Web Analytics
More
    Reklāma

    American Airlines iegādāsies 100 ar ūdeņradi darbināmus dzinējus savām lidmašīnām

    Jaunākie raksti

    Aviokompānija American Airlines plāno iegādāties 100 ūdeņraža elektriskos dzinējus no uzņēmuma ZeroAvia, lai darbinātu daļu savu komerciālo lidmašīnu. Darījums sevī ietver arī ieguldījumus ZeroAvia.

    Jaunie dzinēji tiks izmantoti aviokompānijas Bombardier CRJ700 lidmašīnās. Tās aprīkotas ar 65 sēdvietām un tiek izmantotas reģionālajiem lidojumiem. American Airlines flotē ir 140 šādas lidmašīnas.

    Reklāma

    ZeroAvia aprīlī paziņoja, ka pārdos ar ūdeņraža degvielas šūnām darbinātos lidmašīnu dzinējus citiem komercuzņēmumiem. Informācija tika publiskota svinīgajā jaunās ražotnes atklāšanas pasākumā. Jaunā rūpnīca tiks izmantota, lai izstrādātu dzinēju CRJ700 lidmašīnām.

    Uzņēmuma piedziņas sistēmas izmanto ūdeņradi, lai ražotu elektroenerģiju, kas savukārt darbina ZeroAvia elektromotorus, kas griež lidmašīnas propellerus. Sistēma rada ūdens tvaikus kā emisijas, līdz ar to tā tiek dēvēta par tīro aviāciju. ZeroAvia tika radīts 2017. gadā, un pirmo testa lidojumu ar sešvietīgu ūdeņraža elektrisko lidmašīnu veica 2020. gadā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    3 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Skābene
    04.07.2024 09:44

    Vai tik sintētiskā degviela nebūtu prātīgāks risinājums aviācijā, jo Ūdeņraža uzglabāšanai vajag speciālas tvertnes, kuras diez vai varēs iebūvēt esošo degvielas tvertņu vietā, kas parasti ir lidmašīnas spārnos. Kā jau degvielas šūnu transportam būs vajadzīgi arī akumulatori, kas palielinās lidmašīnas svaru un samazinās kravnesību ( lasi mazāk pasažieru un mazāk bagāžas= mazāk pārdotu biļešu, vai augstāka cena esošajām biļetēm).

    Elektriķis
    04.07.2024 09:53
    Reply to  Skābene

    Kādēļ akumulatori? Šķiet ka lidmašīnai nav vajadzības atgūt bremzēšanas enerģiju. Ja nu vienīgi starta paātrinājumam.

    Skābene
    04.07.2024 11:12
    Reply to  Elektriķis

    Secinājumus par akumulatoriem tāpat kā kā Toyota Mirai mašīnās izdarīju no šī citāta citos interneta resursos:
    “ZeroAvia, which has raised over $140 million from investors including United Airlines and American Airlines, retrofitted one side of its twin-engine turboprop with fuel cells and batteries, which can reach a maximum power of 600 kilowatts. The other side kept its oil-burning jet engine. Over the course of six months, the aircraft reached a maximum speed of 150 knots, flew to a height of 5,000 feet and performed an endurance test for 23 minutes.”

    Last edited 2 days ago by Skābene
    Reklāma