Būvējam datoru spēlēm. Optimāls risinājums par 600 eiro (1. daļa)

Šis partnera materiāls tapis sadarbībā ar interneta veikalu Dateks.lv. Rakstu veidojis Toms no Dateks.lv un rakstā iekļautas partnerprogrammas saites. Kas ir partnera materiāls?

101

2017. gads datortehnikas industrijā un īpaši centrālo procesoru (CPU) jomā ir bijis notikumiem bagāts. Esam sagaidījuši AMD augšāmcelšanos ar nešpetnajiem Ryzen procesoriem, kuri lika nodrebēt pat kvēlākajiem Intel atbalstītājiem, un ļāva atgūt dzīvesprieku uzticīgāko AMD fanu vidū. Līdz ar šo pavērsienu arī Intel inženieriem un mārketinga darboņiem nācās izvilkt rokas no kabatām un rīkoties. Sāka viņi ar cenu samazināšanu aktuālajiem Skylake un Kaby Lake procesoriem, turpināja ar X299 HEDT platformas un Core-X procesoru relīzi, tostarp iepazīstinot pasauli ar pavisam jaunu produktu līniju, ko “negaidīti” nodēvēja par Core i9. Tas izstrādāts ar mērķi nepieļaut potenciālo Threadripper uzvaras gājienu.

AMD Ryzen Threadripper 1950X pret Core i9-7900X

Arī nākamās paaudzes mainstream platforma no Intel ar segvārdu Coffee Lake vairs nav aiz kalniem. Tā solās iepriecināt arī tos mirstīgos, kuri nespēj vai nevēlas datoram tērēt vairāk kā 2000 EUR vērtībā. Kādā veidā? Sniedzot mums to, kas sen bija vajadzīgs – Core i3 turpmāk tiks pie 4 pilnvērtīgiem kodoliem (4C/4T), arī Core i5 saņems papildus 2 kodolus (6C/6T). Tas pats skaršot arī Core i7 procesorus, kuriem tāpat kā līdz šīm būs aktivizēta HyperThreading tehnoloģija (6C/12T). Mēļo, ka pirmo Core i5 un Core i7 Coffee Lake modeļu relīze gaidāma jau šī gada 5. novembrī.

Reklāma

Potenciālā Coffee Lake produktu līnija, ko varētu sagaidīt jau 5. oktobrī

Laikā, kad pēc ilgāka pārtraukuma kādā nišā ir atgriezusies konkurence, patiesie ieguvēji parasti ir patērētāji, kuriem pieejama plašāka izvēle un arī neuzpūstas, piedāvājumam atbilstošas cenas. Savs labums, gan ne visos gadījumos finansiāls ir arī pašiem ražotājiem – beidzot jā(at)sāk kustināt pelēko vielu, lai kārtējo reizi uzlabotu vecās tehnoloģijas vai radītu jaunas, tādējādi dzenot uz priekšu gan sevi, gan visu industriju. Galu galā arī potenciālajam pircējam tas liek racionāli padomāt, ka varbūt tieši šobrīd ir pienācis īstais laiks un pamatots iemesls (beidzot) atbrīvoties no savas 5 gadus vecās Sandy Bridge kastes un dot priekšroku kaut kam jaunam.

Priekšvārds

Mans mērķis šajā rakstu sērijā būs ikvienu interesentu iepazīstināt ar vadlīnijām, pēc kurām, manuprāt, vajadzētu vadīties, izvēloties jaunu stacionāro datoru, kas pamatā pielāgots datorspēlēm un ar to saistītajām lietām – video apstrāde, tiešraides straumēšana (live streaming) u.c. Minēšu pāris lietas, kuras vajadzētu prast definēt ikvienam, kas briest vai jau ir nobriedis jaunas gaming stacijas iegādei.

  • Budžets. Ir neiespējami kaut ko konkrētu piedāvāt vai izvēlēties, ja kaut aptuveni nav zināms, kādā summā tiek plānots pirkums. Nebūs taču reāli par 500 EUR iegādāties Core i7 procesoru, GeForce GTX 1080 Ti grafisko karti un vēl 32GB RAM. Vai nav tiesa?
  • Prasības un lietošanas paradumi. Ir jāsaprot vai dators tiks izmantots tikai spēlēšanai, spēlēšanai + straumēšanai vai arī papildus tam arī regulāram darbam un renderēšanai Adobe Premiere utml. video apstrādes programmās. Izvēloties datoru spēlēm, ir svarīgi definēt, ar kādām tieši tu aizraujies. Piemēram populārās League of LegendsCounter-Strike: Global Offensive un Path of Exile nav īpaši prasīgas datorspēles un tām pietiks ja ne gluži ar Pentium, tad ar vidusmēra Core i3/i5 vai Ryzen 3/5 procesoru noteikti. Klāt 4-8GB RAM un kādu entry-level grafisko karti GeForce GTX 1050 vai Radeon RX 560 līmenī. Savukārt AAA spēlēm ar super-duper grafisko kvalitāti (Battlefield 1, Playerunknown’s Battlegrounds, Destiny 2) patīkamai spēlēšanai nāksies tēmēt uz GeForce GTX 1070 vai Radeon RX 580 līmeņa grafisko karti kopā ar vismaz 4-kodolu (Ryzen 5 vai Core i5) vai labāku procesoru, kas nepieciešams, lai varētu spēlēt minētās spēles uz augstiem kvalitātes uzstādījumiem ar stabilu (~60 FPS) 1080p vai 1440p izšķirtspējā.

Iesākumā definējot vismaz šīs pāris lietas jau ir iespējams runāt par kādām konkrētām konfigurācijām. Šoreiz sāksim ar gana populāru piemēru Latvijas iedzīvotāju vidū.

Situācija

Cilvēks vēlas iegādāties vienkāršu datoru (sistēmbloku) mājas vajadzībām, regulāri tiek spēlēts CS:GO, bet netiek izslēgta varbūtība kādreiz pamēģināt arī prasīgākas spēli. Nepieciešams iekļauties budžetā līdz 600 EUR.

Risinājums

Manā skatījumā optimālākais variants dotajām vajadzībām ar skatu nākotnē ir mūsu datorkomplekts AMD Ryzen 3 Gaming ar nelielām izmaiņām. Kāpēc tieši AMD nevis Intel? To centīšos paskaidrot soli pa solim pārskatot konfigurāciju.

  • Procesors – AMD Ryzen 3 1300X (4C/4T, 3.5GHz, 8MB Cache, 65W) – €132
    Pilnvērtīgs quad-core procesors ar gana augstu (3.5 GHz) bāzes frekvenci. Būs praktisks jebkurām ikdienas vajadzībām tuvākos 3-5 gadus un neliegs pamēģināt arī nopietnākas spēles. Jā, šajā cenā iekļaujas Intel Core i3-7100 procesors ar augstāku (3.9 GHz) frekvenci, taču tam ir (tikai) divi kodoli, kas jau mūsdienās sagādā zināmas problēmas (bottleneck) atsevišķās spēlēs un aplikācijās. Līdzīgi kā vienā krievu anekdotē – divi kodoli tas ir forši, bet četri kodoli tomēr ir četri kodoli.

  • Pamatplate – Asrock A320M-DGS – €55
    Vienkārša AM4 platformas mātesplate ar 2xDDR4 atmiņas slotiem, četriem SATA 3 portiem un pat vienu M.2 ligzdu moderno NVMe SSD disku uzstādīšanai. Jāmin, ka A320 platēm nav SLI un RAID atbalsta, kā arī uz tām nevar veikt procesora virstaktēšanu (OC), taču tas visdrīzāk nebūs aktuāli šādas cenu kategorijas datora pircējam.
ASRock A320M-DGS pamatplate
  • Operatīvā atmiņa – Kingston 8GB, DDR4, 2400MHz, CL15, HyperX Fury – €85
    Kingston ir stabila un pārbaudīta vērtība, kas nepieviļ. Lai gan ir zināma taisnība, ka RAM atmiņa nedaudz labāk strādā pāros pa divi, taču spēlēs tas izpaužas maksimums 3-6% atšķirībā. Pamatplatei ir pavisam divas atmiņas ligzdas, tādēļ otru šoreiz pataupīsim brīvu, lai pēc 2-3 gadiem bez sarežģījumiem ieliktu vēl vienu 8GB plāksni un dzīve varētu turpināties jau ar 16GB.
Kingston HyperX Fury atmiņas modulis
  • Videokarte – MSI GeForce GTX 1050 Ti, 4GB, GDDR5, GAMING – €182
    Optimāls balanss starp labu (vēsu, klusu) dzesēšanas sistēmu, augstu veiktspēju un cenu. MSI Gaming sērijas karšu pluss ir lieliskais Twin Frozr VI dzesētājs, kas nodrošina teicamu gaisa plūsmu, līdz ar to zemu trokšņa līmeni un neļauj kartei pārlieku uzkarst. Savukārt Zero Frozr tehnoloģija aptur ventilatoru darbību pavisam, un tie ieslēdzas tikai brīdī, kad kartes temperatūra pārsniedz 60 grādus pēc Celsija. Tas garantē pilnībā klusu darbību un krietni paildzina videokartes mehānisko elementu (ventilatoru) dzīves ilgumu. No analogiem vienā kvalitātes līmenī būs ASUS ROG Strix sērija, kā arī AORUS un G1 Gaming kartes no Gigabyte.
MSI GeForce GTX 1050 Ti GAMIN
  • Barošanas bloks – SilentiumPC Vero L2, 500W, 80+ Bronze – €48
    Ar 500W būs vairāk kā pietiekami šādas sistēmas “pabarošanai” – izvēlētā GeForce GTX 1050 Ti karte patērē maksimums 75W pie galējās noslodzes, bet Ryzen 3 1300X procesors ne vairāk kā 65W. Liekam kvalitatīvu un nedārgu barošanas bloku ar 80PLUS bronzas efektivitātes rādītājiem. Blokam ir viena +12V līnija (41A), 120mm ventilators klusai darbībai, 7 SATA spraudņi un divi 6+2 pin PEG konektori arī jaudīgāku videokaršu pievienošanai.
SilentiumPC Vero L2 barošanas bloks (PSU)
  • Korpuss – SilentiumPC Gladius M20 Pure Black – €35
    Ļoti plašs un labi pārdomāts budžeta korpuss. Praktisks un mūsdienīgs, pietiks vietas jebkurai grafiskajai kartei garumā līdz 400mm un CPU dzesētājam augstumā līdz 158mm. Pamatkomplektācijā jau iekļauti divi 120mm ventilatori optimālas gaisa plūsmas nodrošināšanai. Korpusa priekšpusē atrodas 3.5mm pieslēgvietas austiņām un mikrofonam, divas USB 2.0 un viena USB 3.0 ligzda. Paralēli četrām 3.5” HDD vietām ir pat divas nišas 2.5” izmēra SSD uzstādīšanai. Tāpat korpuss aprīkots ar izņemamu putekļu filtru, kas parasti pieejams vien Premium klases korpusiem vismaz divreiz augstākā cenā.
SilentiumPC Gladius M20 raksturlielumi
  • Cietais disks – Kingston A400, 120GB SSD – €60
    Joprojām neesmu mainījis savu pārliecību, ka jebkuram pēc 2015. gada pirktam datoram cenā virs 500 EUR uzstādīt SSD ir kā likums, un šajā konfigurācijā tas nav izņēmums. Taču, ja apzinies, ka tavām vajadzībām ar 120GB ir par maz, tad šo pozīciju aizstājot ar Seagate 1TB, 7200rpm, 64MB, Sata III, BarraCuda, iegūsi 8 reizes lielāku apjomu datiem pat par nedaudz zemāku cenu (€50). Diemžēl viss nav tik rožaini un atsakoties no SSD pavisam nāksies upurēt operētājsistēmas, spēļu un programmu ielādes laiku, tāpat samazināsies produktivitāte un kopējais prieks lietot datoru.

Kopējā summa uz 11.09.2017: €600,14 (saite uz komplektāciju)

Tāds manā skatījumā ir optimālākais Gaming datora risinājums 2017. gada septembrī 600 EUR robežās. Ja Jūsu viedoklis vai ideālā komplektācija atšķiras no šīs, ir kādas rekomendācijas vai komentāri, tad esiet laipni aicināti atstāt komentāru zem šī raksta.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
101 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Mārtiņš Ungurs
18.09.2017 12:52

Tava 1050 ti ir overpriced, par tādu summu tad jau labākl 1060 3gb.
Savu 1050 ti mini 4GB paņēmu par 125Eur. Problēmas ar karšanu nemanu ar single fan.
Visām precēm salidzini.lv var atrast lētākas summas. Par ieekonomēto $ paņem 1600 ryzen.
Fin.

Noris
18.09.2017 13:04

Lūk šādi reklāmraksti ir ļoti patīkamas pārmaiņas! Par cik baigais spečuks neesmu tad lasīju ar interesi. Thumbs up!

Kristaps Skutelis
18.09.2017 14:27
Reply to  Noris

Paldies! Pamēģināsim vairāk izvērst “Dzelžu” kategoriju, ko līdz šim esam visnotaļ laiduši gar ausīm. Būs gan saturs no Dateks (viņi tos datorus tirgo ikdienā un ir ļoti kompetenti), gan īsās ziņas par datoru/komponenšu aktualitātēm, gan mūs pašu datoru apskati.

LapsiniekaBralis
18.09.2017 14:50

Bus raksts ari par nopietnu darba datoru nokomplektešanu?

Kristaps Skutelis
18.09.2017 15:09

Protams, neaprobežosimies tikai ar spēlīšu datoru izveides rakstiem. Bet te gan būtu jādefinē ko domā ar “darba datoru”? Kādai jomai?

geksis
18.09.2017 15:12

Word dokumenta izveide :) tam tak vajag pamatīgus dzelžus :)

Skābene
18.09.2017 16:42
Reply to  geksis

Ir bijusi darīšana ar pamatīga izmēra word, excel un ppt failiem, kas nokarina valsts pārvaldes iestāžu rīcībā esošos datorus kā nieku!

KKTK
18.09.2017 17:33
Reply to  Skābene

Ir bijis darbs ar teksta failu, ko sagremoja tikai ar 16MB RAM apveltīts “spēļu” dators :D Tai skaitā arī tika apzinātas katra editora spējas ar lieliem failiem.

LapsiniekaBralis
18.09.2017 18:47
Reply to  geksis

Loti smieklīgi. Pielauju, ka bez spēlēm un “xxx” neko citu “uz” pc nedari…

LapsiniekaBralis
18.09.2017 18:38

AutoCad, konkretāk – MagiCad un Revits.
Interesē tieši jaunā AMD sērija vs Intel + owerclock utt., kā arī videokartes, vai ir “jēga” pārmaksāt par Quadro sērijas kartēm.
Princips, kā jau daudziem labākais price/performance.

he
18.09.2017 13:15

ja plāno spēles, tad 120GB var būt krieni par īsu.

18.09.2017 17:33
Reply to  he

Piekrītu, tāpēc ir piedāvāts variants ar 1TB HDD. Diemžēl 250GB vai lielāku SSD 600 eur budžetā nezaudējot veiktspēju iedabūt nav reāli.

x
18.09.2017 18:27

kas mūsdienās notiek ar hibrīdhdd? tajos 8gb turēsies os un spēles biežāk izmantotie bloki, būs fiksāk kā ar pliku hdd un nebūs tā jāknapinās kā ar tīro ssd.

Toms
18.09.2017 19:33
Reply to  x

SSHD ir ļoti nepopulāri, praktiski tikai Seagate vēl zem FireCuda vārda kaut ko cenšas tirgot, pārējie jau atmetuši ar roku. Nekas nevar aizstāt īstu SSD, ko labi pierāda Intel Optane produkta izgāšanās un WD savlaicīgā pārfokusēšanās uz NAND atmiņu ražošanu kopā ar Toshiba un uzņēmuma SanDisk iegādi pērn. Redzot, ka FireCuda SSHD cenas ir vidēji 50% augstākas par parastu tās pašas kapacitātes BarraCuda (1TB – 50 pret 80 eur, 2TB – 75 pret 110 eur), racionālāk piekrāt pilnvērtīgam 120-240GB SSD ar ko būs gana OS un pāris spēlēm. 95% šobrīd nopērkamo SSD būs uzticamāki par gandrīz jebkuru HDD.

Artanis
18.09.2017 23:48
Reply to  x

No tiem hibrīddiskiem vajag turēties izstiepta slotaskāta attālumā. Kešošanas algoritmi visiem kā vienam sūdaini, paši NAND čipi lielākoties draņķīgi, un personīgā pieredze rāda ka no sešiem lietošanā bijušajiem hibrīddiskiem (visi, šķiet, bija Seagate) divi ir atstiepušiem pēc mazāk kā pusgada (tieši ‘SSD’ kešs nobruka).

digitalk
19.09.2017 03:00

> tāpēc ir piedāvāts variants ar 1TB HDD

kuram bija jābūt kā pamatvariantam, ja jau virsrakstā minēts spēļu dators un rakstā piemini A blokbāzterus.

> datoram cenā virs 500 EUR uzstādīt SSD ir kā likums, un šajā
konfigurācijā tas nav izņēmums.

sūdīgs tev tas likums, spēļmašīnai par 600 nedrīkst bezjēdzīgi izmest naudu par tik mazu SSD, izņēmums – ja tā būs specializēta kārba 2-3 spēlēm.

geksis
18.09.2017 14:41

Sen neesmu interesējies, kas notiek amd lauciņā, bet vismaz vecajiem modeļiem vienmēr līdzi bija jāpērk papildus dzesēšana vai ugunsdzēšamais aparāts (salīdzinājumā ar intel). Kā šajā gadījumā?

“..pēc 2-3 gadiem bez sarežģījumiem ieliktu vēl vienu 8GB plāksni un dzīve varētu turpināties jau ar 16GB….”

Ja pēc 2-3 gadi spēsi atrast identisku plāksni lai tās savā starpā darbotos bez aizķeršanās, un ja tai vienai 8 GB plāksnei nebūs cena lielāka kā jaunākai 16 GB.

18.09.2017 18:02
Reply to  geksis

Kopš šogad tika izlaisti AMD Ryzen procesori, ar dzesēšanu saistītas problēmas nav aktuāls temats. AMD iepriekšējās arhitektūras trūkumus risinājuši no abām pusēm – pirmkārt teju visiem, pat 8-kodolu variantiem strāvas patēriņš ir vien 65W, niknākajiem modeļiem maksimums 95W, kas pielīdzināms jaunāko paaudžu Intel non-K un K rādītājiem. Otrkārt AMD komplektā dod jaunu Wraith dzesētāju ar uzlabotu dizainu, kas performē krietni labāk. Attēls salīdzinājumam, kādu dzesētāju iegūsim ar Core i3 procesoru un kāds nāk līdzi Ryzen 3.comment image comment image

18.09.2017 18:04
Reply to  geksis

Kopš šogad tika izlaisti AMD Ryzen procesori, ar dzesēšanu saistītas problēmas nav aktuāls temats. AMD iepriekšējās arhitektūras trūkumus risinājuši no abām pusēm – pirmkārt teju visiem, pat 8-kodolu variantiem strāvas patēriņš ir vien 65W, niknākajiem modeļiem maksimums 95W, kas pielīdzināms jaunāko paaudžu Intel non-K un K rādītājiem. Otrkārt AMD komplektā dod jaunu Wraith dzesētāju ar pilnībā pārtaisītu radiatora un ventilatora dizainu, kas performē krietni labāk.

KasparsB
18.09.2017 15:09

Pa nedēļu cena jau pacēlusies par 6 euro :D

SSD 120GB? nē nē, minimums ir 240-256.. un kā otru priekš datiem ņem kādu 1-2TB HDD..

Ak jā, kur palika OS? :) + pie šādiem reklāmrakstu komplektiņiem kādu akciju pat varētu piedāvāt.. mārketings :D

geksis
18.09.2017 15:14
Reply to  KasparsB

Tak jau ar teikumu – spēļu dators ir izteikts, kādai OS jābūt, un tie ir vēl savi 100 eiro klāt

Mārtiņš Ungurs
18.09.2017 15:18
Reply to  geksis
digitalk
19.09.2017 02:27

> Kā datora licējs pērc lēto OEM versiju

kura arī maksā ~100 https://www.markit.eu/lv/en/windows-10-home-licence-1-licence-oem-dvd/v2p10682927c220102

Mārtiņš Ungurs
19.09.2017 09:49
Reply to  digitalk
digitalk
20.09.2017 03:22

> We suggest using the automated phone system in order to activate your code.

paldies, pseidolegālu aktivācijas kodu vari nepiedāvāt.

KasparsB
18.09.2017 16:01
Reply to  geksis

es neprasīju kādu OS.. ja neuztvēri būtību :)

Skābene
18.09.2017 16:46
Reply to  KasparsB

Sen sen atpakaļ dabūju OEM winduli komplektā ar PC ventilatoru.
Iespējams tagad arī kaut kas tāds ir iespējams. Nu jau vairāk kā 10 gadus nav bijusi vajadzība komplektēt PC, tāpēc nezinu čo pa čom!

Jānis A
18.09.2017 16:43
Reply to  KasparsB

Nu jā, dateks algoritms laikam ieraudzīja, ka pārāk daudz references uz konkrētām precēm un attiecīgi pielāgoja cenu :D

18.09.2017 17:32
Reply to  Jānis A

Pārdošanas cena atkarīga tikai un vienīgi no preču cenas, ko mums caur XML padod vairumtirdzniecības noliktava. Tur izmaiņas visbiežāk notiek USD kursa svārstību dēļ vai gadījumos, kad viena prece ir divās vai vairāk dažādās noliktavās par atšķirīgām cenām. Mēs vērā ņemam lētāko cenu noliktavā, kurā prece ir reāli pieejama. Ja lētākajā noliktavā prece beidzas, ņemam nākamo zemāko cenu no tās, kurā prece reāli ir pieejama, lai neradītu situācijas, ka mājaslapā ir viena cena, bet pasūtot veikals atsaka un būs dārgāk kā bieži dzirdēts par daudziem mūsu konkurentiem. Tīri zināšanai cenas un preču pieejamība Dateks.lv interneta lapā tiek atjaunota no vairumtirgotāju datu bāzēm vismaz reizi stundā, tā kā noliktavu atlikums un cenas 99,3% gadījumā būs precīzas.

Suns
18.09.2017 16:09

Paldies! Labs un noderīgs raksts. Vismaz ir kaut kāda bāze, pēc kuras var veidot savu PC.
Thanks!

Janis Bojars
18.09.2017 16:26

Es uzskatu ka labāk to būvēt uz Intel CPU bāzes kā arī; ņemt vismaz 650W barošanas bloks (Chifetec vai THERMALTAKE), MSI video card vietā labāk ņemt ASUS, motherboard ASUS vai Gigabyte (Asrock īsti nav tā labāka izvēle, ja gribi lai sistēma darbojās ilgāk par 5 gadiem), case nav tas labākas, bet šoreiz tas varbūt tāds modelis, papildus datiem būtu jāliek 1 TB HDD (vai 2TB HDD) + 120 GB SSD (priekš Win + software).

18.09.2017 17:18
Reply to  Janis Bojars

Mainīt var, bet tas vairs neiekļausies 600 eur budžetā, kas ir šī raksta galvenais vēstījums. Par pamatplašu ražotājiem runājot, mana aptuveni 6 gadu pieredze rāda, ka kopš Sandy Bridge paaudzes (P67 čipseta) ASRock produkti ne par matu neatpaliek no lielā mātesplašu ražotāja trio (ASUS, MSI, Gigabyte), šur tur pat esot priekšā ar praktiskiem jaunievedumiem kā Internet Flash (BIOS atjaunināšana caur internetu pa tiešo caur BIOS) u.c. Korpusa un PSU ražotājs SilentiumPC ir salīdzinoši jauns brends, kas rada mūsdienīgus produktus ar fīčām, kas tādas cenu kategorijas precēm ne vienmēr atrodamas. Jau esam pārliecinājušies par to kvalitāti un praktiskumu. Pie ļoti ierobežota budžeta, ideāla izvēle, un šo brendu liktu augstāk pat par Chieftec lētā gala modeļiem kaut kur blakus Deepcool.

Janis Bojars
18.09.2017 19:20

Ou… …es sapratu tad jau pēc būtības tas http://www.dateks.lv reklāmraksts, vai nē? ;)

Janis Bojars
18.09.2017 22:28

Asrock natpaliek no Asus un Gigabyte? Nopietni? Pēc savas 15 gadu pieredzes IT jomā – tie ir daudz daudz mazāk kalpo nekā Asus un Gigabyte, ka arī driver datu bāze Asrock ir sliktāka (priekš MS Win OS) nekā Asus vai Gigabyte motherboard. Driver’s nepieciešamības gadījumā visvienkāršāk sameklēt (gan priekš video card, gan priekš motherboard) ir ASUS, Gigabyte ;) un vieņiem bieži ir daudz noderīgu software klāt pie motherboard… …video card arī labāk ņemt Asus ražotāja ņemot vērā overclocking iespējas un burvīgas dzesēšanas sistēmas un viņiem ir SLI support (var saslēgt divas video card un tie darbosies kā viena). Asus video cards (dažiem modeļiem) ir 5 gadu ražotāju garantija

19.09.2017 10:51
Reply to  Janis Bojars

ASRock tagad un ASRock pirms 10 gadiem ir 2 dažādas lietas. Atkārtojos, ka sākot no 2011. vai 2012. gada kvalitāte ir daudz augstākā līmenī kā bija pirms tam.

Videokaršu SLI atbalsts nav atkarīgs no ražotāja, bet gan no izmantotā GPU modeļa, ko NVIDIA piegādā visiem ražotājiem vienādus. Vai tas būtu ASUS, Gigabyte vai jebkurš cits, viņi pa lielam uzliek tikai savu kūleri un tas arī viss.

Janis Bojars
19.09.2017 14:34

Mēs (es esmu IT system administrator pārstāvis 3 dažādi SIA) pirkām arī nesen gan ASRock, Asus, Gigabyte. No visiem visizturīgākie (un ilgāk kalpo) ir Asus, Gigabyte. Kā arī viņu serviss ir burvīgs, gadījumā ja kaut kas notiek!

anonymous
18.09.2017 20:02
Reply to  Janis Bojars

Kā man patīk šie ieteikumi- ņem miljons W barošanas bloku, ņem tikai Asus.. un tādā garā. Kam tur vispār 650W? 1080 SLI taisās kāds palaist uz tā datora?

geksis
18.09.2017 21:03
Reply to  anonymous

es sev nopirku 750w, bet es pirku ar skatu nākotnē. 3 lietas, ko iegādājos ar skatu nākotnē – māte, baroklis un korpuss. tālāk jau pārējais tiks lēnā garā uzlabots. Bet šīs trīs lietas paliks nemainīgas līdz nosprāgs, vai nonākšu līdz tam, ka nav vairs ko uzlabot.

geksis
18.09.2017 21:05
Reply to  anonymous

un tīri teorētiski lielākas jaudas baroklim ir mazāka noslodze, un līdz ar to tam vajadzētu kalpot ilgāk, klusāk (jo mazāk silst). Bet tam man nav zinātnisku pierādījumu, tīri mans no zila gaisa izvilkts spriedelējums par tēmu, kā būtu, ja būtu.

anonymous
18.09.2017 21:31
Reply to  geksis

Barošanas bloks ir viena no tām lietām, kur 99% patīk baigi pārspīlēt un pirkt daudz “krutāku” nekā tiem patiesībā vajag. Protams, sistēmās, kur tiks virstaktēts viss, ko vien var, barošanas blokam ir nozīme, taču parastos mājas lietotāju datoros, tam nav tik būtiskas nozīmes. Stipri lielākā daļa dažādu t.s. no name datoru tiek komplektēts ar vislētākajiem barošanas blokiem. Tas pats ir arī par sistēmplati, ir vienkārši jāsaprot, ko no tās plates grib, ne vienmēr pati dārgākā plate laika gaitā būs izdevīgākā- iznāks jauna čipseta līnija un pēkšņi iepriekšējās paaudzes flagmaņu iespējas kļūs pieejamas jau vidusmēra produktā par stipri draudzīgāku cenu, līdz ar to, ja uzreiz nepērk visas top sastāvdaļas un neizmanto tā čipseta maksimālo potenciālu, skriet pēc dārgākās plates ar lētāko proci arī ir visai maz jēgas.

19.09.2017 00:27
Reply to  anonymous

Pārspīlēt nevajag, taču ideāli, ja barošanas bloks ir ar 2x lielāku jaudas reitingu kā vidēji patērē sistēma kopumā. Kāpēc? Pirmkārt savas uzbūves dēļ lielākā daļa barošanas bloku augstāko efektivitāti sasniedz pie 50% slodzes. Otrkārt pie slodzes virs 50% barošanas elementi vairāk sakarst, līdz ar to termostats liek ventilatoriem griezties ātrāk – rodas vairāk siltuma un vairāk trokšņa, kas var negatīvi ietekmēt arī barošanas bloka mūža ilgumu. Piemērs ar Corsair CX550 bloku:
Efektivitāte: http://www.corsair.com/en-gb/~/media/263C98F65E2E4D57BFDB0F68F3561CEF.ashx?w=625
Trokšņa līmenis: http://www.corsair.com/en-gb/~/media/4A45296E071444AD9591A94D1FF54EA2.ashx?w=625

anonymous
19.09.2017 14:46

Visas tās tabulas ir super duper utt, taču jāatceras, cik tad mājas dators tiks kapāts uz 100% noslodzes? Kā jau minēju savā iepriekšējā komentārā- virstaktētām sistēmām tas ir nozīmīgāk, tāpat arī kaut kādām mining sistēmām un citiem darba rūķiem, kur tas kompis griežas ar 100% noslodzi, tas ir svarīgi, bet vienkāršā mājas datorā, no 2x jaudīgāka barokļa tik jēgas kā plākstera uz ziluma.

18.09.2017 16:42

Es arī lasīju ar interesi pretēji visiem jauns x telefons rakstiem. Iespējams tāpēc, ka tieši kā arī esmu sācis vākt kopā sev datoru priekš spēlēm. Es tomēr izvēlējos intel bāzi: Aorus Gaming 3, i5-7640x, MSI GTX 1070, Corsair CS850M, Corsair Carbide Series 270R, kaut kāds rams un kaut kāds ssd no krājumiem. Vēl vajadzēs izvēlēties peli, klaviatūru un monitoru, bet sākumā varētu izlīdzēties ar TV. Pateicoties portatīvajiem šāda lieta 10 gadus nav darīta. :)

18.09.2017 17:02
Reply to  Gints Murans

Sveiki. Šis raksts orientēts uz labāko, kas sanāk strikti par 600 naudiņām, bet jūsu uzskaitītās komponentes jau ir no citiem plauktiņiem. Sekos arī citi raksti, ko iesākt par 1000/1500/2500 EUR utt., kur viennozīmīgi ne visos gadījumos AMD būs labākais risinājums.

Runājot par jūsu izvēli, labprāt dzirdētu pamatojumu, kādēļ izvēlēta X299 platforma ar salīdzinoši švaku procesoru. Optimālāks risinājums būtu Izvēlēties labu Z270 plati un ietaupītos ~100 EUR izlietotu Core i7-7700K iegādei. Produktivitātes rīkos 7700K būs jūtami labāks par i5-7640X, arī spēlēs maķenīt labāks ir Core i7 dēļ HyperThreading tehnoloģijas.

18.09.2017 21:31

X299 jo ilgāku laiku būs iespēja upgreidoties. Atradu vairākus testus kur minēja, ka i5X nav tas labākais pret cenu, bet tā kā man gribējās tieši x299 platformu, tad i5 likās labs vidusceļš starp švaki un baigi dārgi.

19.09.2017 00:15
Reply to  Gints Murans

Pēc pieredzes kaut ko vairāk par RAM, HDD un SSD beigās uzlabo labi ja 5% klientu. Absolūtais vairākums lieto datoru kāds nu ir vismaz gadus 3, kamēr iet garantija un dators vēl ir pietiekami ātrs vajadzībām. Vai uz X299 pēc 3 gadiem ko jaunu varēs nopirkt – šaubos. Tad jau labāk pakrāt vai pameklēt variantus, kā uzreiz ielikt jaudīgāku CPU, vai arī pagaidīt mazāk kā mēnesi līdz Coffee Lake un Z370, kad Core i5 un Core i7 būs ar 6 kodoliem.

digitalk
19.09.2017 02:45

> arī spēlēs maķenīt labāks ir Core i7 dēļ HyperThreading

99% spēļu ieguvums no HT (Hyping&Trending from Intel) tuvojas +1% pie ātrdarbības, t.i., bezjēga.

19.09.2017 10:14
Reply to  digitalk

Man varbūt slikti ar matemātiku, bet sanāk tuvu 20%. Core i7-7700K pret i5-7640X (avg FPS):
Battlefield 1: 168 v 145
Mafia 3: 104 v 92
Hitman: 130 v 101
Ashes of the Singularity (DX12): 101 v 81

Turklāt Power consumption pie Cinebench i7 ir 137W, kamēr “jaunajam” i5 – 160W.

Avots: https://www.techspot.com/review/1442-intel-kaby-lake-x/page3.html

anonymous
19.09.2017 14:41

Par to HT nav gluži tik vienkārši, spēlēs pagaidām lielāku lomu spēlē aktuālā darba frekvence nevis kodolu skaits, 7700K ir ātrāks un apdzen visus daudzkodolu monstrus, kuri darbojas ar zemāku frekvenci. Tāpat tie testi ir sausa teorija un ir patālu no realitātes- neviens nepirks Titan XP karti priekš 1080p geiminga, līdz ar to, kaut kādas 1060 vai 1070 tāpat nespēs pacelt tādu fps, kas limitētu procsoru tajā 1080p izšķirtspējā. Tā kā, filozofēt par mistiskām lietām jau var, taču praktisko pielietojumu arī nevajag aizmirst.

digitalk
20.09.2017 05:18

neredzu tajā rakstā, kur 7700K būtu izslēgts HT un uzrādītu ~vienādu rezultātu ar 7640X, tad HT ieslēdz un BAM! +20%

toties redzu
7640X – 4(4.2)GHz – L2 6MB
vs
7700K – 4.2(4.5)GHz – L2 8MB

par patēriņu vispār nerunāsim, tam nav nekāda sakara ar HT un ir lēta demagoģija salīdzināt rijīgāko “jauno” paaudzi ar aukstāko veco.

ko ta nesalīdzināji veco 7600K (113W) ar veco 7700K (137W) un jauno 7640X (160W) ar jauno 7740X (196W), m?

digitalk
20.09.2017 05:33
20.09.2017 11:19
Reply to  digitalk

Īsti neuztvēru domu. Kāda velna pēc 7700K izslēgt HT, ja ar ieslēgtu jebkas performē ne sliktāk un pat 20% labāk kā 7640X?

Mans arguments bija par to, kāpēc dot priekšroku kombinācijai Core i5-7640X (240 eur) + lētāko X299 plati (no 260 EUR), ja ir iespēja izvēlēties i7-7700K (350 EUR) + normālu Z270 plati (piem. Asus TUF Z270 MARK 2 par ~150 EUR), kas izmaksā tikpat, performē par 20% labāk, un ir pat nedaudz energoefektīvākā. Abiem 16 PCIe lanes, abi atbalsta tikai Dual-Channel atmiņas, abus var klokot.

digitalk
20.09.2017 13:08

> Kāda velna pēc 7700K izslēgt HT

tu taču gribēji pierādīt Intel mārketinga BS – ‘arī spēlēs maķenīt labāks ir Core i7 dēļ HyperThreading’? es piedāvāju reālu testu, nevis zombētu Intel reklāmas tēžu atkārtošanu.

tu proti matemātiku, bet neredzi cēloņu un seku likumsakarību. Core i7 nav labāks dēļ HT, bet frekvence+cache. tātad var pietikt ar i5, bet ietaupīto novirzīt kādā izdevīgākā virzienā, piem., GTX1070->GTX1080 vai klusākā kūlerī.

> Mans arguments bija par to, kāpēc dot priekšroku kombinācijai

a tur es iekšā nejaucos, tu visu pareizi pateici :)
es gan izvērtētu tikko pieminēto i7 vs i5+citi labumi.

20.09.2017 13:37
Reply to  digitalk

Piekritu, ka daļēji tas 20% pieaugums spēlēs tiešām ir dēļ augstāk core clock un lielāka cache. Taču nav tā, ka no HT nebūtu nekāda efekta – viss atkarīgs no game engine un uz cik thread’iem tas ir optimizēts. Lūk vēl viens līdzīgs variants, kur tieši i7-7700K ir salīdzināts ieslēgtu un izslēgtu HT: https://www.gamersnexus.net/hwreviews/2744-intel-i7-7700k-review-and-benchmark/page-6

Ja spēlēs BF1 un Ashes of Singularity nobīdes tikpat kā nav, tad Metro: Last Light un Watch Dogs 2 gan average, gan jo īpaši svarīgie 1% un 0.1% low diezgan manāmi pasliktinās ar izslēgtu HT. Un šeit iet runa tikai par spēlēm. 7700K 4C/8T konfigurācijā uz RAR un ZIP softiem, dažādos video/audio enkoderos un workstation aplikācijas no HT iegūst aptuveni trešdaļu augstāku veiktspēju kā 4C/4T konfigurācijā.

digitalk
20.09.2017 14:48

> Taču nav tā, ka no HT nebūtu nekāda efekta – viss atkarīgs no game
engine un uz cik thread’iem tas ir optimizēts. Lūk vēl viens līdzīgs
variants, kur tieši i7-7700K ir salīdzināts ieslēgtu un izslēgtu HT

uz to arī attiecināms mans ‘99% spēļu ieguvuma nav’. pēc šiem testiem varu ‘laboties’ – 98% spēļu ieguvuma no HT nav! ;) varbūt vēl pēc gada būs 95%.

20.09.2017 15:50
Reply to  digitalk

Es tik droši ar tiem % nemētātos, bet domu uztvēru. Oriģinālajam komentāra autoram vispār optimālāk būtu ņemt i5-7600K, pieticīgāku PSU un uz ietaupīto $$ paķert GTX 1080, ja mērķis ir tikai spēles… Ar 7600K to līdz bottleneck vēl tālu..

20.09.2017 16:28

Izdevīgāk jā, bet vai ilgtermiņā labāk? Pēc gada vai diviem iegribēsies kaut kādu Mega spēli, varbūt nopirkšu kaut kādu I9-Uber-Mega-XX-YY, lai tā spēle strādātu super labi, bet ko vairs nevarēs ielikt vecajā 1151. Ar 2066 nebūs jāmaina plate, psu arī vēl būs pietiekams, atliek tikai pašu cpu nopirkt. Savādāk, ja pēc 1-2 gadiem jābuvē atkal viss no jauna, tad tas viss liekas mazliet bezjēdzīgi.

20.09.2017 16:33
Reply to  Gints Murans

Protams, ja plāno spēlēt tikai CSGO, tad es diezvai pirktu pat tādu kā jūs salikāt. Uz portatīvā arī ciešami strādā. :D

geksis
18.09.2017 16:51

Kāpēc tiek piedāvāta tieši MSI videokarte?, ja par 5 eur lētāk (dateksā) ir pieejams šāds pats asus vai gigabyte modelis, kas manā skatījumā ir labāki

18.09.2017 17:11
Reply to  geksis

Lasām rūpīgāk, esmu tieši par šo minējis rindkopā par videokarti. Citēju: “No analogiem vienā kvalitātes līmenī būs ASUS ROG Strix sērija, kā arī AORUS un G1 Gaming kartes no Gigabyte.” MSI Gaming X izvēlēta, jo uz raksta brīdi un joprojām ir lētākā no 3 minētajām alternatīvām. Ja domājāt ASUS Phoenix, Expedition vai Gigabyte D5, TOC, tad šo karšu dzesētāji performē sliktāk nekā MSI Gaming X.

geksis
18.09.2017 21:12

tieši tās divas es arī domāju.
Neesmu veicis salīdzinošos testus, bet pat ja veiktu, pieļauju varbūtību, ka msi testos vinnētu tikai pirmajā dzīves gadā. Otrajā vai trešajā MSI būs jau jāremontē ventilatori.

19.09.2017 00:08
Reply to  geksis

Tas pēc pieredzes? Neesam novērojuši, ka tieši MSI būtu izteiktas problēmas ar ventilatoriem vairāk kā citiem ražotājiem. Bet nu beigu izvēle paliek katra paša ziņā un jebkurš no šiem 3 kalpos godam, īpaši jāizvairās nav no nevienas, ja nu vienīgi no ASUS Turbo modeļiem…

geksis
19.09.2017 20:36

bija msi portatīvais dators, kad radās problēma ar ventilatoru (pārstāja vispār darboties) aizgāju uz servisu painteresēties vai tā varētu būt ventilatora vai nopietnāka problēma. Izdzirdot vārdu salikumu ventilators un MSi meistaram viss bija skaidrs (slimība, vismaz portatīvajiem). Un meistars pat nepaskatoties nekļūdījās. nomainīju ventilatoru (lētu no ebaji) darbojās kā jauns un pat drusku klusāk nekā jauns oriģinālais.

KKTK
18.09.2017 17:30

Wow, kas jauns. Super!
Es tikai vēlētos piedāvātajam modelim redzēt arī notestētu Geekbench 4 papagaiļ mērvienības rezultātu. Nu lai var salīdzināt vai tiešām Sandy Bridge jau birst smiltis uz galda malas.

KKTK
18.09.2017 17:31
Reply to  KKTK

Un pēc spēļu datoru apskates, es vēlētos redzēt arī kādu slilent mājas datora piemēru.

19.09.2017 10:52
Reply to  KKTK

Centīsimies padomāt un ar laiku sagatavot kaut ko vairāk vai mazāk visām gaumēm, tostarp silent variantus, mITX gaming sistēmas un arī kādus sūrākus Workstation build’us.

anonymous
18.09.2017 19:51

Par 600 eur var uzbūvēt vien CS kasti, normālu spēļu datoru.. phe, tur video karte knapi sanāk par to ciparu.

18.09.2017 20:01
Reply to  anonymous

Viss atkarīgs no lietotāja prasībām pret sistēmu. Indivīdam, kas pievērsies tikai Dota 2 vai CS:GO pilnībā pietiek ar šādu konfigurāciju. Ir arī tādi, kam pat 30fps iekš The Witcher 3 liekas pilnīgi pieņemami, kamēr citam tā pati spēle bez 120 FPS un GTX 1080 Ti liekas nespēlējama.

anonymous
18.09.2017 20:06

Jā, tikai priekš kam tad tērēties par Ryzen procesoru, ja tādu lēnuci var uztaisīt arī uz Intel Pentium G4560 bāzes un galā sanāks ietaupīt naudu, kaut vai ietilpīgākiem datu nesējiem…

18.09.2017 20:17
Reply to  anonymous

Piekrītu, gana racionāls ieteikums, kuru gan plānots pietaupīt gadījumam, ar budžetu līdz 450 eur. Par labu Ryzen šajā rakstā nostrādāja 4 kodoli, kas ļaus patīkamāk lietot datoru arī ikdienā – 7Zip, WinRAR, interneta pārlūks ar vairākiem logiem utt. Otrkārt AM4 platformai pēc gada noteikti varēs uzlikt arī Zen2 procesorus, turpretī Intel 200 sērijas dēļi jau pēc mazāk kā mēneša būs vecā paaudze.

LapsiniekaBralis
18.09.2017 20:56

Sveiks Tom.
Nezinu vai pamaniji manu komentaru:

AutoCad, konkretāk – MagiCad un Revits.
Interesē tieši jaunā AMD sērija vs Intel + owerclock utt., kā arī videokartes, vai ir “jēga” pārmaksāt par Quadro sērijas kartēm.
Princips, kā jau daudziem labākais price/performance.

Ir kadi ieteikumi?

18.09.2017 21:54

Sveiks. Priekš Revit jau diezgan labi aprakstītas sistēmas minimālās un optimālās prasības ir viņu mājaslapā: https://knowledge.autodesk.com/support/revit-products/troubleshooting/caas/sfdcarticles/sfdcarticles/System-requirements-for-Autodesk-Revit-2018-products.html Pugetsystems ir ļoti labs resurss apskatu un informācijas iegūšanai par dažādu dzelžu varēšanu AutoCAD utml. darba aplikācijās. Lūk tieši jaunāko Intel un AMD varēšana Revit’ā: https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Revit-2018-CPU-Comparison-1002/ Īsumā – AMD Ryzen salīdzinoši zemā core clock un līdz ar to mazākas single-thread jaudas dēļ savu pilno potenciālu parāda vien renderēšanas stadijā, kamēr modelēšana, imports/eksports daudz raitāk notiek uz Intel CPU. Sistēmu uz 1.5-2K EUR būvētu uz Core i7-7700K bāzes, kamēr kaut ko jaudīgāku uz vismaz Core i7-7820X vai ideālā gadījumā i9-7900X vai i9-7920X. RAM Revit darbībai principa pietiekot ar 16GB, bet ieteiktu likt visus 32GB (Skylake-X procesoru gadījumā 4x8GB konfigurācijā, lai strādā quad channel). Ar videokartēm ir tā – price/performance gadījumā izvēle krīt uz GeForce, jo vienādas veiktspējas kartes maksā teju uz pusi lētāk. Piem. Quadro P2000 pret GeForce GTX 1060 vai P4000 pret GTX 1070. Vienīgā atšķirība, ka AutoDesk oficiāli rekomendē un atbalsta tikai NVIDIA Quadro un AMD FirePro kartes, lai gan lētāka GeForce karte pēc brīdinājuma lodziņa aizvēršanas dara darbu tikpat labi. Ja līdz šim Quadro kartes atšķīrās no GeForce ar to, ka izmantoja ECC atmiņu, ar ko varēja izskaidrot cenas pieaugumu un kaut… Read more »

Gastons Gašpuitis
19.09.2017 09:11

Sveiki, interesē tieši piebilde par Solidworks, vari nedaudz plašāk aprakstīt?

19.09.2017 10:18

par SolidWorks neizplūdīšu, bet nocitēšu pugetsystems: “One thing is obvious from our results: Quadro cards overall have much better performance in Solidworks than GeForce cards. At 1080p, not even the highest end GeForce card was able to match the very affordable Quadro K620”
Plašāk: https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Why-you-should-use-a-Quadro-video-card-in-Solidworks-2016-751/

LapsiniekaBralis
19.09.2017 09:26

Paldies par atbildi:)
Zemak uzrakstiju ar ko paslaik darbojos, kadas varetu but aptuvenas izmaksas labaka pc nokomplektesanai?

digitalk
20.09.2017 13:26

> izmantoja ECC atmiņu, ar ko varēja izskaidrot cenas pieaugumu un kaut nedaudz atrast plusus izvēlēties tieši Quadro

Kvadras nenovērtēts pluss ir draiveri, kas optimizēti 3d modelēšanas darbam. tā ka maksāts tiek arī par tiem.

20.09.2017 15:52
Reply to  digitalk

..bet ne Revit gadījumā.

Janis Bojars
18.09.2017 22:59

Priekš AutoCad – AMD dzelži, MSI video card – tīri OK, kā gamer PC – es ļoti ļoti šaubos :(

LapsiniekaBralis
19.09.2017 09:11
Reply to  Janis Bojars

Sveiks, ko nozime tīri ok? Pastastisi sīkā, ko un priekš, kā izmanto?
Paslaik izmantoju i7 6700K, 24gb ram, quadro p1000+ ssd. Darbojoties ar lielakiem projektiem klust nekomfortabli, tadel doma nemt kko jaunaku+ nepieciesams velviens pc. Par cik iznakusi jauna amd serija sāku meklet atsauksmes, varbut sanak izdevigak. Ka ir ar to overclok un skidruma dzesesanu, vai tas tads fufels un nav jegas iespringt?

19.09.2017 10:42

Būtisks jautājums – pie kuru darbību veikšanas paliek nekomfortabli? Apstrādes gaitā vai beigu renderēšana šķiet pārāk ilga? Ar AMD uzlabosies renderēšanas laiks dēļ augstā kodolu skaita, bet dēļ švakāka single-core performance gandrīz par trešdaļu apstrādes procesos (import/export/creation) atpaliks no 7700K, kas ir gandrīz ekvivalents jau izmantotajam 6700K. Priekšstatu par AMD vs Intel iekš Revit var gūt attēlā: comment image

Iesaku izlasīt šī review secinājumu daļu: https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Revit-2018-CPU-Comparison-1002/

Īsumā – apstrādei svarīgi ir max. augsta frekvence un viena kodola veiktspēja, kamēr renderēšanā jo vairāk kodolu, jo ātrāk. Abi kopā īsti pat nesanāk, tāpēc vai nu jātaisa otru staciju renderam vai jāmeklē zelta vidusceļš Core i7-7920X vai i9-7900X izskatā. Klāt 4x8GB atmiņa, PCIe NVMe SSD (Samsung 960 EVO).

Šķidrā dzese nav slikti regulāram un ilgam darbam pat bez OC. AMD Ryzen pirmā paaudze īpaši labi neklokojas (4.0-4.1GHz max), kamēr jaunos i7 un i9 var dabūt vidēji starp 4.5 līdz pat 5.0 GHz, kur 240mm vai 360mm ūdens dzese gan ir obligāts pasākums.

LapsiniekaBralis
19.09.2017 20:09

Ne ar renderesanu, lielakoties viss ok(protams varetu but atrak), runa tiesi par apstrades procesu – liekas takā “neiet tik gludi”, dazkart pie bibliotēkas “iekeras” un tml., stradajot ar mazaku apjomu viss ok + protams ari lielos failus censos maksimali “patīrīt”, jo ir bijusi gadijumi, kad konkrēti viss gluko ta it, kā izmantotu kkadu hromebooku.

Janis Bojars
19.09.2017 14:48

Ļoti drīz būs jaunie Intel CPU (i3, i7, i5) iesaku nedaudz pagaidīt. Tiek plānots ka viņus būs iespējams dabūt Latvijā oktobra vidū, bet domāju kā varbūt arī ātrāk ;) Overclock = ja dabū normālu Thermaltake vai Zalman cooler’i, izmanto BIOS vai special software visam vajadzētu darboties ideāli ;)

Janis Bojars
19.09.2017 14:52

Nav jau ta ka overclocking ir vienmēr slikti (un tas darbības laikā kaut kas nodeg) :) Ir jāzin ko dari un pa cik Hz reāli gribi taisīt overclocking, bet galvenais ir dabūt jauno cooler’i (iesaku: Zalman vai Thermaltake)

Janis Bojars
19.09.2017 14:54

Ja to PC izmanto tikai un vienīgi priekš AUTOCAD – tad ņem AMD CPU. Tie būs labāki, bet ja dažreiz domā spēlēt spēles, tad labāk tomēr Intel ;)

LapsiniekaBralis
19.09.2017 19:59
Reply to  Janis Bojars

Paga, vairs neko nesaprotu. Toms no dateks.lv saka, ka labaks bus intel, itka pec tsbulas kuru vins pievienoja, ta ari izskatas
https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Revit-2018-CPU-Comparison-1002/
Bet Tu saki, ka AMD bus labaks. Tad, kā tur izsti ir??

Janis Bojars
19.09.2017 22:23

Ja tas PC pēc būtības būs tikai priekš AUTOCAD, tad es iesaku PC ar AMD CPU, ja tomēr Tu plāno spēlēt spēles un dažreiz skatīties filmas – tad noteikti jāņem Intel i5 vai i7, kas būs pēc mēneša

LapsiniekaBralis
19.09.2017 23:13
Reply to  Janis Bojars

Tu trollo, vai kā?😂
Kads te sakars ar filmu skatisanos? 4k filmas velk jebkurs videjas klases laptops. Speles nespeleju.
Jautajums konkrēts.
Tu iesaki balstoties uz savas, vai kāda cita pierdzes?
Jeb vnk trollo?

Janis Bojars
20.09.2017 15:37

Tas nebija nekāds trolo lolo lolo. Es sākumā nepareizi uzrakstīju. Es atvainojos par to. Mana galvenā doma bija: AMD CPU bāzēts PC būs daudz labāks par Intel PC, ja dators tiks pārsvarā izmantots AutoCad software! To es zinu gan no drauga pieredzes, gan no dažiem bijušajiem kolēģiem. Tā tas ir patreiz, jo AMD CPU tiek galā labāk ar AUTOCAD (viņiem ir kaut kādas īpašas instrukcijas kas nav Intel CPU)

LapsiniekaBralis
20.09.2017 19:40
Reply to  Janis Bojars

Tad sanak, ka Toms no dateks.lv ir man melojis?

Kristap varbut sis nav labakais spelu dators par 600.00EUR🤔

Kristaps Skutelis
20.09.2017 19:57

Nav tāda jēdziena “labākais dators”. Viss ir laikā mainīgs – cenas, komponentes, spēles/pielietojums. Šis ir viens variants, kas (kopā ar komentāriem) labi apraksta šādu zemu cenu kategoriju konkrētajam pirkumam.

LapsiniekaBralis
20.09.2017 20:19

Un, kā tad ar to Amd vs Intel priekš cada? Viens saka vienu, otrs otru. Man tas ir aktuali.
Lūgums tuvākajā laikā atrisināt šo jautājumu. Uztaisiet kadu testu, vai tml.
Tiešām tehnoligiju blogs labāk uzraksta par kkadiem “geimeriem”, bet par normāliem darba aparatiem, pat salidzinošajam testam neatliek laiks? ☹️

Kristaps Skutelis
20.09.2017 21:16

Ņemot vērā, ka līdz šim datoru tēmu mēs praktiski vispār neapskatījām, tad sākam to ar populārāku saturu un geiminga tēma datoru kontekstā mums šķita populārāka.

Bet, protams, nākotnē būs saturs arī par praktiskākiem datoriem ar kuriem naudu var arī pelnīt nevis tikai tērēt :) Pacietību, mums nav 100 rokas :)

Janis Bojars
21.09.2017 12:13

Es Tev iesaku (priekš AutoCad) ņemt ciet PC ar AMD CPU. Tici man Tev patiks! ;)

Janis Bojars
21.09.2017 12:02

Es nevaru apgalvot ka viņš ir melojis (vai nav melojis). Es uzrakstīju komentāru pamatojoties uz savu (kā arī savu draugu, bijušo kolēģu) pieredzi. Labs un slikts ir ļoti relatīvs jēdziens IT nozarē, bet es zinu (pamatojoties uz savu pieredze) to ka ļoti labs – PC for gamers maksā ~1000 EUR (bez monitora, bet ar Win7 Pro vai ar Win 10 Pro). Gamers to parasti ļoti labi zina un zina arī to ka makā jātur ~ 1000 EUR (+ ļoti laba monitora cena) ja vēlies baudīt spēles procesu. ;)

Lapsinieks
18.09.2017 22:15
Aende
19.09.2017 14:11

Aende

Aende
19.09.2017 14:13

Paldies par rakstu!

Kaspars Bebris
20.09.2017 20:31

https://blog.dateks.lv/2017/09/20/dators-spelem-2-dala-pubg-gaming-streaming-pc-par-1200-eur/

jau otra daļa :D kamēr līdz kursoram tiks cena nebūs vairs 1200 eur :D

Kristaps Skutelis
20.09.2017 21:20
Reply to  Kaspars Bebris

Šo ieliksim ātrāk :)

Ruksis
17.07.2019 14:16

Derētu vēl šāds raksts.

Krotow
09.02.2020 23:38

Vai ir padomā atjaunot šo rakstu sēriju par iespējamiem budžeta/vidējā/augstā gala datoru komplektiem, ņemot vērā 2020. gada 1. ceturksnī aktuālās komponentes?