Reklāma

Citroën un Peugeot piedāvās vieglos komercautomobiļus ar degvielas šūnu sistēmu

Jaunākie raksti

Kādu viedtālruni izvēlēties skolēnam 2022. gadā?

Kad jāsāk rakstīt par skolēniem draudzīgajiem viedtālruņiem, ir skaidrs, ka draiskā vasaras, atvaļinājumu un brīvlaiku sezona iet uz beigām....

Latvija ievērojami apsteidz Igauniju mikroģenerācijas attīstības tempos

Elektrības ražošana, izmantojot saules enerģiju, Latvijā turpina attīstīties ārkārtīgi straujiem soļiem, turklāt mikroģenerācijas (pašražošana mājsaimniecībās) attīstības tempi Latvijā patlaban...

Tesla pārstāvji Kanādā tiekas ar valdības ministru, cenšoties vienoties par rūpnīcas celtniecību

Elektroauto ražotāja Tesla pārstāvji Kanādā tikušies ar valsts zinātnes, inovāciju un industriju ministru Fransuā-Filipu Šampanju (Francois Phillipe Champagne), lai...

BMW M divīzija testē elektroauto ar četriem elektromotoriem

Vācu autoražotāja BMW M divīzija pamazām gatavo savu pirmo elektroauto un notiek dažādi izmēģinājumi - šobrīd aktuālie "i4 M50"...

Samsung nākamajā gadā pārtrauks DDR3 atmiņu ražošanu

Samsung paziņojis par DDR3 atmiņu ražošanas pārtraukšanu jau 2023. gada nogalē. Šobrīd vairums izmanto DDR4 operatīvās atmiņas un jau...

Stellantis, autobūves uzņēmumu grupa, kas izveidojās pēc PSA Groupe un Fiat Chrysler Automobiles (FCA) apvienošanās, ir paziņojusi par pilnīgi jaunu vidējas veiktspējas ūdeņraža šūnu sistēmas arhitektūru. Pirmie ražotāji, kas to izmantos, būs Citroën, Peugeot un Opel.

Šobrīd Citroën un Peugeot piedāvā plašu elektrisko vieglo kravas auto klāstu, taču, izmantojot ūdeņraža degvielas šūnas, tie vēlētos panākt braukšanu bez emisijām, lielu sniedzamību, īsu degvielas uzpildes laiku un izslēgt kravnesības kompromisus.

Sadarbībā ar partneriem – Faurecia un Symbio – Stellantis ir nolēmuši izmantot vidējas veiktspējas risinājumu, ko veido 45 kWh ūdeņraža šūnu sistēma, 4,4 kg ūdeņraža tvertne (izvietota zem grīdas, 700 bāru spiediens) un 10,5 kWh gaitas akumulators.

Degvielas šūnu sistēmas uzdevums būs nodrošināt salīdzinoši vienmērīgu jaudas atdevi, savukārt akumulators nodrošinās paātrināšanos un izmantos palēnināšanos (reģeneratīvo bremzēšanu), turklāt to varēs uzlādēt no elektrotīkla.

Pirmais solis vidējas veiktspējas degvielas šūnu automobiļu ieviešanā būs vieglie komercauto. Citroën un Peugeot pašlaik piedāvā plašu elektrisko komercauto klāstu – no mazā e-Partner līdz pasažieru e-Traveller un lielajam furgonam e-Boxer.

Stellantis grupas degvielas šūnu automobiļi nodrošinās vairāk nekā 400 km sniedzamību (WLTP), un ūdeņraža uzpildes laiks būs apmēram 3 minūtes. Kravas telpas ietilpība un kravnesība būs tieši tāda pati kā iekšdedzes dzinēja versijām, turpretī emisiju apjoms būs nulle.

Papildu ieguvums būs iespēja 10,5 kWh akumulatoru uzlādēt no elektrotīkla ar līdz pat 11 kW jaudu. Elektromotors ar 100 kW jaudu un 260 Nm griezes momentu būs tāds pats kā elektriskajiem modeļiem.

Ar ūdeņradi darbināmo vieglo komercautomobiļu ražošana sāksies 2021.gada nogalē.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma