Reklāma

“Jaguar Land Rover” tuvākās desmitgades laikā plāno radīt ūdeņraža automašīnas

Jaunākie raksti

Latvijā izveidota jauna IT apmācību organizācija “TDL School”

Augstākās izglītības un IT profesionāļi Latvijā izveidojuši jaunu IT izglītības organizāciju “TDL School”, kuras mērķis būs klātienes un tiešsaistes...

Xiaomi Black Shark 4 spēlēm paredzētā viedtālruņa apskats

Xiaomi marta beigās papildināja viedtālruņu klāstu ar diviem Black Shark 4 sērijas viedtālruņiem – Black Shark 4 un Black...

Microsoft tikai jūlijā no Windows izvāks Adobe Flash

Adobe jau pagājušajā gadā apstiprināja, ka nu tiešām ir pienācis Flash gals – Flash Player vairs netiek uzturēts un...

“SpaceX” atklāj detaļas par plānoto “Starship” pirmo orbitālo lidojumu

Tie, kuri sekoja līdzi pēdējam "SpaceX" raķetes "Starship" prototipa "SN15" testam, bija liecinieki tam, ka pirmo reizi iznākums bija...

ASUS TUF sērijas klēpjdatori saņem GeForce RTX 3060 un Intel 11. paaudzes procesorus

ASUS TUF sērijas klēpjdatori pazīstami ar izturīgiem korpusiem un augstas atsvaidzes ekrāniem. Tiek ziņots, ka ASUS TUF sērijas klēpjdatori...

“Jaguar Land Rover” koncerns uzsācis ūdeņraža jaudas agregātu pētījumus ar mērķi tuvāko 10 gadu laikā radīt ūdeņraža automašīnu. Pētījumu process apzīmēts ar nosaukumu “Project Zeus”.

Ja šie pētījumi izrādīsies gana sekmīgi, “Jaguar Land Rover” ūdeņraža tehnoloģijas varētu būt gatavas komerciālai ražošanai ap to pašu laiku, kad būtu jāiznāk jaunajai “Range Rover Evoque” paaudzei, proti, šīs desmitgades vidū. Turpmākajos gados ar šo degvielas tipu varētu aprīkot izmēros lielākas automašīnas.

Kompānija strādā pie vairākiem ar baterijām aprīkotiem elektroauto, kas tuvāko gadu laikā papildinās pieejamo modeļu klāstu. Ūdeņradis plānots kā alternatīva brīdim, kad Apvienotās Karalistes valdība aizliegs tirgot jaunus transportlīdzekļus ar iekšdedzes dzinējiem.

Ņemot vērā, ka lielākā daļa “Jaguar Land Rover” ražoto auto ir izmēros lieli un smagi luksusklases auto, ūdeņradis vismaz teorētiski tiem sniedz labāku mobilitāti un ērtības. Viens no vadošajiem inženieriem Niks Rodžerss skaidrojis, ka šis projekts kompānijai ir ļoti svarīgs un jau drīzumā plānots demonstrēt ūdeņraža auto prototipu.

AvotsAutocar
Reklāma

4 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Sakritība, vai arī Jaguar turpinās sadarbību ar BMW, kas ir apņēmies attīstīt ūdeņraža tehnoloģijas?

Karlis

“Ņemot vērā, ka lielākā daļa “Jaguar Land Rover” ražoto auto ir izmēros lieli un smagi luksusklases auto…”

Tieši šo iemeslu dēļ, viņiem nevajadzētu skatīties uz ūdeņradi.

Skābene

Kādas tad ir svara atšķirības starp ūdeneņraža uzparikti un lielizmēra bateriju paku?
Vai nav tā, ka ūdeņraža tvertne un šūnu tehnoloģija kopā sver mazāk, vai tikpat cik Teslas lielākais akumulators?

Kārlis

Svars būtu nedaudz mazāks, bet jauda nebūtu. Kas tas par luksus auto, kuru noskrien žigulis? Lai iegūtu jaudu, būs jāpalielina baterijas ietilpība (ūdeņraža mašīnas ir aprīkotas ar bateriju) vai jāizmanto superkapacitori.

Vēl nepieminot cenas faktoru. JLR jau tā neiet ar pārdošanas apjomiem…

Galu galā, smuka preses relīze. Hyundai, kas aiz Toyota ir uzcītīgākais ūdeņraža atbalstītājs autoindustrijā, plāno 2 H2 mašīnas tuvākajos 5 gados. Tai pat laikā piedāvājumā būs 23 bateriju elektriskās.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: