Web Analytics
More
    Reklāma

    Kursors izmēģina Dodge RAM 1500 (2019)

    Fotogrāfs: Mārcis Gaujenietis

    Jaunākie raksti

    Pikapi Amerikā ir superpopulāri un joprojām ir pirktāko auto topa augšgalā. Ir tāds teiciens – “can’t afford a Ford, dodge the Dodge and buy Chevy” un tulkojums atbilst pikapu ražotāju tirgus sadalījumam un popularitātei Amerikā – nevari atļauties Ford, aizmirsti par Dodge un pērc Chevrolet. Ford F150 ir pārliecinošs tirgus līderis un tikai pēc tam seko pārējie pikapu ražotāji. RAM ir izstrādāts plāns, kā šo secību izmainīt, un jaunais modelis pilnīgi iespējams to arī spēs izdarīt, jo ir ticis pie pāris savā klasē ekskluzīvām “fīčām” un ir sācis iekarot arī Eiropu. Paskatīsimies, kā tad tam ir sanācis.

    Pikapu veiksmes stāsta vēsture

    Ir arī itin vienkāršs paskaidrojums lielajai pikapu popularitātei un tā stiepjas atpakaļ līdz pat septiņdesmitajiem gadiem. Es iedziļināšos Amerikas vēsturē pavisam virspusēji un pieminēšu tikai automašīnu nozari, tādēļ piedodiet par iespējamajām neprecizitātēm.

    Reklāma

    Pirmā fāze ir emisijas un regulējums. Līdz 1972. gadam Amerikas auto industrija bija fantastiska – lieli, jaudīgi dzinēji un absolūti nekādas izplūžu gāžu regulācijas. 1970. gadā valdība pieņēma “tīrā gaisa aktu”, kas pirmo reizi regulēja auto izplūžu gāzu daudzumu un līdz 1975. gadam visiem auto ražotājiem bija tam jāatbilst un tas nozīmēja, ka auto ražotājiem bija jāsāk izmantot katalizatori un jau 1977. gadā regulācija tika padarīta vēl stingrāka un grūtāk sasniedzama. Tie cipari, protams, ar mūsdienu regulāciju nav pat salīdzināmi, bet tajos laikos diezgan pamatīgi iespēra pa riekstiem visiem auto ražotājiem. Papildus tam visam nāca pāriešana uz bezsvina degvielu un šis viss dramatiski samazināja jauno auto dzinēja jaudas līdz pat 1980. gadam, kad ražotāji sāka pāriet uz elektroniskajām aizdedzes sistēmām un jaudas cipari pamazām sāka atgriezties. Jaudas samazinājums bija dramatisks, piemēram, Ford 5.0 V8 dzinējs sešdesmitos gados attīstīja virs 300 Zs, bet 1979. gadā tam bija vien 200 Zs. Tas arī paskaidro pieprasījumu pēc sešdesmito gadu amerikāņu muskuļauto. Reālo jaudu samazinājums ir papildus skaidrojams ar jaudas mērīšanas metodoloģiju un tās nomaiņu visiem auto saražotiem pēc 1972. gada. Principā mežonīgs bardaks.

    Nākamā fāze ir CAFE (Corporate Average Fuel Economy) normatīvi un 1978. gadā tika ieviestas degvielas ekonomijas normas, bet tikai vieglajām automašīnām. Pēc gada normas tika ieviestas arī pikapiem, bet prasības bija zemākas. Piemēram, 1980. gadā vieglajiem auto bija jāatbilst vidēji 14.1 litram uz 100 km, kamēr pikapi ar visu četru riteņu piedziņu varēja atļauties tērēt 20.2 litrus uz 100 km un 1990. gadā vieglajiem auto bija jāatbilst 10.3 litriem un pikapiem 14.9 litriem uz 100 km.

    Trešā fāze sākās ar 1991. gadu, kad valdība uzlika 10% “luksusa” nodokli visām automašīnām virs 30 tūkstošiem dolāru, bet pikapi tajā skaitā neiekļāvās. Tam papildus deviņdesmitajos gados ražotāji sāka komplektēt pikapus ar visām “normālo” auto dārgajām komplektācijām un komplektā ar vēl joprojām lētajām degvielas cenām pikapu tirgus vienkārši uzsprāga. Lielo pikapu popularitāti vairs nevarēja nogalināt un luksusa nodokļa atcelšana 2002. gadā to arī nespēja.

    Par Dodge RAM

    Dodge RAM nu jau ir auto piecās paaudzēs un pieejams kopš 1981. gada – trīsdesmit septiņi gadi ir diezgan nopietns pieteikums stabilitātei.

    Lai kā arī būtu, Dodge visu laiku tika uzskatīts par lētāko starp lielās trīsvienības pārstāvjiem – Ford, Chevrolet un Dodge. Amerikāņu dzinēji vienmēr ir lepojušies ar savu ilgmūžību, tādēļ regulāri virsbūves vienkārši sabruka ap dzinēju. Kaut ar savu ceturto paaudzi Dodge RAM interjera un virsbūves kvalitāte jūtami pieauga, tas tomēr nespēja iekarot prasīgo eiropiešu sirdis un Eiropas dīleri izvēlējās šos auto savā cenu lapā neiekļaut, bet tam ir laiks mainīties. Būtu gan vēl jāpiemin, ka Dodge RAM ir neprecīzs nosaukums, jo kopš 2011. gada RAM Trucks ir atsevišķa no Dodge atdalījusies divīzija un pareizais nosaukums, piemēram, izmēģinājuma modelim būtu RAM 1500.

    Ir pienācis 2018. gads un ir iznācis jauns RAM un kā jau tas ir populāri, tas ir nosaukts par 2019. gada modeli un nes sevī pamatīgas izmaiņas. Tas ir oficiāli pieejams ļoti lielai pasaules daļai (Amerika, Kanāda, Meksika, Brazīlija, Kolumbija, Argentīna, Čīle, Paragvaja un tagad arī Eiropa) un ir kļuvis ne tikai daudz modernāks, bet arī nes jaunas vizuālas vēsmas.

    Kaut pasaulē ir pieejami desmitiem dažādu virsbūves un kravas kastu variāciju, es runāšu tikai par to, kas ir pieejams Latvijā un tas ir Crew Cab – virsbūve pieciem pasažieriem un 173 cm gara kravas kaste. Ar dzinējiem arī ir itin vienkārši – pie mums vismaz pagaidām ir pieejams tikai 5.7 litru HEMI V8, kurš attīsta 400 Zs (555 Nm) un tas aprīkots ar TorqueFlite astoņu pakāpju automātisko ātrumkārbu.

    RAM 1500 ir pieejams piecās dažādās versijās, kuras es sakārtošu pēc cenas – Big Horn, Laramie, Sport, Sport Black Package, Longhorn un Limited un versijas principā atšķiras tikai ar komplektāciju. Sportiskās versijas vēl ir “tikušas vaļā” no hroma detaļām, bet tas ir gaumes jautājums – manās acīs ar to ir nozagts auto šarms un hromētie metāla buferi ir kā punkts uz i dizaina aprisēs.

    Tehniskās nianses

    Tā kā RAM vairāk ir darba zirgs kā ikdienas automašīna, tad noteikti ir jāparunā par tehniskajiem risinājumiem. Jaunais RAM ir kļuvis daudz izturīgāks – 98% konstrukcijā izmantots augstas izturības tērauds, kurš ir ne tikai izturīgāks, bet arī absorbē vairāk enerģijas pie triecieniem, tam ir pastiprinātas durvju sijas, lai samazinātu sānu triecienu sekas. Jaunas konstrukcijas asis un pilnībā pārstrādāta priekšējā un aizmugurējā piekare – lielākas slodzes stabilizatora stieņi, lielākas slodzes gultņi un papildus ir uzstādītas dažādām kravām pilnībā pielāgojamas aizmugurējās atsperes. Kaut iepriekš minēju, ka RAM ir relatīvi visvienkāršākais un pieejamākais no lielās trijotnes pikapiem, arī tam ir laiks mainīties – RAM ir vienīgajam klasē izstrādāta un uzstādāma četru stūru pneimatiskā gaisa piekare, kura ir īpaši pielāgota, lai nodrošinātu kā izturību, tā arī komfortu.

    Ar lielo pikapu var vilkt 3500 kg un kravas kastē pārvadāt 816 kg smagu kravu. Kravas kaste ir 122 cm plata un 173 cm gara, tātad tur brīvi var iekraut divas eiro paletes.

    No drošības fīčām viss ir kārtīga Eiropieša prasībām atbilstošs – joslas pamešanas brīdinājums, kurš brīdina un piemēro stūres ratam pretestību, ja cenšaties pārkārtoties joslā bez pagrieziena radītāja, un pie pilnīgas ignorēšanas arī automātiski novirza transportlīdzekli atpakaļ pareizajā joslā. Sistēma gan nav tik intuitīva, precīza, kā, piemēram, Volvo, bet noteikti var konkurēt ar japāņiem un korejiešiem. Auto ir ticis pie adaptīvās kruīza kontroles ar stop/go, priekšējās sadursmes brīdinājuma, aklā punkta uzmanīšanas un sistēma saprot, kad auto ir pievienots treileris un ņem vērā tā garumu, 360 grādu kameras, aizmugurējo šķēršļu noteikšanas sistēmas, kura ne tikai brīdina, bet arī pilnībā aptur auto, ka šķērsli ignorējat – forša ekstra, kura, manuprāt, ir pārāk jūtīga. Jāpiemin arī, protams, priekšējie LED lukturi ar automātiskajām tālajām gaismām un šeit es varu uzslavēt amerikāņu vienkāršību – aktivizējam tālo gaismu asistentu ar gaismu sviras novirzīšanu tālo gaismu virzienā un sistēma strādās visu laiku un nebūs katru reizi pa jaunam jāaktivizē.

    Salons ir gan moderns, gan ļoti kvalitatīvs

    Pārsteigums man. Man ir bijusi iespēja izbraukt gan ar iepriekšējo, gan arī paaudzi vēl pirms tās un uzreiz varu teikt, ka sajūtu ziņā aktuālā paaudze ir pilnīgi cits auto. Bez tā, ka auto salons ir ļoti patīkams, amerikāņi visam pieiet dikti vienkārši un visu ir uzbūvējuši ērtu un viegli pieejamu.

    Panelis ir veidots no mīkstas un patīkamas plastmasas un ir apvilkts ar ādu, tieši tādi paši ir arī durvju paneļi un vidējā konsole. Pārnesumkārbas svira ir Jaguar stila un izstrādāta no alumīnija, kas ir ne tikai ļoti ērti lietojama, bet arī izskatās fantastiski un tādas pašas ir arī info-izklaides ekrāna un skaļuma regulācijas sviras. Pats 12 collu ekrāns ir vienkārši milzīgs un skārienjūtīgs, integrācija panelī ir veikta glīti un kvalitatīvi, pie tam ekrāns ir augstas izšķirtspējas. Visa izvēlne ir vienkārša, pārskatāma un intuitīva un darbojas veikli – sākumā gan ir mazliet jāpierod pie izvēlnes un ekrāna dalījuma, bet pēc tam visu var vadīt pat bez skatīšanās, jo pašas galvenās izvēlnes ir pieejamas arī vecmodīgi ar pogām. Ekrāns un tā izvēlnes ir ļoti ērti pielāgojamas un apakšējā izvēlnē var izvietot savas saīsnes. Ir arī Apple CarPlay un Google Auto atbalsts un, protams, Bluetooth savienojums, ja negribas lietot modernas lietas. Ir daudz USB spraudņu – gan klasisko, gan arī jauno Type-C, kuri visi dod ātro uzlādi.

    Spidometra ekrāns apvieno moderno un klasisko – tas ir daļēji mehānisks un daļēji LCD. Arī šis pēc izvēles 3.5 vai 7 collu izmēra LCD ekrāns ir kvalitatīvs un augstas izšķirtspējas.

    Ir pieejama 360 grādu kamera, kura ir ļoti kvalitatīva un auto var arī pats novietot sevi paralēlajā stāvvietā. Šis gan sanāca smieklīgi, jo pie izmēģinājuma RAM atpazina, norādīja un mēģināja ielīst vietā, kur tas absolūti neder. Bezvadu telefona lādētājs nav nekāds jaunums, bet es RAM priekšā noceļu cepuri par tā izpildījumu – ērti iespraud telefonu starp gumijām un tas nekustas un lādēšana nepārtraucas arī pie pamatīgas kratīšanās.

    Sēdekļi ir lieli, super komfortabli, pieejama gan apsilde, gan ventilācija, kura aktivizējas automātiski, ja ārā ir vēss. Pietrūkst mazliet sānu un muguras atbalsta, bet šādam auto galvenais ir komforts nevis sportiskums. Apsilde ir arī stūres ratam, kurš gan uzsilt pārāk stipri un ātri vien gribas izslēgt sildīšanu – šo varēja izstrādāt mazliet precīzāk. Arī aizmugurējie sēdekļi ir pārlieku plakani, bet to kompensē salona plašums – aizmugurē var sēdēt pat sumo cīkstoņi.

    Auto ir ļoti daudz un dažādu kabatu, kur glabāt nepieciešamās lietas un elkoņbalstā integrētais bagāžas nodalījums ir konfigurējams pēc saimnieka vēlmēm. Zem elkoņbalsta plastmasā iestrādātās matemātiskās formulas liecina, ka šis ir darba zirgs, kaut gan tas ir smieklīgi un forši vienlaicīgi.

    Mūzika skan ļoti kvalitatīvi, bass ir dziļš un augšas labi izskan pa milzīgo salonu un absolūti nekas nevibrē. Harman Kardon 3D audio sistēma sastāv no 19 skaļruņiem un 900 vatu D klases pastiprinātāja. Amerikāņi ir piestrādājuši pie salona skaņas izolācijas un tāpēc arī ceļa trokšņi nav dzirdami ne uz asfalta, ne zemes ceļa.

    Braukšana

    Uzreiz ir jāatceras, ka AUTO IR LIELS. Es pie RAM 1500 tiku ļoti lietainā piektdienas vakarā, kad jau ārā ir tumšs un ir pamatīgi sastrēgumi. Teikšu godīgi, pirmos metrus jutos ļoti neomulīgi, jo pie izmēriem tā uzreiz pierast nevar un tas ir ņemot vērā faktu, ka man ir arī CE kategorija, respektīvi, māku un varu arī braukt ar fūri un mācību laikā par Rīgu braukāju ar 17 metrus garu un 2.5 metrus platu auto. Uz tā fona mazliet virs 7 metriem šķiet sīkums, bet RAM platums ir tieši tāds pats kā smagajam auto un tieši pie tā bija jāpierod, kas gan izdevās ļoti ātri.

    Komfortabls ir ne tikai salons, bet arī gaita ir ļoti mīksta un Rīgas bedres principā nejūt, bet šī izmēģinājuma mērķis noteikti nav pārbaudīt, kā auto uzvedas pilsētā, mēs dodamies uz mežu, smilšu kalniem un stalli. Ja meža ceļi iet tikpat gludi kā pilsētā, tad mani mazliet uztrauc smilšu kalni, jo auto ir ļoti smags un riepas nav īsti tam piemērotas. Jā, RAM ir pazeminātie pārnesumi, bet tam nav mehāniska samazinātās slīdes diferenciāļa, tas tipiski visām jaunām automašīnām ir elektronisks un izmanto bremzes, lai samazinātu kāda rata pārlieku ātru griešanos. Ui kā es vīlos savos priekštatos – auto grima smiltīs, bet pievarēja visus uzticētos uzdevumus pat neiespringstot. Varu tikai secināt, ka ar jauno RAM var droši justies kā kārtīgi mednieki, tā lauksaimnieki un arī mājsaimnieces. Iedevu pabraukt ar auto arī vairākām sievietēm un absolūti nebrīnījos par sajūsmas spiedzieniem un atzinumu, ka auto ir kolosāls.

    5.7 V8 dzinējs attīsta 400 Zs un 555 Nm, kas ir ļoti pieklājīgi dati, bet uzreiz ir jāsaprot, ka auto ar 2.4 tonnu pašmasu degviela garšos. Vidējais degvielas patēriņš pēc pievarētiem aptuveni 600 km bija 16.9 litri, kas nav maz, bet auto arī tika izmantots visdažādākajos apstākļos. Uz šosejas izdevās sasniegt 11 litru patēriņu, bet pilsēta uzreiz datus pastūma tuvāk 20 litru robežai.

    Cenas

    Man ir ļoti grūti komentēt cenas adekvātumu un tā izmēru – bet lēts tas auto nav. Pozitīvā iezīme ir, ka versijas praktiski nav iespējams papildus aprīkot un nesanāks iekrist kā ar Eiropas ražotājiem, kur papildus komplektācija maksā vismaz pusi mašīnas cenas. Big Horn maksā 65900 EUR un tam var piekomplektēt tikai pneimatisko gaisa piekari par 2500 EUR, Laramie 73900 EUR un tam var piekomplektēt drošības ekstras (adaptīvo kruīza kontroli, advancēto bremžu palīgu, avārijas brīdinājumu sistēmu, līniju asistentu, automātisko parkošanās sistēmu un 360 grādu kameru) par 2200 EUR un arī pneimatisko gaisa piekari, Sport un Sport Black 76900 EUR un papildus komplektācijas iespējas ir identiskas Laramie, Longhorn 79900 EUR un arī tam ir iespēja piekomplektēt to pašu ko iepriekšējiem diviem. Limited kā jau noprotat ir pilnībā komplektēta versija un vienīgā lieta, kur Jums ir iespēja iztērēt papildus nauda ir tā sauktajā RAM BOX par 1400 EUR, kas ir speciāla instrumentu/lietu kaste, ko novietot kravas kastē. Limited maksā 83900 EUR.

    RAM Box nav apzeltīta kaste, par kuru ražotājs prasa 1400 EUR, tas ir spārnā/korpusā iestrādāts atverams 1,74 m3 liels bagāžas nodalījums ar iekšējo apgaismojumu un kontaktligzdu.

    Secinājumi

    Jo es vairāk ar RAM braucu, jo vairāk es tajā ieķēros. 100 kilometri trakam sunim jau nav līkums – es visus savus nedēļas nogales maršrutus izvēlējos tālākajā variantā. Jā, degvielas patēriņš pamatīgi sita pa kabatu, bet tas ir vienīgais, par ko varu sūdzēties. Kaut sūdzēties būtu neadekvāti, jo ir jārēķinās ar V8 dzinēja apetīti un to domāju visi potenciālie pircēji apzinās.

    Amerikāņi ir pārspējuši paši sevi un jaunais RAM ir kā atgādinājums, ka arī sāls stabam ir jāsāk kustēties, ja grib iekarot jaunus tirgus. Eiropieši ir ļoti prasīgi pret kvalitāti un braukšanas komfortu un esmu drošs, ka itin visi, kuri izbrauks ar jauno RAM 1500, ieliks blociņā ķeksīti – tas patiešām ir izaudzis un var tikt uzskatīts par pilnvērtīgu konkurentu, kaut Eiropā tam īsti konkurentu nav.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    35 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Čiekurs
    14.11.2018 13:32

    Pirmajā brīdī, ieraugot rakstu, gaidīju, ka Dodge būs iestūmuši Ram’ā mazmotoru dīzeli, kurš pārbāzts ar filtriem un citiem niekiem, lai tikai iesprauktos tirgū, bet liels bija mans pārsteigums par V8 klasiku.
    Ļoti patīk šī auto izvēlētais pārnesumu “kloķis”, kurš vairs nav kloķis, kā to visi pazīstam lielākajā daļā auto ar automātisko kārbu. Tā ir parodija likt automātam tāda pat veida sviru, kā manuālim. Ir taču ērtāki risinājumi un Dodge Ram ir gājis pareizo ceļu.
    Ja es izlemtu nolocīt 80€ pikapam, tad šis būtu īstais.

    Xcalius
    23.11.2018 13:36
    Reply to  Čiekurs

    Toyota Tundra?

    janisc
    14.11.2018 14:14

    kas tā par mazo kastīti uz paneļa 22. bildē?

    Maris Gaugers
    14.11.2018 14:31
    Reply to  janisc

    Imobilaizers

    Skābene
    14.11.2018 14:22

    Grūti iedomāties šāda auto pircēju LV. Darba zirgu par 65-80k neviens nepirks. Mežinieki priekšroku dos Ford Ranger vai Toyota Hilux, kas maksā uz pusi mazāk par vislētāko RAM.
    Vienīgais, kas nāk prātā ir biznesmeņi, kas aizraujas ar vēja dēļiem, kaitošanu uc, sporta veidiem, kur vajag kaut ko ērti iemest kravas kastē un nogādāt līdz pludmalei.
    Ikdienā ar tādu pārvietoties un parkoties būs neērti, arī uz stockmann daudzsstāvu stāvvietu es ar šitādu laivu nebrauktu, jo neesmu pārliecināts, vai izdosies tikt iekšā/ārā neapskrāpējot auto virsbūvi.
    Un jā, pats galvenais, ASV pikapus pērk, jo tie ir jaudīgi un lēti. Konkrētais eksemplārs noteikti nav lēts.
    Ja neņem vērā cenu, tad tas pats Ford Raptor dizainiski man šķiet ir daudz modernāka un sportiskāka paskata auto.

    Čiekurs
    14.11.2018 15:26
    Reply to  Skābene

    Dižpārdoklis noteikti nebūs, bez šaubām. Ikdienā satieku pāris mežiniekus, kuri brauc ar vecajiem Ramiem. Ja esi braucis ar Hilux un Ranger, tad zināsi, ka šāds Dodge ir daudz augstākas klases un galvas tiesu pārāks par iepriekš minētajiem. Tas pats Amaroks ar normālu motoru un top aprīkojumu nostājas virs 50€.
    Pārsimts entuziastu Latvijā noteikti atradīsies, domāju, ka vairāk arī nevajag. Bet tie nebūt nebūs tie paši, kas pirks L200 un citus laužamos aparātus, kurus izsniegt darbiniekiem.

    KKTK
    15.11.2018 14:13
    Reply to  Skābene

    Nevienu no taviem pieminētajiem ekipējumiem kravas kastē nevar vadāt. Viss gan aizlidos, gan nospers. Un tieši dēļ nosperšanas vispār tāds auto tikai savā privātajā un nožogotajā pagalmā ir foršs.

    x
    15.11.2018 15:23
    Reply to  KKTK

    viss tak zem vāka. ja atstāj auto šaubīgās vietās – var uzreiz nopirkt cieto vāku ar slēdzeni. ja no kaitošanas godīgi brauc mājās, nevis uz vienu zibprieciņu pie mīļākās, kur auto jātur ielas malā – problēmām nav vietas.

    disqus_Em7xM3rbGx
    14.11.2018 17:38

    ASV Limited versija tirgojas sākot no 53185 USD, kas ir ap 47000 EUR, Latvijā – 83900 EUR. Zviedrijā Longhorn maksā no 419 000 SEK, kas ir ap 40800 EUR, Latvijā 79900.
    Variet, lūdzu, uzjautāt izplatītājiem, kuri jums deva to auto notestēt, kas tās par banānu republikas cenām pie mums.

    x
    14.11.2018 19:32

    atšķirības komplektācijā?
    katrā ziņā uzbraukt uz prāmja zviedrijā un nobraukt nost rīgā nav tik sarežģīti.

    KKTK
    14.11.2018 19:29

    Gan jau konstanti mocīji un MDS (Multi Displacement System) nemaz neieslēdzās :D

    Jānis
    14.11.2018 23:56

    Skaisti. Paldies par ieskatu. Visi ASV pikapi ir mani favorītauto. Ir sanācis pabraukt ar pietiekami jaunu F150, ilgāk ar vecu Expedition (kas gan nav kravas kastes auto, bet būvēts uz tās pašas F150) bāzes. Sajūta, kad pierodi pie apjomiem, ir nenoliedzami patīkama. Tiešām pārsteidz, ka Dodge Eiropai piedāvā 5.7 V8. Vienīgi jautājums – vai RAM tiek reģistrēts kā N1 un tam vajag vinjeti?

    Vecais Nīgrais
    15.11.2018 08:12

    Vot sit mani nost, bet nesaprotu jēgu tam auto. Tas nav darba zirgs, bet luxusa auto.
    Tad kāda mārrutka pēc vajag luksusa auto ar kravas kasti? Kāpēc lai es izvēlētos RAM ar kasti, ja varu paņemt Cadillac Escalade vai Lincoln Navigator?

    Kristaps Skutelis
    15.11.2018 08:30

    Ar RAM vieglāk pārvadāt līķus, kasti var izskalot ar karčeri :)

    x
    15.11.2018 09:04

    kerheri (vācu val.) var vadāt līdzi kravas kastē)

    malvism
    15.11.2018 10:14

    “man ir arī CE kategorija, respektīvi, māku un varu arī braukt ar fūri un mācību laikā par Rīgu braukāju ar 17 metrus garu un 2.5 metrus platu auto. Uz tā fona mazliet virs 7 metriem šķiet sīkums, bet RAM platums ir tieši tāds pats kā smagajam auto un tieši pie tā bija jāpierod, kas gan izdevās ļoti ātri”

    Kur autors ņēma RAM izmērus? Cik es atrodu netā, tad ir nepilni 6 metri (nevis 7) un platums ir 2m, nevis 2.5m…

    x
    15.11.2018 11:07
    Reply to  malvism

    kam rēķina platumu – braukšanai pa ceļu vai braukšanai caur vārtiem utt.
    ne gluži 2.5, bet mazliet mazāk sanāk ar spoguļiem.

    Maris Gaugers
    15.11.2018 13:54
    Reply to  malvism

    Mazliet laža garumā jā, auto garums ir 5.92m, bet platums bez spoguļiem ir 2.09m un ar spoguļiem 2.5m

    N
    15.11.2018 10:24

    Nodoklis – 708 eur/gadā :D

    x
    15.11.2018 11:11
    Reply to  N

    normāls nodoklis, varētu būt augstāks. atsijā tos, kam šis auto nav īsti vajadzīgs – piem. man pilsētā nevajag. saimniekotu attālā lauku mājā – hm, kāpēc nē.
    auto nodoklis kopumā ir par mazu, un jo īpaši lielpilsētās būtu jāceļ auto uzturēšanas izmaksas.

    malvism
    15.11.2018 12:31
    Reply to  N

    kur tu tādu ņēmi?
    Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis
    219,00 EUR – uz gadu (pilnā apmērā)

    pēc vecā aprēķina (cm3+kw+kg) sanāk 622€

    N
    15.11.2018 14:44
    Reply to  malvism

    auto tirgotāja mājas lapā norādīts, ka CO2 izmeši ir 298g /km
    CSDD lapā skatamies – dzinējs virs 3500, izmeši 251-300g/km = 708 eur

    N
    15.11.2018 14:56
    Reply to  N

    HVZ kāpēc e.csdd rāda 219

    Janis
    16.11.2018 00:11
    Reply to  N

    Tas tikai pagaidām. Nākamgad būs pēc pilnas programmas.

    Viktors Paškovs
    20.11.2018 14:16
    Reply to  Janis

    Ceļa nodoklis gadam – 219 EUR
    Vinjete – 300 EUR gadam, jo pilna massa – 3495kg
    Attiecīgi – vari braukt ar B kategorijas tiesībām

    Šai auto kategorijai ir savas finansiālās priekšrocības – tāpēc arī dīzeļmilētaji izvēlās nopakoto VW Amarok par 72 k EUR vai ko citu…bet ne tik komfortablu kā RAM

    Janis
    16.11.2018 00:08
    Reply to  N

    + neaizmirstam par vinjeti Latvijā, par cik pilna masa vairāk kā 3T – 300eur gadā

    Kristaps
    16.11.2018 08:18
    Reply to  Janis

    Vai tad privātajiem vinjete jāpērk?… tu jau ”vinjeti” maksā ikgadējā ceļa nodoklī, kas ir pie štukas. :D
    Tas uzņēmumu autiņiem, kuri nodokli maksā 3x/4x mazāku ir vinjete jāpērk attiecīgajos kontrolpunktos.

    Janis
    16.11.2018 11:42
    Reply to  Janis

    Maksā visi par galveno autoceļu (A1-A15 un kaut kādi Pxx) izmantošanu. -> https://likumi.lv/doc.php?id=185656

    MB
    15.11.2018 16:37

    Tāpat Latvijā Geļiks un Kruzaks būs populārāki!

    banana
    16.11.2018 07:58

    Tak esi standarta latvietis – 5.7 bendzīnmotoram ieliec kādu 100L gāzes balonu un ‘lepn’ smirdinies, braukājot taupības režīmā… visiem sakot ka braukā ar mahtenu 5L bendzīnieku, uzspiežot moš 1x nedēļā jo vairāk nevari atļauties!

    Bet rams ir štelle. Aizņēmos no paziņas uz nedeļu.. ties 2009 gada versija jeb ceturtā paaudze(un protams, bija gāze iepirsta 5.7Motorā.) Visā visumā bija žēl atdot :D Jo nedz no bedrēm vajadzēja bīties nedz jebkādām bezjēdzīgām apmalēm veikalu stāvlaukumos. Mežā arī varēj ar pārliecību iebraukt ne reiz nebija šaubas ka tur palikšu. Uz ceļa jūties ‘augstāk’ pa citiem, un visus mazos krupju džūkus vai tautas golfus mierīg varēj saspiest. :D
    Žēl ka nevelk man tā kabata lai šādu varētu uzturēt ikdienā.

    banana
    16.11.2018 08:05
    Reply to  banana

    P.S. tiesa gan dēļ auto izmēra, daudzos rīgas pārbāztajos pieveikalu stavlaukumos jābrauc ar līkumu vai jāstāj kaut kur atālāk. Respektīvi ir jaapdomā vai tur tiksi un nepaliksi kaut kur stāvlaukumu pusceļā nobloķējot un netiekot nekur. Tā tāda neērtība ar šādu autiņu braukājot pa mūsu galvaspilsētu.
    Tāpēc ASV stāvlaukumi ir 2x platāki un lielāki lai šādus monstrus var noparkot. Pie mums tomēr ir golfistu valsts kur 10m x 10m placī sazīmē 20 ‘ekonomiskas’ vietas un ta visi spaidās dauzot viens otra virsbūves sānus.

    x
    16.11.2018 09:52
    Reply to  banana

    pats lieliski visu izanalizēji – šie pussmagie auto nav piemēroti eiropas pilsētām. problem solved.

    pamēģini justies augstāk citā veidā)

    Žoriks
    16.11.2018 08:16

    Es labāk ņem Toyota Tundra,būs uz pusi lētāk un vismaz garantija, ka neplīsīs!
    Turklāt Tundra vairāk atbilst nosaukumam – Darba zirgs!

    Xigs
    16.11.2018 10:16

    Kārtīgs veču auto! Par nožēlu šadi īsti sugas auto varētu būt vieni no pēdējiem eksemplāriem.. Bija iespēja noraut skaidu ar iepriekšējās paaudzes šādu aparātu. Protams vidējam cilvēkam šāds auto ir kā govij segli, bet ja tik man būtu naudas kā biezs.. mmm nekāds Bmw/X Raudi pat tuvu nav! Sajūtas fantastiskas, komforts prātam neaptverams, īsts ceļu karalis. Ieminot saulītes zīmē, no krusta raujot bail metas ka ratā rais :D

    Skābene
    16.11.2018 10:51
    Reply to  Xigs

    Taipus dīķim ir arī interesantāki aparāti, ar pilnvērtīgu salonu , bez nejēdzīgas kravas kastes. Diez vai tu ar to pikapu vedīsi dīzeļdegvielas kubu savam sorakam uz lauku saimniecību. :)

    Reklāma