Reklāma

Opel Mokka apskats – otrais solis, lai atšķirtos

Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

Jaunākie raksti

Fintech uzņēmums “Wise” (“TransferWise”) plāno kļūt par publisku kompāniju

Finanšu tehnoloģiju uzņēmums "Wise", kas agrāk bija pazīstams kā "TransferWise", nācis klajā ar paziņojumu, ka vēlas kļūt par publisku...

“Facebook” sākot ar 22. jūniju piedāvās publicēt arī podkāstus

Podkāsti jeb aplādes, jeb raidieraksti - kā katram tos labāk patīk saukt, īpaši pandēmijas laikā guvuši popularitāti klausītāju vidū....

“Canon” savos Ķīnas birojos izmanto kameras, kas ļauj ienākt tikai smaidīgiem darbiniekiem

Ir tāds teiciens, ka smaids rada smaidu, un šķiet, ka tehnoloģiju uzņēmums "Canon" tam ir pieķēries pārāk cieši. Kompānija...

“SpaceX” raķešu sistēmas “Starship” pirmais orbitālais lidojums tiks atlikts

Lai arī sākotnēji "SpaceX" savas "Starship" raķešu sistēmas, kurā ietilpst kosmosa kuģis “Starship” (upper stage) un pirmā posma raķete...

“Spotify” piesaka karu “Apple Podcasts” – iegādājas AI uzņēmumu “Podz”

Tieši pirms pāris dienām, 15. jūnijā, "Apple" oficiāli izlaida savu podkāstu abonēšanas platformu, sastādot nopietnu konkurenci "Spotify". "Spotify", jūtot,...

Mēs patiešām cenšamies variēt ne tikai ar izmēģinājuma auto marku, bet arī cenu līmeni. Skaidrs, ka braukt ar 100+ tūkstošu EUR auto ir forši, bet ne vienmēr tie attaisno cerības. Biežāk pat neattaisno kā attaisno. Un tad pie mums ierodas Opel, kas vismaz mūsu platuma grādos arvien cīnās ar identitātes problēmām. Cīnāmies gan mēs, Opel tik turpina attīstīties, jo brendam nav bijis viegls ceļš. Un tagad atkal ir jaunumi, kas nozīmē jaunas automašīnas, kaudzi izmaiņu un tonnu labumu.

Kas tad ir tie jaunumi?

Nu labi, “old news”. 2017. gada martā PSA grupa piekrita no General Motors iegādāties Opel un Vauxhall. PSA grupai pieder tādas auto ražotāju markas kā Citroen un Peugeot. Domājāt ar šo vēstures stunda beidzās? Nu nav šis viss tik vienkārši. Šī gada janvārī uztapa vēl tāda organizācija kā Stellantis, kas ir Nīderlandē reģistrēts daudznacionāls automobiļu ražotājs, kas ir vienādu daļu kopuzņēmums starp Itālijas Fiat Chrysler Automobiles un Francijas PSA grupu. Kaut grupa tagad ir vien astotais lielākais auto ražotājs, brendu skaits ir diezgan lielisks – Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, RAM, Vauxhall. Fiat un Chrysler daļu mēs jaunajos Opel auto neredzam, bet tas ir tikai laika jautājums, kas sāksies dažādu platformu un tehnoloģiju apvienošana.

Faktiski visi mūsu iepriekšējie Opel izmēģinājumi ir vēl ar General Motors automašīnām, kura bija OK. Opel kā Opel. Bet jau pagājušais Opel Corsa izmēģinājums, kas jau ir PSA grupas ražojums, mūs pārsteidza. Skaidrs, ka Corsa ir faktiski Peugeot 208 kopija, bet auto izskatās piezemētāks un ir diezgan lielisks. Nākamā rindā ir Mokka.

Opel Mokka ir savā otrajā paaudzē, un no pirmās atšķiras pilnībā. Un ne velti, jo ir būvēta uz tās pašas CMP platformas, uz kuras “sēž” jau pieminētā Corsa, Peugeot 208 un 2008. Un tieši tā – Mokka faktiski ir 2008 kopija ar savādākiem virsbūves paneļiem. Pirmā paaudze ir diezgan sena, 2012. gadā tika prezentēts šis vidējās klases krosovers. Pēc četriem gadiem pircēja varēja tikt pie modernizētās Mokka, kurai tikai veikta nosaukuma maiņa uz Mokka X. Es Mokka X izmēģināju uzreiz pēc tās iznākšanas Ungārijā jau 2016. gada nogalē. Iedziļināties vēsturē, manuprāt, nav īsti vērts, jo jaunā Mokka ir pavisam jauns auto.

Kāds tad ir tas pavisam jaunais auto?

Glīts, nu ļoti glīts. Bet visu pēc kārtas. Jaunā Mokka B ir pieejama divās versijās – elektriskajā un klasiskajā. Elektriskā ir ar 50 kW bateriju, 136 Zs (260 Nm) elektromotoru un nobraukumu līdz 322 km pēc WLTP. Kaut WLTP ir mazliet precīzāks par NEDC, tas tāpat ir diezgan pārspīlēts. Reālie dati pēc ev-database.org ir ap 255 kilometriem.

Tā saucamās ICE versijas ir gan benzīna, gan dīzeļa variantos. 1.2 litru trīs cilindru benzīna dzinējs ir pieejams 100 Zs (205 Nm) un 130 Zs (230 Nm) versijās ar sešu ātrumu manuālo vai astoņu ātrumu automātisko ātrumkārbu. 1.5 litru četru cilindru 110 Zs (250 Nm) dīzeļdzinējs gan tikai ar sešu ātrumu manuālo. Jaunā Mokka nebūs pieejama ar pilnpiedziņu un vēlāk citu dzinēju arī nebūs. Jā, pietrūkst mazliet niknāka dzinēja, bet uz to jau šie mazie krosoveri dodas.

Ja mēs pieskarāmies vizuālajai pusei, tad jau ko līdzīgu varējām redzēt Opel modernizētajā Crossland. Man pa ļoti ilgiem laikiem nācās novērot tik daudz cilvēku skatienu. Pirmajā momentā pat pie luksofora izkāpu no mašīnas, lai apietu riņķi un apskatītos, vai nav kāda detaļa nokritusi (kā piemēra Nissan Juke). Es vienkārši nesapratu tādu skatienu iemeslu. Pēc tam jau pieradu, bet tāpat ir tāda patīkama sajūta, ka mašīnu novērtē, jo tā ir patiešām glīta. Par šādu faktu jaunie īpašnieki noteikti priecāsies. Solis no Opel puses ir diezgan lielisks – izlekt no pūļa. Kādas tad ir auto alternatīvas? Ford ecoSport, Peugeot 2008, Renault Captur, Nissan Juke? Piekritīsiet, ka nav izteikta līdera. Un Opel patiešām izceļas.

Jaunā Mokka īstenībā ir mazliet īsāka kā iepriekš. Par veseliem 124mm. Tomēr garenbāze ir par 2mm lielāka, tātad vietai salonā ir jābūt vairāk, jo platums arī ir par 10mm lielāks. Visvairāk no visa izceļas tieši auto priekšējā daļa – to sauc par “ Opel Vizor”. Diezgan lieliski integrētie LED dienasgaismas lukturi, kas ir apslēpti aptumšotajā priekšējā optikā, kurus pie izslēgtiem lukturiem nemaz neredz. Ja domājat, ka ar šo arī jaunais dizains beidzas, tad tā nav. Aizmugurējā daļa arī ir ieguvusi pamatīgas izmaiņas. Šaurie un diezgan piepaceltie aizmugurējie lukturi izskatās dikti labi, lielais vāka spoileris pagarina virsbūvi, un pašā bufera apakšā izveidotas miglas lukturis faktiski pieliek treknu punktu. Izskatās lieliski. Es pats esmu šokā. Saprotams gan arī ir, ka ļoti liela nozīme būs krāsas izvēlei, jo šeit variāciju ir daudz. Varam vienā krāsā, varam divās. Varam izcelt statni vēl ar trešo krāsu. Var sanākt lieliska krāsu izvēle, var izveidot arī bezgaumības kalngalu. Ir varianti. Kā sacīt jāsaka – gaumi par naudu nenopirksi. Vēl labāka situācija ir interjerā.

Interjers ir arī diezgan wow

Pirmais, ko mēs uzreiz varam pamanīt, protams, ir ekrāni. Opel to sauc par “Pure panel”, respektīvi tīrais panelis. Pūres panelis kārtīgam latvietim. Noņemam no stūres Opel zīmīti un stipri šaubos, vai kāds būs spējīgs uzminēt automašīnu. Jā, tik ļoti atšķirīgi tas izskatās. Un ne tikai atšķirīgi – tas izskatās arī ļoti labi. Protams, nevajag cerētu uz brīnumiem – tāpat viss ir diezgan plastmasīgs, ne visi materiāli ir forši un kvalitatīvi. Tāpat es ne līdz galam atbalstu viduskonsoles glancētā materiāla izvēli – tas ne tikai kolosālā tempā uzrāda visus salona putekļus, bet arī ātri nospeķojas un skrāpējas. Tāpat arī pogas ir “pa lēto”. Bet mašīna arī ir diezgan pieejamā cenā, tāpēc ar to var samierināties.

10 collu Info-izklaides sistēma ir pietiekami moderna un atbalsta gan Apple CarPlay, gan Android Auto, bet vienīgi ar vadu. Stulbi, bet nu vismaz ir punkts, ko uzlabot ar modernizāciju. Pati sistēma nav ne pati ātrākā, ne arī glītākā, bet pamata funkcijas nodrošina pat ļoti labi. 12 collu vadītāja informācijas displejs ir ar tumšu krāsu paleti, kuru būs grūti redzēt saules gaismā. Oh, wait. Opel ir padomājis par to un uzstādījis nelielu papildus jumtiņu virs spidometra, kas šo problēmu novērš. Un tas pat neizskatās šausmīgi. Pats displejs ir informatīvs un grafika ir laba, pielāgojams pēc katra vēlmēm. Ja tikpat labi info-izklaide būtu izveikta, būtu lielisks kopējais rezultāts.

Pati stūre ir ļoti ērta, bet nedaudz traucē vadības pogu plastmasas. Ir gan arī viens pamatīgs trūkums – vairs nav pieejami tiešām foršie AGR sēdekļi. Tie bija pieejami iepriekšējā Mokka. Tas visdrīzākais ir pielāgotās franču mašīnas dēļ, tātad varam šo trūkumu norakstīt uz vīna dzērājiem. Nav jau tā, ka esošie sēdekļi ir briesmīgi. Nebūt nē, bet AGR pietrūkst.

No lietojamības viedokļa interjers ir pārdomāts un ērts. Priekšā ir adekvāts plašums arī tādam zilonim kā es, bet aizmugurē vietas īsti nav. Ir ciešams bagāžnieka lielums, sīklietu glabātuves ir praktiskas. Šis īstens ģimenes ceļojumu auto šis noteikti nebūs, bet pilsētai derēs. Varēs gan arī aizšaut uz laukiem pēc viena kartupeļu maisa.

Braukšana

Turpinot interjera nianses – ir ļoti mulsinoša ātrumkārbas vadības svira. Jā, tā ir stilīga un ērta, bet ļoti mulsina, ka nav izceltas parkinga un manuālā režīma pogas, bet tās ir vienā līmenī ar ātrumkārbas statusa indikatoriem. No paša sākuma es nevarēju saprast, kā ielikt parkingā, līdz atskārtu, ka tā P poga ir jānospiež. Ļoti mulsinoša ir arī startēšanas poga – tā nedarbojas klasiski. Šis gan varētu būt kaut kāds franču prikoliņš. Respektīvi – starta poga gan mašīnu iedarbinot, gan arī noslāpējot ir jātur. Nevar kā visām mašīnām – piespied bremzi, nospied start vai stop un mašīna izdara attiecīgo. Nē – ir jāpietur pāris sekundes, kas ir ekstrēmi kaitinoši.

Ja mēs pārstājam piesieties, tad ir jāpiemin, ka jaunā Mokka ir par 120 kg vieglāka par veco. Tas ir diezgan daudz. Virsbūve ir arī veidota stingrāka, kas ļoti atsaucas uz gaitas īpašībām. Jā – dažbrīd šķiet, ka auto varēja būt mazliet mīkstāks. Tas gan dod stabilitātes sajūtu ātrākos līkumos, ja nu kādam tie būs aktuāli. Mokka brauc ļoti precīzi, uzvedas kā neliels auto, un pilsētā jūtos ļoti komfortabli. Dažbrīd pat šķiet, ka brauc mazo Corsu. Formulas dinamiku no 130 Zs trīs cilindru benzīna dzinēja var diži negaidīt, bet nosaukt dzinēju par nīkuli noteikti nevar. Braukšanu papildina trīs cilindru turbo skaņa, kas vienmēr ir bijusi specifiski burkšķoša. Braukšana ir interesanta, jo maksimālais griezes moments tiek sasniegts pie ļoti zemām revolūcijām, kamēr maksimālā jauda ir virs 5000 tūkstošiem revolūciju. Tas viss savienojumā ar astoņu pakāpju automātisko ātrumkārbu ir diezgan naski. Ar piebildi, ka pilsētā. Uz ātrgaitas šosejas nevajadzētu dzīt divas fūres pēc kārtas. Un vispār pārkāpt ātrumu nav labi.

Klasiski visiem saviem nedēļas nogales izmēģinājumiem es nobraucu virs 700 kilometriem, tātad kaut kādi izpratne varēja rasties. Vidējais patēriņš nostājās ap 7.2 litriem, kas ir diezgan daudz. Skaidrs, ka dzinējs vēl nav piebraukt un patēriņš nokritīsies mazliet, bet tam vajadzētu arī tagad būt mazākam. Jaunā Mokka ir diezgan iespaidīga. Tas ir nevis tāpēc, ka man bija maz cerību par auto, bet tas izskatās lieliski un brauc labi. Izmēra ziņā neatšķiras no konkurentiem – tātad ir ļoti laba alternatīva esošajiem mazā krosovera pirkuma kandidātiem.

Cenas un aprīkojuma līmeņi

Pēc bildes mēs jau redzam, ka Mokka ir pieejama četros aprīkojuma līmeņos. Pats vienkāršākais ir Comfort line, un šajā komplektācijā ar manuālo ātrumkārbu mazais krosovers ir nopērkams no 16 400 EUR, kas ir ļoti pieejama cena. No 19 000 EUR būs jāšķiras par šādas komplektācijas dīzeli ar manuālo kārbu, ja nu kādam kas tāds interesē. Izmēģinājuma auto ir sportiskās GS Line aprīkojuma līmenī ar automātisko ātrumkārbu, kas maksā sākot no 22 800 EUR. Ir jūtama atšķirība, bet ieguvumu arī ir diezgan daudz – gan pilnie LED lukturi priekšā un aizmugurē, 18 collu diski, adaptīvā kruīza kontrole. Par pavisam lielisko Executive būs vēl jāpiemaksā, bet tad tiek iegūti matricu LED lukturi, 10 collu info-izklaides ekrāns, vadītāja masāžas funkcija un vēl daži sīkumi. Par treknāko benzīna versiju būs jāšķiras no 24 600 EUR.

Izmēģinājuma auto kā jau minēju ir sportiskā GS line, bet tam papildus ir uzstādīti matricu LED lukturi, 10 collu info-izklaides sistēma, bezvadu telefona lādētājs un vadītāja inovācijas pakotne ar aklās zonas noteikšanu, stāvvietu sensoriem priekšā un sānu distances brīdinājuma sistēmu. Tāds maksās 26 400 EUR. Auto garantija ir 5 gadi vai 100 000 km.

Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments

Bagāžnieka atvēršanas poga gan izskatās iekārtota tā, lai netīrā laikā garantēti tiktu nosmērēti pirksti.
Man ir iebildumi pret vārdu “revolūcija” apgriezienu apzīmēšanai.
Un arī vīna dzērāji – Itālijā un Portugālē vīnu apmēram tikpat, cik Francijā :)

Sarkanā svītra uz krēsliem – ko tā varētu nozīmēt? Tas ir vadītāja gabarītu, sēdēšanas pozīcijas uzmanīšanas ierobežojums vai vienkārši stila elements? Kamdēļ starp līniju un stūres ratu atstāt 20 centimetrus, ko atdala ar sarkanu līniju?

Raksts diezgan lieliski pierāda, ka bažas par latviešu valodas nākotni ir visai pamatotas.

Reklāma
Reklāma
Reklāma