Web Analytics
More
    Reklāma

    Latvijas Pasts iegādājas 105 elektrovelosipēdus ātrākām un efektīvākām piegādēm

    Jaunākie raksti

    Latvijas Pasts iegādājies 105 jaunus un modernus elektrovelosipēdus sūtījumu piegāžu ātrākai un ērtākai nodrošināšanai. Velosipēdi jau tiek izmantoti piegādēm vietās, kur to pieļauj laika un ceļa apstākļi. Gan velosipēdu specifikācijas pilnveidošanā, gan aprīkošanā un papildu aksesuāru nodrošināšanā pastnieku ērtībām Latvijas Pasts sadarbojies ar vairākiem Latvijas ražotājiem, sistēmu izstrādātājiem un velobraukšanas ekspertiem, veicinot maksimāli efektīvu jaunā piegādes līdzekļa risinājumu.

    Elektrovelosipēds ir videi draudzīgs un pastniekiem ērts pasta sūtījumu piegādes līdzeklis, ar kuru sūtījumu piegādes process ir ātrāks un vienkāršāks nekā ar parasto velosipēdu. Latvijas Pasta darbinieki iepriekš testēja sūtījumu piegādes iespējas ar elektrovelosipēdiem, un šāds risinājums tika atzīts par ieviešamu ikdienas piegādes procesos.

    Reklāma

    Latvijas Pasta 105 jauno elektrovelosipēdu ražotājs ir Zviedrijas uzņēmums Monark, kas ar velosipēdiem nodrošina arī Norvēģijas pasta darbiniekus. Jaunie velosipēdi ir ražoti specifiski tieši Latvijas Pastam, ņemot vērā Latvijas Pasta izstrādātās prasības, lai velosipēdi būtu maksimāli izturīgi, kvalitatīvi un ar tiem varētu katru dienu piegādāt sūtījumus.

    “2023.gads Latvijas Pasta vēsturē būs iezīmīgs ar pastnieku izmantoto piegādes līdzekļu modernizāciju un atjaunošanu, tādējādi uzlabojot ne tikai mūsu darbinieku ērtības, bet veicinot visa kopējā piegādes procesa ātrumu un efektivitāti. Gadu sākam ar jauniem un moderniem elektrovelosipēdiem, bet jau drīzumā turpināsim ar tikpat jaunām un mūsdienīgām pastnieku automašīnām,” ir gandarīts Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

    Velosipēdu specifikācijas sagatavošanā Latvijas Pasts sadarbojās ar biedrības Drošās ielas pārstāvjiem, un tas ļāva detalizēti definēt nepieciešamos velosipēdu parametrus un prognozēt šo braucamrīku maksimāli harmonisku iekļaušanos ikdienas satiksmē. Sadarbībā ar ekspertiem noteikta, piemēram, rāmja forma un materiāls, elektropiedziņas jauda un akumulatora ietilpība, kravnesība un maksimālā ietilpība, pārnesumu skaits un pārslēgšanas iespējas, riepu specifikācija, ietverot izturību pret caurduršanu, kravas un elektro slodzēm, kā arī bremžu, lukturu, skaņas signāla u.c. parametri maksimāli ērtai piegāžu nodrošināšanai un velosipēdu lietojamībai no pastnieku viedokļa.

    Jaunais pastnieku pārvietošanās līdzeklis dienā var nobraukt 60 kilometru ar tam piestiprinātajām somām, kurās var ievietot līdz pat 60 kilogramu sūtījumu. Velosipēdam ir zems rāmis, lai pastnieks var viegli uzkāpt un nokāpt no tā. Plato un stabilo atbalsta kāju ir ļoti ērti nolaist un pacelt – velosipēds var “pats stāvēt”, un to nav nepieciešams kaut kur speciāli atbalstīt.

    Velosipēdos ir iemontēta GPS jeb Globālās pozicionēšanās sistēma, kas ļauj attālināti redzēt velosipēda atrašanās vietu, kā arī ieraksta pārvietošanās maršrutu. Šis risinājums radīts Draugiem Group uzņēmumā Mapon.

    Līdz ar jauno elektrovelosipēdu pastnieki komplektā saņem arī īpašus Latvijas uzņēmuma Raval Bike ražotus stūres cimdus, lai rokām būtu silti, braucot ziemas apstākļos. Katram elektrovelosipēda izmantotājam piešķirta arī ķivere, cepure un mobilā tālruņa turētājs.

    Latvijas Pasts pēdējos gados aktīvi īsteno dažādus darbinieku un klientu ērtību un vides uzlabošanas projektus.

    Kursors.lv komentārs: Pirmā dzirdēšana par šādu velosipēdu ražotāju, taču pēc relīzes teksta noprotams, ka tas specializējas uz pasta nozari un tāpēc varētu nebūt visiem zināms. Kopumā, manuprāt, velosipēdu izmantošana nav slikta doma, taču cerams, ka ir padomāts par šo velosipēdu apkalpošanu un bateriju nomaiņas procesu. Ja velosipēdus aktīvi ekspluatēs diendienā, akumulatori nolietosies ātrāk nekā vēlāk. 

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    09.02.2023 17:17

    Ideja nav slikta. Tepat Rīgā ir redzēti pastnieki uz divriteņiem. Elektriskie braucamie viņu apgaitu tiešām atvieglotu. Tiesa lietū un ziemā ar to var būt problēmas.

    Pear
    11.02.2023 08:39

    Varēja jau nopirkt tās mazās lētās elektriskās Citroen Ami mašīnas, kas droši vien maksā tikpat daudz, cik šis velosipēds.

    Jānis
    24.02.2023 11:22

    Nedomāju, ka pie vainas pastnieki, ka no Latvijas Pasta atnāk vēlāk, kā no Amerikas.. :)

    Reklāma