Lai klientiem atvieglotu sūtījumu atmuitošanas un saņemšanas procesu, kas būtiski mainīsies no 2021.gada 1.jūlija, kā arī padarītu to ērtāku un ātrāku, Latvijas Pasts radījis jaunu digitālu risinājumu – lietotni atmuito.pasts.lv. Tā dažos soļos ļaus izvēlēties atmuitošanas veidu un ar Latvijas Pasta starpniecību vienkārši atmuitot no trešajām valstīm saņemtos sūtījumus, kas saskaņā ar izmaiņām Eiropas Savienības (ES) tiesību aktos turpmāk būs jādeklarē muitā un kam bez izņēmuma tiks piemērots pievienotās vērtības nodoklis.
Jau ziņots, ka ar 1. jūliju jaunā nodokļu piemērošanas sistēma pasta sūtījumiem no trešajām valstīm attieksies uz pasta nozari visā ES, tostarp uz pilnīgi visiem pasta komersantiem Latvijā un to klientiem. Tādējādi izmaiņas skars faktiski katru Latvijas iedzīvotāju, kurš iepērkas trešo valstu interneta veikalos vai saņem sūtījumus no ārpus ES dzīvojošiem draugiem vai radiem.
Gatavojoties vērienīgajām izmaiņām, kas būtiski palielinās atmuitojamo sūtījumu apjomu, Latvijas Pasts jau investējis ap 290 000 eiro informācijas tehnoloģiju infrastruktūras un procesu administrēšanas kapacitātes paplašināšanai, jaunu digitālo klientservisa un datu apmaiņas sistēmu ieviešanai, tostarp izveidojot arī risinājumu atmuito.pasts.lv. Jauno risinājumu varēs izmantot ikviens Latvijas Pasts klients, kurš saņems sūtījumu no trešajām valstīm. Par sūtījuma saņemšanu Latvijas Pasts klientiem, tāpat kā līdz šim, tiks piegādāts aicinājums mobilās īsziņas formā, ja būs norādīts saņēmēja korekts mobilā tālruņa numurs, vai kā drukātu paziņojumu adresāta pastkastītē. No 1.jūlija paziņojumā tiks ietverta katram saņēmējam individuāla saite uz lietotni atmuito.pasts.lv.
Sūtījuma saite būs unikāla, un lietotnē tiks atvērta tikai konkrētajam sūtījumam atbilstoša atmuitošanas forma atkarībā no sūtījuma vērtības: sūtījumiem vērtībā līdz 150 eiro bez akcīzes precēm tas būs PVN aprēķins no sūtījuma vērtības, bet sūtījumiem vērtībā virs 150 eiro tiks iekļauta iespēja pievienot deklarēšanai nepieciešamos dokumentus (rēķinu, maksājuma uzdevumu u.tml.).
Atverot saiti uz lietotni, sūtījuma saņēmējs varēs izvēlēties, kā vēlas veikt sūtījuma atmuitošanu, – par simbolisku samaksu līdz vienam eiro izmantojot Latvijas Pasts starpniecību vai paša spēkiem VID sistēmā EDS. Sūtījumiem virs 150 eiro un/vai ar akcīzes precēm atmuitošanas pakalpojums Latvijas Pastā maksās 3,99 eiro. Tāpat lietotnē paredzēta iespēja atteikties no sūtījuma atmuitošanas tiem klientiem, kuri nevēlas saņemt konkrēto sūtījumu.
Muitojamā sūtījuma unikālā saite būs ietverta gan mobilās īsziņas aicinājumā, gan arī drukātajā paziņojumā, uz kura būs QR kods – to noskenējot, sūtījuma saņēmējs tiks novirzīts uz lietotni atmuito.pasts.lv. Ja gadījumā klients nelieto mobilo viedierīci, Latvijas Pasts piedāvās iespēju uzrādīt drukāto aicinājumu un sūtījuma dokumentus attiecīgajā pasta nodaļā, kas veiks nepieciešamās darbības un aizpildīs informāciju sūtījuma tālākai atmuitošanai. Šāds pakalpojums pasta nodaļā izmaksās 3,99 eiro.
“Sūtījumu atmuitošana pēc 1. jūlija būs pilnīgi jauna pieredze tiem tūkstošiem Latvijas Pasts klientu un miljoniem sūtījumu saņēmēju visā Eiropas Savienībā, kuri līdz šim aktīvi iepirkušies trešo valstu interneta veikalos. Nelielas vērtības pirkumi, piemēram, populāros Ķīnas internetveikalos bija ikdiena daudziem klientiem. Domājot par veidiem, kā varam saviem klientiem atvieglot pielāgošanos jaunajai realitātei, kas paredz atmuitot pat pāris eirocentu vērtus sūtījumus, esam radījuši lietotni atmuito.pasts.lv. Lietotne ir maksimāli vienkārša un viegli lietojama, un tā ļaus ikvienam gan izvēlēties, kā atmuitot sūtījumu, gan ar Latvijas Pasta starpniecību sūtījumu atmuitot vien ar dažām vienkāršām darbībām,” norāda Mārcis Vilcāns, Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs.
Jāpiebilst, ka lietotne atmuito.pasts.lv no 1.jūlija darbosies arī kā informatīva platforma, apkopojot pasta sūtījumu muitošanas aktualitātes, biežāk uzdotos jautājumus un atbildes. Lietotne būs pieejama bez lejuplādēšanas jebkurā viedierīcē (mobilajā tālrunī, datorā, planšetē) latviešu, krievu un angļu valodā. Apmaksāt nodokļus un atmuitošanas pakalpojuma maksu lietotnē atmuito.pasts.lv varēs, izmantojot maksājumu karti vai internetbanku.
Vairāk informācijas par to, kā pareizi veikt pasta sūtījumu atmuitošanu, meklējiet Valsts ieņēmumu dienesta interneta vietnē.
Sveika Gauja! Man ne uz vienas Aliexpress vai E-bay paciņas norādītā vērtība nekad nav sakritusi ar pirkuma vērtību. Parasti, ja samaksā 20 eur, tad uz paciņas ir vai nu “gift”, vai kaut kādi simboliski 0,5-1,5EUR.
Drīzāk jau jāgaida, kad čingčongii ieviesīs iepirkšanos no eiropas noliktavām, lai nebūtu jākrāmējas ar muitošanu.
ka tik nebeigsies, kā ar muitojamo preci, kad tev būs jāuzrāda rēķins un/vai pārskaitījums no bankas, lai noteiktu sūtījuma patieso vērtību.
Aha, un ja vēl būsi apdrošinājis sūtījumu, apdrošināšanas summu arī ieskaitīs preces kopējā vērtībā!
Jāvadās no tās summas, kas ir uzrādīta reālajā pirkumā.
Caur Latvija.lv atmuitojot, tā arī rakstīts + iespējams pievienot skrīnšotus no e-veikala lapas.
Kas tā par mūsdienu modi katrai funkcijai taisīt savu mobilo lietotni! Ja reiz jau ir izstrādāta pastam viena mobilā lietotne, kāpēc tajā nevarēja integrēt šīs jaunās funkcijas, nevis taisīt otru aplikāciju.
Maximai tas pats – viena lietotne Maximai, otra Barborai. Vienā tikai akcijas, otrā viss sortiments. Tādā ziņā cepuri nost Rimi, ka visu apvienoja zem vienas lietotnes.
Līdzīgā grāvī brauca arī visas vakcinācijas lietotnes – nevis visas funkcijas vienā aplikācijā, bet katrai savu. Vienā piesakās rindā, otrā pieeja QR kodam, trešā droši vien būs vajadzīga vēl Eiropas Savienības QR un vēl ceturtā – Apturi Covid.
Tas parasti notiek, jo sākotnējo appu taisa caur d*rsu, kuru knapi var uzturēt, kur nu vēl pievienot jaunu lielu funkcionalitāti. Izstrādātāji nomainās un visiem bail pieskarties un kaut ko mainīt. Un pēc tam tika taisa jaunus appus vienu pēc otra, kur potenciāli mazāk kļūdu arhitektūrā.
Rimi aplikācija arī nav tā labākā. Viņi paņēma un embeddoja web view savā aplikācijā, kur pa lielom e-veikals ir vienkārši pārlūks, kurš labi ja viduvēji strādā tā var teikt. Vismaz pirms pāris mēnešiem tiešām bija nelietojams un iOS.
barbora un maxima ir divi dažādi uzņēmumi.
Žēl, ka tiek pārpublicēta preses relīze, nevis komentēts kārtējais pseidorisinājums.
Vēl jau nav ko īsti testēt praksē un komentēt. Tas pasākums būs gaisā no rītdienas.
no kurienes rāvi, ka tas ir pseidorisinājums, ja pasākums vēl nebija startējis? šodien pamēģināju — no SMS ievadīju kodu uz kompja, saspaidīju pāris pogas un visu apmaksāju pāris minūtēs. par ~20 eiro paciņas atmuitošanu man paprasīja 88 centus.
pastam atmuitošana prasīja 3 nedēļas :-/
nākamreiz pamēģināšu to izpildīt pats…
Opcija – atmuitošu pats nedarbojas, jo pasts negrasas sūtīt nepieciešamos atmuitošanai dokumentus. Kā bija šodien teikts – viņiem nav uz to laika…
nesūta, jo negrib lai cilvēks varētu norādīt summu, kas ir pakas?)
nez.. amazone/ebay jau cena ir ar pvn.. kā to nosaka regula līdz tiem 150 eur. Šobrīd gaidu 2 paciņas, redzēs.
Šodien 27 datums un https://atmuito.pasts.lv/ vēl nestrada. Mājaslapā tikai aprakst. Tas pasts var tikai bļaut uz katra stūra…
viss strādā, ej iekšā ar atsūtīto uz telefonu linku par pienākušo paku un pārgudri nefilozofē.
kam ir pieredze, uzrakstiet par to, vai bez otrreizējas pvn maksāšanas un sekojošas atgūšanas var atmuitot paku līdz 150eur, par kuru pvn ir samaksāts jau pirkuma apmaksas brīdī.
pievienojot rēķinu, tur taču ir redzams, ka pvn ir ticis iekasēts.
saņēmēja valstij atliek savākt pvn no pārdevēja valsts.
— VID
paldies, neuzrakstīju precīzi – vai aļika pārdevējiem katram jāreģistrējais IOSS (kas nav reāli) vai tomēr ali kā agregators pats visu nokārto ar saņēmējvalstu iestādēm (kas būtu saprotami, jo nauda izskrien caur viņiem)? šorīt meils, ka pasts ir klāt, drīz uzzināšu.
ja ali sācis iekasēt PVN, tad pārdevējam nekas papildus nav jādara. pie čekouta pieskaita un kārtībā, kā amazonā.
mjā, ioss darbojas.
nav ne jādeklarē, ne otrreiz jāmaksā pvn/jāatgūst.