labi, tagad atlicis apdāvināt pašam sevi. Nesen nopirku espresso automātu, kafijas dzirnaviņas un tagad aktuāls ir kafijas pupiņu jautājums. Tā kā vēl eksperimentēju ar maluma raupjumu un dzēriena pagatavošanas ilgumu, pameklēšu kafijas pupiņas mazākā iepakojumā.
Bet, paga. Kas tad tas? Izskatās, ka šajā Maxima veikalā tiek izmantotas digitālās preču zīmes. Tas ļauj ātri un ērti nomainīt cenu informāciju vai pat to pielāgot atkarībā no dažādiem apstākļiem. Veikalu digitalizācija un iekšējās efektivitātes celšana ir divi svarīgi uzdevumi pie kuriem Maxima plāno strādāt 2021. gadā.
OK, atgriežamies pie kafijas. Veikalā ir padaudz kafijas variantu lielos iepakojumos, tāpēc šoreiz mana izvēle krita par labu PRASIDENT kafijai. Patestēsim, kā tā garšo un ja būs laba, nākamreiz varēs nopirkt lielāku iepakojumu. Skenējam un ar to noslēdzam mūsu īso, bet produktīvo iepirkšanās tūri.
Pirkuma apmaksas process
Iepirkumu groziņā gozējas mani izvēlētie produkti un Maxima mobilajā lietotnē redzu visu informāciju par tiem. Dodos uz speciāli atzīmēto “Skenē pats!” apmaksas zonu un jau pie vārtiem varu izlasīt pamācību par šī maksājuma veida lietošanu.
Dodos pie kases un lietotnē spiežu “Norēķināties” pogu, lai pabeigtu iepirkšanās procesu un veiktu apmaksu. Lietotne parāda pirkuma kopsavilkumu un pēc “Apmaksāt” pogas nospiešanas aicina noskenēt QR kodu, kas redzams kases ekrānā. Tā kā biju laicīgi Maxima lietotnē pievienojis savu maksājumu karti, uzreiz arī varu veikt apmaksu ar lietotni. Ja pirkuma summa pārsniedz 150 eiro, tad būs jāizvēlas kāds cits apmaksas veids (piemēram, ar bankas karti pa tiešo).
Pēc veiksmīgas pirkuma apmaksas, saņemam papīra čeku no kases, kā arī tas tiek nosūtīts uz mūsu e-pastu. Plus, informācija par veiksmīgo pirkumu tiek attēlota arī pašā Maxima lietotnē. Turpat arī redzams QR kods, kuru varam parādīt vārtiņiem, lai izietu no apmaksas zonas. Man gan vārtiņi paši atvērās, iespējams, nostrādāja kaut kāda cita loģika, jo apmaksas zonā tobrīd biju vienīgais pircējs.
Kādi tad ir mani secinājumi par “Scan&Go”?
Pirkumu reģistrēšana vēl nenonākot līdz kasei nav jauna ideja un veikalos to mēģina realizēt dažādos veidos. Mēs arī Latvijā jau esam redzējuši pieeju, kad pirkumi tiek skenēti ar speciāliem skeneriem, ko pie ieejas paņemam rokā un Maxima tagad it palaidusi savu sistēmu, kur skeneris ir mūsu mobilais telefons. Katrai pieejai ir savi trūkumi un plusi, tomēr es uzskatu, ka mobilās lietotnes variants ir sarežģītāks no realizācijas viedokļa raugoties. Cilvēki tomēr lieto ļoti dažādus mobilos telefonus un ne visos gadījumos mobilās lietotnes uz tiem spēj darboties korekti. Bet ņemot vērā stabilo Maximas lietotnes darbību, varu secināt, ka te par programmatūras kvalitāti tiek domāts.
Es jau labi sen cenšos iepirkties tikai un vienīgi automātiskajās kasēs, jo man nav grūti izdarīt pašam kasiera darbu, lai paātrinātu iepirkšanās procesu. Pirkumus tāpat es apmaksāju digitāli un man īsti nav citas vajadzības veikt apmaksu pie kasiera. Ja man piemājas veikalā būtu ieviests šāds skenēšanas risinājums, iespējams, to izmantotu daļai savu pirkumu. Ērti, ka iepērkoties uzreiz varu redzēt kopējo pirkumu summu (ar visām atlaidēm), tomēr gribētu mazliet vienkāršāku skenēto produktu pārvaldīšanas iespēju. Proti, produktu labprāt noņemtu bez atkārtotas tā noskenēšanas un gribētu varēt mainīt produktu skaitu arī iepriekš noskenētajiem produktiem. Automātiskajās kasēs es taču varu norādīt kādam produktam daudzumu un neveikt katra atkārtotā produkta skenēšanu no jauna. Pirkuma apmaksas process man no sākuma šķita mazliet nesaprotams, tomēr atliek to veikt vienreiz (apkārt salīmētie un kases ekrānā attēlotie norādījumi palīdz) un pēc tam šī vairs nebūs problēma.
Jebkurā gadījumā, man pašam prieks, ka guvu iespēju izmēģināt jauno Maxima “Scan&Go” apmaksas veidu, jo šogad jāpriecājas par katru iespēju veikt iepirkšanos savā nodabā bez citu cilvēku iesaistes. Tehnoloģijas te lieti noder! Tagad tikai jāgaida, lai Maxima šo jauno sistēmu ievieš arī citos veikalos.
Skanēšanu vēl neesmu izmēģinājis, bet vienā Mahimā man ekrānā nerādījās kjūār kods, tpc nesanāca samaksāt ar telefonu! Bet visas pārējās reizes sanāca un bija ērti, beidzot nav jāstaipa līdzi tās miljons klientu kartes
skanēšana ar telefonu ir labāks risinājums par atsevišķu skaneri, pie mīnusiem tas, ka nevar ierobežot pircēju skaitu tirdzniecības zālē kā izmantojot skanerus.
Kristap, maļot vecu kafiju, tu vari tikai ļaut piestrādāties kafijas dzirnavu asmeņiem. No garšas viedokļa pat vislētākā Brazīlijas plantāciju kafija – svaigi grauzdēta, saprotams – būs labāka par jebkuru lielveikala paku neatkarīgi no pakas skaistuma un ražotāja ieguldījumiem tv reklāmā, kurai parasti pat nenorāda grauzdēšanas termiņu, tikai beigu termiņu (tipa, 2 gadi kā zivju konserviem). Lielveikalu kafija visa garšo vienādi – pēc kūdras, neatkarīgi no ražotāja vai pagatavošanas metodes, un vari nepateikties par ietaupīto laiku un naudu.
Skenēšana ar telefonu ir labāks risinājums, ja aplikācija darbojas. Un tas ir reāli grūts un dārgs uzdevums. Skeneru risinājums tādā ziņā ir vienkāršāks, jo tur tomēr tehnoloģijas var kontrolēt.
Kas attiecas uz kafiju, tad piekrītu tev daļēji. Jā, svaigi grauzdētai kafijai ir lielāks potenciāls garšot labi, tomēr nepiekrītu, ka viss veikalā nopērkamais ir nedzerams.
nu, man kā pircējam ir viens pīpis cik sviedru izsvīst izstrādātājs…man patīk, ka nav jānem rokās apgrābstīts skaneris) par kafiju – nu, it depends. Ja es braucu uz laukiem un nav sanācis paķert līdzi pupiņas, tad maksimā nopērku paciņu par 3.50 (to pašu, kas rimi maksā 4.70) un iestrebju, lai vēders labāk iziet (zin kā, no rūgtās garšas viedokļa) un atgriežoties mājās sajustu starpību. Laukos man ir ko iesākt, un tā ir laba iespēja izkļūt no rutīnas, dzīvot vienkāršāku dzīvi un nevilkt līdzi ieradumus. Ceļā arī negribās ņemt līdzi manuālās dzirnavas (ap kilo) un pričendāļus – īpaši īsajās brīvdienās, kad… Read more »
Diez kā Maxima aplikācija tiek galā ar atlaidēm? Pēdējās nedēļas laikā viņu veikalos divreiz iekritu ar atlaidi precei, kurai pašapkalpošanas kase pieskaitīja pilnu cenu. It kā nebija liela summa (+/- 1,50€), taču principa pēc prasās arī šādas lietas sakārtot.
Sauc darbinieku, prasi kas par lietu, ja bija info par atlaidi pie plaukta un kasē nav – raksti iesniegumu PTAC.
tikai tā.
Pamēģināju un secinājums nenormāli neērti! Vienā brīdī gribēju aiz dusmām pamest ratiņus un iet prom. Sieva domāja, ko es tur visu laiku čakarējos ar telefonu. Kodi daudzi neskanējas, sveramo produktu dabūšana telefonā ir golgātas ceļš un visu laiku tā telefona atbloķēšana un aplikācijas atvēršana ir murgs! Tas varbūt strādā 5 pirkumiem ne ģimenes pirkumiem visai ģimenei. Pašapkalpošanās kases ir 100x ātrākas un ērtākas. Tur vismaz preces skanējas normāli. Lietoju iPhone 11, kas nav vecs modelis.
divi jautājumi:
1) Ja pareizi sapratu – skenējam ar telefonu, nevis citu apgrābstītu/netīru skeneri?
2) Vai groiziņu liek ņemt piespiedu kārtā? (man patīk iepirkties ar tīru un svaigu papīra maisu).
2. šobrīd groziņi ir veids, kā regulē pircēju skaitu – tātad jā, piespiedu.
Jā, skenējam ar telefonu izmantojot Maxima mobilo lietotni. Groziņi ir nesaistīts jautājums. Kad gatavoju šo rakstu, to lietošana nebija obligāta.
Risinājums nav līdz galam labs. Ieejot apmaksas zonā, noskenejot qr kodu tiek parādīts paziņojums vai visas preces ir tiešām noskenētas. Lietotnē dodos un gribu pārskatīt. Intuitīvi spiežu pogu “atpakaļ”, kas izrādās visas preces izmeta ārā no groza un viss bija jāsāk no sākuma, nevis aizveda soli atpakaļ paskatīt ko es noskenēju un ko nē. Tieši beigu solī ir slikts UX, pie kura jāpiestrādā un jāvar pārskatīt preču saraksts kaut maximas pašas labā :) savādāk viss bija ok. Diemžēl pēc šī nelielā incidenta, devos uz pašapkalpošanās kasēm.