Nesen veikts pētījums, balstoties uz 40 gadus ilgas datu izpētes, atklājis, ka šobrīd notiek turbulenču iespējamības palielināšanās tieši tad, kad debesis ir skaidras. Šādos apstākļos arī lidmašīnu sensoriem ir krietni grūtāk un pat neiespējami ziņot par šīm turbulencēm.
Turbulences skaidrā laikā jau ir palielinājušās pāri Amerikai un Ziemeļatlastiskajam reģionam, taču sagaidāms, ka nākotnē tas notiks arī populāros lidojumu ceļos pāri Eiropai, Tuvajiem Austrumiem un Dienvinatlantiskajam reģionam. Jau šobrīd turbulenču ietekmē ASV aviolīnijas zaudē vairākus simtus miljonus dolāru gadā. Tas saistīts ar pasažieru traumām, lidojumu kavējumiem un problēmām, kuras rodas pašām lidmašīnām.
Diemžēl turbulences, kas notiek skaidrā laikā ir ļoti grūti noteikt un attiecīgi no tām izvairīties, jo sensori balstās uz ūdens pilieniem, kas atrodas mākoņos. Taču skaidrās debesīs nav šāda indikatora. Šāda veida turbulence veidojas vēja ātruma atšķirību dēļ dažādos augstumos, ko sauc par vēja virziena novirzi. Tā palielinās strauji plūstošās vēju joslās, ko sauc par reaktīvo strūklu. Strūklas plūsmas kļūst haotiskākas, jo fosilā kurināmā radītās siltumnīcas efekta gāzu emisijas sasilda Zemes atmosfēras zemāko slāni – troposfēru. Visbeidzot turbulenču pieaugumu izraisa gaisa temperatūras atšķirības starp troposfēru un stratosfēru.
Salīdzinot laika posmu starp 1979. un 2020. gadu, turbulenču skaits skaidrās debesīs jau ir palielinājies par 55%. Tā kā saturieties, jo lidojumu varētu kļūt arvien nestabilāki un nedaudz pakratīt.
Es arī papētīju un secināju, ka aviolidojumi ietekmē globālo sasilšanu. Ko nu? Ejam pa apli
1000 eur maksa par iekāpšanu ļotenē ar gūto līdzekļu novirzīšanu energoefektivitātes kāpināšanai tautsaimniecībā. Tad 20 reizes mazāk vazāsies turp šurp bez jēgas un būs tīrāks gaiss (kovidhistērijas laikā tas bija labi redzams no kosmosa)
Tas ja tiešām grib to ekoloģiju uzlabot nevis tukši pļūtīt un uz ekosammitiem lidināties ar privātām lidmašīnām
Sergejs sēž čuhņā un nekad nav soli spēris ārpus sava ciema, tādēļ arī šādi izcili piedāvājumi birst.
Zooms toties nemitīgi lidinās apkārt pa lēto un lepojās cik viņš ir kruts un foršs džeks. Kā arī citi liekuļi kas aktīvi taisa biznesu eko aizsegā.
Ja grib lai kaut kas mainās tad ir kaut kas jādara reāli nevis skaisti bet tukši jāmuld kā tas visiem patīk. Un kā likums ir jāsāk ar sevi, bet pārsvarā visi jau grib darīties pēc kreisās kājas īkšķa iegribas vai aizsegt sūdus ar smukiem aizkariem, cerībā ka reālas lietas kāds cits izdarīs un arī sūdus savāks
Nemitīgi nē un pa lēto arī gluži nē, bet es nevēlos visu mūžu nosēdēt ciemā kā Sergejs. Es vēlos redzēt pasauli! Un ja vienu dienu es vairs neceļošu, tā pat planētai no tā labāk nepaliks.
Es jau cerēju ka BEIDZOT kāds būs izpētījis Lidmašīnu radīto piesārņojumu, bet neē tikai uzpūsts virsraksts, nekas tur netika pateikts 🤦♂️ Visi tikai cīnās ar mazajiem purkšķētājiem, govīm, auto, a lielos piesārņotājus neaiztiek, pat nepēta kā kuģus lidmašīnas rūpnīcas, galvenais jau ierobežot tos mazos patērētājus kuri no saviem sīkajiem ienākumiem maksā par “zero-emmision” kas vienīgi ir bizness. Lielie piesārņotāji nes lielu piķi un tos neaiztiek 🤯
Nav arī tā, ka avio ir būtisks piesarņojuma radītājs.
Mazo purkšķētāju spēks ir skaitā. Govju megaganāmpulki bija būtisks metāna gaisā laidējs. Līdz pasaule sasila pietiekami lai sāktu kust mūžīgais sasalums Sibīrijā, kur metāna ir daudz vairāk.
Pašam smiekli nenāk 😅
Vēl pasaki ka tā nebija.
Un atkal tās konspirāciju teorijas par govju pirdieniem :D tikai šoreiz vēl ar oficiālas informācijas piegaršu :D
Nav iemesla tam neticēt. Liellopu megapulki dazādās pasaules malās ir populāri. Vieniem tā ir gaļas lielražošana. Citiem vajadzīgi lai apprecētos. Un ja esi tik gudrs, pastāsti savus metāna pārmērīgas rašanās variantus ;)
tu pārāk daudz ēd pupas ;P
Tas noteikti notiek tāpēc, ka daļai lidotāju lidmašīna nav iphone