web analytics

“Jaguar Land Rover” tuvākās desmitgades laikā plāno radīt ūdeņraža automašīnas

Jaunākie raksti

Facebook piedāvā lietotni BARS, kura ikvienam ļauj būt par reperi

Mūsdienu lietotņu pielietojumam nav robežu, jo Facebook testa režīmā ir palaidusi lietotni BARS, kura ikvienam uz brīdi ļauj izmēģināt...

“Twitter” nāk klajā ar “Super Followers” funkciju, kas ļaus gūt ienākumus no sekotājiem

"Twitter" ir izziņojis divas jaunas funkcijas, kuras kaut kad varētu papildināt vietnes satura sniegtās iespējas. Pirmā no tām ir...

“Ford Mustang Mach-E” sevi lieliski apliecina uz Vācijas autobāņiem

Elektroauto ekspluatācijā pagaidām ir divas ļoti nopietnas problēmas, kas ievērojami ierobežo šo mašīnu lietošanas ērtumu - liels ātrums un,...

Atlikto testu dēļ “Virgin Galactic” kosmosa tūrismu varētu uzsākt vien 2022. gada sākumā

Izskatās, ka kosmosa kompānijai "Virgin Galactic" ar gatavošanos kosmosa tūrisma uzsākšanai pagalam neveicas. Jau decembrī, kad motora aizdedzes kļūmes...

“Coinbase” stūrē publiskas kompānijas virzienā

Kriptovalūtu tirdzniecības uzņēmums "Coinbase" nolēmis kļūt par publisku kompāniju. Uzņēmums ceturtdien, 25. februārī, ASV Vērtspapīru un biržu komisijā iesniedza...



“Jaguar Land Rover” koncerns uzsācis ūdeņraža jaudas agregātu pētījumus ar mērķi tuvāko 10 gadu laikā radīt ūdeņraža automašīnu. Pētījumu process apzīmēts ar nosaukumu “Project Zeus”.

Ja šie pētījumi izrādīsies gana sekmīgi, “Jaguar Land Rover” ūdeņraža tehnoloģijas varētu būt gatavas komerciālai ražošanai ap to pašu laiku, kad būtu jāiznāk jaunajai “Range Rover Evoque” paaudzei, proti, šīs desmitgades vidū. Turpmākajos gados ar šo degvielas tipu varētu aprīkot izmēros lielākas automašīnas.

Kompānija strādā pie vairākiem ar baterijām aprīkotiem elektroauto, kas tuvāko gadu laikā papildinās pieejamo modeļu klāstu. Ūdeņradis plānots kā alternatīva brīdim, kad Apvienotās Karalistes valdība aizliegs tirgot jaunus transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinējiem.

Ņemot vērā, ka lielākā daļa “Jaguar Land Rover” ražoto auto ir izmēros lieli un smagi luksusklases auto, ūdeņradis vismaz teorētiski tiem sniedz labāku mobilitāti un ērtības. Viens no vadošajiem inženieriem Niks Rodžerss skaidrojis, ka šis projekts kompānijai ir ļoti svarīgs un jau drīzumā plānots demonstrēt ūdeņraža auto prototipu.

AvotsAutocar

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Sakritība, vai arī Jaguar turpinās sadarbību ar BMW, kas ir apņēmies attīstīt ūdeņraža tehnoloģijas?

Karlis

“Ņemot vērā, ka lielākā daļa “Jaguar Land Rover” ražoto auto ir izmēros lieli un smagi luksusklases auto…”

Tieši šo iemeslu dēļ, viņiem nevajadzētu skatīties uz ūdeņradi.

Skābene

Kādas tad ir svara atšķirības starp ūdeneņraža uzparikti un lielizmēra bateriju paku?
Vai nav tā, ka ūdeņraža tvertne un šūnu tehnoloģija kopā sver mazāk, vai tikpat cik Teslas lielākais akumulators?

Kārlis

Svars būtu nedaudz mazāks, bet jauda nebūtu. Kas tas par luksus auto, kuru noskrien žigulis? Lai iegūtu jaudu, būs jāpalielina baterijas ietilpība (ūdeņraža mašīnas ir aprīkotas ar bateriju) vai jāizmanto superkapacitori.

Vēl nepieminot cenas faktoru. JLR jau tā neiet ar pārdošanas apjomiem…

Galu galā, smuka preses relīze. Hyundai, kas aiz Toyota ir uzcītīgākais ūdeņraža atbalstītājs autoindustrijā, plāno 2 H2 mašīnas tuvākajos 5 gados. Tai pat laikā piedāvājumā būs 23 bateriju elektriskās.

Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: